Багато пошуків не завершуються кліком. Це відбувається тому, Google може пропонувати користувачу відповідь одразу у верхній видачі — це явище називається нульовим кліком. Користувач або покидає пошук або продовжує його в екосистемі Google. І це погана тенденція для вашого сайту.
Щоб зрозуміти, як працює нульовий клік, які типи пошукових запитів можуть призводити до нульового кліку й що робити, щоб нульовий клік не шкодив SEO вашого сайту — ми розпитали SEO-фахівців Promodo.
Що таке пошук за нульовим кліком?
Нульовий клік — це результат пошуку, який не призводить до переходу користувача на сайт.
Це трапляється, коли сторінка результатів пошуку (SERP) відображає відповідь на запит користувача у верхній частині сторінки. Найчастіше результати «нульового кліку» зʼявляються у вибраних фрагментах (featured snippets), панелях знань (knowledge panels) та інших розширених результатах пошуку.
Наприклад, якщо користувач шукає «погода в Києві» — Google покаже відповідь на цей запит без необхідності переходити на сайт.

Zero-Click контент призначений для зручного та швидкого пошуку, а оскільки щороку користувачі стають усе більш вимогливими — вони хочуть отримувати відповідь уже на першій сторінці пошуку. І пошукові системи підлаштовуються під потреби користувачів.
Типи пошукових запитів, що сприяють нульовим клікам
Вибрані фрагменти (Featured Snippets)
Вибрані фрагменти — це спеціальні блоки у видачі Google, які надають швидку та точну відповідь на запит користувача. Вони займають «нульову позицію» (перед традиційними органічними результатами) і можуть значно збільшити видимість сайту.
Google вибирає ці фрагменти за допомогою автоматизованих алгоритмів, визначаючи, яка вебсторінка найкраще відповідає на певний пошуковий запит. Такі запити зазвичай містять на початку питальні слова, по-типу «хто», «що», «де», а відповіді можуть відображатися у вигляді:
- Короткого абзацу;
- Маркованого чи нумерованого списку;
- Таблиці;
- Зображення або відео.

Панелі знань (Knowledge Panels)
Панелі знань — це інформаційні блоки, що містять стислі, структуровані дані про конкретну особу, організацію, місце, подію чи поняття.
Google генерує ці панелі автоматично, використовуючи інформацію з Google Knowledge Graph та авторитетних джерел, наприклад, Wikipedia, офіційних сайтів, урядових ресурсів, новинних платформ.

Прямі відповіді (Direct Answer Boxes)
Це відповіді, які Google надає самостійно для запитів, що мають однозначні фактичні відповіді. Наприклад:
- Конверсії одиниць вимірювання: «скільки сантиметрів у метрі»
- Дати та події: «коли День незалежності України»
- Математичні розрахунки: «скільки буде 25 % від 200»
- Погода: «погода в Києві сьогодні»

Більшість відповідей у Direct Answer Boxes формується не з окремих веб-сторінок, а з бази знань Google. Це означає, що навіть сайти з якісним контентом не завжди можуть вплинути на появу своєї інформації в таких блоках.
Локальні пакети (Local Packs)
Відображаються для запитів, пов’язаних із місцевими бізнесами. Вони містять карту з відмітками, список компаній або закладів, їхню основну інформацію (назву, рейтинг, адресу, години роботи, телефон) та іноді додаткові функції, такі як кнопки «Зателефонувати» або «Прокласти маршрут».

Якщо ваш бізнес представлений офлайн, поява в блоці Local Packs може суттєво впливати на вибір споживачів. За дослідженням BrightLocal, 46 % всіх пошукових запитів в Google мають локальний характер, а 78 % локальних мобільних пошукових запитів призводять до офлайн-покупки протягом 24 годин.
Наприклад, якщо турист шукає заклад поблизу або людина в маловідомому районі — магазин. Як бачимо на скріншоті, спершу Google пропонує список місць із відображенням на карті, після чого людина може дізнатися більше про такі деталі, як можливість зробити замовлення із собою (для закладу) чи прочитати відгуки.
Порада: щоби потрапити в блок Local Packs, спершу оптимізуйте профільм у Google My Business. Обовʼязково заповніть усі поля, додайте якісні фото та опис бізнесу з ключовими словами, що описують тип послуги, які ви надаєте.
Блок «Люди також запитують» (People Also Ask)
Це динамічний блок із додатковими запитаннями, що пов’язані з основним пошуковим запитом. Вони генеруються на основі популярних запитів користувачів і розгортаються після натискання, відкриваючи коротку відповідь із вебсторінки.

Google використовує алгоритми машинного навчання та штучного інтелекту для вибору джерел, які відображаються в блоці. У першу чергу приорітет буде наданий авторитетним сайтам, але в будь-якому випадку першочерговий орієнтир саме на влучність відповіді на питання.
Порада: щоби потрапити в блок People Also Ask, оптимізуйте контент під запитання в заголовках (H2, H3) і додавайте в тексті чіткі відповіді. Google також звертає увагу на блоки QA, відповідь у яких повинна бути короткою та вичерпною.
Для цього на сайт можна додати FAQ Page Schema — спеціальну мікророзмітка, розроблену для розмітки сторінки із самими частозапитуваними питаннями від користувачів і відповідями на них.
Кількість нульових кліків зростає
Майже 60 % пошукових запитів у 2024 році завершувалися нульовим кліком, а майже 30 % усіх кліків припадає на платформи, якими володіє Google.
З 1000 пошукових запитів у Google у США, лише 360 кліків спрямовуються на сайт, який не належить Google і не оплачує рекламу; у Європі ця цифра дещо більша — 374 кліків з 1000. Це дані дослідження SparkToro.

Вплив нульових кліків на SEO
Нульові кліки мають двоякий вплив на SEO: з одного боку, вони можуть зменшувати трафік на сайт, а з іншого — створюють нові можливості для кращої видимості. А із запуском у 2024 році функції AI Overview, яка вже тестується на американському ринку, стає зрозуміло, що традиційних SEO-стратегій уже недостатньо.
AI Overview — нова функція в пошуковій системі Google, яка використовує технологію штучного інтелекту на базі Gemini для автоматичних відповідей на запити.
Отже, щоб залишатися конкурентоспроможними у 2025 році, потрібно оптимізувати свій контент під нульові кліки та відповіді, що генеруються штучним інтелектом.
Як адаптувати SEO-стратегію під нульові кліки у 2025 році?
Створюйте експертний та глибинний контент. І не забувайте про структуру
Робіть контент зрозумілим не лише для алгоритмів Google, а і для користувачів. Для цього намагайтеся виходити за межі «сухої відповіді» — охоплюйте тему всебічно, надавайте приклади й рішення, щоб створити цінність для користувача. А також додавайте авторитетні джерела та експертні думки, щоби підвищить довіру до вашого сайту.
І не забувайте використовувати заголовки та підзаголовки (H2, H3), щоб розділити текст на логічні секції, які відповідають на конкретні запитання або розкривають окремі аспекти теми.
Використовуйте розмітку схеми (Schema Markup)
Schema Markup — це код, який допомагає пошуковим системам краще розуміти зміст вашого контенту. По суті, він створює «карту» сторінки, вказуючи на ключові елементи інформації.
Додавання структурованих даних покращує видимість сайту в пошуковій видачі та допомагає потрапити до розширених результатів, таких як:
- FAQ-фрагменти (відповіді на поширені запитання),
- Рейтинги (оцінки товарів і послуг),
- Деталі подій (дата, місце, час),
- Покрокові інструкції (How-To).
Створюйте контент, що відповідає пошуковим запитам і використовуйте ключові слова
Щоб відповідати пошуковим запитам користувачів, досліджуйте та аналізуйте ключові слова. Для цього можна використовувати спеціальні сервіси, по-типу Serpstat, Ahrefs або SimilarWeb. За допомогою спеціальних інструментів ви можете відслідкувати, які пріоритетні ключові слова мають найбільші показники CTR, а які навпаки — частіше призводять до нульових кліків. Таким чином підлаштовувати стратегію для збільшення трафіку на сайт.
Проте, високий відсоток нульових кліків для пошукових запитів у поєднанні з високою частотністю навпаки може свідчити про інтерес користувача. І це значить, що ігнорувати ці запити не можна. Навпаки — скористайтеся ними, щоби підвищити видимість вашого бізнесу.
Порівнюйте зміну органічного трафіку за кілька місяців
Регулярний аналіз трафіку допоможе швидко реагувати на зміни та покращувати видимість сайту в пошукових системах.
Перевіряйте, які ключові запити давали трафік раніше, але тепер мають зниження.
Використовуйте Google Search Console щоб знайти запити, які отримують покази, але не приводять до кліків. А також аналізуйте, які сторінки втратили позиції і чи має це звяʼзок з активністю конкурентів.
Оновлюйте та актуалізуйте контент регулярно
Алгоритми Google та AI надають перевагу свіжому та актуальному контенту. Регулярне оновлення старих матеріалів, додавання нових фактів, статистики та змін у вашій галузі допоможе зберегти їхню релевантність.
Використовуйте мультимедійний контент
Важливо враховувати, що AI Overviews у Google все частіше витягують інформацію не лише з тексту, а й із відео та зображень. Щоби підвищити свої шанси на потрапляння у видачу, додавайте відеоуроки, інфографіку та інший візуальний контент, особливо для складних тем.
А якщо ви створюєте власний відеоконтент для сайту, можна розглянути реалізацію мікророзмітки для відеоконтенту.
Також на цю тему:
на розсилку