— Чому у Google Search Console ви мені показуєте зростання, а в Ahrefs його немає?
— Яким сервісом ви користувалися, коли оцінювали трафік? Дивлюся в Similarweb, і картина зовсім інша. Де правильні дані?
Живі запитання, з якими ви точно неодноразово стикалися. Всі знають, що дані з Ahrefs, Similarweb чи Semrush мають певну похибку у прогнозуванні трафіку. Проте, яку саме? Сервіси не відкривають методологію своєї роботи повністю, тож ми вирішили провести дослідження та проаналізувати їхні показники порівняно з фактичними цифрами.
Як ми проводили дослідження?
Аби все точно прорахувати, зібрали 184 сайти, що мають різний обʼєм трафіку. Найменший ресурс в нашому аналізі отримував близько 5 000 тисяч переглядів на місяць, найбільший — понад 8 000 0000.
Взяли дані цих сайтів з Google Search Console за перші 6 місяців 2024 року. Далі забрали інформацію за аналогічний період з Ahrefs, Similarweb, Semrush та порівняли показники. В процесі виділили не лише усереднений відсоток похибки по кожному з сервісів, а і їхні переваги та недоліки.
Аналіз даних від сервісу Similarweb
Similarweb має 4 різні джерела, які допомагають сформувати оцінку по органіці та іншим каналам трафіку:
- Прямі вимірювання: інформація від сайтів, які надали доступ до своїх систем внутрішнього трекінгу.
- Мережа контрибʼюторів: контрибуція певних споживчих продуктів, яка допомагає анонімно аналізувати поведінку користувача.
- Партнерства: глобальна мережа організацій, які збирають цифрові сигнали у мережі та передають Similarweb для подальшого аналізу та використання.
- Витяг публічних даних: їхній власний алгоритм, який збирає інформацію з великої кількості вебсайтів.
Найбільша перевага сервісу на зараз — це оновлення, яке відбулося у липні 2024. Вони покращили свою систему трекінгу, після чого суттєво збільшилася кількість сайтів, де показники різняться з фактичними з мінімальним відсотком похибки. На нашу думку, Similarweb має найбільший потенціал з подальшого розвитку та покращення.
Сервіс стверджує, що тепер вони включили додаткові параметри для врахування не лише фактичних, а й сезонних змін трафіку. Також панель покращила свої можливості з оцінки трафіку з мобільних пристроїв.
Сильні сторони сервісу:
- Доступ до інформації про всі типи трафіку, зокрема реферальний та платний.
- Можливість зручного огляду та порівняння конкурентів.
- Доволі висока точність після оновлення 28.07.2024.
Слабкі сторони сервісу:
- Все ще неточні дані для сайтів із невеликим трафіком (<5000).
- Система розрахунку трафіку залежить від наявності великої кількості даних.
Аналіз даних від сервісу Ahrefs
Методологія оцінки даних від Ahrefs є сталою та найпростішою — вони беруть пошукові запити, попит за цими запитами та накладають на них свої унікальні розрахунки CTR. Сервіс дозволяє отримати доволі точні результати, але для оцінки трафіку вони дуже сильно залежать від позицій. Якщо дані по позиціях швидко оновлюються, то Ahrefs краще показує обʼєм трафіку, якщо ж дані застарілі — оцінка трафіку буде неактуальною.
На жаль, в панелі також немає підсумкового розрахунку трафіку за місяць по кожному з сайтів. Ahrefs прийшов до моделі вимірювання, коли щодня показує приблизний місячний трафік, виходячи зі свого бачення на поточний момент за певними пошуковими запитами. Тобто у сервісі є доволі багато моментів, які можуть вплинути на зростання відсотка похибки.
Сильні сторони сервісу:
- Процес розрахунку трафіку базується на прозорих та зрозумілих факторах.
- Система використовує різні джерела для актуалізації частотності та динаміки запитів.
Слабкі сторони сервісу:
- Затримка в актуалізації позицій = Похибка в даних.
- Незрозуміло, як рахують CTR.
- Змінились позиції ключів = Змінилась оцінка місячного трафіку. Немає підсумкового розрахунку трафіку за місяць.
Аналіз даних від сервісу Semrush
Аналітика трафіку на цьому сервісі базується на петабайтах даних про кліки, які надходять з власних та сторонніх джерел. Які саме сторонні джерела вони використовують, сервіс не розголошує. Для оцінки загального обсягу трафіку Semrush використовує власну модель.
- Сервіс непогано показує органіку, але віддає неточні дані для сайтів з невеликим трафіком — це один з головних мінусів.
- Прихована система розрахунку не дозволяє глибше аналізувати підхід Semrush до оцінки ситуації. Панель віддає оцінкові дані по трафіку, а не фактичні. Тобто, певна похибка у їхніх даних буде завжди.
Сильні сторони:
- Базування на позиціях ключових слів та їхньому передбачуваному трафіку (обсяг пошуку, помножений на середній CTR).
Слабкі сторони:
- Неточні дані для сайтів із невеликим трафіком.
- «Прихована» система розрахунку.
- Дані про трафік є оцінювальними, а не фактичними.
Similarweb vs Ahrefs vs Semrush: висновки, які тепер підтверджені цифрами
Синтетичні дані з усіх проаналізованих сервісів мають похибку, яку варто закладати у плануванні. Це повʼязано з їхніми методологіями розрахунку даних.
Усереднений відсоток похибки за всіма сервісами (Ahrefs, Similarweb, Semrush) — 50%.
Це менше, ніж ми очікували, коли розпочинали дослідження, проте під час аналізу побачили багато випадків з аномальними стрибками по деяких сайтах. Й нам не вдалося вслідкувати жодної залежності: це були різні ресурси за обʼємом трафіку та з різних ніш.
Відтак, коли дивитеся на показники, звіряйте дані у кількох сервісах. Це значно зменшить вірогідність аномально високої похибки.
ТАКОЖ НА ЦЮ ТЕМУ:
- Стратегічна сесія: тренд чи дієвий інструмент
- Сегментація ринку: що це таке, основні ознаки, типи, поради застосування
- Стратегія виходу на новий ринок: найкращі практики розширення бізнесу
- Google Search Console: що це таке та як із нею працювати
- Дослідження споживача: які є види, як і коли їх застосовувати — розбір
на розсилку