Ризик-менеджмент бізнес-відносин

Будь-який серйозний бізнес - це робота на роки вперед. Тут немає місця принципу «сьогодні з вами - завтра з іншими». Партнерів обирають на тривалий період, дивляться стратегічно. Клієнт хоче бути впевнений, що на іншій стороні професіонали, які знають свою справу, готові розбиратися в бізнесі, відповідати за збереження бюджету, будуть рости і розвиватися разом.

Немає ніяких проблем з тим, щоб почати роботу з клієнтом. Основне завдання - в реалізації домовленостей. Це як з ідеями, які самі по собі нічого не значать. Ресурс отримує той, хто готовий реалізувати ідею.

У процесі інтеграції бізнесу з агентством є кілька етапів. Вони тісно пов'язані з етапами розвитку проекту.

Етап 1. Знайомство

Кожна сторона показує свої переваги, говорить про успіхи в професійних областях, обмінюється цікавим досвідом. До цього етапу підходять після попередньої оцінки потенціалу сторін. Це перша конкретна розмова, де буде зрозуміло: ми підходимо один одному чи ні.

Сторона агентства зацікавлена ​​в ухваленні остаточного рішення на їхню користь. Бізнес хоче розуміти, що його завдання і ресурс в надійних руках, що партнери не втечуть і не будуть змінюватися кожні два тижні. Що на них можна розраховувати, з ними можна прийти до потрібного результату. Що вони проактивні і відрізняються від інших.

Рада агентству: не створюйте ілюзій в бізнесі. Говоріть про те, що ви будете робити, обговорюйте ризики.

Рада бізнесу: не закохуйтесь по вуха. Намагайтеся не створити собі завищених очікувань, так як спочатку команді агентства буде непросто навіть з тими завданнями, які вони самі собі запланували. Не кажучи вже про те, щоб перевершити самих себе.

Етап 2. Початок проекту

Часто на цьому етапі у бізнесу очікування завищені. А у агентства виникають перші серйозні проблеми. Одна-дві додаткових завдання з більш високим пріоритетом, похибки в оцінці часу на завдання, супровід рішень. Все це виливається в перші переноси дедлайнів, перекоси в очікуваних і фактичних результатах і інших несуттєвих в довгу, але таких важливих на початку нюансів.

Рада агентству: приділяйте максимальну увагу деталям і побудові процесу. Помилки, які ніхто не помітить через півроку успішної роботи, на старті можуть стати початком сніжної грудки. Одна, друга, третя дрібниця - і клієнт вже всерйоз піднімає питання: а чи варто продовжувати? Тримайте голову холодною і будьте сверхуважними до деталей.

Порада бізнесу: не пережміть. Звертайте увагу на помилки, підказуйте, діліться своїм баченням, давайте зворотний зв'язок. Але робіть це максимально коректно. Давайте зрозуміти, що контроль буде, але уникайте МІКРОКОНТРОЛ. Команді на тому боці вкрай важливо відчувати підтримку від вас. Так, довіра ще не заслужена, але невеликий аванс в цьому питанні дасть команді необхідний заряд енергії і впевненість в собі. За упевненістю прийдуть класні рішення.

Етап 3. Перша контрольна точка

Агентство приходить зі звітом за певний період: місяць або квартал. Ви обговорюєте, чого в підсумку вдалося досягти і наскільки підсумки відрізняються від плану.

Важливо відкрито обговорити всі питання. Що вдалося добре і чому? Що із запланованого не вдалося і чому? Які зміни відбувалися в процесі, і як ми на них реагували? Як кожна з команд спрацювала в окремо взятих завданнях? Що варто поліпшити в наступному періоді?

Це перший серйозний етап, де бізнес отримує першу серйозну відповідь: «за що я заплатив?». Агентство, в свою чергу, розповідає.

Порада агентству: уважно стежте за усіма домовленостями, усіма деталями. Ваше завдання - впоратися на 101%, краще - на 110%. Зробіть трохи більше, приділіть цьому трохи більше часу. Дивіться на завдання без обгорток, як є. Якщо виконали план і навіть перевиконали - молодці, саме час подумати, що можна зробити ще. Не зупиняйтесь!

Єдине, що хочу сказати: якщо ви чекали тиждень, місяць, три місяці, щоб «щось змінилося», є погана новина. У вас вже проблеми. Ви «чекаєте» за гроші клієнта. Навіть якщо клієнт сам не дає якусь інформацію, менеджер на його стороні перевантажений і не встигає відповісти на всі питання, мінімум 50% відповідальності лежить на вас. Говоріть про проблеми відразу. Пропонуйте рішення. Якщо рішення застрягли на певному рівні, піднімайтеся вище, пропонуйте свою допомогу, знаходьте важелі.

Порада бізнесу: тверезо оцініть ситуацію. Це те, що ви очікували побачити? Команди спрацювали очікувано, краще чи гірше? Які інсайти вдалося отримати під час роботи? Що агентство робить добре? Що йде не так і чому?

Говоріть відкрито, від вашого зворотного зв'язку багато що залежить. Бувають дрібниці, які вам здаються очевидними. У хлопців на тій стороні свої очевидні речі, а деталі вашого бізнесу - це новий світ.

Розкажіть про свої плани. Поділіться тим, як цей період пройшов на вашому боці. Що змінилося в компанії, які зміни заплановані на найближче майбутнє.

На цьому етапі прийнято домовлятися про довгострокові цілі: півроку, рік і більше. Тому кожна зі сторін повинна бути впевненою, що рухається в правильному напрямку, ресурсів достатньо, комунікація збудована. Важливо домовитися про контрольні мітки: місяці, квартали. Якщо у взаємодії виникли питання, їх важливо підняти на поверхню, обговорити і домовитися. Більшість проблем проекту лежить в площині комунікацій. Дрібні питання і непорозуміння часто переростають в затяжні конфлікти. А це завжди втрата ефективності.

Етап 4. Успішна взаємодія

Проект розвивається, KPI виконуються в рамках норми, команди виробили модель успішної взаємодії.

Порада агентству: крім класної роботи зараз, від вас очікують «майбутнє». Інвестуйте час в розвиток клієнта. Подбайте про те, щоб ніхто з членів команди, випадково не «надів корону». Замало просто класно робити свою роботу - в ваших руках зробити так, щоб це майбутнє було у вас з партнером спільне.

Порада бізнесу: не вимикайтеся з гри. Так само проводьте регулярні зустрічі, задавайте питання, діліться інсайтами і змінами в своєму бізнесі. Довіряйте, але не забувайте періодично дивитися з боку і давати адекватний зворотний зв'язок.

 

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу