Просування ecommerce-додатків

На тлі зростаючої популярності мобільних додатків багато власників інтернет-магазинів прагнуть розробляти власні програми та просувати їх клієнтам.

У цій статті ми розповімо про спільні проблеми, з якими стикається команда Promodo. Ці спостереження будуть корисні для компаній, які планують розробити програму свого інтернет-магазину або сервісу.

1. Мобільний додаток для інтернет магазину не завжди необхідно

Часто буває так, що, надихнувшись світовою статистикою, власники бізнесу приймають поспішне рішення про розробку програми. Такий підхід не завжди виправданий.

Розробка і просування мобільних додатків для онлайн-бізнесу можуть бути ефективним в наступних випадках:

  • сайт пропонує широкий асортимент товарів, перевантажений товарними фільтрами, і його мобільна версія не відповідає потребам клієнтів в юзабіліті і адаптивності під мобільні пристрої;
  • онлайн-магазин/сервіс має високі показники частоти покупок (один користувач робить 2-3 замовлення за 12 місяців);
  • подібні програми вже мають успіх на своєму ринку;
  • у ecommerce-сайту висока частка мобільного трафіку;
  • власник бізнесу має достатній бюджет для розробки і просування мобільних додатків, що займають багато часу.

В іншому випадку компанія ризикує витратити гроші даремно. І команді мобільного маркетингу доведеться витрачати час на повний аналіз магазину/сервісу і на пояснення того, чому це рішення може бути збитковим.

2. Власники бізнесу не бачать різниці між просуванням сайту і мобільного додатку

Маркетинг-директора можуть помилково вибудовувати стратегію з просування додатка за тими ж принципами, що і для вебсайту. В результаті вони стикаються з низькою ефективністю кампаній, недостатньою наочною статистикою, а в перспективі виявляється змушені зупинити просування. Зараз ще не можна відстежувати дані додатки в акаунті Google Analytics, однак для цієї мети існують інші рішення, які докладніше розглянемо нижче.

Тому переконайтеся, що знайшли досвідчену команду, яка спеціалізується безпосередньо на маркетингу мобільних додатків. Це допоможе вам заощадити власний час і гроші.

3. У більшості компаній немає точних KPI

У багатьох випадках власники бізнесу, які звертаються за послугами з просування додатків, ніколи раніше не мали справу з додатками. Отже, вони ставлять недостатньо чіткі цілі, наприклад: «Я хочу залучити нових клієнтів» або «Я хочу протестувати нові способи залучення трафіку». Вони можуть в принципі не замислюватися про комерціалізацію, в той час як ця задача лягає на плечі команди маркетологів.

Щоб успішно просувати додаток, маркетологи і власники бізнесу повинні спільно розробити чіткий план, а також визначити планований LTV (довічна вартість) і ARPU (середній дохід на користувача) додатку. Іншими словами, вони повинні розуміти, яку суму інвестувати в залучення одного користувача, щоб потім отримати з нього прибуток.

В іншому випадку KPI клієнта можуть стати надзвичайно складним завданням для команди маркетологів. Наприклад, не так давно фахівці Promodo просували мобільний додаток Monobank. І, хоча згодом воно стало найбільш обговорюваним fintech-проектом року, ринок ще не був готовий до подібних мобільних додатків для оплати послуг. Основним KPI було кількість активацій карт - останній етап проходження воронки клієнтами. Але при цьому маркетологи були змушені працювати тільки з трьома верхніми етапами воронки і не могли безпосередньо впливати на кінцеві результати.

4. Google AdWords складніше, ніж здається

Стратегія просування вашого додатку може включати в себе різні канали, але майже всі вони приховують підводні камені. Google часто і непередбачувано змінює правила гри.

Якщо раніше в Google AdWords дозволялося встановлювати аудиторію і ціни за конверсію, то зараз використовуються нові, універсальні кампанії. Для їх налаштування потрібна тільки ціна за конверсію і бюджет, а таргетинг оголошень відбувається автоматично. Для команди Promodo це стало великою несподіванкою, так як вона втратила можливість контролювати аудиторії при просуванні програми. Наприклад, маркетологи не могли заборонити показ оголошень, орієнтованих на установку програми, тим користувачам, які вже встановили додаток на своїх iPhone.

Ви ніколи не знаєте, коли і як маркетингові послуги змінять підхід до реклами, але ви завжди повинні бути готові адаптувати власну стратегію відповідно до нових правил.

Контекстна реклама швидко втрачає ефективність. При просуванні програми на початкових етапах PPC-фахівці зазвичай використовують один і той же пакет банерів. Вони швидко набридають користувачам і починають дратувати їх, викликаючи ефект «банерної сліпоти». Щоб утримати інтерес аудиторії, маркетологам варто час від часу міняти креативи. Однак Google AdWords допускає обмежену кількість банерів, які ви можете використовувати в одній кампанії.

Таким чином, щоб протестувати нові банери (які, крім іншого, вимагають дизайнера) і зберегти дані аналітики, маркетологи будуть змушені створити нову кампанію. Однак не забувайте, що ви таргетуєте нову кампанію на ту ж аудиторію, і оголошення з обох кампаній будуть показуватися одночасно. Отже, зросте і ціна за цільову дію.

5. Відеореклама - недешеве задоволення

Ті, хто переглядають відеорекламу в додатку, в 3 рази частіше встановлюють рекламований додаток. По-перше, вони натискають кнопку «Пропустити відео» в середньому кожні 5 секунд, і, отже, переходять на сторінку вашого продукту. По-друге, користувачі більш лояльно ставляться до такої реклами, оскільки вважають її платою за безкоштовне використання програми або різні бонуси.

Однак власники бізнесу схильні вважати створення відеореклами трудомістким і дорогим. Маркетологам може знадобитися витратити багато часу, щоб переконати їх у доцільності такого контенту. Маркетологи повинні переконати власників бізнесу в наступному:

  • 10-секундного відео буде досить для демонстрації переваг додатку;
  • частота встановлення додатків цільовими користувачами може збільшитися на 25%;
  • відеореклама позитивно позначиться, як на результатах роботи ecommerce-проекту і команди інтернет-маркетингу.

6. Аналітика ефективності застосування має свої особливості

Як уже згадувалося вище, відстеження даних аналітики додатка і відстеження даних сайту - зовсім не одне і те ж. Для аналітики додатків існує безліч інших інструментів (Firebase, Branch, Facebook Analytics, Amplitude) і трекерів (AppsFlyer, Adjust, Tune), які можуть надати вам інформацію про середню тривалість сесії, джерелах, з яких прийшли користувачі, взаємодіях користувачів з додатком, реєстрація , розміщених замовленнях, і так далі.

За допомогою цих інструментів ви можете отримати цілісну картину поведінки відвідувачів сайту інтернет-магазину і додатків, однак це непросте завдання. Власники бізнесу можуть помилково припустити, що їм досить відслідковувати встановлення і видалення додатків, хоча найцінніша інформація може бути знайдена тільки при об'єднанні всіх метрик.

Рядовий маркетолог не завжди може самостійно встановити інструменти аналітики. Причина цього - необхідність використовувати SDK. Це фрагменти коду, які потрібно інтегрувати в загальний код додатка для передачі конкретних даних. Дані залежать від цілей, тому і SDK для відстеження транзакцій, перших дотиків або збору лідів з певного каналу теж можуть відрізнятися. Тому слід попросити ваших розробників вивчити принцип роботи інструментів, що застосовуються в аналітиці мобільних додатків, і розібратися в подробицях того, як повинен виглядати SDK і як впровадити його в код програми.

Потім вам слід оновити додаток в магазинах додатків, а також відправити повідомлення про оновлення користувачам, які вже встановили додаток. Тому краще відразу визначитися, які дані вам знадобляться, щоб відстежувати і аналізувати їх заздалегідь.

Наостанок

Незважаючи на швидко зростаючу популярність мобільних додатків перше, що повинні зробити власники бізнесу - провести детальне дослідження ринку і поведінки своїх клієнтів. Необдумані рішення можуть призвести до значної втрати грошей і часу. Перш ніж почати співпрацю з командою маркетингу, необхідно точно визначити показники ефективності інтернет-магазину - це допоможе фахівцям з першого разу створити ефективну маркетингову стратегію.

У свою чергу, маркетологи, які планують займатися просуванням мобільних додатків онлайн, повинні добре розуміти особливості цього процесу. Просування сайтів відрізняється від просування додатків в цілому. Щоб робота маркетологів дійсно приносила плоди, вони повинні співпрацювати з бізнесом, повідомляючи про проблеми і пропонуючи правильні рішення. Маркетингова команда повинна бути готова до непередбачених змін в сервісах і інструментах, які використовує для просування, і не боятися експериментів і невдач. 

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу