Ми вивчили 20 основних ecommerce-гравців України: інтернет-магазини, прайс-агрегатори, маркетплейси і Класифайди. Потім проаналізували загальний обсяг ecommerce-ринку, динаміку органічного трафіку в кожній категорії і використовувані стратегії в пошуковій оптимізації. Дослідження засноване на даних з SimilarWeb.
Основні гравці
Увагу української аудиторії ділять між собою чотири основні категорії майданчиків: інтернет-магазини, прайс-агрегатори, маркетплейси і Класифайди.
Інтернет-магазини |
Прайс-агрегатори |
Маркетплейси |
Класифайди |
Comfy.ua Allo.ua Foxtrot.com.ua Citrus.ua F.ua Moyo.ua Stylus.ua Eldorado.ua Mobilluck.com.ua Elmir.ua |
Hotline.ua Ek.ua M.ua Pn.com.ua Sravni.ua Price.ua |
Prom.ua Rozetka.ua Bigl.ua Privatmarket.ua |
Olx.ua Besplatka.ua |
При цьому частина аудиторії йде на закордонні майданчики: Aliexpress.com, Ebay.com, Amazon.com. На аудиторію також претендують соціальні мережі, інформаційні майданчики, Youtube і велика кількість дрібних нових гравців.
Ринок ecommerce в Україні
Загальний обсяг органічного трафіку з України на зазначені вище 22 майданчики в 2017 році склав 757 млн. відвідувань. Це на 4.3% більше, ніж в 2016 (724.3 млн. Відвідувань).
Частка онлайн-продажів в Україні в 2017 році склала 3.2% і збільшується на 20-30% щорічно. На розвинених ринках, наприклад у Великобританії, частка продажів онлайн становить до 18%, згідно зі звітом European Ecommerce Report.
Середня частка онлайн продажів в Європі - 8,8% в 2017, що означає що в Україні ще існує величезний потенціал приросту.
Розподіл трафіку за типами майданчиків
За 2017 рік найбільше з органічного трафіку виросли маркетплейси - на 9.7%.
В абсолютному вираженні трафік для різних категорій у 2017 році дав наступні показники:
Великі інтернет-магазини стають ще більшими. Істотно виграють в трафіку маркетплейси (наприклад, Olx.ua - 33.7% трафіку):
Органічний трафік у найбільших гравців в основному виріс щодо 2016 року:
Зміна трафіку
Ми проаналізували, як змінився органічний трафік в категоріях за останній рік.
1. Прайс-агрегатори
Лідери по зростанню трафіку - Hotline.ua і Price.ua. Сама категорія втратила частку в загальному ecommerce-трафіку з 15% в 2016 році до 13% в 2017.
Сумарний трафік категорії в 2016 році - 92.93 млн. У порівнянні з 2016 трафік збільшився на 1 млн або +1.15%
Істотне зростання демонструє Hotline.ua - 1.958 млн або + 5.32%. Найгірший результат у Price.ua -2.77 млн або - 10.74%.
2. Маркетплейси
Скорочується розрив між Rozetka.ua та Prom.ua. Причому частина аудиторії Prom.ua перетекла в Bigl.ua. У той же час Privatmarket поступово набирає трафік і за рік збільшився близько 1 млн користувачів.
Сумарний трафік маркетплейсов в 2016 році склав 194 млн (278 млн з Rozetka), а в 2017 році - 207 млн (305 млн з Rozetka). У порівнянні з 2016 трафік збільшився на 12.7 млн (+6.15%) або на 27 млн (+8.85%) з Rozetka.
Bigl.ua, Rozetka та Privatmarket демонструють істотне зростання. Незважаючи на падіння Prom.ua на 7.92 млн, в абсолютних цифрах він залишається лідером з великим відривом.
3. Інтернет-магазини
Сумарний трафік в цій категорії залишився без змін - 100 млн. користувачів.
Mobilluck, Eldorado, Elmir і Fotos втратили трафік у 2017 році:
Найближчі конкуренти приросли в середньому на 1 млн трафіку. Приріст Comfy склав 1.233 млн, що є першим результатом в абсолютному вираженні і треті в відносному. Хороші темпи зростання у Moyo +15.25% і Stylus +12.06%.
З 2016 рік Comfy перебував на третій позиції, практично на одному рівні з Foxtrot і Fotos, а в 2017 році виріс в 2,5 рази, фактично зрівнявшись з Citrus. Лідирує в категорії як і раніше компанія Allo.
Кращі результати в категорії показали Bigl.ua (+19.6 млн) і Rozetka.ua (+14.2 млн). Частина аудиторії з Prom.ua перейшла на Bigl.ua, що відобразилось на трафіку.
Стратегії
1. Максимальне охоплення. Це маркетплейс зі всеосяжно представленими товарними позиціями, широким діапазоном цін, продавців і регіонів продажів. Найбільш характерні представники: Prom.ua, Bigl.ua, Rozetka.ua, Privatmarket.ua.
Висновки
Ринок ecommerce виріс в Україні в середньому 30%. При цьому трафік 22 найбільших гравців збільшився на 5.61% або на 28.1 млн користувачів. Швидше за всіх зростають маркетплейси Bigl.ua і Rozetka.ua. Класичні інтернет-магазини зараз знаходяться в стагнації і поступово втрачають частку трафіку, як і прайс-агрегатори, які отримали мінімальний приріст.
Ринок насичується новими гравцями. Google віддає перевагу сайтам з широким вибором можливостей для користувача, тому варто звернути увагу на швидкозростаючих гравців і фактори їх зростання.