Огляд ecommerce-ринку України в 2017 році

Ми вивчили 20 основних ecommerce-гравців України: інтернет-магазини, прайс-агрегатори, маркетплейси і Класифайди. Потім проаналізували загальний обсяг ecommerce-ринку, динаміку органічного трафіку в кожній категорії і використовувані стратегії в пошуковій оптимізації. Дослідження засноване на даних з SimilarWeb.

Основні гравці

Увагу української аудиторії ділять між собою чотири основні категорії майданчиків: інтернет-магазини, прайс-агрегатори, маркетплейси і Класифайди.

Інтернет-магазини
Прайс-агрегатори
Маркетплейси
Класифайди

Comfy.ua

Allo.ua

Foxtrot.com.ua

Citrus.ua

F.ua

Moyo.ua

Stylus.ua

Eldorado.ua

Mobilluck.com.ua

Elmir.ua

Hotline.ua

Ek.ua

M.ua

Pn.com.ua

Sravni.ua

Price.ua

Prom.ua

Rozetka.ua

Bigl.ua

Privatmarket.ua

Olx.ua

Besplatka.ua

При цьому частина аудиторії йде на закордонні майданчики: Aliexpress.com, Ebay.com, Amazon.com. На аудиторію також претендують соціальні мережі, інформаційні майданчики, Youtube і велика кількість дрібних нових гравців.

Ринок ecommerce в Україні 

Загальний обсяг органічного трафіку з України на зазначені вище 22 майданчики в 2017 році склав 757 млн. відвідувань. Це на 4.3% більше, ніж в 2016 (724.3 млн. Відвідувань).

Частка онлайн-продажів в Україні в 2017 році склала 3.2% і збільшується на 20-30% щорічно. На розвинених ринках, наприклад у Великобританії, частка продажів онлайн становить до 18%, згідно зі звітом European Ecommerce Report.

Середня частка онлайн продажів в Європі - 8,8% в 2017, що означає що в Україні ще існує величезний потенціал приросту.

Розподіл трафіку за типами майданчиків

За 2017 рік найбільше з органічного трафіку виросли маркетплейси - на 9.7%.

В абсолютному вираженні трафік для різних категорій у 2017 році дав наступні показники:

Великі інтернет-магазини стають ще більшими. Істотно виграють в трафіку маркетплейси (наприклад, Olx.ua - 33.7% трафіку):

Органічний трафік у найбільших гравців в основному виріс щодо 2016 року:

Зміна трафіку

Ми проаналізували, як змінився органічний трафік в категоріях за останній рік.

1. Прайс-агрегатори

Лідери по зростанню трафіку - Hotline.ua і Price.ua. Сама категорія втратила частку в загальному ecommerce-трафіку з 15% в 2016 році до 13% в 2017.

Сумарний трафік категорії в 2016 році - 92.93 млн. У порівнянні з 2016 трафік збільшився на 1 млн або +1.15%

Істотне зростання демонструє Hotline.ua - 1.958 млн або + 5.32%. Найгірший результат у Price.ua -2.77 млн ​​або - 10.74%.

2. Маркетплейси

Скорочується розрив між Rozetka.ua та Prom.ua. Причому частина аудиторії Prom.ua перетекла в Bigl.ua. У той же час Privatmarket поступово набирає трафік і за рік збільшився близько 1 млн користувачів.

Сумарний трафік маркетплейсов в 2016 році склав 194 млн (278 млн з Rozetka), а в 2017 році - 207 млн ​​(305 млн з Rozetka). У порівнянні з 2016 трафік збільшився на 12.7 млн ​​(+6.15%) або на 27 млн ​​(+8.85%) з Rozetka.

Bigl.ua, Rozetka та Privatmarket демонструють істотне зростання. Незважаючи на падіння Prom.ua на 7.92 млн, в абсолютних цифрах він залишається лідером з великим відривом.

3. Інтернет-магазини

Сумарний трафік в цій категорії залишився без змін - 100 млн. користувачів.

Mobilluck, Eldorado, Elmir і Fotos втратили трафік у 2017 році:

Найближчі конкуренти приросли в середньому на 1 млн трафіку. Приріст Comfy склав 1.233 млн, що є першим результатом в абсолютному вираженні і треті в відносному. Хороші темпи зростання у Moyo +15.25% і Stylus +12.06%.

З 2016 рік Comfy перебував на третій позиції, практично на одному рівні з Foxtrot і Fotos, а в 2017 році виріс в 2,5 рази, фактично зрівнявшись з Citrus. Лідирує в категорії як і раніше компанія Allo.

Кращі результати в категорії показали Bigl.ua (+19.6 млн) і Rozetka.ua (+14.2 млн). Частина аудиторії з Prom.ua перейшла на Bigl.ua, що відобразилось на трафіку.

Стратегії

Зараз на ринку виграють чотири стратегії:
1. Максимальне охоплення. Це маркетплейс зі всеосяжно представленими товарними позиціями, широким діапазоном цін, продавців і регіонів продажів. Найбільш характерні представники: Prom.ua, Bigl.ua, Rozetka.ua, Privatmarket.ua.
2. Розширення структури. Дошки оголошень і прайс-навігатори йдуть в сторону максимального охоплення регіональних запитів, дуже швидко реагують на зміну призначеного для користувача попиту, постійно шукають нові зв'язки ключових слів. Сюди відносяться Olx.ua і Besplatka.ua
3. Мета на лідерів в категорії. Вибирається обмежена кількість товарів і всі зусилля спрямовуються на них. Apple, Samsung, Xiaomi etc. Stylus.ua, Citrus.ua, Rozetka.ua, Allo.ua
4. Змішана модель. Комбінація пріоритетів і розширення структури при помірному розширенні SKU.

Висновки

Ринок ecommerce виріс в Україні в середньому 30%. При цьому трафік 22 найбільших гравців збільшився на 5.61% або на 28.1 млн користувачів. Швидше за всіх зростають маркетплейси Bigl.ua і Rozetka.ua. Класичні інтернет-магазини зараз знаходяться в стагнації і поступово втрачають частку трафіку, як і прайс-агрегатори, які отримали мінімальний приріст.

Ринок насичується новими гравцями. Google віддає перевагу сайтам з широким вибором можливостей для користувача, тому варто звернути увагу на швидкозростаючих гравців і фактори їх зростання.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу