На що звертати увагу при оптимізації нового сайту

Власники бізнесу та клієнти агентств, що вирішили створити сайт і просувати свій бізнес онлайн, нерідко зіштовхуються з тим, що очікувати результату від просування в пошукових системах доводиться досить довго.

 

Справа в тому, що у пошукових системах існують певні алгоритми, за якими вони оцінюють нові сайти. Впливати на роботу цих алгоритмів в деяких випадках практично неможливо: потрібен лише час і постійна робота SEO-фахівців над проектом.

 

Ось кілька факторів, що використовуються при оцінці нового сайту:

  • вік доменного імені;
  • трастовість ресурсу (довіра з боку пошукових систем);
  • історія користувача;
  • індексація сайту.

Пошуковим системам необхідний деякий час, щоб зібрати ці дані, тому сайтам, що молодші за 6 місяців, складно конкурувати за найвищі позиції. Іноді необхідний час для того, щоб потрапити в ТОП за основними  ключовими словами досягає одного року безперервної роботи над проектом. Це не означає, що сторінки погано просуваються – в основному, це плавний рух до бажаних позицій, хоч і не такий швидкий, як того очікує власник сайту. Для просування молодого сайту важливим моментом буде його внутрішня оптимізація.

Важливо: Підготувати технічні завдання з внутрішньої оптимізації необхідно до початку робіт з проектування сайту. Інакше, якщо спроектувати сайт і вже потім звернутися за внутрішньою оптимізацією, його, скоріш за все, потрібно буде переналагоджувати.

Етапи внутрішньої оптимізації для нового сайту

  1. Семантичне ядро. На першому етапі необхідно зібрати і підготувати семантичне ядро для нового сайту, намагатися максимально охопити всі сфери його діяльності для реалізації посадкових сторінок під просування.
  2. Структура сайту. На основі зібраного семантичного ядра необхідно детально опрацювати структуру сайту. Якісна і зрозуміла структура сайту є вагомим фактором при просуванні, оскільки прискорює індексацію сторінок пошуковими роботами і полегшує навігацію користувача. Наприклад, структура інтернет-магазину продукції Apple виглядає так:

На что обратить внимание при оптимизации нового сайта

 

  1. Формат URL-адреси. Не варто недооцінювати фактор відображення адрес сторінок. По-перше, правильно налагоджені URL-адреси легше запам'ятати користувачеві, по-друге пошукові алгоритми звертають увагу на це і покращують ранжування.

На що слід звернути увагу:

  • URL-адреса повинна складатися з малих літер;
  • не повинна містити велику кількість символів;
  • пошукові системи поділяють сайт на папки, підпапки і кінцеві сторінки, тому важливо дати зрозуміти пошуковому роботу, до чого відноситься кожен елемент структури сайту;
  • необхідно налаштувати зрозумілі для людини URL-адреси (ЧПК).
  1. Метадані. Унікальні метадані, такі як title, description, keywords, дають пошуковій системі початкове розуміння, що це за сторінка і яка в неї тематика. На основі заповнених метаданих пошукові системи формують сніпет – короткий опис сайту в пошуковій видачі.

На что обратить внимание при оптимизации нового сайта

Налаштування метаданих необхідна на всіх сторінках, інакше вони ризикують бути відзначеними як недостатньо якісні і не будуть брати участь в ранжируванні, що погано позначається на просуванні сайту в цілому.

  1. Тексти. Важливість контенту часто недооцінюють. Досі багато вебмастерів розміщують SEO-тексти для пошукових роботів, ігноруючи інтереси користувачів. При цьому пошукові системи з кожним роком удосконалюють свої алгоритми для визначення якості контенту.

На що варто звернути увагу при розміщенні контенту і текстів на посадковій сторінці:

  • необхідно правильно задати тематику сторінки і сайту в цілому;
  • контент повинен детально відповідати на запит користувача;
  • текст повинен містити заголовки h1, h2...h6;
  • містити марковані списки;
  • містити зображення і відео у тексті;
  • надавати додаткову цінність;
  • обсяг статті від 1000 символів. Краще аналізувати конкурентів в ТОПі і дивитися на обсяг їх контенту.

Хорошим сигналом для пошукової системи є ситуація, коли користувач ввів запит, перейшов на сайт і залишився на ньому – це означає, що він знайшов відповідь на свій запит.

Приклад хорошого тексту:

 

На что обратить внимание при оптимизации нового сайта

  1. Робота над помилками. Після реалізації структури сайту, налаштування ЧПК, заповнення метаданих та розміщення контенту необхідно перевірити сайт на наявність технічних помилок:
  • двоє доступних протоколів http і https;
  • 302 редиректи;
  • дублікати сторінок;
  • сторінки без метаданих;
  • помилки сервера тощо.

Виправлення цих помилок значно спрощує просування молодого сайту.

Зовнішня оптимізація

Наступним важливим етапом для просування молодого сайту є нарощування маси посилань.

 

Отримання якісних зворотних посилань на новий сайт – одна з основних стратегій в просуванні. Щодо цього є кілька поглядів: перший відстоює обережність і неспішне нарощування маси посилань.

На что обратить внимание при оптимизации нового сайта

Інша стратегія полягає в тому, що можна влаштувати «вибух посилань», після якого позиції будуть швидко зростати. Зворотна сторона цього підходу полягає в можливому подальшому зняттю посилань і падінню трафіку:

На что обратить внимание при оптимизации нового сайта

Краще не провокувати пошукові системи при розвитку нового сайту і дотримуватися поступальної стратегії:

  • плавно нарощувати кількість зворотних посилань;
  • отримувати посилання з якісних платформ;
  • вибирати максимально тематичні платформи;
  • урізноманітнити профіль посилань;
  • дотримуватися динаміки.

На що варто звернути увагу при побудові профілю посилань:

1. Анкор-лист

Якщо використовувати велику кількість анкорів, можна потрапити під фільтр пошукових систем. В такому випадку слід використовувати брендові анкори або безанкорні посилання.

Для нових сайтів краще використовувати наступну стратегію:

  • 60–80% безанкорні посилання;
  • 20–40% анкорні.
    .

2. Якість і тематика сайтів-донорів

Якість сайту та його тематика важливі показники при виборі платформи для розміщення зворотних посилань. Їх можна проаналізувати за декількома показниками:

  • кількість вхідних і вихідних посилань (бажано, щоб вони були рівними);
  • оптимальна кількість реклами;
  • відвідуваність;
  • активність користувачів на сайті (коментарі, відгуки тощо);

Перевірити платформу на відповідність тематиці можна з допомогою різних сервісів: Аhrefs, Сhecktrust та інші.

3. Різні джерела

Дуже важлива різноманітність платформ, які на вас посилаються. Це важливий момент, який дозволяє як розширити свою присутність в Інтернеті, так і показати пошуковій системі, що на ваш сайт посилаються авторитетні джерела:

  • сайти ЗМІ;
  • блоги;
  • форуми;
  • прес-релізи;
  • соціальні мережі;
  • сайти ВНЗ;
  • сайти держустанов;
  • сайти-каталоги.

Стратегія просування

При просуванні нового сайту в першу чергу потрібно отримати необхідну історію користувачів і конверсії. Це можна зробити, використовуючи різні джерела трафіку:

  • контекстну рекламу;
  • соціальні мережі;
  • інші джерела, які підходять вашій тематиці: реклама на сторонніх платформах, тизерна реклама тощо.

Пам'ятайте, що для нового сайту важливі поведінкові фактори. Отримати їх можна, наприклад, запустивши на початковому етапі контекстну рекламу, і потім проводячи постійну роботу з аналізу трафіку і його конверсії. Таким чином ви відразу зможете виявити вузькі місця на сайті і внести відповідні зміни, що, в результаті, допоможе просуванню проекту. Якщо ви просуваєте сервіс, продукт або послугу, то бажано заздалегідь закладати бюджет на використання таких інструментів просування, як зовнішні статті, контекстна реклама і залучення трафіку з соціальних мереж.

Навіть при ранжуванні сайту по низькочастотним фразам проект може досягти значних результатів, якщо володіє наступними характеристиками:

  • грамотна структура сайту;
  • правильно підібране семантичне ядро;
  • оптимальний формат URL-адрес;
  • прописані метадані.

Розумним рішенням для просування нового сайту може бути акцент на низько- і середньочастотних запитах. Вони менш конкурентні, і при поглибленому парсингу допоможуть зібрати досить значний пул запитів, по яких конкуренція низька. Дане рішення принесе трафік, і слідом за низько- і средньочастотними запитами будуть зростати і високочастотні.

Результати

Запускаючи новий сайт, не варто чекати швидких результатів. Для досягнення певних показників сайту необхідно від 6 до 12 місяців. Це період, за який сайт набуває історію користувачів і якісні зворотні посилання, що задовольняють вимоги пошукових систем.

Приклад зростання трафіку для нового сайту комерційної тематики:

На что обратить внимание при оптимизации нового сайта

Висновок

Час – один з головних факторів при створенні нового сайту. Він також грає вирішальну роль при його просуванні в пошукових системах. При цьому варто заздалегідь, ще на стадії проектування, підготувати оптимальну структуру свого ресурсу, виключити можливі технічні помилки і наповнити його якісним контентом. Надалі, вже після релізу сайту, це значно прискорить його ранжування пошуковими системами.

Не варто гнатися за швидким результатом і використовувати ризиковані, «сірі» схеми просування сайту – це може призвести до його швидкого потраплянню під санкції пошукових систем, за яким слідує довгий та болісний процес виведення з-під фільтра. У той же час, виконуючи нескладні вимоги – прописані метадані і ЧПК – ви значно прискорите індексацію сайту в пошуковій видачі і швидше досягнете поставлених цілей.

Слід також врахувати, що показники відвідування із соцмереж і форумів є відображенням людської реакції на якість контенту, який ви надаєте. У зв'язку з цим, трафік з соціальних платформ все більше враховуються пошуковими системами при розподілі очок рейтингу між незліченною кількістю веб-сторінок.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу