Власники бізнесу та клієнти агентств, що вирішили створити сайт і просувати свій бізнес онлайн, нерідко зіштовхуються з тим, що очікувати результату від просування в пошукових системах доводиться досить довго.
Справа в тому, що у пошукових системах існують певні алгоритми, за якими вони оцінюють нові сайти. Впливати на роботу цих алгоритмів в деяких випадках практично неможливо: потрібен лише час і постійна робота SEO-фахівців над проектом.
Ось кілька факторів, що використовуються при оцінці нового сайту:
- вік доменного імені;
- трастовість ресурсу (довіра з боку пошукових систем);
- історія користувача;
- індексація сайту.
Пошуковим системам необхідний деякий час, щоб зібрати ці дані, тому сайтам, що молодші за 6 місяців, складно конкурувати за найвищі позиції. Іноді необхідний час для того, щоб потрапити в ТОП за основними ключовими словами досягає одного року безперервної роботи над проектом. Це не означає, що сторінки погано просуваються – в основному, це плавний рух до бажаних позицій, хоч і не такий швидкий, як того очікує власник сайту. Для просування молодого сайту важливим моментом буде його внутрішня оптимізація.
Важливо: Підготувати технічні завдання з внутрішньої оптимізації необхідно до початку робіт з проектування сайту. Інакше, якщо спроектувати сайт і вже потім звернутися за внутрішньою оптимізацією, його, скоріш за все, потрібно буде переналагоджувати.
Етапи внутрішньої оптимізації для нового сайту
- Семантичне ядро. На першому етапі необхідно зібрати і підготувати семантичне ядро для нового сайту, намагатися максимально охопити всі сфери його діяльності для реалізації посадкових сторінок під просування.
- Структура сайту. На основі зібраного семантичного ядра необхідно детально опрацювати структуру сайту. Якісна і зрозуміла структура сайту є вагомим фактором при просуванні, оскільки прискорює індексацію сторінок пошуковими роботами і полегшує навігацію користувача. Наприклад, структура інтернет-магазину продукції Apple виглядає так:
- Формат URL-адреси. Не варто недооцінювати фактор відображення адрес сторінок. По-перше, правильно налагоджені URL-адреси легше запам'ятати користувачеві, по-друге пошукові алгоритми звертають увагу на це і покращують ранжування.
На що слід звернути увагу:
- URL-адреса повинна складатися з малих літер;
- не повинна містити велику кількість символів;
- пошукові системи поділяють сайт на папки, підпапки і кінцеві сторінки, тому важливо дати зрозуміти пошуковому роботу, до чого відноситься кожен елемент структури сайту;
- необхідно налаштувати зрозумілі для людини URL-адреси (ЧПК).
- Метадані. Унікальні метадані, такі як title, description, keywords, дають пошуковій системі початкове розуміння, що це за сторінка і яка в неї тематика. На основі заповнених метаданих пошукові системи формують сніпет – короткий опис сайту в пошуковій видачі.
Налаштування метаданих необхідна на всіх сторінках, інакше вони ризикують бути відзначеними як недостатньо якісні і не будуть брати участь в ранжируванні, що погано позначається на просуванні сайту в цілому.
- Тексти. Важливість контенту часто недооцінюють. Досі багато вебмастерів розміщують SEO-тексти для пошукових роботів, ігноруючи інтереси користувачів. При цьому пошукові системи з кожним роком удосконалюють свої алгоритми для визначення якості контенту.
На що варто звернути увагу при розміщенні контенту і текстів на посадковій сторінці:
- необхідно правильно задати тематику сторінки і сайту в цілому;
- контент повинен детально відповідати на запит користувача;
- текст повинен містити заголовки h1, h2...h6;
- містити марковані списки;
- містити зображення і відео у тексті;
- надавати додаткову цінність;
- обсяг статті від 1000 символів. Краще аналізувати конкурентів в ТОПі і дивитися на обсяг їх контенту.
Хорошим сигналом для пошукової системи є ситуація, коли користувач ввів запит, перейшов на сайт і залишився на ньому – це означає, що він знайшов відповідь на свій запит.
Приклад хорошого тексту:
- Робота над помилками. Після реалізації структури сайту, налаштування ЧПК, заповнення метаданих та розміщення контенту необхідно перевірити сайт на наявність технічних помилок:
- двоє доступних протоколів http і https;
- 302 редиректи;
- дублікати сторінок;
- сторінки без метаданих;
- помилки сервера тощо.
Виправлення цих помилок значно спрощує просування молодого сайту.
Зовнішня оптимізація
Наступним важливим етапом для просування молодого сайту є нарощування маси посилань.
Отримання якісних зворотних посилань на новий сайт – одна з основних стратегій в просуванні. Щодо цього є кілька поглядів: перший відстоює обережність і неспішне нарощування маси посилань.
Інша стратегія полягає в тому, що можна влаштувати «вибух посилань», після якого позиції будуть швидко зростати. Зворотна сторона цього підходу полягає в можливому подальшому зняттю посилань і падінню трафіку:
Краще не провокувати пошукові системи при розвитку нового сайту і дотримуватися поступальної стратегії:
- плавно нарощувати кількість зворотних посилань;
- отримувати посилання з якісних платформ;
- вибирати максимально тематичні платформи;
- урізноманітнити профіль посилань;
- дотримуватися динаміки.
На що варто звернути увагу при побудові профілю посилань:
1. Анкор-лист
Якщо використовувати велику кількість анкорів, можна потрапити під фільтр пошукових систем. В такому випадку слід використовувати брендові анкори або безанкорні посилання.
Для нових сайтів краще використовувати наступну стратегію:
- 60–80% безанкорні посилання;
- 20–40% анкорні.
.
2. Якість і тематика сайтів-донорів
Якість сайту та його тематика важливі показники при виборі платформи для розміщення зворотних посилань. Їх можна проаналізувати за декількома показниками:
- кількість вхідних і вихідних посилань (бажано, щоб вони були рівними);
- оптимальна кількість реклами;
- відвідуваність;
- активність користувачів на сайті (коментарі, відгуки тощо);
Перевірити платформу на відповідність тематиці можна з допомогою різних сервісів: Аhrefs, Сhecktrust та інші.
3. Різні джерела
Дуже важлива різноманітність платформ, які на вас посилаються. Це важливий момент, який дозволяє як розширити свою присутність в Інтернеті, так і показати пошуковій системі, що на ваш сайт посилаються авторитетні джерела:
- сайти ЗМІ;
- блоги;
- форуми;
- прес-релізи;
- соціальні мережі;
- сайти ВНЗ;
- сайти держустанов;
- сайти-каталоги.
Стратегія просування
При просуванні нового сайту в першу чергу потрібно отримати необхідну історію користувачів і конверсії. Це можна зробити, використовуючи різні джерела трафіку:
- контекстну рекламу;
- соціальні мережі;
- інші джерела, які підходять вашій тематиці: реклама на сторонніх платформах, тизерна реклама тощо.
Пам'ятайте, що для нового сайту важливі поведінкові фактори. Отримати їх можна, наприклад, запустивши на початковому етапі контекстну рекламу, і потім проводячи постійну роботу з аналізу трафіку і його конверсії. Таким чином ви відразу зможете виявити вузькі місця на сайті і внести відповідні зміни, що, в результаті, допоможе просуванню проекту. Якщо ви просуваєте сервіс, продукт або послугу, то бажано заздалегідь закладати бюджет на використання таких інструментів просування, як зовнішні статті, контекстна реклама і залучення трафіку з соціальних мереж.
Навіть при ранжуванні сайту по низькочастотним фразам проект може досягти значних результатів, якщо володіє наступними характеристиками:
- грамотна структура сайту;
- правильно підібране семантичне ядро;
- оптимальний формат URL-адрес;
- прописані метадані.
Розумним рішенням для просування нового сайту може бути акцент на низько- і середньочастотних запитах. Вони менш конкурентні, і при поглибленому парсингу допоможуть зібрати досить значний пул запитів, по яких конкуренція низька. Дане рішення принесе трафік, і слідом за низько- і средньочастотними запитами будуть зростати і високочастотні.
Результати
Запускаючи новий сайт, не варто чекати швидких результатів. Для досягнення певних показників сайту необхідно від 6 до 12 місяців. Це період, за який сайт набуває історію користувачів і якісні зворотні посилання, що задовольняють вимоги пошукових систем.
Приклад зростання трафіку для нового сайту комерційної тематики:
Висновок
Час – один з головних факторів при створенні нового сайту. Він також грає вирішальну роль при його просуванні в пошукових системах. При цьому варто заздалегідь, ще на стадії проектування, підготувати оптимальну структуру свого ресурсу, виключити можливі технічні помилки і наповнити його якісним контентом. Надалі, вже після релізу сайту, це значно прискорить його ранжування пошуковими системами.
Не варто гнатися за швидким результатом і використовувати ризиковані, «сірі» схеми просування сайту – це може призвести до його швидкого потраплянню під санкції пошукових систем, за яким слідує довгий та болісний процес виведення з-під фільтра. У той же час, виконуючи нескладні вимоги – прописані метадані і ЧПК – ви значно прискорите індексацію сайту в пошуковій видачі і швидше досягнете поставлених цілей.
Слід також врахувати, що показники відвідування із соцмереж і форумів є відображенням людської реакції на якість контенту, який ви надаєте. У зв'язку з цим, трафік з соціальних платформ все більше враховуються пошуковими системами при розподілі очок рейтингу між незліченною кількістю веб-сторінок.