Інновації в ecommerce. Майбутнє настало

Необхідність впроваджувати інновації в звичний спосіб ведення бізнесу очевидна: запити користувачів ростуть разом з ростом технічних можливостей. І, щоб бути в числі успішних компаній, цим запитам потрібно не просто відповідати - їх необхідно передбачати.

У цій статті ми розглянемо три типи інновацій в e-commerce: активно використовуються чат-боти, що набирає популярність візуальний пошук і нового футуристичного продавця - віртуальну реальність.

Як чат-боти допомагають бізнесу

Ще недавно чат-боти були в дивину користувачам і мали дуже обмежені можливості, а вже сьогодні жоден по-справжньому сучасний ресурс без них не обходиться. Вони є на сайтах і в усіх месенджерах. Завдяки системам розпізнавання людської мови, вчаться розуміти користувачів і спілкуються з ними на їх мові. А заодно виконують більшість рутинних операційних завдань і, при наявності живих операторів, значно підвищують якість обслуговування і кількість задоволених клієнтів.

Якісний чат-бот на базі штучного інтелекту, прокачаний за допомогою машинного навчання, зручний, ненав'язливий, персоналізований, викликає позитивні емоції. З ним користувачеві легко знайти і придбати те, що йому потрібно.

sfyeryi_primyenyeniya_chat-botov

Топові чат-боти в світі e-commerce на сьогодні

Чат-боти eBay і Nike - допомагають користувачам зробити ідеальний вибір, виходячи з конкретного запиту.

natural_language_understanding

Коли користувач пише, що саме він шукає, чат-бот реагує на ключові теги його повідомлення: країна-виробник, тип продукту, колір, розмір, торгова марка. І пропонує ідеальні варіанти.

natural_language_understanding_search

Чат-бот Sephora - аналізує смакові переваги аудиторії. Будучи «віртуальним співробітником» косметичного магазину, бот Sephora пропонує модні новинки засобів для макіяжу, враховуючи бажані кольори, матове або сатинове покриття, ефект, який потрібен від туші для очей (закручування, подовження, розпушування і т.д.)

Чат-бот Aerie - щоб максимально точно потрапити в запити користувача, бот виводить на вибір по дві фотографії товару в кожному реченні. Виходячи з того, на який варіант клацне користувач, система пропонує наступні товари схожого виду. Це зручно, коли точно знаєш, який саме фасон або колір тобі потрібен.

Чат-бот H&M - не просто пропонує варіанти одягу, але і відразу формує готові луки. А користувач вже вирішує: придбати йому цілий лук або окремі товари. Однак аналіз крос-продажів показує, що пропонувати цілий лук набагато ефективніше для конверсій.

hm-ecommerce-chatbot

Якщо чат-бот зроблений грамотно, клієнти швидко в нього закохуються і з задоволенням роблять покупки з таким віртуальним помічником. В епоху, коли бренди змагаються не лише в прибутку, але і в лояльності клієнтів, чат-бот допоможе отримати і те і інше швидше.

Основні переваги чат-ботів:

  • Більше завершених угод - у ботів немає вихідних і перерв, вони моментально реагують на запит клієнта;
  • Зростання продажів - боти не тільки безпосередньо спілкуються з клієнтами, але і відстежують їх поведінку на сайті. На підставі цих даних маркетинговий відділ може запропонувати якісну точкову рекламу;
  • Швидше швидкість відповіді - якщо «живий» оператор може не відразу відповісти користувачеві, то бот завжди на зв'язку;
  • Якісний сервіс - бот не рветься до гніву і не втомлюється, він завжди з готовністю відповідає на будь-які питання користувача;
  • Повернення клієнтів - чат-бот завжди пам'ятає, що і коли замовляли клієнти і як часто вони повторюють своє замовлення. При правильному налаштуванні чат-бот сам ненав'язливо нагадає клієнту, що прийшов час знову зробити покупку;
  • Простота в реалізації - створення чат-бота не займає багато часу, а довчитися його або змінити деякі налаштування можна в будь-який момент.

Візуальний пошук. Вчора ідея, сьогодні - реальність

Наступним етапом розвитку e-commerce можна назвати візуальний пошук (його також можна впроваджувати в чат-боти, щоб отримати користь 2-в-1). Візуальний пошук розвивається колосальними темпами і отримує все більше прихильників. Три основних причин цього : швидкість, зручність, психологія покупця.

Інструмент візуального пошуку в лічені секунди може знайти будь-який товар. Все, що для цього потрібно - камера смартфона. До того ж, такий пошук задовольняє природний підхід користувача до покупок: «побачив-сподобалося-купив» без додаткових етапів.

Необхідність активного використання візуального пошуку підтверджують наступні дані:

Візуальній пошук вірішує відразу кілька проблем і користувача, і бизнесу:

Не потрібно підбирати слова для пошуку. Користувач часом не може згадати влучне слово, назва марки або колір. Тепер цього робити не потрібно - все необхідне покаже зображення.

ecommerce-innovacii

Стираються мовні бар'єри. Неважливо, якою мовою розмовляють продавець і покупець, і в яких країнах вони знаходяться. Мова зображень розуміють всі.

Користувачеві і продукту легше знайти один одного. Безліч людей хочуть придбати що-небудь за принципом: побачив у перехожого, друга, сусіда - і сподобалося. Навіть не знаючи назви і торгової марки. Далеко не кожен захоче підійти до іншого і запитати: «А як називається / Де купив?» Тепер це і не потрібно, достатньо навести камеру смартфона і відразу стане відомо, що це за продукт і де його купити.

Візуальний пошук дозволяє знаходити одяг, гаджети, прикраси, косметику, автомобілі, предмети меблів, місця для відпочинку і взагалі все, що можна сфотографувати. Відповідно, його можуть успішно використовувати не тільки модні бренди або великі маркетплейси, а й нішеві компанії.

Уявіть підхід, коли людина вибирає місце для відпочинку не за звичайним нудним алгоритмом «Туреччина, 7 ночей, 5 зірок», а завантажує фотографію пляжу, який йому сподобався, або кімнати, в якій він хотів би зупинитися, а після цього система вже сама повідомляє, яка країна і готель йому підходять.

E-commerce майбутнього - максимальна персоналізація

Майбутнє за візіонерами. Тими, хто зуміє вчасно розгледіти нові технічні можливості, і застосує їх в своєму бізнесі раніше, ніж інші. У сфері e-commerce наступним кроком стане максимальна персоналізація покупок за допомогою AR і VR (Augmented and Virtual Reality).



Як це може виглядати? Користувач заходить в ваш інтернет-магазин, щоб придбати нову лижну куртку. Бот-помічник задає йому кілька уточнюючих питань: який колір потрібен, модель, рівень паропроникності, водостійкості і т.д. Або ж просто знаходить в каталозі модель, розпізнавши її за допомогою візуального пошуку по фото, яке користувач попередньо завантажив.

А потім трапляється найцікавіше: імплементувати в будь-який гаджет система віртуальної реальності дозволяє користувачеві «приміряти» товар, покружляти в ньому, розглянути себе з усіх боків. Можливо, навіть відчути тканину на дотик (якщо будуть застосовані системи нейрокомп'ютерного інтерфейсу).

Як віртуальна реальність може продавати

Припустимо, користувачеві сподобалася куртка, він натискає «Купити». І перш, ніж сесія завершиться, чат-бот пропонує йому придбати до курточки окуляри, рукавички, штани. Так навіть нові лижі - спектр необмежений! Взаємодія користувача з сайтом буде проходити в рази цікавіше.

Можна додати ігровий елемент. Наприклад, змінювати фон під час примірки: лижний костюм показувати на тлі Альп або Карпат, а купальники демонструвати на тлі видів Балі або Шрі-Ланки. У таких примірках потенційні покупці будуть проводити набагато більше часу і шанси придбання товари зростуть.

Щоб продемонструвати, наскільки близько ми знаходимося до реалізації цієї задумки, розглянемо реально існуючі на даний момент успішні e-commerce AR + VR додатки з ефектом занурення:

  • Sephora - мережа магазинів, чат-бота яку ми згадували трохи вище - створила одна з кращих програм з додатковою реальністю. Увійшовши в систему, користувачі можуть приміряти на себе різні типи макіяжу, завантажити в систему фото одягу, яку вони планують одягнути і підібрати образ під неї, а потім придбати вподобану косметику. Ця програма користується величезною популярністю у жінок, які можуть пробувати нові образи і експериментувати із зовнішністю простим натисканням кнопки.

 

sephora

  • Ikea, а також Amikasa - два приклади e-commerce додатків, які дозволяють підібрати меблі для інтер'єру в доповненої реальності, наприклад, при переїзді в новий будинок.

augment

Додаток має доступ до всього величезного каталогу меблів магазинів, дозволяє побачити загальну картинку і придбати усі вподобані меблі.

  • Augment - додаток з віртуальною реальністю, який дозволяє не тільки реально візуалізувати об'єкт у вас в будинку або вибрати для нього інший сеттинг, але і розглянути його з різних сторін, змінювати колір і матеріал покриття. На довершення до всього, користувач може анімувати об'єкти.

 

 

augment

Встигнути за інноваціями

Скільки часу пройде до того, як ця технологія стане невід'ємною частиною e-commerce? Чат-боти - практично обов'язкова складова будь-якого бізнесу вже зараз. Візуальний пошук - технологія, яка ще не скрізь є, але зовсім скоро стане маст-хевом топових гравців ринку. А ось використання віртуальної реальності стане конкурентною перевагою, яке не тільки дасть фору перед конкурентами, а й підвищить інтерес покупців до вашого продукту в рази.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу