Google Merchant Center — це базовий інструмент Google, який повинен мати кожен інтернет-магазин. Він допомагає підприємцям керувати інформацією про товари та забезпечувати їх видимість у результатах пошуку Google.
У цій статті фахівці Promodo Дарʼя Шаповалова та Анна Тарасова поділяться порадами і прикладами зі своєї роботи, що допоможуть максимально ефективно використовувати можливості Google Merchant Center.
Що таке Google Merchant Center
Google Merchant Center — це прямий канал для показу товарів інтернет-магазину у Google Shopping. Цей сервіс використовують через його потужні рекламні можливості, але він також відіграє ключову роль для Free Listings, що також відображаються у вкладці Google Shopping без витрат на рекламу.
Переваги інструменту гугл мерчант центр
- Підвищена видимість: товари, завантажені у Merchant Center, можуть з'являтися у пошукових результатах Google Shopping та на сайтах-партнерах.
- Більш таргетована реклама: інтеграція з Google Ads дозволяє створювати ефективні рекламні кампанії, орієнтовані на конкретну цільову аудиторію.
- Зручне управління даними про товари та їх оптимізацію.
- Аналіз ефективності: детальна аналітика в кабінеті допоможе зрозуміти, які товари продаються краще, і коригувати стратегію відповідно до цього.
- Аналіз конкурентоспроможності по спільних нішах і товарах. Можливість побачити конкурентність ціни на ринку і загальну статистику по товарам.
Що потрібно для реєстрації в Google Merchant Center
- Мати обліковий запис в Google.
- Переходимо за посиланням https://merchants.google.com/ і Натискаємо «Почати».
- Відповідаємо на питання «так/ні».
- Вказуємо url сайту. Тиснемо «Продовжити».
- Далі на інформаційній сторінці скролимо вниз та тиснемо «Продовжити в Merchant Center».
- Заповнюємо інформацію про компанію: Назву та Країну реєстрації. За бажанням ставимо галочку. Далі натискаємо «Продовжити в Merchant Center».
- Вітаємо, ви зареєстрували гугл мерчант. Для роботи з ним натисніть «Почати».
Верифікація акаунту Google Merchant Center:
Крок 1: Заходимо в свій акаунт мерчант гугл за посиланням.
Крок 2: Для підтвердження магазину, необхідно біля напису натиснути «Підтвердити».
Крок 3: Обрати варіант для підтвердження.
Отримати код на пошту
- Вказуємо пошту та натискаємо «Отримати код».
- Після чого з’являється строка «Ввести код» — вводимо туди код, що отримали на пошту.
Для платформ електронної комерції
Якщо ви використовуєте якусь платформу електронної комерції, наприклад Shopify — можна верифікувати свій магазин за допомогою цієї платформи.
Підтвердження за допомогою HTML коду
Додайте код на ваш сайт за вказаною інструкцією та натисніть «Підтвердити онлайн-магазин».
Підтвердження за допомогою GTM
Виконайте усі умови, що описані в інструкції та натисніть «підтвердити онлайн-магазин».
Як налаштувати мерчант центр
Крок 1: Заходимо в свій акаунт мерчант центру.
Крок 2: для налаштування Merchant Center необхідно додати відомості про компанію та підтвердити ваш магазин.
Крок 3: Додаємо адресу.
Крок 4: Заповніть всі дані про адресу компанії.
Крок 5: Підтвердіть номер телефону.
Крок 6: Вводимо номер телефону компанії. Обираємо спосіб підтвердження телефону. Після вибору способу підтвердження тиснемо «Продовжити».
Крок 7: Додайте інформацію про доставку.
Крок 8: Оберіть країну, в якій будете продавати товари.
Тиснемо «Продовжити».
Крок 9: Обираємо, чи всі товари будемо рекламувати, чи певні товари. Тиснемо «Продовжити».
Крок 10. Вказуємо час доставки наших товарів.
Крок 11: Вказуємо вартість доставки.
Крок 12: Останнє — додавання товарів. Обираємо найзручніший спосіб додавання товарів. Відповідно до способу додавання товарів — підгружаємо файл з товарами, або додаємо товари вручну.
Найкраще цей крок довірити команді Promodo — напишіть нам. Якщо ж ви вирішили зробити це самотужки, наступна інформація про мерчант гугл стане вам у пригоді.
Зв’язати акаунт мерчант і гугл Адс
Крок 1: Перейдіть в «Інструменти і налаштування» та натисніть «Зв'язані облікові записи» в меню «Параметри».
Крок 2: Відкрийте вкладку «Google Ads». Натисніть кнопку «Зв'язати обліковий запис».
Крок 3; Виберіть обліковий запис, з яким хочете пов'язати свій обліковий запис Merchant Center. Натисніть «Зв'язати та продовжити» та дотримуйтесь інструкцій на екрані.
Встановлення зв'язку через Google Ads
Крок 1: Увійдіть до облікового запису ads.google.com
Крок 2: У меню «Адміністратор» виберіть пункт «Пов'язані облікові записи» та натисніть на Google Merchant Center.
Крок 3: Натисніть кнопку «Зв’язати із сервісом».
Крок 4: Виберіть обліковий запис Merchant Center, натисніть «Далі» і дотримуйтесь інструкцій.
Вимоги до оголошень та нові атрибути
Вимоги Google до специфікації даних про продукт гарантують, що всі дані про продукт, надіслані в гугл мерчант, правильно відформатовані для оптимізації торгових оголошень. Щороку пошуковий гігант оновлює ці специфікації. Але для кожної країни є винятки і список цих специфікацій може мати деякі відмінності.
Головні атрибути даних про товари, які потрібно заповнити:
- Основні дані про товар;
- Ціна й наявність;
- Категорія товару;
- Ідентифікатори товарів;
- Детальний опис товару;
- Торгові кампанії і інші налаштування;
- Торговельні майданчики;
- Цільові сервіси;
- Доставка;
- Податок.
Поради експертів у роботі Google Merchant Center
- Дані про продукт мають бути точні, актуальні, адаптовані для мобільних пристроїв/веб-версії. І мають містити усі обов’язкові атрибути, які вимагає мерчант гугл (як-от вартість, наявність, бренд, матеріали тощо).
- Назви продуктів мають бути чіткі, лаконічні, з ключовими словами. Варто використовувати мінус-слова, щоб оптимізувати вартість кампанії.
- Вказані технічні характеристики, розміри та інші відповідні відомості про продукт.
- Використані професійні якісні зображення продуктів.
- Залежно від оновлення даних про ваші товари на сайті, оновлюйте фід даних для актуальності.
- Вказуйте наявність акційної ціни. Цей атрибут доступен тільки у разі дійсно зниження ціни за період, тому тут фальсифікувати не вдасться. Але це дуже виділить вас серед конкурентів.
- Мітки продавця — це, атрибути, які допоможуть управляти товарами набагато зручніше, краще і швидше. Вони можуть допомогти при відсутності інших атрибутів.
- Додані додаткові атрибути або описи, щоб висвітлити функції продукту, переваги, спеціальні пропозиції, акції та знижки.
Водночас радимо робити описи читабельними і цікавими, якщо просто наповнити їх купою ключових слів, можна втратити більше, ніж отримати.
Нові вимоги та атрибути:
З 9 квітня 2024 року merchant google запровадив нові вимоги для торгових оголошень та безкоштовних списків, що включають атрибути для контенту, створеного штучним інтелектом (ШІ), програми лояльності, мінімальної ціни тощо.
- Контент, створений ШІ: продавці зобов’язані позначати текстовий контент, створений за допомогою ШІ, використовуючи атрибути структурованої назви та структурованого опису.
- Мінімальна ціна: новий атрибут мінімальної ціни дозволяє встановлювати найнижчу рекламовану ціну, яку можна застосувати до продукту, що використовуватиметься для знижок та акцій.
- Оновлене керівництво щодо пропозицій на основі розстрочки [installment]: пропозиція, яка використовує цей атрибут, вважається такою, де продукт можна придбати, сплативши повну ціну за допомогою атрибута ціни або в розстрочку. З цим оновленням Google розширив атрибут розстрочки, вводячи новий підатрибут авансового платежу для вказівки, чи вимагає продукт часткової передоплати. Раніше такі авансові платежі мали надаватися за допомогою атрибута ціни. Крім того, Google додав підатрибут типу кредиту [credit_type] до атрибута розстрочки [installment], спеціально для рекламних оголошень про транспортні засоби. Це дозволяє вказати, чи є тип розстрочки лізингом або фінансуванням.
- Безкоштовна доставка: Маркетологи тепер можуть вказувати мінімальну вартість замовлення, при якій доставка буде безкоштовною, за допомогою нового атрибута [free_shipping_threshold].
- Державні збори: Оновлені вимоги забороняють включати державні збори, такі як імпортні мита та збори за утилізацію, у вартість доставки.
Дотримання вказівок гугл мерчант, зокрема згадані оновлення, гарантує ефективне відображення списків продуктів у результатах пошуку. Нові атрибути, такі як програми лояльності, можуть заохочувати клієнтів повертатися, а поріг безкоштовної доставки буде спонукати витрачати більше, що зрештою підвищить продажі і рентабельність інвестицій.
Чому відбувається відхилення товарів?
- Некоректні або неповні дані: потрібно перевірити, чи всі обов'язкові поля заповнені правильно.
- Порушення політик Google: товари мають відповідати політикам пошуковика.
- Проблеми з якістю фіду: у Merchant Center можна перевірити та оптимізувати створений фід.
Через що може бути заблокований обліковий запис?
Щоб не отримати блокування облікового запису треба дотримуватися правил merchant google щодо товарних оголошень. Правила також поширюються на позиції, що були знайдені при скануванні веб-сторінок і які відображаються в результатах пошуку товарів. Якщо ці пропозиції не відповідають правилам, Google так само може відхилити їх.
Читай про найпоширеніші причини блокування акаунтів у нашому матеріалі.
Неодноразові або грубі порушення правил можуть призвести до попередження та блокування облікового запису гугл мерчант центр.
Найпоширеніші причини:
- Відсутні правила повернення та відшкодування товару.
- Відсутність контактної інформації на сайті — номер телефону, адреса електронної пошти, посилання на профіль компанії в соціальній мережі, форма зворотного зв'язку тощо.
- Спотворення фактів про компанію або товари — оголошення не повинні вводити користувачів в оману, містити не правдиву інформацію або іншим чином перешкоджати ухваленню обґрунтованих рішень.
- Відхилення через хибне позначення товарів автоперевіркою.
Які дані збирає Google Merchant Center?
Завдяки Google Merchant Center можна збирати й аналізувати дані про:
- Покази товарів: кількість показів товарів у результатах пошуку Google та у вкладці "Покупки". Ці дані можна використати, щоб оцінити, наскільки ефективно налаштовані кампанії та чи відповідають вони пошуковим запитам користувачів. Наприклад, якщо товари часто показуються, але не отримують кліків, це може свідчити про невідповідність описів або їх зображень очікуванням користувачів.
- Кліки та переходи: кількість кліків на товари, які перенаправляють користувачів на сайт. Аналізуючи ці дані може визначити, які товари мають найбільший попит. Це дозволяє оптимізувати рекламні оголошення, акцентуючи на продуктах, які отримують найбільше кліків. Цю інформацію також можна використати при розробці стратегії розвитку бренду.
- Конверсії: кількість продажів, додавання товару до кошика, здійснених користувачами після взаємодії з товарами в Google. Це допомагає оцінити ефективність рекламних кампаній і виявити, які товари найбільш прибуткові. Наприклад, якщо певний товар має високий коефіцієнт конверсії, можна запустити додаткові акції або спеціальні пропозиції для ще більшого збільшення продажів.
- Звіт про конкурентоспроможність цін містить дані про ціни, які пропонують інші продавці на товари з вашого асортименту. Зокрема, ви можете побачити середню ціну для кожного товару й орієнтуватися на неї, щоб підвищити ймовірність кліків вашого оголошення. Крім того, звіт містить зведені показники, пов’язані з контрольними цінами за вибраний період часу.
Дані у звіті можна сегментувати й переглядати двома способами:
- За категорією, брендом або типом товару – так ви зможете аналізувати конкурентоспроможність своїх товарних оголошень і безкоштовно розміщеної інформації про товар за вибраний період часу;
- За товарами – так ви побачите інформацію про кожен товар, для якого доступний контрольний показник.
- Аналіз рейтингів та відгуків про товари, що впливають на їх видимість та привабливість для покупців. Допомагає зрозуміти, як споживачі сприймають продукцію і які аспекти потребують покращення. Наприклад, якщо товар отримує низькі рейтинги через якість, потрібно зробити акцент на покращення товару або запропонувати заміни чи компенсації незадоволеним клієнтам.
- Інформація про помилки в даних фіду або порушення політик, які можуть впливати на покази товарів. Це включає деталі про те, які товари були відхилені та причини цього.
- Аналіз використання програм лояльності, спеціальних пропозицій та знижок. Оцінюючи їхній вплив на продажі, можна визначити, що працює найкраще. Наприклад, якщо акція "купуй один — отримай другий безкоштовно" значно підвищує продажі, її можна зробити постійною або застосовувати до більшої кількості товарів.
- Ріст популярності на товари відповідної категорії (Бета-версія). Допоможе збирати користувачів з незапланованих стрибків попиту на товари або перевіряти заплановане зростання.
Зміни 2024 року
У липні 2024 року стало відомо, що незабаром Google планує оновлення, в межах якого дані конверсій включатимуть результати пошуку в мережі та інших джерел. Інтеграція допоможе краще розуміти шлях клієнта до покупки та аналізувати ефективність кампаній. Оновлення має автоматично застосуватися до всіх акаунтів.
Водночас від нього можна буде відмовитися:
- Вимкнути налаштування конвертації в Merchant Center;
- Вимкнути налаштування в програмі каналів Google і YouTube на Shopify;
- Від’єднати облікові записи Google Analytics і Merchant Center.
Як аналізувати попит на продукт завдяки Google Merchant Center?
Як ви вже зрозуміли, можливості merchant google виходять далеко за рамки простої обробки даних про продукти. Ось кілька наших прикладів і порад:
У розділі «Ефективність» — Інформаційна панель можна знайти зведену інформацію про ефективність ваших продуктів. Це допомагає відстежувати основні показники.
Рейтинг товарів у Google залежить від того, як часто їх купують. Що менше число, то вищий рейтинг популярності вашого товару.
У вкладці «Попит на ринку» можна дізнатися все про нішу, в якій ви працюєте чи будете працювати:
- Аналізувати категорії та побачити, наскільки популярні ваші продукти або бренд;
- Переглядати всі товари у вибраній категорії (навіть ті, які ви не продаєте) і з’ясувати, чи є нові лінії продуктів, які вам варто також пропонувати;
- Переглядати інші категорії (навіть ті, в яких у вас немає товарів) для ще більшого розширення продуктів за межі вашої поточної ніші;
- Переглядати товари, які закінчилися на складі, через фільтр Out of Stock, щоб розуміти, які з них набирають популярність. Це допоможе визначити пріоритети, у які продукти інвестувати, а які продукти зменшити у вашому асортименті.
У вкладці «Рекомендації» можна дізнатися, які продукти були найпопулярнішими в Google у конкретний період. Це допоможе зрозуміти тренди і хітові товари під час свят, на Чорну п'ятницю, післяріздвяних розпродажів та інших подій. І це не обмежується лише вашою категорією товарів.
А розділ «Конкурентна видимість» допоможе дослідити категорії товарів, які мають схожу з вами видимість та розмір у різних нішах. Це особливо корисно, коли ви шукаєте нові можливості для бізнесу.
Зокрема, можна побачити не лише, як великі гравці домінують на ринку, а також відстежувати менші компанії. Другі є вашими прямими конкурентами за асортиментом та розміром. І саме вони найчастіше з'являються поруч з вашими оголошеннями.
Один з цікавих показників тут — співвідношення платних та безкоштовних показів. Він показує, як часто ваші товари з'являються в рекламі порівняно з безкоштовними результатами гугл мерчант центр. Наприклад, якщо кількість показів оголошень у 10 разів більша, ніж безкоштовних показів, цей коефіцієнт становитиме 10.
Що таке Google Merchant Center Next?
Google Merchant Center Next — це оновлена версія платформи, яка пропонує ще більше функцій та можливостей для оптимізації продажів.
Ви можете самостійно розпочати роботу з ними прямо зараз або дочекатися автоматичного переходу на нову версію. Нова версія буде автоматично увімкнена після 28 червня 2024 року.
Що нового зʼявилося:
- Розширені функціональні можливості: нові функції та можливості, призначені для оптимізації керування продуктами, оптимізації кампаній і отримання більш глибокого розуміння поведінки клієнтів.
- Розширена автоматизація: інструменти спрощують керування каналами даних.
- Статистика на основі штучного інтелекту: у найближчому майбутньому зʼявиться функція з рекомендації на основі штучного інтелекту щодо оптимізації даних про продукт і стратегій кампаній.
- Product Studio – безкоштовний пакет інструментів на основі штучного інтелекту, який допоможе редагувати зображення товарів прямо у Product Studio. Там можна буде зручно вирівняти фон, підвищити якість зображень та створити сцени за участю товарів для сезонних пропозицій.
Але наразі таке рішення доступне тільки в Австралії, Канаді та США. Незабаром воно буде додано в інші регіони.
Важливо: Кампанії, які було налаштовано раніше — будуть працювати без змін. Налаштування товарів також не зміняться.
Висновки
Отже, використання в своїй роботі гугл мерчант центр дає можливість ефективно оптимізувати роботу з товарними фідами та товарними рекламними кампаніями, отримати нові можливості та корисні функції аналітики товарів і вашого рівня конкурентоспроможності.
ТАКОЖ НА ЦЮ ТЕМУ:
- Чому Google блокує акаунти рекламодавців? Найпоширеніші причини для Google Ads та Google Merchant.
- 5 простих кроків з аналізу поведінки покупців на сайті.
- Google Shopping: 6 способів оптимізації товарного фіда та рекламної кампанії.
- Налаштування Google Analytics 4 на етапі розробки сайту для книгарні READEAT.
- Що таке динамічний ремаркетинг і кому він підходить: гайд.
на розсилку