Системи мобільних платежів чи потрібні вони вашому інтернет-магазину

Восени 2017 року Google запустила в Україні власну систему мобільних платежів Google Pay, за допомогою якої користувачі отримали можливість здійснення платежів за допомогою сумісних Android-пристроїв. Через півроку до неї приєдналася компанія Apple, яка викотила на український ринок свій аналог електронної платіжної системи - Apple Pay.

Згідно з даними Mastercard, протягом 2018 роки кількість безконтактних оплат за допомогою мобільних девайсів в Україні зросла в 68 разів, а кількість підключених пристроїв щомісяця зростає на 25%. І в найближчі роки тенденція не тільки збережеться, але і продемонструє помітне зростання. Це означає, що українському ecommerce необхідно якомога швидше впроваджувати нові технології, щоб не втратити своїх клієнтів.

Мобільні платежі: що це таке і як працюють

Мобільні платежі - це грошові операції, які здійснюють за допомогою мобільного пристрою, найчастіше смартфона, тобто всі платежі відбуваються без використання готівки і кредитних карт.

Одною з ключових переваг мобільних платежів - вони можуть виконуватися як в режимі офлайн, коли користувачеві необхідно піднести мобільний пристрій до безконтактного платіжного терміналу, так і онлайн - здійснення покупок в додатках і безпосередньо в мережі Інтернет.

Мобільні способи оплати, запропоновані Google, Apple і Samsung, більш безпечні, ніж платіжні карти і готівка. Міжнародні платіжні системи для мобільних пристроїв використовують такі методи захисту даних, як шифрування і токенізація. Це дозволяє маскувати дані платіжних карт при здійсненні оплати.

  • Google Pay ніколи не передає і навіть не зберігає на пристрої інформацію про платіжні картки користувачів. Замість цього система використовує маркери - 16-значну довільну комбінацію цифр, що не представляє ніякого інтересу для зловмисників. Більш того додаток прив'язується до пристрою, на якому воно було зареєстровано і вперше активовано, що робить мобільний платіж ще більш безпечним.
  • Apple Pay застосовує аналогічний підхід. При введенні даних користувача в Apple Pay, система автоматично шифрує інформацію і відправляє їх на власні сервера Apple. Дані перенаправляються в Банк, який, в свою чергу, генерує номер облікового запису пристрою і повертає її назад в Apple. Apple, що не розшифровуючи номер облікового запису пристрою, здійснює його відправку в Secure Element на пристрої клієнта. Таким чином, інформація облікового запису і платіжних карт не зберігаються в Apple.

Вигоди використання мобільних платежів для інтернет-магазинів

З впровадженням мобільних платежів в структуру свого бізнесу, ритейлери можуть сильно спростити і прискорити процес онлайн-платежів, а також підвищити зручність і комфорт покупки товарів в Інтернеті для своїх клієнтів. Якщо говорити більш предметно, то впровадження мобільних платежів дозволить:

  • Підвищити лояльність до бренду. Клієнтам більше не доведеться запам'ятовувати свої карти або відповідати на питання, пов'язані з перевіркою безпеки. Транзакції відбуваються буквально в один дотик, що максимально спрощує і прискорює процес покупки.
  • Підвищити конкурентоспроможність бізнесу. Мобільні платежі дозволяють оптимізувати взаємодію з покупцями: відправляти спеціальні пропозиції і рекомендації, зберігати карти постійного клієнта, куплені квитки і т.п.
  • Збільшити обсяг онлайн-платежів. Мобільні платежі мають на увазі більш простий і зручний спосіб оплати товарів / послуг.
  • Підвищити рівень конверсії. Чим швидше, простіше і зручніше процес оплати, тим вище ймовірність здійснення покупки, що зайвий раз підтверджують дослідження Baymard Institute.

research-apple-pay-chekout

У той же час, все вищесказане не означає, що мобільні технології переважають над електронною комерцією, яка продовжує розвиватися і як мінімум протягом найближчого року-півтора її обсяги будуть помітно перевищувати мобільні платежі. Тому онлайн-бізнесу дуже важливо йти в ногу з часом і надавати своїм покупцям найбільш зручні рішення оплати послуг і/або товарів.

Як підключити мобільні платежі?

Підключення мобільних платежів на сайт або в додаток можливо як за допомогою прямої інтеграції з платформою Google/Apple, так і через платіжного агрегатора. У першому випадку необхідно ознайомитися з вимогами та технічною документацією, знайти які можна на офіційних сторінках кожної з платформ.

Так, в Google повідомляють, що для налаштування Google Pay буде потрібно всього кілька рядків коду, а весь процес займе менше тижня. Покрокова інструкція виглядає наступним чином (оригінал можна знайти на сайті Google):

  • вивчіть документацію для розробників;
  • отримайте доступ до API;
  • інтегруйте код і протестуйте його роботу на різних пристроях;
  • запускайте платежі в роботу.

Процес прямої інтеграції з Apple Pay виглядає схожим чином. Детальніше про це також можна дізнатися на офіційному сайті

Другий спосіб - підключення через платіжного агрегатора - набагато зручніше, простіше і швидше. При його виборі важливо звертати увагу на такі фактори:

  • Час присутності на ринку. Компанії, що працюють на ринку більше 10-15 років, вважаються більш надійними, так як вони пройшли одне з найскладніших випробувань - випробування часом.
  • Перелік доступних платіжних методів. Чим цей список ширше, тим краще, а в нашому випадку серед них обов'язково повинен бути присутнім Google Pay або Apple Pay.
  • Додаткові фішки (масове виставлення рахунків, e-invoicing, рекурентні платежі, холдірування і т.п.). Як і у випадку з попереднім пунктом, чим їх більше, тим краще.
  • Варіанти інтеграції. Ідеально, якщо платіжний агрегатор дозволяє працювати як через інтеграцію (API, CMS-модулі, мобільні SDK), так і без неї.
  • Якісна підтримка. Тут все просто - чим вона оперативніше і якісніше, тим краще.

Одним з таких агрегаторів виступає компанія Portmone.com, що надає SaaS-рішення для будь-якого типу і розміру бізнесу. За допомогою цього сервісу можна підключити не тільки Google Pay, але і такі популярні рішення, як VISA Checkout, Masterpass, Приват24, а найближчим часом - ще й Apple Pay.

На закінчення відзначимо, що, з огляду на те як прискорюється темп життя, економія часу і зручність покупки набуває все більшого значення для потреб клієнтів інтернет-магазинів, причому не тільки в онлайні, а отже, підключати мобільні платежі до свого бізнесу потрібно починати вже зараз.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу