Кого шукає Promodo: Інтерв'ю з HR-директором Катериною Кожушко

Катерина Кожушко, Head of HR Department Promodo, розповіла, які фахівці зараз потрібні компанії і ринку, а також як влаштовані процеси залучення співробітників в Promodo. 

Які фахівці часто потрібні Promodo?

Ми найчастіше шукаємо фахівців з контекстної реклами, seo-фахівців і проектних менеджерів. Справа в тому, що seo і контекстна реклама - це зараз найбільш затребувані послуги. У нас по ним два найбільших відділу, і ми періодично розширюємося.

Де шукаєте кандидатів, які джерела використовуєте?

Левову частку персоналу ми знаходимо прямим пошуком: LinkedIn, Behance, Djinni, Dou, Facebook. Шукаємо також на job-сайтах: work.ua, rabota.ua. Там же розповідаємо про програми стажування. Іноді інформацію про стажування розміщуємо в соцмережах в групах інститутів.

Дуже багато людей до нас приходять за рекомендацією наших співробітників. І чимала частка - через сайт Promodo. На сайті є розділ «Кар'єра», де можна побачити вакансії компанії, а також підписатися на розсилку, щоб отримати лист, коли відкриється цікава позиція.

Як побудований процес відбору кандидатів?

Чарівної пігулки немає. Все залежить від рівня і від вакансії. Але в цілому на старті ми перевіряємо технічну частину і особисті якості.

Спочатку hr'и проводять інтерв'ю за компетенціями. Компетенції - це аналог особистих якостей, які проявляються в поведінці співробітника. Ми намагаємося зрозуміти, як кандидат поводиться в тих чи інших ситуаціях, і наскільки його поведінка і ставлення відповідає цінностям і корпоративній культурі компанії. По кожній з компетенцій виставляємо бали. Також на цьому етапі hr'и формують базове розуміння рівня технічної підготовки кандидата. Воно більше засноване на його досвіді, знаннях, інструментах, якими він користувався, бюджетів, з якими працював, і так далі.

Якщо в розумінні hr'а кандидат підходить під профіль нашого співробітника, то даємо тестове завдання, яке потім перевіряє керівник відділу або тімлід. Після намагаємося дати розгорнутий фідбек по ньому.

Якщо результат тестового влаштовує - запрошуємо на повторну співбесіду, яку проводить уже керівник відділу або тімлід. Він теж виставляє бали за компетенціями.

При цьому hr перед другою співбесідою, як правило, не ділиться своєю думкою про кандидата, щоб керівник міг сформулювати максимально об'єктивну точку зору, наскільки це можливо в людських відносинах.

Щоб об'єктивно оцінювати soft-частина, яка сама по собі дуже суб'єктивна, ми постаралися максимально її "оцифрувати". І hr, і керівник оцінює одні і ті ж якості кандидата за однаковими критеріями, а потім порівнюють оцінки.

 Уже після повторної співбесіди ми ділимося результатами. Якщо виявилося, що hr і керівник поставили різні оцінки, то вони це обговорюють і приходять до якогось спільного рішення. 

Які особисті якості потрібні кандидату, щоб пройти інтерв'ю за компетенціями?

Для нас важливо, щоб кандидат підходив під культуру компанії, щоб і йому було комфортно працювати в колективі Promodo, і нам зручно працювати з новим співробітником.

Наприклад, одна з цінностей нашої компанії - це команда.

Людині, якій комфортніше працювати в поодинці і самостійно приймати рішення, не орієнтуючись на думку команди, буде дуже складно працювати в Promodo.

Тому що у нас думка команди важливіше, ніж думка однієї людини.

Ще одна цінність - професіоналізм. Щоб бути професіоналом, потрібно постійно вчитися. І не те щоб цього вимагаємо ми, нам диктує умови зовнішнє середовище. Продукт, який ми даємо, постійно змінюється і модифікується. Кожні кілька місяців з'являється щось нове, і це потрібно відстежувати. Якщо ж людині некомфортно постійно перебувати в процесі саморозвитку, йому буде складно у нас.

Також якщо у кандидата високий рівень емпатії, то йому буде простіше працювати. У Promodo демократична корпоративна культура, яка будується на взаєморозумінні. 

З яких причин найчастіше відмовляєте кандидатам?

Такої статистики ми не ведемо. Для нас важливо відповідність і професійним вимогам, і корпоративним цінностям. Якщо немає хоча б однієї складової, то ми не пропонуємо роботу. При цьому вимоги до знань і досвіду відрізняються для кожної посади і для кожного рівня (Junior, Middle, Senior).

Наскільки ви задоволені рівнем підготовки кандидатів, які до вас приходять?

Якщо говорити про початкових фахівцях, то знайти людей з хорошою теоретичною підготовкою - це проблема. Вищі навчальні заклади не забезпечують знаннями про інтернет-маркетинг. Наприклад, курс по онлайн-маркетингу в рамках дисципліни маркетингу в Харківському національному економічному університеті запустили тільки в цьому році. І в Харкові не так багато курсів, на яких це можна вивчати.

Тому ми намагаємося брати тих людей, яким цікавий інтернет-маркетинг і які самі намагалися розібратися в інструментарії.

Цього року запускаємо власні курси, за результатами яких найкращим випускникам буде запропонована робота.

Брак яких фахівців на ринку ви спостерігаєте?

По всій Україні бракує веб-аналітиків. У мене є гостре відчуття, що їх на всю країну чоловік 15. Я, може, перебільшую в кількості, але їх правда мало.

Ще відчувається брак фахівців з контекстної реклами, саме з хорошим досвідом роботи і знаннями.

Але все залежить від ринку праці. Наприклад, коли ми брали фахівців з контекстної реклами в київський офіс, помітили, що в столиці хлопців зі знаннями і досвідом набагато більшим, ніж в Харкові. Тому що в Києві безліч маркетингових агентств, тоді як в Харкові менш роботодавців і компаній, яким потрібні люди з подібними знаннями.

Найбільше нам не вистачає email-маркетологів і проектних менеджерів.

Що стосується останніх, то на ринку праці зараз дуже мало проектних менеджерів, які знають нашу послугу. Наприклад, в розробницьких компаніях дуже багато проектних менеджерів високого рівня, дуже кваліфікованих, класних і цікавих хлопців, а ось проектних менеджерів зі знанням інтернет-маркетингу, розумінням, що таке аналітика, PPC, email-маркетинг, DoubleClick або медійна реклама, на ринку дуже мало. Тому на такі позиції ми часто беремо зі знаннями в інтернет-маркетингу і з мінімальними знаннями в проектному менеджменті та навчаємо.

А які ще можливості для початківців ви пропонуєте? 

Новачків ми найчастіше беремо на позиції email-маркетологів. У нас цей підрозділ невеликий, але ми його періодично розширюємо. Кандидату досить базових знань верстки та деяких мов програмування.

На позицію проектних менеджерів, як я вже говорила, ми теж можемо брати новачків, в тому числі і після інституту. Головне, щоб їм була цікава ця сфера.

Беремо тих, хто цікавиться інтернет-маркетингом, має якийсь свій невеликий досвід, працював з деяким інструментарієм. 

Іноді в відділ SMM беремо хлопців без досвіду, які горять бажанням працювати в професії контент-менеджера.

У минулому році набрали в відділ контекстної реклами junior'ов. Але таке нечасто відбувається. Перш ніж вести проекти, співробітник повинен пройти довгий шлях навчання.

Новачків або навчаємо всередині компанії, або пропонуємо їм навчальні матеріали. Наприклад, якщо на поточний момент ми не можемо запропонувати кандидату роботу, тому що наші вимоги до знань і досвіду вище, але людина цікавиться цією сферою, йому подобається наша компанія і він хотів би сюди потрапити, ми даємо йому матеріали, які можна вивчити будинку в вільний час, і через якийсь час прийти до нас і спробувати ще раз. У нас є хлопці, яких ми взяли на роботу після такого другого спілкування.

Ще з періодичністю десь раз на рік ми проводимо стажування, про які зозповідаєм на job-сайтах.

І про тенденції, які чекають IT-ринок: чи очікуєте ви приріст фахівців з інтернет-маркетингу в найближчому майбутньому?

З огляду на, що в одному харківському вузі вже ввели таку дисципліну і є тематичні курси, думаю, через деякий час кількість хлопців, у яких є необхідна база знань, буде все таки більше.

І зараз все більше бізнесу йде в інтернет, послуги просування в мережі стають все більш затребуваними, є органічне зростання ринку. Але наша компанія теж розвивається, ростуть наші вимоги і розуміння того, що повинен знати і вміти наш співробітник. Тому складно спрогнозувати, наскільки нам стане простіше шукати фахівців.


Про компанію: 

Promodo - агентство інтернет-маркетингу з офісами в Харкові, Києві, Алмати та Лінкольні. На ринку більше 10 років. У штаті компанії понад 150 фахівців. Структура Promodo включає відділи пошукового маркетингу, e-mail маркетингу, управління платними каналами трафіку, просування в соціальних медіа, розробки, юзабіліті, проектного менеджменту та інші.

Дана стаття розміщена на ресурсі https://spalah.ua/

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу