Як вийти з-під «Минусинска», не видаляючи важливі посилання

Чому це важливо

Велика кількість розробників та оптимізаторів сайтів стикається з проблемою виведення своїх проектів з-під фільтру «Мінусинськ», запущеного Яндексом в травні 2015 року. Найчастіше вебмайстри починають видаляти всі посилання, не аналізуючи їх при цьому. Як наслідок, сайти починають різко втрачати органічний трафік з пошукових систем. У свою чергу, зниження відвідуваності цільовими користувачами прямо позначається на падінні продажів з сайту.

Призначення «Мінусинська» – знижувати у видачі сайти, що мають ознаки просування на базі неякісних, «сміттєвих» посилань. Це автоматичний фільтр, і коли кількість таких посилань стає менше певного відсотка, він знімається автоматично.

Що робити, якщо сайт потрапив під фільтр

Розберемо роботу фільтра більш докладно на прикладі сайту Teploformat.ua. Коли команда Promodo отримала цей проект в роботу, він уже перебував під фільтром «Мінусинськ», і первинним завданням було вивести сайт з-під фільтру.

Обрана стратегія виглядає наступним чином: за допомогою RDS API зібрати, впорядкувати та знайти ті посилання, які шкодять вашому сайту.

Фільтр на сайт Teploformat.ua було накладено в лютому 2016 року, і до вересня ніяких змін в призначеному для користувача трафіку не відбувалося.

byez_imyeni-1

Водночас с цим в Яндекс-Вебмайстер було отримано повідомлення про те, що на сайті використовуються неякісні посилання:

byez_imyeni-2

Після того, як клієнт повідомив, які сервіси для розміщення посилань були задіяні, ми провели аналіз довідкової маси. Для цього було використано додаток RDS API, за допомогою якого можна проаналізувати сайти із зворотними посиланнями за багатьма параметрами.

Робота з RDS API

RDS API – це невелика локальна програма, розроблена під Windows. Дуже простий і зручний інструмент для оперативного і масового аналізу показників сайтів та їх сторінок, поскільки не обтяжений баном пошукових систем, пошуком проксі-адрес і іншими складнощами. Ця програма орієнтована здебільшого на веб-майстрів і оптимізаторів.

Для роботи на Linux і Mac існують аналоги на кшталт Site-Auditor, Website Auditor, а також частково безкоштовна утиліта Screaming Frog SEOSpider, що надає розширений функціонал при покупці платного акаунта.

 Приступаємо до роботи з RDS API:

1. Щоб почати роботу, необхідно встановити додаток на свій комп’ютер:

byez_imyeni-3

2. Далі необхідно зайти в акаунт сервісу, який використовувався для розміщення зворотніх посилань. Для даного проекту була підключена біржа посилань Sape, через яку розміщувались вічні посилання.

Всього через цей сервіс було проставлено порядку 500 зворотніх посилань:

byez_imyeni-4

3. Вигружаємо всі розміщені посилання, щоб провести їхній аналіз. Причому не важливо, в якій саме біржі вони були розміщені, поскільки основна ціль даної дії – отримати посилання та загрузити їх в RDSAPI.

byez_imyeni-5

4. Далі обираємо лише параметри, по яких бажаємо оцінити якість донорів. В нашому випадку вони наступні:

byez_imyeni-6

5. Проводимо аналіз завантаженихпосиланьза обранимипараметрами:

byez_imyeni-7

6. 

Після завершення перевірки необхідно вивантажити отримані дані. Для цього натискаємо кнопку «Зберегти» в лівому верхньому кутку. У підсумковому документі отримуємо посилання з параметрами, за якими і будемо їх надалі сортувати.

В даному випадку основними параметрами, за якими обирали посилання для видалення, були наступні:

• сайт знаходиться під АГС;

• RU-домени, так як сайт просувається по Україні;

• сайти з великою кількістю вихідних посилань;

• нетематичні ресурси.

 Що робити далі:

Щоб краще зрозуміти, які майданчики Яндекс порахував неякісними, можна написати листа до служби підтримки Яндекса «Платон» з проханням підказати посилання, які є неякісними. У випадку з даним сайтом Яндекс надіслав кілька посилань:

byez_imyeni-8

Після фільтрації за цими параметрами обрані посилання почали видалятися.

В біржі Sape є можливість заплатити вебмайстрам і зняти посилання на ваш сайт. Але в даному випадку у сайту Teploformat.ua також були неякісні посилання, але розміщені іншими способами. Для роботи з ними були зібрані email-адреси з даних майданчиків і розіслані листи власникам сайтів з проханням зняти конкретне посилання на конкретній сторінці. З обраних 70 майданчиків 15 відповіло і зняло посилання, а ще 10 попросили за це гроші, інші не відповіли. В результаті з усіх розміщених в Sape посилань було знято близько 250.

У процесі зняття посилань були розміщені безанкорні посилання навзамін знятих, у співвідношенні 3 до 1. Три посилання були видалені, одне з них залишили - це було необхідно для того, щоб підтримувати позиції в пошуковій системі Google.

Результат

Після виявлення неякісних зворотніх посилань, які призвели до потрапляння під фільтр, вони були зняті і переіндексовані пошуковими системами. По закінченню двох місяців сайт вийшов з-під «Мінусинська». При цьому були збережені якісні зворотні посилання, а трафік в Google не лише не просів, але навіть зріс на 292%:

 byez_imyeni-9

Висновок

Якість посилань сайтів-донорів, їх контент і відповідність тематики вашого ресурсу - дуже важливі фактори, на які пошукові системи все більше і більше звертають увагу. Такі посилання порушують рекомендації для вебмайстрів не тільки Яндекса, але і Google. Їх масове застосування може призвести до потрапляння сайту під дію фільтрів, що в свою чергу спричинить значне скорочення трафіку, а значить - і обсягу продажів. Крім того, на утримання такої посилальної маси витрачається істотна частка рекламного бюджету.

Однак, потрапляння вашого сайту під фільтр Яндекса можливо уникнути. Для цього при виборі майданчиків для розміщення посилань на ваш сайт варто їх фільтрувати за такими ознаками:

  • майданчики повинні бути з вашого регіону і бажано з вашої доменної зони;
  • донор посилання і сам не повинен бути під фільтром ( «Ти спамний», АГС, «МІнусинськ» і т.д.);
  • так як фільтр був накладений Яндексом, бажано не використовувати сайти з параметром ТІЦ 0 (тематичний індекс цитування, який Яндекс використовує для оцінки сайтів);
  • кількість вхідних і вихідних посилань повинна бути приблизно однаковою.

При потраплянні сайту під фільтр слід пам'ятати, що одного тільки видалення неякісних посилань недостатньо. Оскільки необхідно буде дочекатися, щоб їх критична частина випала з індексу пошукових систем, вивід сайту з-під фільтра може затягнутися надовго. Якщо ж спочатку підходити до вибору майданчика з належною ретельністю, вам надалі не доведеться турбуватися про можливі санкції.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу