Етапи технічного аналізу сайту

Чому це важливо

Технічний аналіз сайту – комплекс робіт, спрямований на виявлення технічних помилок сайту і помилок у його програмному коді. Їх своєчасне виявлення і виправлення – запорука успішного просування проекту.

 Успіх пошукового просування сайту залежить від ряду чинників:

  • Технічного стану сайту;
  • Контенту (наповнення);
  • Профілю посилань (посилання з інших сайтів);
  • Поведінкових чинників;
  • Стратегії розвитку проекту.

Для того, щоб сайт добре ранжувався у видачі, він, разом з іншим, повинен відповідати всім вимогам пошукових систем:

Технічний аналіз дає можливість визначити різні недопрацювання у внутрішній оптимізації сайту:

  • Швидкість завантаження;
  • Дублювання сторінок і контенту;
  • Функціонування як окремих модулів, так і сайту загалом.

І це далеко не повний список завдань, які вирішуються на цьому етапі.

Аудит здійснюється як на початковому етапі пошукової оптимізації, так і протягом всієї роботи з проектом. Від повноти аудиту залежить те, яких результатів у кінцевому підсумку досягне сайт у своїй ніші.

Етапи технічного аналізу сайту

Незалежно від типу проекту – чи то інтернет-магазин, чи сайт ЗМІ – є ряд параметрів, які підлягають обов’язковому аналізу. Перш ніж розпочати детальний аналіз проекту, потрібно провести аудит даних в панелі Яндекс.Вебмастер і Google Search Console – ці інструменти дозволяють виявити помилки на сайті та виправити їх, перш ніж пошукові системи застосують штрафні санкції до сайту. В ході аналізу ми неодноразово будемо звертатися до зазначених інструментів.

Індексація

Для багатьох сайтів різноманітної тематики справедлива закономірність: чим більше сторінок в індексі пошукових систем, тим більше відвідувачів на сайті й вище прибуток. Якщо подивитися на завдання індексації проекту з цього боку, то стане зрозуміло, чому ми винесли його в окрему главу.

Що необхідно перевірити на сайті, коли йдеться про індексацію:

  • Файл Robots.txt – вказуємо, що можна індексувати, а що – ні.
  • Наявність на сторінках мета-тегу закриває від індексації сторінку.
  • Карта сайту (Sitemap) в форматі XML і HTML пришвидшує індексацію/переіндексацію сторінки.
  • Відсутність iframe, JS, Flash та інших технологій в навігації ускладнює або унеможливлює індексацію сторінок.
  • Дані з веб-майстрів Google і Яндекс слід перевірити на предмет обмежень або збоїв в індексації проекту.
  • Неправильно налаштовані коди відповіді сервера погано позначається на позиціях сайту в пошукових системах. Якщо на проекті багато сторінок, які віддають неправильну відповідь сервера, сайт може потрапити під санкції пошукових систем.
  • В загальному випадку на проекті: код 200 «ОК» для всіх сторінок; 301 Moved Permanently – для всіх сторінок з перенаправленнями (301 редирект необхідний для збереження і передачі ваги сторінки і маси посилань); 404 Not Found – для всіх неіснуючих сторінок.
  • Некоректна структура URL може призвести до проблем з індексацією сайту і погіршення його видимості в пошукових системах. Зазвичай ідеться про динамічні елементи в URL і використання верхнього регістру.

Швидкість завантаження

На сьогодні хорошими показниками вважається завантаження сторінок до 2 секунд, а час віддачі html-коду – до 200-300 мс. Чим вища швидкість завантаження сторінки, тим комфортніше користувачу знаходитись на сайті. Крім того, це один із важливих чинників, за яким пошукові системи ранжують сайт.

Виміряти швидкість завантаження сторінки можна за допомогою різноманітних інструментів, починаючи з «Инструментов разработчика в браузері Chrome, FireBug, Google PageSpeed Insights, і закінчуючи різними сервісами. Використаємо інструмент PageSpeed Insights на прикладі сайту Promodo:

1

Не варто забувати і про мобільну версію сайту, яка повинна бути оптимізована, в тому числі, з урахуванням швидкості завантаження.

На що потрібно звертати увагу під час аналізу сторінок сайту:

  • Час відповіді сервера;
  • Швидкість віддачі інформації сервером;
  • Кешування даних;
  • Java-скрипти розташовані в кінці сторінки і стиснуті;
  • CSS-файли об’єднані;
  • Іконки та дрібні повторювані зображення об’єднані в CSS-спрайти;
  • В зображеннях використовується стиснення без втрат якості, мета-дані очищені, вказані width і height;
  • Кнопки повинні бути прописані в CSS замість зображень;
  • Використовується стиснення Gzip;
  • CDN для великих сайтів з широкою географією користувачів;
  • Наявні http-заголовки Last-Modified и If-Modified-Since для контенту, що постійно оновлюється;
  • Первірити uptime сервера;
  • Валідність коду, верстку;
  • Сайти на одному ІР. Чим більше сайтів знаходяться на одному ІР, тим більшою буде швидкість завантаження і, як наслідок, - нижчими позиції. Бажано, щоб ваш сайт знаходився на виділеному ІР, тобто був на ньому єдиним.

Дубльований контент

Дубльованй контент – це дві та більше сторінок сайту з однаковим змістом (найбільш розповсюджений елемент контенту – це текст). Більш докладно про дублі можна почитати тут.

Дублі бувають чіткими та нечіткими. Чіткі дублі – це сторінки з абсолютно однаковим контентом, які мають різні URL-адреси. Розглянемо основні причини їх виникнення:

  • Дублі, які генерує CMS: індексні сторінки, сторінки пагінації /page-1/;
  • Дзеркала сайтів (з www або без www);
  • Дублі зі слешем «/» і без «/» в URL;
  • Дублі у вигляді великих і малих літер в URL;
  • Дублі, пов’язані з протоколами httpі https;
  • Дублі виду – декілька слешів підряд в URL;
  • Сесійні параметри в URL-адресах;
  • Службові дублі (друк сторінок, сортування товарів та інше).

Нечіткі дублі – це сторінки з дуже схожим контентом. Основні причини їх виникнення:

  • Контент сторінки за обсягом набагато менше наскрізної частини;
  • Сторінки, на яких частково або повністю (в різних перестановках, варіаціях) повторюється вміст.

Що треба перевірити на нечіткі дублі:

  • Каталог і сторінку товару.
  • Каталог і фільтри.
  • Каталог і сортування на ньому (ціна, рейтинг та інше).
  • Пошук по сайту.
  • Каталог, категорії та підкатегорії.
  • Мовні версії сайту.
  • Лістинг блогу і постів.

Усунути дублі можна різними способами, все залежить від їх типу.

Основні інструменти боротьби з дублями:

  • 301 редирект;
  • Налаштування файлу robots.txt;
  • Налаштування htaccess;
  • Використання атрибуту rel="canonical";
  • Налаштування мовних версій за допомогою атрибуту hreflang/

Биті посилання і «404 сторінка»

«Битим» називається посилання, яке веде на неіснуючу сторінку, зображення чи інший файл сайту, доступний за конкретним URL. Коли користувач переходить за битим посиланням, зазвичай він бачить повідомлення про те, що сторінка не знайдена, і потрапляє на 404 сторінку. Якщо ж веб-майстер не подбав про зручність перебування користувача на сайті, то за битим посиланням відкривається службова сторінка сервера.

Сторінка 404 – це сторінка, яка показується користувачу в випадку, якщо він потрапив на неіснуючу сторінку (припустився помилки під час набору адреси, сторінка тимчасово недоступна тощо). Якщо кількість помилок перевищить певний поріг, існує велика вірогідність того, пошукова система застосує фільтр до сайту, що призведе до погіршення його позицій у пошукових системах.

Основні причини виникнення битих посилань:

  • Сторінка видалена з сайту;
  • На неіснуючу сторінку стоїть посилання з іншого сайту, іноді навмисно.

Як знайти цю помилку:  

  • Використовувати панелі Яндекс.Вебмастер и Google Search Console;
  • Використовувати спеціальні програми, наприклад Xenu Link Sleuth або Screaming Frog Seo Spider;

Помилки сканування сайту в Google Search Console відображаються таким чином:

2

Усунути чи обробити такі посилання можна за допомогою коректного налаштування 301 редиректа і оптимізованої сторінки 404 помилки. 

Висновки

Після аналізу сайту і виявлення помилок на кожному з етапів ми отримаємо список завдань, рекомендованих до впровадження. В результаті їх виконання сайт буде повністю відповідати вимогам пошукових систем. Закладена база дозволить ефективно просувати і масштабувати проект.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу