Чим може бути корисний HR на шляху до змін у компанії

Як часто в нашій країні HR-менеджера/HR-директора сприймають як людину другорядну, без особливих знань і умінь. Основне завдання такої людини – зробити так, щоб усім було комфортно, весело і приємно. Квіточки переставити або купити, активність яку-небудь провести, знайти людей – само собою. Навчити він нічого не може, бо сам нічого не знає.

На підтвердження такої ситуації наведу нещоданю розмову. Якось шукала собі в команду співробітника на процес оцінки і навчання. Підходить до мене працівниця нашої компанії і питає (підходить, щоб всі розуміли, з благою метою – допомогти, порадити мені когось із знайомих на вакантну позицію):

- Скажи, а чи є якісь вимоги до людини у тебе?
Я починаю пояснювати: грейди за Едварду Хею, метод 360 градусів, побудова карт розвитку, learning management system, etc. Мене перебивають на півслові:

- Ну от тебе брали на роботу, у тебе хоч є вища освіта або досвід якийсь?

Німа пауза. Розумію, що розповідати про два червоні дипломи, 12-річний управлінський досвід, з яких 5 років у складі ради директорів великої компанії, знання передових HR методологій, участь в організаційній трансформації та інше, не має сенсу. Видавлюю з себе:

- Ну, якийсь є.

Довідка Finance.UA:
Катерина Кожушко, керівник HR-відділу компанії Promodo. Більше 10 років в управлінській діяльності. З 2008 року займається менеджментом персоналу у сферах виробництва, дистрибуції, IT. Бізнес-тренер в сфері HR, маркетингу, підвищення ефективності бізнес-процесів. Волонтер у соціальних проектах.

Парадоксально, що таку думку поділяють не тільки деякі співробітники, але і власники бізнесу. Обмежуючи завдання відбором, адаптацією та різними корпоративними активностями, власник /ген.директор сам у себе забирає неймовірно дієвий інструмент. Людину, до якої стікається вся проблематика компанії, яка розуміє потреби всіх підрозділів компанії і має унікальну можливість поглянути на бізнес з боку незаангажованим поглядом, побачити загальну картинку і знайти рішення.

HR – це та унікальна постать, яка має поєднувати в собі всі чотири ролі менеджменту PAEI, які по Адизесу не може поєднувати в собі одна людина.

Мені HR представляється спрутом або швидше багатоголовим змієм. Причому одна голова дихає теплим чаєм або кавою з молоком. Вона відповідає за розуміння, здатність всіх почути, командність, комфорт, примирення. Друга дихає цукром, пончиками з кремом, іноді бізешками. Ця голова відповідає за підтримку, мотивацію, комунікацію. Третя голова видихає алгоритми, медіани і квартилі. Вона відповідає за аналітику, планування і прогнозування, пошук нових рішень. Четверта – найстрашніша – дихає жарким полум’ям, в перервах між вогнем сякається, плюється і лається матом. Ця голова включається, якщо нічого не допомагає і ніхто не чує в компанії голос решти голів. Дракон цей повинен бути неупередженим та незаангажованим. Літати високо, щоб бачити компанію в цілому та всю інформацію скласти в загальну картинку. Зібрати пазл.

Компанія – це живий організм, який росте, розвивається, видозмінюється. А розвиток компанії – це постійні цілеспрямовані зміни в управлінні й функціонуванні.

«Чим може бути корисний HR на шляху до змін?» – запитаєте ви. Давайте подивимося.

По-перше, бачить компанію в цілому, необмежений рамками проблематики одного підрозділу. А отже, може запропонувати комплексні рішення.

По-друге, знає потреби кожного підрозділу компанії, а отже, запропоноване рішення буде не тільки комплексним, але і максимально відповідним потребам бізнесу.

По-третє, в управлінні HR – корпоративні комунікації. Адже немає більшої сили, ніж сила слова.

По-четверте, HR знає в компанії всіх лідерів думок, а значить, може допомогти в безболісному впровадженні змін.

По-п’яте, в управлінні у HR – процеси, які можуть забезпечити створення соціокультурних умов для впровадження змін. Такі як підготовка і перенавчання співробітників, планування та розробка системи стимулювання. Адже будь-яке нововведення викликає соціальні зміни, наприклад, зміна бізнес-процесів означає організаційну перебудову. Соціальні нововведення є найбільш ризикованими і непередбачуваними, оскільки вони пов’язані з поведінкою людей.

Шосте, саме в HR-відділ стікаються індикатори проблем, а отже, необхідності змін:

  • У компанії або окремих підрозділах не затримуються професіонали.
  • Почастішали конфлікти між підрозділами.
  • Не визначено відповідальність і повноваження працівників. І це перестало приносити користь бізнесу.
  • Через відсутність загального бачення кожен керівник переслідує свої цілі.
  • З’являється субкультурність.
  • Існуюча система стимулювання або не працює, або заважає досягненню необхідних результатів.
  • Збільшення плинності персоналу.

 

Основні ролі HR-а в управлінні змінами в компанії такі:

1. Ініціатор змін. Виступати ініціатором може у двох випадках: коли проблематика стосується організаційної трансформації, бізнес-процесів, відповідальності та повноважень і коли проблема стосується соціокультурних умов.

У першому випадку HR може ініціювати складання плану переходу компанії з однієї стадії розвитку на іншу; впровадження бізнес-процесів у компанії, оптимізація бізнес-процесів у компанії. До соціокультурних умов можна віднести формування системи стимулювання, що націлює співробітників на оптимізацію бізнес-процесів.

2. Носій знань. Коли справа стосується саме HR-процесів, що впливають на всю компанію. Наприклад, корегування корпоративної культури, зміна системи стимулювання, розвиток і навчання співробітників.

3. Натхненник і менеджер думок. У HR в управлінні знаходяться корпоративні комунікації, також HR-и знають всіх лідерів думок. Тому діагностику стейкхолдерів HR можуть проводити в будь-якому проекті. Також можуть допомогти провести співробітників через фази заперечення і опору до прийняття змін. Реалізувати стратегію комунікації у будь-якому проекті зі змінами.

4. Фасилітатор. Допомогти привести групу людей до усвідомлення спільних цілей. Досягти взаєморозуміння і консенсусу.

Стаття опублікована на ресурсі http://news.finance.ua/

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу