Аналіз конкурентів в ecommerce

Давньокитайський полководець Сунь-цзи в своєму трактаті «Мистецтво війни» особливо підкреслює, наскільки важливо обїектівно оцінювати свого супротивника для успіху в битві. Щоб успішно вести бізнес, вам також необхідно знати сильні і слабкі сторони своїх конкурентів. Знання їх слабкостей дозволить уникнути вам самим уникнути можливих помилок.

Конкурентний аналіз - це вірний спосіб докладного вивчення кон'юнктури ринку. Цей комплексний метод дозволить вам проаналізувати бізнес так, як якщо б ви самі були частиною компанії конкурента, його маркетологом або клієнтом. Для такого аналізу не потрібні будь-які спеціальні знання - тільки час і старанність.

Давайте розглянемо, як виконати цю важливу задачу крок за кроком. При цьому розділимо процес на три основних етапи.

1. Визначте конкурентів

Спершу окресліть коло основних гравців у вашій ринкової ніші і упорядкуйте відомості. Це стане основою для наступних етапів вашого дослідження.

З метою ефективної організації часу, завантажте таблицю конкурентного аналізу. Ви можете змінити її, додавши або видаливши стовпці, які відповідають вашим вимогам. Почніть шукати своїх конкурентів, використовуючи розширений пошук Google або інші платформи пошуку, популярні у вашій країні або місті. Використовуйте ключові слова, які відповідають вашим бізнес-цілям. Потім перевірте продукцію конкурентів на великих маркетплейсах, як Amazon, Alibaba або Asos, якщо ви продаєте модні товари. Ще одним важливим каналом є соціальні мережі - Facebook і Instagram. Вони дозволяють за допомогою хештегов виявляти тих конкурентів, у яких немає власних веб-сайтів.

Коли ви закінчите додавати своїх конкурентів в електронну таблицю, необхідно розбити їх на сегменти. Найпопулярніший спосіб - класифікувати їх за трьома групами:

  •  

    прямі конкуренти з тією ж продукцією, аудиторією і розміром бізнесу;
  • конкуренти, які пропонують схожу продукцію, але іншого сегменту аудиторії;
  • компанії, які не є вашими прямими конкурентами, але можуть ними стати, якщо ви вирішите розширити каталог своєї продукції. Вони також можуть виступати в якості ваших партнерів по affiliate-рекламі.

Вставте назви цих магазинів, посилання, адреси, слогани і характеристику сегмента в електронну таблицю, щоб мати згодом можливість відстежувати і актуалізувати ці дані.

2.  Проведіть розвідку

Після того, як ваші конкуренти ідентифіковані та класифіковані, ви можете перейти до наступного етапу - їх вивчення. Щоб зібрати відомості про своїх конкурентів, познайомитися з їх бізнесом ближче, вам потрібно проаналізувати їх сайти з точки зору покупця і самому стати їх клієнтом. Таким чином, цей етап складається з двох кроків: зовнішнього (візуального) і внутрішнього вивчення.

Оцініть інтернет-магазин

Почніть з аналізу сайтів ваших прямих конкурентів. Просто погляньте на їх інтернет-магазин і дайте відповідь на кілька питань:

  • Наскільки привабливий зрозумілий і зручний дизайн сайту?
  • Оптимізовано чи їх сайт? Чи є у них мобільний додаток?

  •  

    Як працює навігація і фільтри сайту?

  •  

    Чи якісні фотографії їхньої продукції? Чи використовуються стокові зображення?

  •  

    Як виглядають картки їх товарів? Де розміщуються кнопки заклику до дії (CTA)?

  • Яке якість текстового контенту? Чи є у них блог?

  •  

    Як виглядають рекламні банери?

  •  

    Чи є посилання на соціальні мережі? Де вони розміщені?

  • Чи активні сторінки і канали конкурентів в соціальних мережах? Який контент вони там публікують? Яким чином вони взаємодіють зі своїми передплатниками?

  •  

    Скільки у них відгуків? Як часто вони відповідають на питання?

Зверніть увагу на всі аспекти і функції, які вам хотілося б мати на своєму веб-сайті, і не забувайте робити нотатки.

Таємний покупець

Для більш глибокого знайомства використовуйте таємні покупки. Цей крок буде необхідний для поліпшення якості обслуговування клієнтів на вашому власному веб-сайті. Тому, якщо ви хочете зрозуміти всі слабкі місця процесу покупки і вчитися на чужих помилках, намагайтеся бути складним покупцем.

  • Есть ли у них корзина?

  • Есть ли возможность покидания корзины?

  • Легко ли совершить покупку?

  • Через какое время они отвечают?

  • Как они общаются со своими клиентами?

  • Немедленно ли отправляются транзакционные электронные письма? Как они выглядят?

  • Как они решают проблемы с доставкой?

  • Каким образом вы можете вернуть товар? Сколько времени занимает этот процесс?

  • Есть ли у них реальные магазины или выставочные залы?

  • Какие электронные письма они отправляют после того, как вы посетили их веб-сайт?

  • Чи є у них кошик?
  • Чи є можливість покидання кошика?

  •  

    Чи легко зробити покупку?

  •  

    Через який час вони відповідають?

  •  

    Як вони спілкуються зі своїми клієнтами?

  •  

    Негайно чи відправляються транзакційні електронні листи? Як вони виглядають?

  •  

    Як вони вирішують проблеми з доставкою?

  •  

    Яким чином ви можете повернути товар? Скільки часу займає цей процес?

  •  

    Чи є у них реальні магазини або виставкові зали?

  •  

    Які електронні листи вони відправляють після того, як ви відвідали їх веб-сайт?

3. Вивчіть деталі

Для створення більш ефективної стратегії і підтримки конкурентоспроможності вашого ecommerce на належному рівні, проаналізуйте технічні аспекти роботи своїх конкурентів. Основні питання, на які ви повинні відповісти, звучать так:

  • Когда был основан интернет-магазин?

  • Какие рекламные акции существуют?

  • Какую позицию занимает их сайт в результатах поиска?

  • Какую контекстную рекламу они используют?

  • Какой ценовой стратегии они придерживаются?

  • Каково их положение в текущем рейтинге?

  • Как оцениваются их страницы и контент?

  • Какова релевантность ключевых слов?

  • Коли був заснований інтернет-магазин?
  • Які рекламні акції існують?

  •  

    Яку позицію займає їх сайт в результатах пошуку?

  •  

    Яку контекстну рекламу вони використовують?

  •  

    Якої цінової стратегії вони дотримуються?

  •  

    Яке їхнє становище в поточному рейтингу?

  •  

    Як оцінюються їх сторінки і контент?

  •  

    Яка релевантність ключових слів?

Використовуйте інструменти

Існує кілька корисних інструментів, які допоможуть оцінити маркетингові стратегії ваших конкурентів.

1. SimilarWeb. Цей безкоштовний сервіс дозволяє провести детальну веб-аналітику будь-якого сайту, зокрема, дізнатися наступні показники:

  • общее число посещений;

  • трафик по странам;

  • общие источники трафика;

  • источники внешних ссылок;

  • ключевые слова органического поиска;

  • ключевые слова платного поиска;

  • трафик из соцсетей;

  • медийная реклама;

  • интересы аудитории;

  • сайты конкурентов и подобные сайты.

  • загальне число відвідувань;
  • трафік по країнам;

  •  

    загальні джерела трафіку;

  •  

    джерела зовнішніх посилань;

  •  

    ключові слова органічного пошуку;

  •  

    ключові слова платного пошуку;

  •  

    трафік з соцмереж;

  •  

    медійна реклама;

  •  

    інтереси аудиторії;

  •  

    сайти конкурентів і подібні сайти.

https://www.promodo.com/wp-content/uploads/2018/02/Screenshot_12-1024x667.png

2. SEMrush. Ця система аналітики також оцінює метрики вашого конкурента, але має ряд додаткових фіч. У ній ви можете порівнювати 4-5 конкурентів одночасно. По-друге, ця платформа будує динамічні діаграми в Google Sheets на основі даних звітів SEMrush. Так вам буде легше зрозуміти загальну картину своїх позицій на ринку.

https://www.promodo.com/wp-content/uploads/2018/02/semrush.png

3. Alexa. Ще один інструмент для відстеження рейтингу конкурентів. У ньому ви можете оцінити популярність, демографічні дані та дані про поведінку ваших конкурентів: час перебування на сайті, показник скидів і т.д. Всі дані будуть поміщені в таблицю і автоматично оцінені.

https://www.promodo.com/wp-content/uploads/2018/02/alexa-1024x253.png

 

Існує також безліч  інших інструментів, які можуть допомогти вам на кожному етапі конкурентного аналізу.

Наостанок

Аналіз конкурентів допомагає компаніям адекватно оцінювати свої можливості і ризики. Витратьте час, щоб знайти і правильно класифікувати своїх конкурентів. Проаналізуйте їх ринкову позицію, рішення для веб-сайтів, діяльність в соціальних мережах, а також стратегію ціноутворення. Проаналізуйте їх SEO-структуру, видайте себе покупцем, щоб перевірити рівень клієнтської підтримки, email-маркетинг і додаткові сервіси (наприклад, доставку).

Узагальнити відомості за допомогою різних інструментів для збору необхідних даних і вивчення слабких місць ваших конкурентів. Перетворіть їх недоліки в ваші переваги, а сильні сторони доповніть новими функціями, щоб створити свою ефективну стратегію digital-маркетингу. 

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу