Тренди, бенчмарки та вектори розвитку в SEO. Разом з Senior SEO-фахівцем Владиславом Трішкіним розповідаємо на що зараз варто звернути увагу для максимального збільшення органічного пошукового трафіку.
Тренди
Усі метрики в SEO — комплексні. Що це означає? Працюючи над проєктом, не можна взяти один-два показники й орієнтуватися тільки на них. Усі метрики важливі, тому робота ведеться одночасно за всіма напрямами.
Закриття інтенту користувачів
Користувачі — понад усе, тому головне завдання SEO — зробити так, щоб сторінки сайту і, зокрема, весь сайт задовольняли їхні запити.
Як це зробити? Працювати над зниженням bounce rate*.
*Низький bounce rate (показник відмов) вказує на те, що середній користувач відвідує більше сторінок і залишається на вашому сайті протягом тривалого періоду.
Потрапляючи на ваш сайт, користувачі повинні закривати будь-який свій інтент (інформаційний або комерційний). Це можливо за умови, якщо вони не повертаються в пошукову видачу. Для цього сторінка і весь сайт мають містити інформацію за запитом у зручному для користувачів форматі.
Про що йдеться?
Наприклад, для закриття користувацького інтенту на сайті електронної комерції має бути лістинг товарів у достатньої кількості. Користувачеві потрібен телефон червоного кольору на 128 Гб з eSim? Або золотий на 256 Гб і трьома камерами? Дайте йому можливість вибрати з максимальної широти та глибини асортименту.
Крім закриття інтенту важливо враховувати швидкість завантаження сторінки. Якщо сторінка довго завантажується, то, найімовірніше користувач не стане чекати й повернеться у видачу.
Але цікаво, що швидкість завантаження сторінки — не є показником успішності або вектором, на який слід орієнтуватися. На сьогодні немає якихось показових фактичних кейсів істотного зростання трафіку і позицій через швидкість завантаження сторінок.
Як зазначив Джон Мюллер, хороші показники Core Web Vitals необов'язково призводять до поліпшень в індексуванні сторінок з боку Google.
Закриття користувацького інтенту в ефективному форматі — один із найважливіших трендів у 2023 році. Контент має бути корисним і в зручному для користувача форматі — текстовий, відео, зображення, інфографіка або картки — ми маємо закривати питання користувача за будь-яку ціну.
Наприклад, у нас немає абсолютного показника bounce rate. Так, в ідеалі він має дорівнювати нулю, але в реальності ймовірність цього невелика. Який вихід із ситуації? Робити все, щоб якомога більше людей залишалися на нашій сторінці та не думали повертатися у видачу.
E-E-A-T-фактори та кількість трафіку з рекомендаційних систем
Наприкінці 2022 Google оновив керівництво для асесорів. Жодних цифр, лише факти — що має бути на сторінці, в якому форматі і як це все покращувати. Чому це тренд? Керівництво постійно оновлюється, а апдейти E-E-A-T сильно впливають на позиції сайтів у видачі.
А як щодо трафіку з рекомендаційних систем для інформаційних, контентних і новинних сайтів? Google News і Google Discover — це той тренд, який якраз оцінює якість контенту та E-E-A-T-показники сайту. Як це працює?
Сайти (новинні, медіа) за умови якісного «прокачування» E-E-A-T-показників можуть мати колосальну кількість трафіку з рекомендаційних систем.
Як видно зі статистики, кількість трафіку зі стрічки Google Discover у багато разів перевищує обсяг трафіку з органічної видачі.
AI для пришвидшення роботи
Цілком передбачуваний тренд на дешеве джерело контенту. Ну як, відносно дешеве, якщо ви використовуєте платну версію Chat GPT або Copy.ai.
В одному з наших матеріалів ми докладно розповідали про роботу з Chat GPT — які завдання на нього делегуємо і що в результаті отримуємо. Чи може AI скоротити витрати? Можливо, але it depends.
Ніша AI для SEO досить суперечлива. Усе тому, що AI-контент не особливо «товаришує» з E-E-A-T-концепцією, але водночас, з нашого досвіду, він все одно працює. Це інструмент, завдяки якому можна скоротити час на створення різного текстового контенту, при цьому значно збільшивши його кількість для проєктів.
Інше питання, як цей вектор буде далі розвиватися. Під час будь-якого апдейту AI-контент може бути песимізовано, і сайти, які у великій кількості «бавляться» генерацією AI без залучення редакції для фіналізації матеріалу, — можуть багато втратити.
Продовжуючи тему трендів для контентних проєктів, Владислав Трішкін наголошує на важливості актуальності та свіжості контенту.
Лінкбілдинг стає дорожчим і складнішим
Після Link spam Update (боротьба з посилальним спамом) у грудні 2022 року змінилися правила роботи з посиланнями. Google обнуляє всі посилання з неякісних майданчиків, тому деякі сайти, які сильно вкладалися в посилальне просування, — просіли. Сайти втрачають посилальну вагу, планка продовжує зростати.
Постійний приріст якісних доменів-донорів — безумовно тренд на 2023-2024 роки. Що таке домени-донори? Це сайти з великою кількістю трафіку (ЗМІ, медіа, тематичні сайти). Ваше завдання — отримувати якомога більше якісних посилань із цих сайтів на постійній основі.
Бенчмарки
Бенчмарки в SEO — це не просто параметри з Google Analytics. Так, приємно, коли вони всі «зелені», але суть в іншому. У SEO вони більш ефемерні.
Наприклад, посилання. Можна побачити їхню кількість та відстежити якість. Якщо це E-E-A-T-фактори, то оцінка буде суб'єктивною — наскільки ефективно їх було прокачано, і загальний результат можна буде відстежити тільки на наступному Google-апдейті.
Кейс №1
Кейс №2
Прощавай, FAQ page. Привіт, нові сніпети
Починаючи з 6 квітня сніпети з FAQ перестали виводитися у мобільній видачі. Теж саме сталось на Desktop. Тож кажемо: «Прощавай мікророзмітка FAQ». Але на сьогодні видаляти наявні не бажано.
Орієнтуйтеся на СTR. Якщо у видачі ви вже конкуруєте на першій сторінці, то за CTR треба боротися.
Що буде виводитися замість FAQ у сніпетах? Щось більш корисне. Наприклад, оцінка вартості продукту та інформація про умови повернення товару.
Keywords positions
Важливо, щоб на проєкті була позитивна динаміка — коли за постійного приросту релевантних ключових слів за ними після зростають позиції. Ми охоплюємо нові ключові слова, за нашими необхідними ключовиками спостерігається якась динаміка (необов'язково в розрізі тиждень-місяць).
Якщо ми бачимо, що за квартал позиції підросли й зростання триває — це показник того, що ми рухаємося в правильному напрямку.
Якщо за пів року наші основні ключові слова просіли, то потрібно дивитися, що було зроблено не так — коригувати стратегію і проводити аналіз ніш. Головне з'ясувати, чому конкуренти ростуть, а ви ні.
Вкрай зручно для цього використовувати Ahrefs. Він дає можливість оцінити динаміку зміни позицій за пошуковими запитами порівняно з будь-якими датами.
Organic search traffic
Метрика дає нам те, чим ми можемо відзвітувати перед клієнтом. Наприклад, якщо це eCommerce, то це дохід. Мова про кількість транзакцій і трафіку за комерційними запитами — зростає частка за комерційними запитами = зростає дохід. Якщо йдеться про інформаційні ресурси — це просто трафік.
Висновок
SEO вже давно перетворилося на перегони бюджетів (або посилальні перегони фінансових вкладень). Щобільше сайт отримуватиме якісних посилань, то краще. Головне — цих якісних посилань повинно бути більше, ніж у конкурентів.
Це і є бенчмарк — дивимося на конкурентів, оцінюємо їхній контрольний профіль у динаміці та робимо все, щоб контрольний профіль на постійній основі зростав швидше та мав більше якісних сайтів-донорів, ніж має конкурент. Це процес, який треба виконувати щомісяця і тоді ваша динаміка має бути кращою, ніж у конкурентів. Це мінімальна вимога дозволить конкурувати в топі видачі.
Bounce rate — що менший, то краще. Ваше завдання — «закривати» пошукові запити користувачів на сторінках сайту, щоб вони не поверталися до пошукової видачі та не йшли далі сторінками конкурентів (як комерційний, так і інформаційний інтент).
Наприклад, якщо це напрямок eCommerce, — важливий факт транзакції, а не кількість часу, проведеного клієнтом на сайті.
Якщо це контентний або інформаційний сайт — намагайтесь якомога довше утримувати увагу клієнта. Відповідайте на його початковий інформаційний запит + за допомогою перелінкування популярних статей, контекстного перелінкування, інтерактивних блоків.
Тут аналогічно з напрямком eCommerce, немає «того самого часу» перебування на сторінці або сайті. Для однієї статті це може бути 15 секунд, а для іншої 15 хвилин.
Як зазначалося раніше, бенчмарки в SEO — ефемерні.
на розсилку