Один з основних трендів в Digital у 2023 році — бум нейромереж і розвиток штучного інтелекту.
У той час, коли у школах США та Австралії учням забороняють використання AI-систем і обмежують до них доступ, у світі інтернет-маркетингу штучний інтелект все більше набирає популярності. Сьогодні нейромережі на кшталт Midjourney можуть згенерувати якісний візуальний контент, а чат-боти по типу ChatGPT створювати безліч всього: від текстів різної складності до HTML-кодів.
За прогнозами Максима Копильченко, Head of Performance в Promodo, 2023 рік стане «проривним для штучного інтелекту, проте не з точки зору пошукових SEO-алгоритмів, а в контексті початку епохи активної "боротьби" зі штучним інтелектом».
У цьому матеріалі поговоримо про супер-бот від Open AI — ChatGPT, який з грудня 2022 року не сходить з перших шпальт усіх світових видань про технології та маркетинг. Чим саме новітня технологія ChatGPT стане для SEO — іграшкою або інструментом майбутнього?
Відповіді на ці та інші запитання надали фахівці нашого відділу SEO: Ксенія Васильєва, Сергій Бєлий та Георгій Глушко.
Що таке ChatGPT, які його особливості?
ChatGPT — це чат-бот, розмовна платформа зі штучним інтелектом, яка може виконувати завдання на базі підказок і надавати відповіді, виходячи з наявних знань. Платформа працює в діалоговому режимі й підтримує запити природними мовами*.
*Природна мова — це мова спілкування людей, що не створена штучно, а тому не має автора.
Як працює Chat GPT від Open AI?
На відміну від більшості чат-ботів ChatGPT здатний відстежувати й запам'ятовувати запитання й відповіді протягом однієї розмови, а далі формувати та корегувати контент, враховуючи ці дані. Крім того, аби запобігти у видачі образливих результатів від запитів користувачів і уникнути образливих відповідей, усі вони фільтруються через API модерацію, а потенційно расистські або сексистські підказки відхиляються.
Які робочі таски SEO-фахівці можуть делегувати ChatGPT?
З цим запитанням ми звернулися особисто до Чат GPT. Ось що з цього вийшло:
Також спробували запитати теж саме українською, але одразу зауважимо і далі пояснимо чому, — усі запити для ChatGPT краще формувати англійською.
По-перше, чат-бот не став генерувати список до кінця, бо, можливо, є ліміт по символах. По-друге, у відповідях не англійською можуть бути граматичні та семантичні помилки. На кшталт, «клік-троу» на попередньому слайді.
Тому, як зазначає сама платформа, майте на увазі, що ChatGPT — це мовна модель, і для досягнення найкращих результатів її краще використовувати спільно з SEO-фахівцями.
ChatGPT рятує від рутини
Здебільшого у Promodo ChatGPT використовують для рутинних SEO-завдань на кшталт генерації метатегів, блоків FAQ та ключових слів.
Якість результату дуже сильно залежить від того, як ставиться запит. Так, якщо просто закинути URL і попросити створити опис того, що на зображенні, то можна отримати зворотний ефект, — розповідає Сергій Бєлий, — Наприклад, якщо ви робите запит на опис іграшки оленя у светрі, даючи лише URL, то в результаті можете отримати опис светра з оленем.
Аналіз ключових слів, генерація тайтлів, дескрипшенів, метаданих і популярних запитів — це той стартерпак, який стане в пригоді SEO-спеціалістам різного рівня. Ось ще кілька прикладів використання платформи SEO-фахівцями.
ChatGPT генерує потрібні вам запитання
Для отримання необхідного контенту, потрібно сформулювати та надати Чат GPT promt*.
*Promt (Promt Engineering) — підбір модифікацій тексту.
Promt краще робити за схемою: Generate (Write/Suggest) X topics (questions/keyword) about (related to) X
Якщо вам не подобаються запропоновані варіанти, можна просити платформу написати додаткові. ChatGPT пам'ятає попередні запитання і продовжує генерацію в контексті єдиного діалогу.
ChatGPT прописує структуру статті
Для створення структури статті достатньо надати promt, на кшталт: «Напиши структуру статті про різні види дитячих візків».
Або додати promt: «Напиши структуру статті “Як обрати дитячий візок”».
Потім можна продовжувати більш поглиблену генерацію тексту за запропонованою структурою.
Але є важливий момент — до структури бажано вносити коригування.
Тексти обов'язково потрібно обробляти самостійно — додавати ключі, LSI та емоції, — наполягає Георгій Глушко, — Я вважаю за краще спочатку зробити структуру тексту, а потім вже по блоках його генерувати. Цей крок краще вже передавати реальним авторам.
ChatGPT перекладає ключовики іншою мовою та оформляє результати у таблицю
Іноді ChatGPT бешкетує і пише, що не вміє робити те, що насправді вміє. Таблиця на прикладі нижче була згенерована чатом GPT. У наступних запитах з аналогічним завданням система писала, що не вміє створювати таблиці.
Чат-бот розуміє українську мову і може за запитом генерувати нею контент, але видача результату буде кращою, якщо запитати бот англійською.
ChatGPT прописує ключові слова з довгим хвостом та розділяє їх за пошуковими намірами
Promt для генерації Long tail keyword наступний: Find long tail keywords for Х topic або Give me long tail keywords on X.
ChatGPT добре розуміє інтент (намір) і тип ключових слів. Ось кілька прикладів кластеризації ключів за інтентом.
Prompt: Classify the following keywords based on their search intent: Х
Пам’ятаємо, що ChatGPT — це ще й аналог Google, тому під час виконання завдань, якщо виникнуть додаткові запитання по конкретній темі чи ніші, — він стане у пригоді.
Інколи платформа може допомогти, якщо не дуже розумієшся на темі. Наприклад, я не розбираюся в покришках для авто, а тим більше на ринку Канади, — розповідає Георгій Глушко, — Мені було потрібно підібрати актуальні в пошуку сторінки для просування. Я просто надав promt й чат-бот підібрав дуже актуальні типи покришок.
Чи заощаджує ChatGPT час?
SEO-команда Promodo каже, що для них ChatGPT — це більше допомога у рутинних завданнях. Для продуктивної праці потрібне натхнення, але завжди є те саме технічне завдання на 100 метаданих, які повинні збільшити CTR.
Поки що це більше цікава іграшка і допомога в рутинних задачах. Не сказав би, що ChatGPT заощадить час, оскільки в безплатній версії результат буде обмежений у символах, — відмічає Сергій Бєлий, — Обійти ці обмеження можна тільки для завдань з короткими описами й там, де завдання будуть вирішуватись через Google-таблиці чи інші інструменти.
А що про це думає сама платформа?
Так, ChatGPT потенційно може заощадити час SEO-фахівця, автоматизуючи певні завдання, такі як створення контенту, пошук ключових слів та оптимізація метатегів. Проте важливо зазначити, що ChatGPT — це мовна модель, і вона може не мати такого ж рівня знань, як людина-спеціаліст з SEO. Крім того, SEO — це сфера, яка постійно змінюється.
Висновок
По-перше, завжди слід перевіряти контент, згенерований штучним інтелектом. Недолік текстів від ChatGPT — їх уразливість до пошукових систем. Це лише питання часу, коли статті, отримані виключно за допомогою штучного інтелекту, будуть знижені в рейтингу.
У жодному разі не можна використовувати тексти, згенеровані штучним інтелектом, які ви без редагування людиною, викладете на сайт, — застерігає Ксенія Васильєва, — З мого досвіду та спостережень, Google доволі швидко навчається розпізнавати тексти, зроблені штучним інтелектом, і під час апдейту є вірогідність сильно постраждати від погіршення позицій і втрати трафіку.
Річ у тім, що використання контенту, який створив штучний інтелект, суперечить рекомендаціям Google, що стало ще більш актуальним після виходу оновлення Helpful Content від Google. Якщо алгоритми виявить, що ви використовуєте автоматично згенерований контент, ваше SEO однозначно постраждає.
Цілком імовірно, що аналогічних дій можна буде очікувати й від соціальних мереж. Тож, все одно доведеться редагувати отриманий текст людськими силами. Щоб не потрапити під бан Google, ми рекомендуємо редагувати не менше 60-80% кінцевих варіантів отриманого контенту. А для цього потрібна людина, особливо якщо контент має бути експертним.
По-друге, всі promt для ChatGPT слід надавати англійською задля більш точних формулювань, та аби запобігти граматичним і семантичним помилкам.
Чи є реальна загроза того, що ChatGPT виведе SEO-копірайтинг із бізнесу?
Ні, принаймні зараз, платформа ChatGPT призначена не для заміни фахівців, а для допомоги й оптимізації їхньої роботи. Майбутнє чат-боту для SEO — у прискоренні й автоматизації завдань, але все ж таки за участі людини-експерта.
Якщо подивитись статті у мережі початку 2000 про штучний інтелект, то там можна знайти прогнози про те, що в найближчі 10-20 років певна частка професій стане незатребуваною, — розповідає Сергій Бєлий, — Але я не бачу, щоб щось кардинально змінилося у 2021 році. З часом, звісно, AI може й замінить людей на базових задачах, але скільки це часу? 5 років чи 50, — ніхто не скаже.
Одні професії зникають, інші з'являються або модернізуються — це неминучість шляху будь-якого прогресу. Тому ми не виключаємо, що найближчим часом можуть з'явитися професії на кшталт «менеджер по роботі зі штучним інтелектом». З основних скілів — надавати коректні вхідні дані до ChatGPT.
Вже зараз у SEO і в програмуванні використовують GPT для рутинних і простих завдань, які, як правило, роблять фахівці рівня junior, — розповідає Георгій Глушко, — Гадаю, у зв'язку з цим найближчим часом варто очікувати й зростання порогу входження в професію SEO.
Є вірогідність того, що Чат GPT може стати повністю платним. Але навіть тоді SEO-фахівці Promodo планують продовжити їм користуватися.
Навіть якщо ChatGPT стане повністю платним, ми продовжуватимемо їм користуватися, бо бачимо потенціал, — підкреслює Максим Копильченко, Head of Performance в Promodo, — Однозначно будемо його застосовувати для написання метаданих, FAQ і текстів для посилань. Крім того, ChatGPT може допомагати розбиратися в певних нішах або якихось додаткових запитаннях, що виникають під час виконання SEO-завдань.
З огляду на всі переваги у цієї AI-платформи, окрім вразливості перед Google та складнощів перекладу, є ще один ґрунтовний недолік — у сьогоднішньому вигляді ChatGPT спирається на дані до 2021 року, тобто вона не здатна надати інформацію про поточні події. Можна припустити, що в пізнішій версії ChatGPT цю проблему буде вирішено, але ми не знаємо, скільки часу знадобиться AI, щоб дізнатися про нові події та пов'язати їх з іншими темами.
на розсилку