Троє з чотирьох покупців кажуть, що вважають за краще почати знайомство з брендом через контент, а ліди з контент-маркетингу конвертуються вшестеро частіше, ніж користувачі з інших каналів. Заглиблюватися в цікаву статистику не будемо - у цьому матеріалі наш Senior SEO-фахівець Марина Олексян розповість, як скласти контент-план блогу на основі популярних пошукових запитів. Зберігайте гайд в закладки ↓
ЯКІ ІСНУЮТЬ ВИДИ КОНТЕНТУ ТА ЯК ВОНИ ПРАЦЮЮТЬ
EVERGREEN-КОНТЕНТ
Це «вічнозелений контент», який актуальний завжди, не втрачає своєї цінності з часом, не залежить від сезонності та трендів.
Наприклад, стаття про те, як зварити рис, буде актуальна доти, поки ми їмо рис, а ось огляд нової моделі мобільного телефону через деякий час застаріє і зникне з топу запитів користувача.
ЯКІ ТЕМИ ДЛЯ БЛОГУ ПОСТІЙНО ПРИНОСИТИМУТЬ ТРАФІК І НЕ ВТРАТЯТЬ СВОЄЇ АКТУАЛЬНОСТІ
How to
Вичерпне керівництво про те, як щось зробити; покрокові інструкції; мануали; практичні поради; FAQ-сторінки. Наприклад, тренд популярності на запит «як варити рис»:
What is
Інформаційний контент, що розкриває термінологію та описує «хабову» тему в найширшому значенні. Важлива умова — не просто робити рерайт кількох вже опублікованих матеріалів, а опрацьовувати тему з носієм інформації, актуалізувати дані та додавати власні інсайти. Не забувайте, що ваші читачі – ваші колеги. Як би банально не звучала порада, але ваша стаття має бути цікавою з практичного погляду.
Тренд популярності на запит «маркетинг це»:
Найкращі практики (топ-добірки, рейтинги, списки, огляди)
Тут вам потрібно звернути увагу, що коли в контенті присутня вказівка року, то він певною мірою стає сезонним. Раджу актуалізувати рік і контент на тій же URL-адресі, де розміщено контент (у таких випадках вказувати рік в URL небажано).
Ключова перевага evergreen-контенту – це довгостроковий ефект. Статтю ви пишете лише один раз, а трафік вона приносить постійно.
СИТУАТИВНИЙ КОНТЕНТ
Актуальність таких матеріалів обмежена тимчасовими рамками, приводами новин (хайп, тренд) і сезонністю, але завдяки їм ви можете отримати великий потік трафіку в певний період. І тут важливо випустити якісний матеріал, який відповідатиме на найпоширеніші питання користувачів, раніше конкурентів.
ЩО ЦЕ МОЖЕ БУТИ:
Новинки/Тренди.
Наприклад, тренд популярності за запитом Clubhouse в період виходу цього застосунку і після загасання хайпа:
Запити із яскраво вираженою сезонністю
Тренд популярності за запитами «подарунки на новий рік» (пік — грудень) та «день конституції» (пік — червень). Природно, що не кожен із цих інфоприводів може підійти вашому блогу в чистому вигляді, але їх можна постаратися обіграти, розповівши, наприклад, як ви вибираєте та виготовляєте подарунковий мерчант для своїх партнерів або берете участь у благодійних ініціативах, присвячених святам. Сторітеллінг живий і так само улюблений для читачів.
Нішеві вузькопрофільні теми матеріалів
Так, такі статті не принесуть великої кількості трафіку, як хайпові, але довгий час стабільно приводитимуть до вашого блогу цільову аудиторію. Подібні лонгріди створюються довго і вимагають залучення багатьох співробітників (час на інтерв'ю, вичитку, пошук візуала, підбір робочих кейсів), але добре працюють на лояльність ЦА — знайти в інтернеті глибоко пропрацьовані статті не так вже й просто.
Аналізуйте реакцію читачів і розподіляйте час редакції, з ключових завдань. Якщо ви просідаєте по трафіку - зосередьтеся на evergreen або медіаконтенті, якщо бачите, що досягаєте поставлених показників, - приділіть час написання лонгріда. Наприклад, на створення статті «Рекламна безодня українського ТБ» ми витратили близько 3-х тижнів, але отримали високий показник глибини перегляду та позитивні відгуки читачів.
7 ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ШВИДКОГО ПОШУКУ ТЕМ
Отже, які інструменти я раджу використовувати при пошуку тем для трафікогенеруючих статей.
ЯК ШУКАТИ ТЕМИ ЧЕРЕЗ AHREFS
Парсинг тем із топ-сторінок конкурентів:
1. Заздалегідь формуємо список конкурентів (найчастіше вони нам і так відомі).
2. Додаємо кожного конкурента до звіту Site explorer -> Топ-сторінки.
3. Вивантажуємо дані через Експорт.
4. Скануємо позиції, які займає наш сайт у видачі за зібраними запитами (для виключення перетинів із раніше написаними статтями).
5.Якщо сайт відсутній у топ видачі, під запит можна готувати тему.
Аналіз перехресних доменів:
1. Знаючи прямих конкурентів, використовуємо звіт Content Gap.
2. Вводимо один чи більше конкуруючих сайтів.
3. Отримуємо перелік запитів, за якими конкурент ранжується в ТОП-10, а ми за ТОП-100.
Пример итогового списка запросов:
Пошук за ключовими словами та частотністю:
1. Заходимо у вкладку Keywords Explorer.
2. Вибираємо потрібні пошукову систему та страну.
3. Вводимо ключові слова чи фрази через кому.
4. При необхідності використовуємо фільтри (Min/Max частотність, наявність пошукових фраз у блоках видачі, стоп-слова та ін.).
Частотність - від 100 до 2000, Стоп-слово - 2017:
5. Зазначаємо потрібні запити та вивантажуємо їх.
ПОШУК ПОПУЛЯРНИХ ТЕМ НА GOOGLE TRENDS
Відстежувати тренди можна за допомогою Google Trends. Є варіант пошуку, коли сервіс надає дані про тренди за добу або в режимі реального часу, наприклад:
І варіант, коли ми самі вводимо ключові слова та відстежуємо по них актуальний попит, наприклад:
ОПОВІЩЕННЯ З GOOGLE ALERTS
Принцип роботи Google Alerts — пошук ключового слова в новому контенті, опублікованому в мережі, та надсилання повідомлення з добіркою знайдених матеріалів на вказану адресу пошти. Нижче налаштовано алерти за ключовим словом «promodo». Крім запиту можна вказати частоту відправки (1 раз на день, 1 раз на тиждень, у міру появи новин), джерело (Новини, Блоги, Інтернет, Відео), уточнити мову та країну пошуку.
ПОШУК ТЕМ ЗА СВЯТАМИ ТА ПОДІЯМИ
Ювілеї, знаменні дати, свята — гарне джерело натхнення та криниця тем для формування контент-плану. В інтернеті можна знайти безліч сайтів з подібною інформацією: користуватися можна будь-яким ресурсом, якому ви довіряєте. Самі по собі свята та річниці (здебільшого) – досить нудний матеріал для контенту. Тому, як я вже писала вище, їх потрібно обернути на фантик, цікавий вашій ЦА. Нижче показано приклади інтерпретації історичних подій у «живі» теми:
Чим цікавий такий принцип підбору статей? По-перше, це зручно і структуровано — ви завжди знаєте про що і коли писати, не проґавте важливих деталей. По-друге, в актуальні для події дні є підвищений пошуковий попит, іноді пам'ятним датам навіть присвячуються дудли від Google. Якщо матеріал потрапить до ТОП-10 органічної видачі, то він може принести чимало трафіку.
СХОЖІ ЗАПИТИ (ALSO ASKED)
При пошуку ключових слів у Google іноді виводиться блок «Схожі запити», де зібрані чотири і більше пов'язаних з темою питання (виведення блоку залежить від ширини та інтенту запиту). Ці питання детально розкривають пошуковий попит і можуть стосуватися суміжних тем.
Зазвичай вони не обмежуються чотирма пунктами. Весь ланцюжок питань має деревоподібну структуру. Наприклад, вона може виглядати так:
Серед цього списку можна знайти ідеї для нових тем. З нашого прикладу видно — провалюємося у пошук за фразою «найкращі смартфони Samsung 2020» і виявляємо суміжні питання: «Який бюджетний телефон купити в 20202», «Який Redmi купити в 2022», «Який телефон купити до 10000 у 2022 році» і так далі.
БЛОКИ ЗАПИТІВ «ЧАСТО ШУКАЮТЬ»
Під пошуковою видачею Google є блок "Також шукають". І в ньому також містяться корисні запити для нових тем.
МАТРИЦЯ КОНТЕНТУ
Матриця контенту - це генератор ідей для публікацій на основі таблиці заповнених значень та їх перетинів, єдина система статей, де враховано всі нюанси. Ключова перевага матриці - можливість скласти контент-план на кілька місяців вперед. Наприклад, якщо ви готуєте контент-матрицю для інтернет-магазину, і у вас присутні фільтри, то для наповнення таблиці можна використовувати їх групи та вміст. Стовпці будуть іменуватися назвою групи фільтрів, у рядках - описані значення фільтрів.
Далі аналізуємо, що може бути цікавим для нашої ЦА і формуємо теми на перетинах.
Декілька швидких прикладів:
Як вибрати барні стільці лофт для кухні
Садові стільці з натурального ротанга: ідеї облаштування тераси
Стильні стільці пэчворк для веранди: новинки 2021 / Як вибрати) та змісту (Про що писати).
Або навпаки, їх можна ускладнювати та йти вглиб однієї тематичної гілки. Все це індивідуально і залежить від ніші та наявності вільного часу під даний напрямок. Якщо ресурсів під цей напрямок поки не вистачає, розкажіть про свій проект нам.
Також на цю тему:
на розсилку