Раніше бренд часто сприймали як логотип. Він справді є ключовим елементом бренду та візуальною асоціацією. Але що таке бренд? У наш час це сукупність того, яка враження складає компанія і що бізнес намагається донести. Ключовими елементами бренду є брендинг, власна айдентика та логотип, усі вони виконують різні функції та мають різні особливості та цілі.
У цій статті Creative graphic designer Promodo Дмитро Дроботенко розповідає, що таке брендинг, айдентика і лого та які між ними відмінності.
Брендинг, айдентика, логотип — у чому різниця?
- Брендинг — загальний процес створення унікального образу та позиціонування компанії на ринку, який включає емоційний зв'язок, репутацію, цінності та обіцянки бренду.
- Айдентика — візуальне представлення бренду, яке включає логотип, кольорову палітру, типографію та інші елементи, що роблять бренд впізнаваним.
- Логотип — графічний символ або емблема, яка представляє бренд і є ключовим елементом його візуальної айдентики.
Навіщо потрібен брендинг
Брендинг — це процес створення унікального іміджу та ідентичності компанії чи продукту на ринку. Він охоплює цінності, місію, комунікацію з клієнтами та формує у них відповідне враження про сам бренд.
Перш ніж розробляти брендування, стратегію, фірмовий стиль чи навіть лого, потрібно визначити:
- місію, бачення та цінності компанії;
- tone of voice;
- використання образів;
- які цінності відображає;
- як себе подає тощо.
Створення бренду — це комплексне поняття і послуга, що включає як візуальні, так й інші елементи. Сюди входить логотип, сайт, присутність у соціальних мережах і кожен окремий пост тощо.
Є два види брендингу:
- Персональний (креативний особистий брендинг) — це мистецтво того, як люди просувають себе та свою кар'єру. Це створення певного враження в інших людей щодо конкретної особистості.
- Корпоративний — це просування компанії. Вимагає чіткого формулювання корпоративних цінностей та місії, а також розробки стратегій, що резонують зі споживачами та зацікавленими сторонами. Сильний корпоративний branding об’єднує продукти компанії, її етику та ідентичність у цілісний образ, який відрізняє її від конкурентів. Кожна точка взаємодії — від дизайну лого до обслуговування клієнтів — сприяє загальній ідентичності бренду, прагнучи сприяти лояльності та довірі до бренду на ринку.
Складові брендингу
- Стратегічний етап. Охоплює роботу над розумінням бренду та його сенсу. Важливо розібратися, що ми хочемо сказати людям та які цінності донести.
- Візуальна складова. Сюди входить фірмовий стиль, а також невербальні комунікації. Зовнішні атрибути — це головні константи бренду.
- Регулярна комунікація. Це рекламні кампанії, SMM та інші комунікації, що доносять до людей єдину ідею. Тактичні щоденні дії втілюють у собі ідеологію бренду.
Отже, брендинг виходить за межі візуальних елементів, включаючи весь клієнтський досвід, від дизайну продукту до маркетингових кампаній. Він охоплює створення наративу, який резонує з цільовою аудиторією, і постійне його підкріплення через різні канали. Ефективний брендинг створює сильний емоційний зв'язок з клієнтами, сприяючи лояльності та довірі.
Вимога 2024 року — автентичність
Автентичність стає ключовою для брендів. Вона створює довіру, будує міцні відносини та емоційний зв’язок з аудиторією. Бренди, що інвестують в автентичність, краще взаємодіють зі своєю аудиторією, підвищуючи лояльність та відрізняючись від конкурентів.
Як, наприклад, мережа супермаркетів «Сільпо». Кожен їхній супермаркет вирізняється унікальною концепцією і дизайном, що несуть в собі важливі ідеї. У Білогородці супермаркет оформлено в стилі «Гоблінкор» з природними матеріалами, відтінками та рослинами, що пропагує принципи розумного споживання та збереження краси природи.
За таку інноваційну дизайнерську концепцію три супермаркети «Сільпо» увійшли до списку найкращих магазинів Європи за версією European Supermarket Magazine 2024.
Для компаній автентичність досягається через узгодження рекламних цінностей із фактичними діями.
Окрім цього, сучасні споживачі більш скептичні, ніж раніше, і прагнуть прозорості та чесності. Тому важлива відкрита комунікація.
У «Сільпо» не забувають і про це. Наприклад у соцмережах вони часто реагують на розповіді про досвід їхніх клієнтів. Як от на історію про добермана й охоронця.
Що таке ребрендинг?
Ребрендинг — це докорінна зміна позиціонування, потреб та стратегій бренду.
Дмитро Дроботенко під керівництвом Арт-директора команди команда Brand&Content* Валентина Бєлєнькова оновили брендинг компанії «УНТК»:
Власна айдентика
Бренд компанії є нематеріальним, він втілює її цінності та культуру. Тим часом фірмовий стиль бренду — це матеріальний аспект, що включає візуальні та інші елементи, що представляють бренд, такі як логотипи, кольори та типографія.
У цьому контексті, хоча бренд формується з часом через дії та взаємодії, фірмовий стиль бренду свідомо розроблений для відображення особистості та цінностей бренду. Тоді що ж таке айдентика?
Власна айдентика – це сукупність елементів, що створюють унікальний образ компанії. Вона повинна зберігати послідовність у всіх маркетингових матеріалах. Іншими словами — це обличчя бренду.
Для чого потрібний фірмовий стиль:
- ідентифікація компанії;
- цілісність бренду;
- підвищення лояльності з боку клієнтів, колег, інвесторів;
- допомога клієнтам знайти товар серед сотень інших пропозицій;
- зниження витрат на рекламні кампанії при виході на ринок;
- підкреслення основних переваг продукту/послуги.
Читайте, як розроблявся неймінг, лого та гайдлайни для сервісу Mintee.
Для кого потрібна айдентика:
- Для споживача. Щоб допомогти з вибором. Для цього айдентика повинна бути цілісною.
- Для бізнесу. Щоб відрізнятися від конкурентів і бути впізнаваними.
- Нові бізнеси. Щоб бути помітними.
- Чинні бізнеси. Щоб залишатися помітними.
Візуальні тенденції 2024 року:
- Однотонні кольори. Монохромний брендинг часто мінімалістичний. Колірна палітра бренду містить різні відтінки одного кольору. Проаналізуйте кольори та пов’язані з ними емоції, щоб переконатися, що точно відтворите настрій і тон вашого бренду.
- Персоналізований досвід. Ця тенденція особливо поширена в таких нішах, як роздрібна торгівля та гостинність, де виділитися на переповненому ринку та створити лояльність є ключовим завданням.
- Авторські ілюстрації. А також маленькі елементи, створені від руки, що додають айдентиці людяності.
- Прості елементи. У 2024 році бренди віддадуть перевагу простим формам, які водночас справляють потужне враження. Ця тенденція виникла через потребу в простоті та структурі, але без шкоди для творчості. Для цього достатньо жирного шрифту, яскравої колірної палітри й уважного використання негативного простору.
Логотип компанії
Логотип — це графічний знак, емблема або символ, що використовується для ідентифікації компанії чи продукту. Це один з основних елементів власної айдентики, але не єдиний.
Що включає в себе поняття логотип?
- шрифти та кольори;
- іконки або будь-які графічні елементи;
- загальний дизайн логотипа;
Трендові лого у 2024 році:
- Абстрактні фігури: Ці форми дозволяють творчо передати ідеї чи цінності, представити концепції і викликати емоції.
- Геометрична іконографія: створюють відчуття структури та балансу, а також додають візуальної цікавості. Логотипи українських компаній активно використовують наслідують цей стиль, наприклад бренд «ЗАПАКОВАНО».
- Спеціальна типографія: унікальна та індивідуальна типографія стає все більш поширеною. Особливої популярності набуває в промисловій галузі як нагадування про складні та взаємопов’язані ланцюги виробництва і поставок, які впливають на повсякденне життя. логои імітують блочні монограми і кутасті форми, які можна знайти в цій ніші.
Але не лише в промисловості популярний такий стиль. Його масово використовують в різних нішах. Навіть для особистого бренду.
branding identity logos design
- Натхнення минулим. Логотипи, натхненні архівними матеріалами, щоб підкреслити силу та стабільність культових компаній, товарів тощо. Наприклад, британський бренд Burberry представив логотип, що відсилає до їхнього 100-річного мотиву вершника-лицаря. Також після кількох років використання шрифту без зарубок, бренд повернувся до класичного шрифту з зарубками.
- Яскраві кольори: сміливі та яскраві кольорові палітри набувають популярності.
Лого бізнесу не завжди повинні відповідати трендам, але тенденції дизайну можуть допомогти придумати нові способи заявити про себе та свою історію, зв’язатися з клієнтами та зробити заяву у своїй галузі. Ми підійшли до творчої переломної точки — ери для експериментів, самовираження та творчої впевненості — тож настав час, щоб на питання «Що таке лого вашого бренду?» знайшлася найсміливіша та найсправжніша відповідь.
Висновки
Брендинг охоплює широкий спектр аспектів, включаючи емоційний зв'язок і репутацію, тоді як айдентика та логотип зосереджені на візуальних елементах. Мета брендингу – створити загальний образ і сприйняття компанії. Фірмовий стиль та лого мають на меті створити впізнаваний візуальний образ.
Найважливішою частиною будь-якого проєкту логотипа, брендингу чи айдентики є початкова розмова (бриф) для окреслення цілей. А також супровід, що включає дослідження цільової аудиторії, ринку продукту, аналіз конкурентів, підбір кольору, шрифту тощо.
Команда Brand&Content
Арт-директор Валентин Бєлєньков (УНТК)
Арт-директор Андрій Яровий (GERTS та ЗАПАКОВАНО)
Арт-директор Андрій Шепель (Mintee)
Сіньйор-дизайнер Дроботенко Дмитро (залучений в усіх проєктах, що представлені у статті)
Також на цю тему:
- SMM-тренди для бізнесу 2024-2025: аналіз та прогнози фахівців Promodo
- Як бізнесу обрати блогера для співпраці в TikTok?
- «В команді маркетингу — 70 людей», — інтервʼю з маркетинг-директоркою MAUDAU Ольгою Румянцевою.
- Як витрачати маркетинг-бюджет у 2024: прогнози та рекомендації Promodo.
- Дослідження: як TikTok стає головним генератором UGC-контенту.
на розсилку