НАПИСАТИ НАМ
ЗМІСТ

За даними звіту компанії Adobe, період «Чорна п'ятниця-Кіберпонеділок» — все ще найбільш прибутковий для ритейлерів. У 2022 році обсяг продажів на Кіберпонеділок у США становив $11,3 млрд. Це на 5,8% більше, ніж споживачі витратили в той самий день 2021 року (зафіксовано $10,7 млрд, що на $10,8 млрд менше, ніж у 2020 році), і є рекордом як для дня, так і для року.

Чого ж чекати від Чорної п'ятниці у 2023 році? Щодо загальносвітових тенденцій, то вони незмінні — buyers will buy. А от яким буде головний сезон знижок та розпродажів в Україні — достеменно невідомо, але за прикладом минулого року, ми з'ясували, що катаклізми та блекаути — не перешкода для великих сейлів.

Зібрали для вас прогнози, рекомендації та відповіді на найважливіші питання щодо Чорної п'ятниці 2023 від провідних фахівців Promodo.

Яким був сезон Black Friday в Україні у 2022 році 

Перш ніж говорити про прогнози та рекомендації на поточну Чорну п'ятницю, згадаймо, як це було у 2022 році.

Чорна п'ятниця 2022 в Україні була максимально залежною від зовнішніх обставин. Якщо в штатах та Європі зростання доходів могло бути зумовлене знижками, то для українського споживача в жовтні-листопаді знижки не були у пріоритеті. Бо намір до купівлі повербанків не може конкурувати з одягом, ювелірними виробами або побутовою технікою. Очікувано, перевага надавалася товарам ситуативної необхідності та базового комфорту.

В порівнянні з періодом 2021 року
Багато гравців вирішують продовжити Black Friday до кінця листопада

Враховуючи, що тогорічний попит визначався не передоднем Чорної п'ятниці, а ситуацією в країні, ми спостерігали пролонгацію періоду знижок. Також, не дивлячись на зростання трафіку за кілька тижнів до Чорної п'ятниці, конверсія була низькою, бо люди моніторили ціни, але нічого не купували.

Юлія Чуб
Head of PPC department в Promodo

Що чекати від Black Friday у 2023 році

Згідно зі звітом Adobe Analytics в період з 1 листопада до 31 грудня обсяг онлайн-продажів зросте на 4,8% порівняно з попереднім роком й становитиме $221,8 млрд.

Однак для переважної більшості покупців ціна на період Black Friday, як і раніше, залишається на першому місці

За даними PwC, понад 75% покупців у цьому святковому сезоні шукатимуть вигідні пропозиції, отже використання BNPL (buy now pay later — «купи зараз, заплати потім») стрімко зростатиме. У листопаді та грудні на частку BNPL припаде $17 млрд онлайн-витрат, що на 16,9% більше, ніж торік, оскільки дедалі більше покупців звертається до гнучких варіантів оплати задля заощадження бюджету.

Платний пошук — головна стратегія в digital-маркетингу під час Black Friday

За даними Adobe, платний пошук був найбільшим драйвером продажів під час «Кібертижня» — 28% онлайн-продажів. Однак велике значення мали й власні канали, такі як електронна пошта та SMS.

За даними Omnisend, 2022 року на Чорну п'ятницю бренди відправили на 68% більше SMS-повідомлень, що призвело до збільшення кількості замовлень на 57%.

Платний пошук минулого року був у ТОП-каналах та в Україні:

Що це означає на поточний момент? В умовах жорсткої конкуренції платного пошуку користуйтеся перевагами SMS- та retention-маркетингу, щоб донести інформацію про свої знижки до цільових покупців.

Додаткові інсайти Adobe Analytics на Black Friday 2023

Покупки з мобільних пристроїв уперше обігнали покупки з настільних комп'ютерів

За прогнозами Adobe, цього святкового сезону 51,2% онлайн-покупок здійснюватиметься з мобільних пристроїв. А витрати сягнуть рекордного рівня в $113 млрд, збільшившись на 13,7% порівняно з попереднім роком. Причому пік використання мобільних пристроїв припаде на дні, коли споживачі, найімовірніше, перебуватимуть у колі друзів і сім'ї, наприклад, на День подяки та Різдво.

Мобільні пристрої відіграватимуть величезну роль. Кількість онлайн-замовлень, зроблених за допомогою мобільних пристроїв, незмінно зростає в кожному BFCM, і 2023 рік не має стати винятком

Нагадаємо, що в Україні у 2022 році через блекаути спостерігався дроп за девайсами, проте мобайл постраждав менше:

Що це означає на поточний момент? Переконайтеся, що ваш сайт оптимізований для здійснення покупок за допомогою мобільних пристроїв навіть за відсутності електроенергії та wi-fi.

Як це зробити? Для швидкої та термінової комунікації використовуйте канали, які вимагають мінімальної якості мобільного інтернету: Twitter, розсилки в месенджерах та SMS. Картинка, відео або анімація можуть не завантажитися, але тексти завантажаться точно. Та й українці стали читати їх уважніше — текстовий контент знову популярний.  

Наприклад, минулого року від Rozetka ми отримували повідомлення із проханням якомога частіше постити статичні банери, а не гіфки, бо користувачам цікаво подивитись допис, але для завантаження бракує зв'язку через вимкнення світла.

Анна Янборисова
Контент-продюсерка в Promodo

Переконайтеся, що ваш чат-бот доступний на мобільних пристроях і передбачте запити на обслуговування клієнтів також й в соціальних мережах.

За даними Shopify, у 2022 році 73% продажів на платформі під час BFCM було здійснено за допомогою мобільних пристроїв, порівнюючи з 71% у 2021 році.

Серед інших лідерів продажів у цьому святковому сезоні:

  • iPhone 15;
  • навушники;
  • електронні читалки;
  • фотоапарати Fujifilm Instax Mini Evo;
  • кухлі Ember;
  • Roombas;
  • Birkenstock Bostons.

Категорії електронної комерції, що мотивують зростання

Витрати на електроніку, одяг, меблі та товари для дому, харчові продукти й іграшки становитимуть у цьому сезоні $144,2 млрд, або більш ніж половину від загального обсягу витрат ($221,8 млрд). Ці категорії залишаються основними драйверами доходів в інтернеті.

Світові витрати становитимуть:

  • на електроніку — $49,9 млрд (зростання на 3,4% порівняно з попереднім роком)
  • на меблі/товари для дому —  $26,6 млрд (зростання на 4,7% порівняно з попереднім роком);
  • на харчові продукти — $18,9 млрд (зростання на 10,9% порівняно з попереднім роком, оскільки споживачі планують святкові страви);
  • на іграшки — $7,8 млрд. 

Одяг залишається однією з основних категорій — обсяг становитиме $41 млрд, що на 0,7% менше, ніж торік. 

Зсув календарних свят в Україні: як вплине на Чорну п’ятницю та загальний святковий сезон?

У 2022 році через обстріли люди не встигли придбати те, що потрібно, тож бренди подовжили знижки в середньому на тиждень, а деякі — до 5 грудня включно. Як буде цього року — невідомо, але через зміни в офіційних календарних святах, прогнозуємо зміну й у покупецькому попиті. 

Стосовно інших ніш ще не має підтверджень по старту акцій в грудні, а ось ритейлери з сегмента дитячих товарів вже планують велику активність спочатку грудня — на нового Святого Миколая.

На Чорну п'ятницю та кіберпонеділок зсув дат офіційних свят сильно не вплине, а ось на грудень — дуже ймовірно, але це точно не буде різко. Якщо раніше активності починалися з середини місяця — з 19 грудня на День Святого Миколая, — то тепер це свято відзначається 6 грудня. Тому, як мінімум, в дитячій тематиці це простимулює попит раніше, аніж було в минулі роки.

Юлія Береснєва
Team Lead of PPC department в Promodo

Також можливо цього року «сезон грудня» закінчиться трохи раніше, бо основний подарунок будуть шукати не на Новий Рік, а на Різдво, яке з цього року в Україні святкуватимуть 25 грудня. 

Рекомендації по Black Friday 2023 в Україні від фахівців Promodo

По-перше, і це найважливіше — заздалегідь (або саме зараз, якщо ще не зробили цього) обговорити зі своїми фахівцями плани на Black Friday. Повинно бути чітке розуміння наступних питань:

  1. Період, протягом якого будуть тривати знижки.
  2. Чи готові ви заздалегідь нарощувати бюджети, щоб «закупити аудиторію» наперед за низького ROAS або високого CPA?
  3. Впевненість у тому, що сайт не «ляже», а на рахунку буде необхідний бюджет. 

Порада: завжди тримайте в акаунті пошукові оголошення під Black Friday та New Year на паузі. Так вам буде легше запуститись, бо навіть якщо креативи зміняться, необхідно буде лише оновити заголовок. Також якщо ви використовуєте каталоги Meta, і у вас є дизайнер — запросіть тематичні рамки. Так ви зможете додатково виділитись з-поміж конкурентів.

Анастасія Ільченко
Senior-фахівчиня з контекстної реклами в Promodo

Чи варто за замовчуванням підвищувати бюджет на період Black Friday?

З досвіду Анастасії Ільченко, бюджет слід збільшувати поступово — на 10-15% за 2-3 тижні до старту, та слідкувати за ефективністю. 

Напередодні старту (за 1-2 дні) у вас повинні бути денні бюджети, які дозволять отримати максимальний трафік та продажі, а далі — постійний контроль. Памʼятайте: найпотужніші дні (якщо у вас тиждень знижок) — понеділок та пʼятниця, трохи слабші — вівторок, четвер, субота. Тому бюджети й повинні бути розгорнуті саме на перший день.

Анастасія Ільченко
Senior-фахівчиня з контекстної реклами в Promodo

Ілюстрація того, що юзери не дорівнюють прибутку. Понеділок — найсильніший у продажах та конверсії, але не в користувачах. А в неділю ми ще намагаємося «дорозпродати», тримати бюджет, але попит уже впав.

На думку Бориса Дзюндзюка, PPC-фахівця в Promodo, додатковий трафік в період Чорної п'ятниці не завжди пропорційно приносить додаткові продажі.

Якщо ви робите медіаплан, обов'язково підраховуйте окремо показники ефективності для цієї частини трафіку.

Борис Дзюндзюк
Senior-фахівець з контекстної реклами в Promodo

Вигідніше робити тематичні знижки, починаючи з 1 листопада, а не чекати певної дати — невідома ситуація з відключеннями, обстрілами тощо. 

У період Чорної п'ятниці 2023 Борис Дзюндзюк також рекомендує звернути увагу на наступні моменти:

  • Кожен день перевіряти бюджет та підвищувати відповідно до статистики минулого дня. Все це за умови, якщо ви не впевнені, що саме у структурі ваших кампаній буде зростати в цей період.
  • Бути уважними до інфоприводів та новин, щоб у разі чого медійна реклама не була надто «веселою», і ви не отримали антикейс. 
  • Намагатися уникнути пошукових кампаній по запитах «чорна п’ятниця».
В закладки

БАЖАЄТЕ ОТРИМАТИ ЮЗАБІЛІТІ-АУДИТ ТА ПЕРСОНАЛЬНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ СВОГО ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНУ — НАПИШІТЬ НАМ

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО
КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз