Serpstat, SimilarWeb чи Ahrefs — яка з цих платформ найкраще допоможе проаналізувати сайт та сайти конкурентів з точки зору SEO та РРС, а також знайти інсайти для оптимізації стратегії онлайн-просування?
Відповіді на ці та інші питання шукали разом з Мариною Єременко, TL PPC в Promodo.
Загальні характеристики інструментів
По-перше, за допомогою всіх трьох інструментів ви можете оцінити чи є/була платна реклама на сайті, який досліджуєте. А SimilarWeb та Ahrefs навіть покажуть кількість трафіку за певні періоди.
По-друге, всі три платформи дозволяють побачити приклади оголошень вашого сайту та сайту конкурентів, які показувалися (чи показуються), оцінити за якими ключовими словами були покази та приблизну вартість кліку.
Давайте тепер на прикладах розглянемо особливості кожної платформи.
Serpstat
Для проведення аналізу платного трафіку у випадку з Serpstat необхідно:
- Обрати «Домени та піддомен».
- Ввести домен сайту.
- Обрати «Аналіз домену».
- Обрати Систему Google та країну для дослідження.
Базово оцінити наявність платної реклами можна вже на вкладці «Сумарний звіт». Для поглибленого аналізу платного каналу слід перейти у розділ «РРС-аналіз».
Ahrefs
Платформа надає аналітичні дані для більш ніж 170 країн
На вкладці Overview → Paid search після введення домену сайту, ви зможете побачити «щільність» платних ключових слів на тепловому графіку за певний період — тобто оцінити активність сайту в рекламі.
Для більш точного аналізу кількості платного трафіку необхідно:
- Перейти у розділ Paid search;
- Обрати Paid Pages;
- Залишити відмітку у чекбоксі на Avg. paid traffic;
- Обрати глибину відображення (день/тиждень/місяць) та оцінити трафік за графіком.
SimilarWeb
Що стосується SimilarWeb — після введення домену сайту, на вкладці Marketing Channels ви одразу зможете оцінити кількість трафіку у всіх каналах, включаючи Paid. Водночас інструмент дає змогу не лише побачити кількість трафіку, але й зрозуміти, яким чином він розподілявся в певні періоди.
Визначення конкурентів
Serpstat дає можливість подивитися конкурентів за органічними та платними ключовими словами. Для цього треба ввести домен вашого сайту та переглянути відповідні звіти. Ці дані допоможуть зрозуміти, хто з гравців ринку є для вас найближчим конкурентом та провести поглиблений аналіз.
Своєю чергою, SimilarWeb відображає конкурентів автоматично, щойно ви натискаєте Compare.
Також в SimilarWeb є можливість оцінити конкурентів окремо за органічним і платним пошуком, як і у Serpstat. Перевага SimilarWeb — діаграми з розподілом гравців у розрізі загального трафіку та перетині у платній видачі.
Додатково SimilarWeb пропонує звіт Audience Overlap, який стосується аналізу домену загалом, а не тільки платного трафіку. Серед інших переваг звіту Audience Overlap:
- включає інформацію про кількість унікальної аудиторії відвідувачів для аналізованих доменів;
- показує перетин аудиторій між вашим сайтом та конкурентами;
- дає можливість зрозуміти потенціал розвитку сайту (ви побачите кількість ще неохопленої вашим ресурсом аудиторії).
Отже, звіт допомагає зробити висновки про лідерів в ніші та виявити загрози й можливості з боку конкурентів.
Ahrefs відображає конкурентів, базуючись на перетині ключових слів, що використовуються в платному (або органічному) пошуці вашим сайтом та сайтами конкурентів у відповідних звітах (organic чи paid). Побачити перелік конкурентів можна у розділі Overview.
Аналіз платних ключових слів та CPC
Ще одне важливе питання — чи можна аналізувати платні ключові слова та CPC?
З досвіду Марини Єременко, аналіз ключових слів може бути корисним як на старті рекламних кампаній, так і під час вже активної реклами у платному пошуці.
У РРС-звіті Serpstat показує ключові слова з рекламного кабінету домену, який досліджується, а також пошукові запити, за якими відображається реклама.
Точність СРС у системах
Часто значення CPС за ключовим словом в Serpstat (0,1 у.о) може не збігатися з фактичним значенням CPC в рекламному акаунті (0,18 у.о).
Аналогічно, звіти за ключовими словами SimilarWeb покажуть пошукові запити та ключові слова з рекламного акаунту. Хоча значення CPC не збігається, воно набагато точніше, порівняно із Serpstat. У той час як аналогічне значення ціни за клік може вказувати 0,15 у.о, його фактичне значення може дорівнювати 0,13 у.о.*
*Мається на увазі «розкид» даних. Сервіси не показують на 100% точно. У сервісі відображається ціна за клік 0,15 у.о, хоча насправді вона дорівнює 0.13у.о.
За допомогою Ahrefs ви можете проаналізувати ключові слова, хоча він охоплює меншу кількість даних, ніж SimilarWeb. Попри те, що СРС все ще не збігається, саме Ahrefs дає найточніший результат — 0,11 у.о з платформи майже рівна фактичному значенню 0,12 у.о в рекламному кабінеті.
Перегляд текстів оголошень
Загальні можливості Ahrefs, Serpstat та SimilarWeb
Всі три платформи дозволяють переглядати та аналізувати вашу рекламу та рекламу конкурентів.
Аналіз рекламних оголошень дає можливість отримати інсайти щодо УТП, акцій конкурентів тощо. Крім того, ви можете порівняти відображення оголошень в пошуку та допрацювати свої, зробивши їх привабливішими для потенційних клієнтів, — Марина Єременко, TL PPC, Promodo.
Serpstat
У звіті Ads examples потрібно вставити ключове слово, аби побачити всі пов'язані з ними оголошення. Або можна аналізувати URL певного сайту і переглядати оголошення тільки для нього.
SimilarWeb
Аналізує оголошення за URL сайту, можна одразу переглядати оголошення для 5 різних доменів. Для цього треба скористатися звітом Search Ads у розділі Paid Search.
Ahrefs
Також проводить аналіз за URL. На відміну від SimilarWeb вимагатиме щоразу вставляти новий сайт, провести одночасний аналіз декількох доменів — неможливо.
У Serpstat оголошення відображаються за невизначений період. Може бути показана вже неактивна на цей час реклама. Водночас система не відображає розширення, а показує тільки заголовки та описи, тож всієї картини ви не побачите.
SimilarWeb відображає лише актуальні оголошення за звітний період. Є можливість обрати кастомні дати для аналізу. Платформа показує оголошення з розширеннями.
Аналіз налаштованих періодів за допомогою SimilarWeb дозволяє зрозуміти, що відбувається тут і зараз. Найчастіше нема потреби аналізувати оголошення конкурентів, які відображалися кілька місяців тому, але зараз неактивні, — Марина Єременко, TL PPC, Promodo.
Ahrefs надає інформацію щодо оголошень за два місяці від обраної для аналізу дати. Тож можна сказати, що дані актуальні. Система покаже оголошення з урахуванням розширень, а також графіки, за якими видно, в який саме період оголошення було активним і скільки трафіку отримувало.
Аналіз текстів оголошень
Serpstat, SimilarWeb та Ahrefs допоможуть оцінити релевантність ключових слів оголошенню та цільовій сторінці одночасно, але в Serpstat робити це досить незручно.
SimilarWeb та Ahrefs набагато зручніші, бо надають інформацію за аналізованими параметрами одразу на одній сторінці, а не потребують додаткового переходу на іншу, як у випадку з Serpstat.
Увімкнення фільтрів для аналізу оголошень
Для зручності аналізу оголошень у всіх трьох системах є можливість фільтрації за ключовими словами, які мають бути присутніми (чи відсутніми) у заголовках оголошень. Також можна фільтрувати оголошення за кінцевим URL. Це корисно, коли треба проаналізувати певну категорію сайту, а не всі оголошення поспіль.
Ahrefs, на відміну від інших систем, також надає можливість фільтрації за входженням ключових слів у строки опису оголошення.
Аналіз медійного трафіку
Під час роботи з клієнтами ми приділяємо увагу комплексності просування, аналізуємо всі канали залучення трафіку. Зокрема активність конкурентів в Display Ads, бо канал закриває верхні рівні воронки залучення потенційної аудиторії та загалом впливає на впізнаваність бренду, — Марина Єременко, TL PPC, Promodo
Тут беззаперечним лідером є SimilarWeb. Тільки в цій системі ви зможете побачити кількість аудиторії в розрізі цього каналу та оцінити його в динаміці за потрібні періоди. Також SimilaWeb дозволяє:
- порівняти дані вашого сайту з конкурентами;
- спланувати, в які періоди треба оптимізувати кампанії;
- визначити, які в середньому бюджети можуть знадобитися для того, щоб обігнати інших гравців ринку.
Основні відмінності Serpstat, SimilarWeb та Ahrefs
Період показу оголошень
За допомогою SimilarWeb або Ahrefs ви можете визначити періоди показу оголошень та чи було їх запущено в поточному місяці. Те ж саме можна зробити, якщо ви хочете визначити кількість платного трафіку за місяць. У Serpstat цієї функції немає.
SimilarWeb є гнучкішим з точки зору вибору періоду аналізу у звітах. У безплатній версії можна переглянути статистику за три місяці. У платних версіях статистка доступна за останні 2 роки. Водночас ви можете обрати будь-який проміжок дат. У Ahrefs дані можна переглядати за весь час, але певний кастомний проміжок дат обрати не можна.
Аналіз сайтів конкурентів
Всі три сервіси надають змогу визначити та проаналізувати сайти конкурентів. SimilarWeb та Serpstat мають перевагу — порівняння можна проводити одразу для декількох сайтів, окрім свого. У Ahrefs ви зможете переглядати лише 1 сайт, без можливості паралельного порівняння.
В той час, коли SimilarWeb та Serpstat надають змогу порівняти перетин з конкурентами саме в каналі Paid, Ahrefs покаже статистику тільки за органічною видачею.
Аналіз ключових слів
Serpstat та SimilarWeb при аналізі ключових слів нададуть вам списком ті ключі, які використовують конкуренти. Таким чином ви зможете швидко та зручно розширити своє семантичне ядро, аби брати участь у більшій кількості аукціонів та викупати більше трафіку.
Ahrefs запропонує усі ключові запити, які використовують конкуренти, без аналізу перетину. При цьому SimilarWeb одразу може відфільтрувати brand-запити та надавати саме non-brand, аби не робити це вручну. А ось в Ahrefs доведеться вручну задавати фільтри для відсіювання brand-запитів конкурентів.
Додатковий плюс SimilarWeb — автоматичне надання інсайтів щодо ключових слів, які одразу вкажуть напрямок для поглибленого аналізу.
Аналіз текстів оголошень сайту: вашого та конкурентів
- У SimilarWeb це робити найзручніше. Після вводу доменів ви просто перемикається між ними всередині звіту.
- У Serpstat ви зможете переглянути або всі оголошення за певним ключовим словом, або оголошення по одному URL за раз.
- У Ahrefs аналіз оголошень доступний тільки по одному URL за раз.
Отже, ми бачимо, що SimilarWeb має перевагу і тут.
На відміну від двох інших сервісів він дозволяє проаналізувати не тільки платні пошукові оголошення, а й shopping-видачу.
Ahrefs та Serpstat зручніші для аналізу органічного трафіку, а SimilarWeb надає більше інформації по всіх каналах, включаючи платний пошук.
Висновки
Загалом, кожна з систем має свої переваги та недоліки. При комплексному аналізі можна використовувати всі три аби зібрати повну картину щодо аналізу ніші та конкурентів.
Наприклад, тільки у Serpstat ви знайдете звіт за трендовими запитами, які будуються на рівні певного міста в обраній країні. Таким чином ви швидко зможете зреагувати на висхідний попит певного товару/категорії/теми та внести коригування у просуванні онлайн — як в органічному, так і платному.
А щодо Similarweb? Тільки на цій платформі можна оцінити display- та social-трафік, а також проаналізувати:
- соціальну демографію;
- інтереси аудиторії;
- лояльність аудиторії щодо вашого сайту та сайту конкурентів.
І, нарешті, тільки в Ahrefs є можливість проаналізувати за графіком в який саме період показувалося певне оголошення, скільки трафіку воно приводило та за якими ключами, а також оцінити зміни текстів оголошень в динаміці за певним ключем.
Усі три платформи можуть бути досить ефективними для вашого бізнесу, але ми все ж таки радимо SimilarWeb.
SimilarWeb допоможе вам критично оцінити:
- трафік за всіма каналами, включаючи paid, display, social, email;
- тексти оголошень;
- показ продуктів в shopping-видачі;
- використані та ключові слова, якими можна доповнити семантичне ядро та CPC;
- перетин ключових слів та потенціал охоплення аудиторії;
- загалом переглянути нішу, включаючи аналіз соціальної демографії та інтересів аудиторії.
на розсилку