У зв'язку з новими постковідними звичками трафік і кількість транзакцій в eCommerce зросли до небачених раніше показників. Онлайн-продажів відбувається більше, ніж будь-коли, але при цьому люди все ще купують деякі товари вперше, і тому перед покупкою шукають докази якості та надійності продавця та товару: у дослідженні PowerReviews 2020 37% опитаних покупців заявили, що значущість відгуків для них виросла, і лише для 2% вона знизилася.
Тому одним з найважливіших факторів успіху для онлайн-рітейлерів є видача в пошуковій системі та відгуки в ній. В новому матеріалі ми докладно розповідаємо про Google Ads seller rating. Матеріал є покроковою інструкцією для впровадження та підтримки рейтингу продавця та товарів.
Коли показується рейтинг продавця
Рейтинг продавця (Google Ads seller rating) – це автоматичне розширення, яке з'являється в оголошенні про продаж товару у вигляді зірочок та дозволяє виділити рекламний блок у пошуковій видачі. Google Ads відгуки відображаються як у текстових оголошеннях, так і в оголошеннях торгових shopping-кампаній.
Рейтинг продавця виводиться як окремий блок, що складається з кількох частин:
- оцінка за 5-бальною системою;
- кількість оцінок (загальна кількість відгуків у дужках);
- загальна характеристика продавця (швидкість доставки, зручність обслуговування).
Рейтинг продавця (seller rating) обчислюється окремо для кожної країни. Наприклад, якщо продавця оцінили 300 клієнтів з України та 100 клієнтів з Польщі, то при пошуку в Польщі користувачі побачать результати рейтингу на основі 100 локальних оцінок.
Важливо: відгуки присвоюються доменному імені, тому, якщо змінити домен або запустити рекламу, наприклад, на піддомен, рейтинг не відображатиметься. Водночас сфера бізнесу не має значення.
Як формуються рейтинги
Google використовує кілька рейтингових показників.
Рейтинг продавця
Значення відображається у вигляді зірочок та характеризує інтернет-ресурс, який використовується у кампанії з текстовою або товарною рекламою:
Рейтинг товару
Рейтинг товару – показник якості певного товару. Він відображається в рекламних оголошеннях в Google Search та Google Shopping:
Google відгуки
Цей функціонал відображається в Google Maps. При розрахунку рейтингу не враховуються відгуки інших сервісів, зате іноді враховуються відгуки з карток.
Як перевірити, чи є у вас рейтинг продавця?
Для цього потрібно вставити в адресний рядок браузера наступне: https://www.google.com/shopping/ratings/account/lookup?q={адреса_вашого_сайту}
Якщо вказаний сайт відповідає всім умовам показу рейтингу, на сторінці з'явиться вся інформація про магазин і рейтинг продавця. Можна буде переключатися між різними країнами, щоб переглянути показники кожної окремо.
Як отримати рейтинг продавця Google?
Google Ads seller rating увімкнеться автоматично, коли сайт почне відповідати мінімальним вимогам для програми:
- Більше 100 відгуків, залишених користувачами однієї країни за рік у Google Відгуках або будь-якому партнерському сервісі Google. У деяких випадках система може вивести рейтинг, навіть якщо у магазину до 100 відгуків, але таке трапляється рідко, особливо якщо сайт належить невеликій компанії за межами США.
- Система оцінила сайт за допомогою Google Опитування. Але для малого бізнесу таке явище також не дуже поширене.
Умови відображення рейтингу продавця (sellers rating) у пошуковій видачі:
- Середній показник оцінки не нижчий за мінімальний поріг у 3,5 бали (але іноді в Google Shopping відбувається відображення і нижчого рейтингу).
- У рекламних оголошеннях зазначено саме той домен, якому надано рейтинг (показник присвоюється доменному імені, а не бренду або найменуванню марки).
Це обов'язкові умови, але навіть при їх дотриманні на рейтинг можуть впливати й інші фактори, наприклад тип пристрою користувача або переваги на аукціоні. Алгоритми Google самі в кожній ситуації визначають, чи показувати різні розширення у своїх оголошеннях.
Як прискорити процес отримання рейтингу:
- Надіслати запити поточним клієнтам із проханням залишити відгук. Лояльні користувачі, які вже неодноразово здійснювали покупки, з великою ймовірністю залишать позитивний відгук.
- Впровадити автоматичні опитування після продажу. Така схема широко поширилася і могла набриднути деяким покупцям, але навіть невелика кількість відгуків принесе користь.
- Відповідати на негативні відгуки. Невеликий негатив можна обернути на свою користь: доброзичлива та чітка відповідь продавця незадоволеному клієнту продемонструє турботу, відповідальність та готовність іти назустріч.
Як формуються рейтинги
Інформацію для рейтингів збирає Google Customer Reviews. Механізм виглядає так: продавець підв'язує цей функціонал на свій сайт, система моніторить покупки і після завершення угод відправляє покупцям повідомлення з проханням оцінити роботу магазину.
Інтеграція модуля опитування на сайт
Для початку необхідно зробити обліковий запис в Merchant Center. Для цього дотримуйтесь інструкцій від Google.
Тепер, коли сторінку Google Merchant Center вже створено, з'являється можливість підключити функцію Google Customer Reviews. Для цього необхідно виконати такі дії:
- зареєструватися у програмі Google Відгуки клієнтів;
- увійти до облікового запису Merchant Center;
- переконатися, що URL та права власності на сайт підтверджені;
- натиснути «Розвиток облікового запису» на панелі навігації зліва;
- вибрати «Управління програмами»;
- відкрити картку «Програма "Відгуки клієнтів"»;
- натиснути «Приєднатися».
Потім потрібно встановити на сайті модуль опитувальника, який надсилатиме в Google відомості про транзакції та пропонуватиме користувачам поділитися думкою. У довіднику Google для цього також є докладна інструкція.
Рейтинг товарів
У пошуковій видачі Google є товари з рейтингом, який також відображається у вигляді зірочок. Консолідований рейтинг кожного окремого товару формується на основі відгуків клієнтів, які зробили покупку через Google Shopping.
Як налаштувати рейтинг товарів
Для цього потрібно увійти до розділу «Управління програмами» у Merchant Center та вибирати програму «Рейтинг товарів». Після натискання на кнопку «Почати» відкриється форма, в якій потрібно надіслати запит на підключення програми.
Хто може підключитися до програми рейтингу товарів:
- облікові записи, що підключили програму «Відгуки клієнтів Google» з GTIN;
- аккаунти, що мають більше 50 відгуків про товари та надіслали спеціально оформлений фід з відгуками в Merchant Center (Як завантажувати фіди – довідка від Google);
- облікові записи, що збирають відгуки про товари через компанії-агрегатори (список затверджених Google агрегаторів).
GTIN – це унікальний міжнародний ідентифікатор товару, складений за загальноприйнятими стандартами – штрихкод.
Найоптимальніший спосіб – перший, через імплементацію полів GTIN у фід товарів. Рейтинг товару консолідується в Merchant Center за GTIN, а потім відображається в рекламі Google Shopping. GTIN прописується для кожного товару у фіді у такому форматі: 3234567890126.
Якщо програма «Відгуки клієнтів» вже реалізована, а параметри GTIN налаштовані правильно, залишається просто дочекатися автоматичного підключення рейтингу товарів.
Як додати на сайт значок «Учасник програми Google Відгуки клієнтів»
Можливість розмістити на сайті піктограму учасника програми з'явиться після підключення програми «Відгуки клієнтів».
Для цього потрібно знову перейти до налаштувань, де раніше брали код для інтеграції опитувальника на сайт, і в самому низу знайти блок з кодом для розміщення значка. Код розміщується там, де потрібно розташувати значок. Докладніше про те, як інтегрувати код значка:
на розсилку