SWOT-аналіз — це стратегічний інструмент для оцінки ресурсів, можливостей компанії та зовнішнього маркетингового середовища. Власно, цей термін — акронім від таких факторів бренду, як Strengths (сильні сторони), Weaknesses (слабкі сторони), Opportunities (можливості) і Threats (загрози). Ця техніка аналізу широко використовується фахівцями всього світу з різних індустрій. Однак, у модної індустрії, як і в інших, є своя специфіка. У цій статті ми спробуємо допомогти вам провести SWOT-аналіз інтернет-магазину одягу для посилення стратегії зростання вашого бренду.
Процес проведення SWOT-аналізу
Перш ніж відповідати на запитання, вам потрібно підготувати ключові дані про становище вашого fashion-бізнесу. Щоб спростити процес, створіть окрему таблицю, куди ви зможете вписувати потрібні для проходження SWOT-тесту показники, наприклад такі, як LTV або середній час, проведений користувачем на сайті. Таким чином, ви отримаєте детальнішу, обґрунтовану картину і начерки для фінального заповнення таблиці зі SWOT-аналізом.
Зверніть увагу, що у фінальну таблицю SWOT-аналізу увійдуть не всі відповіді, а тільки найважливіші.
Як виміряти сильні та слабкі сторони бренду?
SWOT-аналіз — тривалий процес, але й дуже важливий для побудови маркетингової стратегії. Нижче ви побачите, як відповідати на запитання SWOT-аналізу на прикладі лояльності клієнтів.
Як визначити лояльність клієнтів до інтернет-магазину?
Майже кожен бренд включає споживчу лояльність у результати свого SWOT-аналізу. Щоб визначити сильні та слабкі сторони вашого бренду, перевірте щонайменше 5 KPI (ключових показників ефективності):
CRR (Customer retention rate — коефіцієнт утримання клієнтів)
Наступна формула допоможе обчислити відсоток клієнтів, яких ви утримали за 8 місяців.
CCR (Customer Churn Rate — коефіцієнт відтоку клієнтів)
Щоб обчислити відсоток клієнтів, які припинили здійснювати покупки на вашому сайті, скористайтеся формулою:
CLV (Customer Lifetime Value — оцінка життєвого циклу клієнта)
Щоб розрахувати загальну цінність кожного клієнта, скористайтеся формулою:
RPR (Repeat Purchase Rate — коефіцієнт повторних покупок)
Щоб визначити відсоток клієнтів, які здійснюють покупки частіше, ніж один раз на рік, скористайтеся формулою:
NPS (Net Promoter Score — показник лояльності клієнтів)
У підсумку у вас на руках будуть точні дані і зіставні за ними висновки для SWOT-аналізу і внутрішнього використання. Дізнавшись ці показники і порівнявши їх із середньоринковими, ви зможете точно відповісти, чи є лояльність клієнтів вашою сильною або слабкою стороною, загрозою або метою на найближчий час.
Ми наполегливо рекомендуємо враховувати точні показники, відповідаючи на запитання SWOT-тесту, щоб побачити об'єктивну картину становища вашого бізнесу.
Приклади готового SWOT-аналізу в модній індустрії ви можете знайти тут.
SWOT-тест для інтернет-магазинів одягу
У цьому тесті вказані фактори, які ви маєте віднести до ваших сильних (S) або слабких (W) сторін, можливостей для зростання (O) або загроз (T).
S (strengths) — сильні сторони
W (weaknesses) – недоліки
O (opportunities) – можливості
T (threats) – загрози
Додаткові запитання, які є в кожному пункті тесту, мають лише підштовхнути вас зробити висновок — до якого пункту віднести той чи інший фактор. Спробуйте відповісти на ці запитання для себе і зафіксувати необхідні показники в окремій таблиці, вони стануть вам у пригоді в подальшому розробленні маркетингової стратегії. Минайте пункти, нерелевантні вашому бізнесу.
Запитання для SWOT-аналізу
[[QUIZ]]
Відповівши на всі ці запитання, ви проведете аналіз внутрішнього середовища вашого магазину модного одягу. Однак, вам також варто проаналізувати фактори зовнішнього середовища, які можуть вплинути на бізнес. Деякі з них включені до питань тесту, а деякі — індивідуальні для кожного інтернет-магазину. Серед факторів, які можна віднести до загроз («threats»), — глобальні зміни на ринку модної індустрії, поява нових конкурентів, збільшення собівартості матеріалів тощо.
на розсилку