Google Looker Studio — це безоплатний BI-інструмент, який дозволяє легко створювати та переглядати звіти. Він зручний у користуванні, швидко синхронізує дані із сервісами Google, має зрозумілий інтерфейс та багато різних шаблонів із дашбордами.
Фахівці Promodo розповіли про переваги користування Looker Studio та як розпочати роботу із цією платформою.
Що потрібно знати про Looker Studio
У 2022 році онлайн-інструмент створення звітів Google Data Studio отримав ребрендинг та змінив назву на Looker Studio. Особливість платформи полягає в тому, що вона інтегрується з іншими популярними сервісами Google, серед яких Google Analytics, Google Sheets, BigQuery, Campaign Manager 360, Google Search Console та інші. Крім того, Looker Studio — це безоплатна програма. Усе, що вам потрібно для старту роботи, — це мати акаунт Google та дані, які ви хочете візуалізувати.
Але у 2023 році Looker Studio отримала версію Pro та низку нових функцій, які ми опишемо нижче й розповімо, чи варто купувати платну підписку.
Основні переваги Looker Studio
Доступність до джерел даних
Як частина екосистеми Google ви можете швидко отримати дані з підключених аналітичних систем, таких як GA4 чи Google Ads, платформ партнерів серед яких конектори популярних Facebook, Instagram, X, Linkedin, Shopify та ще понад 900 інших. Також дані можна завантажити самостійно у форматі CSV — вони зберігатимуться в Google Cloud Storage.
Конектори, які дозволяють викачувати дані із соцмереж та інших платформ до Looker Studio роблять цей BI-інструмент зручним для різних спеціалістів. Ви можете проаналізувати рекламні кампанії, посадкові сторінки сайту, соцмережі та підготувати персоналізований звіт за важливими для вас KPI.
Кастомізація та інтерактивність
Додавши дані, ви можете створити весь звіт за вашим особистим дизайном. Обирати різноманітні діаграми — від таблиць до карток показників та секторних діаграм — після чого можете налаштовувати в них окремі показники.
Ви можете додати до звіту різні інструменти перегляду, наприклад, часовий проміжок, країни та девайси. Так людина, що переглядає звіт, зможе в реальному часі аналізувати конкретні дані та порівнювати їх між собою.
Оновлення даних
В Looker Studio ви можете оновити дані, які вже використовуєте у звіті. У різних джерелах даних оновлення відбувається за власним таймером — раз на годину, день або за заданими налаштуваннями. Якщо вам потрібно, щоб у звіті швидко підтягнулися оновлені дані — достатньо натиснути на кнопку «Оновити дані».
Спільне редагування та доступ
Звітом можна ділитися з іншими користувачами за принципом Google Docs і надавати права перегляду або редагування. Так ви з колегами можете водночас працювати над одним звітом, а також легко ділитися ним з іншими фахівцями, додавши їхню пошту або скопіювавши лінк на звіт.
Також ви можете завантажити звіт, зробити з нього embed та вставити на сайт або запланувати планову розсилку звіту.
Що дає Looker Studio Pro
Одна з головних переваг платної версії — це доступ до підтримки та розширені функції адміністрування, включно з функціями контролю доступу на рівні окремих користувачів і груп. Також ви зможете переглядати дані з мобільним застосунком Looker Studio — у безплатні версії підписки ця функція відсутня.
Серед інших додаткових функцій:
- розширені інструменти для командної роботи
- параметри автоматичного звітування
- більша кількість інтеграцій із різними джерелами даних, включно з платформами, що не належать Google
- швидка обробка даних та інтеграція з Google Cloud
Вартість Looker Studio Pro починається від $9 на місяць за одного користувача на базовому плані.
Як користуватися Looker Studio
- Перейдіть на сайт Looker Studio та увійдіть у свій обліковий запис Google.
- Створити звіт можна за допомогою кнопки «Пустий звіт» або «Створити» в лівому кутку екрану
- Кнопка «Створити» дає вам одразу декілька опцій: створити звіт, джерело або огляд. Також ці функції доступні в горизонтальному меню.
Обираючи новий звіт, Looker Studio створить нову сторінку. Вам потрібно буде обрати джерело даних із системи Google або інших конекторів
Також ви можете обрати один із готових шаблонів, підключити до нього власні дані та редагувати — змінювати іконки, кольори, видаляти та додати таблички. Крім базових шаблонів всередині програми, ви можете скористатися готовими темплейтами та іконками для візуалізації з Looker Studio Gallery. Це додаткові безплатні інструменти, які створює комʼюніті.
Серед шаблонів, під які ви можете адаптувати власний звіт:
- Performance-інсайти Google Ads Discovery
- Digital-аналітика для eCommerce
- Звіт конверсії за воронкою продажів
- ROAS звіт та інші.
Як створити звіт
Після того як ми обрали створення нового звіту, Looker Studio попросить вас обрати дані для роботи з певної системи, наприклад, Google Analytics та акаунту. Перед нами відкриється нове вікно з однією загальною таблицею. Звідси ми починаємо свою роботу. Меню інструментів має окремі розділи, такі як «Редагувати», «Переглянути», «Вставити», а також панель зі швидким доступом. Здебільшого вам доведеться працювати з кнопкою «Додати діаграму», але також є можливість підвʼязати додаткові дані і створити нову сторінку.
Також ви можете використовувати діаграми, створені комʼюніті. Для цього достатньо натиснути на кнопку поряд із «Додати діаграму» й перейти до компонентів, створених іншими користувачами. У цьому ж горизонтальному меню доступні інструменти для створення тексту, додавання фотографій і посилань (ви можете вставити у звіт відео з YouTube, наприклад), зміни макету звіту та його візуального оформлення.
Ще одна корисна функція — це елементи керування. Іншими словами фільтри, за допомогою яких користувач, що переглядає звіт, може фільтрувати інформацію за датою, параметрами, пошуковими запитами тощо. Ви можете обрати декілька елементів, необхідних саме у вашому випадку.
Що робити з готовими звітами
Ви можете поділитися готовим звітом декількома способами:
- Надати доступ до звіту за адресою електронної пошти. Важливо: надати користувачам відповідно права — чи можуть вони редагувати звіт, чи лише переглядати.
- Запланувати розсилку. Потрібно так само додати адресу електронної пошти отримувачів, налаштувати час відправки та частоту розсилки (наприклад, щодня, щомісяця або за індивідуальним графіком). Також ви можете обрати сторінки, якими ви хочете поділитися, якщо у звіті більше однієї сторінки, налаштувати тему й додатковий текст розвилки.
- Вставити звіт завдяки ебмеду, якщо вам потрібно його десь вбудувати.
- Поділитися посиланням на звіт за умови, що в спільному доступі вже є користувачі, яким ви надсилаєте лінк і вони зможуть переглянути звіт.
- Завантажити готовий звіт у форматі pdf. Ви можете обрати кількість сторінок, а також додаткові налаштування: додати посилання на звіт, захистити паролем, ігнорувати спеціальний фон.
Недоліки Google Looker Studio
Незважаючи на можливість працювати в безплатній версії та зручний дизайн, Looker Studio має декілька мінусів.
- Обмеження на кількість даних. В одному звіті ви можете поєднати до п’яти джерел, що може бути недостатнім для великих компаній, які працюють із великими обʼємами даних.
- Низька швидкість обробки. Оскільки Looker Studio покладається на різні API для отримання даних, платформа може затримувати обробку даних і часу їх завантаження (для великих наборів даних).
- Обмеження візуалізації. На одній сторінці можна розмістити лише 50 діаграм та 20 віджетів на інформаційну панель. Для більшості цього може бути достатньо, але все ж це обмеження присутнє.
- Обмеження конектора MySQL. Конектор MySQL у Looker Studio має ліміт запитів у 150 000 рядків, і перевищення цього ліміту призводить до скорочення даних.
- Платні конектори. Ми вже згадали, що всі конектори від Google є безплатними, але якщо ви хочете скористатися партнерським конектором, то можливо доведеться за це заплатити.
Висновки
Щоб візуалізувати звіти в Looker Studio вам буде достатньо базової версії. Вона безплатна та має повну інтеграцію з іншими програмами Google. Щоб створити перший звіт, не потрібно мати глибокі технічні знання — інтерфейс та налаштування Looker Studio зрозумілі та легкі в користуванні. Саме тому багато спеціалістів різних напрямків використовують цей інструмент у роботі з аналітичними даними.
Також на цю тему:
- ТОП-10 BI-звітів для eCommerce
- Наскрізна аналітика для бізнесу: відповіді на актуальні питання
- GA4 для онлайн-бізнесу: ключові моменти, про які важливо знати
- Як нові правила збору даних від Google вплинуть на digital-маркетинг
- Новий рівень кастомних звітів Google Ads: Adshub від Promodo
на розсилку