Що таке внутрішні посилання?
Внутрішні посилання — це гіперпосилання, які посилаються на інші вебсторінки в межах одного сайту. Такий тип посилань сприяє легкому переміщенню користувачів по сайту та допомагає йому в процесі навігації.
Чому внутрішні посилання є важливими для SEO?
Допомога Google в індексуванні сайту
Як і звичайні користувачі, пошукові роботи використовують внутрішні посилання для того, щоб переходити від сторінки до сторінки. Значить, такі посилання допомагають пошуковим роботам з легкістю виявляти новий контент та успішно його індексувати. Тому при впровадженні вміло налаштованої внутрішньої перелінковки сканування ботом Google сайту відбуватиметься швидше та ефективніше, що сприяє SEO.
Легке переміщення користувачів між релевантними сторінками
Необхідна кількість грамотно розміщених посилань сприятиме легкому переміщенню користувачів та збільшенню кількості переглядів сторінок. Цей фактор є особливо актуальним для великих комерційних сайтів, що продають товари різної тематики.
Доповнення лінкбілдингу за допомогою оптимізованого анкорного тексту
При внутрішній перелінковці можна використовувати анкори з найбільш частотними та релевантними ключами, які допоможуть просунути позиції потрібної сторінки.
Підведення користувачів до конверсії
У разі покращеної навігації сайту за допомогою внутрішніх посилань відвідувачі сайту будуть більше занурені в конверсійний ланцюжок, що слугує збільшенню кількості досягнутих цілей на сайті.
Розподіл посилальної ваги
Продумана структура сайту сприяє кращому ранжуванню сайту шляхом передачі ваги і збільшення PageRank.
Таким чином передається цінність та авторитетність максимальної кількості сторінок, виходячи з чого і визначається вагома роль внутрішніх посилань.
Типи внутрішніх посилань
Можна виділити 2 загальні типи внутрішніх посилань, які варто розрізняти і розуміти їх призначення.
Навігаційні внутрішні посилання
Одне із призначень внутрішніх посилань — допомога у навігації користувачів сайтом для пошуку потрібної їм інформації. Такі посилання формують базову структуру сайту.
До цього типу посилань належать:
- Основне меню
Такий вид внутрішніх посилань відноситься до фундаменту внутрішньої структури посилань сайту. Ці посилання схожі на путівник сайтом, який направляє відвідувачів туди, куди вони хочуть потрапити. Навігаційні посилання є особливо важливою складовою сайту, без якої неможливо збудувати якісну ієрархію.
- Футер
Це статичні посилання, розміщені в нижньому колонтитулі і які незмінно перебувають там під час переміщення користувача сайтом. Такі внутрішні посилання мають перенаправляти на службові сторінки сайту. Наприклад, контактну інформацію, відгуки, карту сайту, сторінку конфіденційності, розділ «Про нас» та інші сторінки схожого призначення.
- CTA та бічна панель
Внутрішні посилання з бічної панелі сайту та блоки Call To Action (CTA) є в першу чергу допоміжними елементами та служать для покращення usability сайту, а вже у другу чергу сприяють скануванню.
Бічні посилання використовують переважно сайти з великою кількістю контенту, наприклад, сайти з новинами або рецептами, для зручності взаємодії з потоком інформації. CTA-посилання розміщуються переважно точково в текстових блоках з переходом на конверсійні сторінки.
- Хлібні крихти
Хлібними крихтами називають ланцюжок у верхній частині сторінки, який демонструє шлях відвідувача з головної сторінки до тієї, де він знаходиться, і будуються по порядку ієрархії. За допомогою breadcrumbs можна легко перейти на інший розділ пройденого шляху і наочно спостерігати в якому розділі зараз ви знаходитесь.
Такі посилання дуже важливі для нижніх рівнів ієрархії, які можуть бути недоступними для роботів без хлібних крихт.
- Закладки
Закладками називають посилання, які при взаємодії перегортають сторінку до вибраного абзацу на сторінці. Вони реалізовані зазвичай з використанням <a href="#anchor name">. Такі посилання використовуються виключно для зручної навігації сторінок з великим обсягом тексту. У передачі ваги закладки не беруть участі.
- Пагінація
Посилання на сторінках пагінації із зазначенням наступної та попередньої сторінки допомагають користувачам переміщатися сторінками у лістингах та допомагають пошуковим роботам знаходити послідовний контент, незважаючи на відмову Google від атрибуту Next/Prev.
- Посилання в логотипі
Клікабельний логотип дозволяє користувачу швидко повернутись на головну сторінку сайту, щоб продовжити пошук потрібної йому сторінки заново.
Контекстні внутрішні посилання
Контекстні або контентні посилання — це посилання, які розміщуються в тексті (в описі сторінки, товару, списку характеристик, таблицях).
В першу чергу вони призначені для зручності користувача — наприклад, за допомогою клікабельної характеристики товару, що зацікавив, можна перейти до повного списку інших товарів з такою ж характеристикою.
Однак, за допомогою таких посилань можна також впливати на індексування тематично пов'язаних сторінок та розподіл внутрішньої ваги.
Завдяки цим посиланням сторінки максимально тематично лінкуються всередині, шляхом чого відвідувачі збільшують залучення і проводять більше часу на сайті.
Поради щодо внутрішніх посилань
Використовуйте ключові слова в якірному тексті
Якірним текстом називають видимі клікабельні фрази в гіперпосиланнях. Він є вагомим сигналом для пошукової системи, що доводить до її відома, про що сторінка. У певному значенні внутрішні посилання працюють за принципом зовнішніх. Тому застосування ключових слів в анкорах якорів вважається безкоштовним та легким методом просування.
У цьому випадку важливо підібрати найбільш релевантні цільові ключові фрази, які відповідатимуть тематиці сторінки.
Головне скласти максимально доречні анкорні тексти щодо сторінки. А також обов'язково грамотно спланувати побудову анкорного листа для внутрішніх посилань без множинних повторень, щоб унеможливити появу домислів про спам з боку пошукової системи.
👉 Читати також: Що таке анкор? Найкращі практики з оптимізації тексту посилань
Практикуйте поперемінне входження в точному, частковому вигляді або контекстний якірний текст. Також рекомендуємо не спамити сторінку найчастішими ключами, а доповнювати їх середньочастотними або розбавленими фразами.
Додайте посилання там, де це має сенс, контролюючи кількість
Нема потреби розміщувати надто велику кількість внутрішніх посилань на сайті. Чисельність має повною мірою залежати від обсягу текстового контенту на сторінці та бути інтуїтивно-пропорційною. На жаль, немає єдиної кількості, яка буде оптимальна для сайту, навіть за рекомендаціями Google. Потрібно просто підходити до цього розумно.
Важливо звернути увагу на помірний розподіл посилань та не розміщувати їх в одному місці. Врахуйте, що чим більше внутрішніх посилань розміщуються на сторінці, тим менше ваги посилань дані посилання передають на сторінки, що посилаються. Тому краще не перестаратися.
Відстежуйте та відновлюйте непрацюючі посилання
Думаю, зрозуміло, що посилання, які не працюють, шкодять зручності сайту. Але вони також негативно впливають на SEO. Таким чином, посилання з кодом відповіді 404 зменшують цінність сторінки та вичерпують краулінговий бюджет сайту. Тому варто стежити за «відпалими» внутрішніми посиланнями на сайті, які можуть виникати, наприклад, при зміні URL-адрес сторінок.
Зберігайте неглибоку структуру вебсайту. Розміщуйте внутрішні посилання на відстані не більше 3 кліків
Врахуйте той момент, що всі важливі сторінки сайту повинні бути доступні в мінімальну кількість кліків, рекомендовано не більше трьох. За рахунок цього користувач виконуватиме максимально комфортну кількість кліків з головної, що вказуватиме пошуковій системі про важливість сторінок.
Створюйте багато контенту
Для ефективного внутрішнього перелінкування на сайті розміщуйте безліч внутрішніх сторінок з якісним контентом, які можна буде лінкувати між собою. Таким чином, необхідно грамотно опрацювати контент стратегію для створення нових сторінок. Адже важлива як кількість контенту, так і його якість.
Переконайтеся, що посилання на зображення мають атрибути
Зверніть увагу на атрибути alt посилань зображень. За допомогою розміщення текстового якоря до даних посилань додається можливість надіслати сигнал ПС, збільшуючи цінність сторінки.
Додавайте тільки Dofollow посилання
Внутрішні посилання сайту повинні бути із зазначенням директиви dofollow. Таким чином ви дозволяєте пошуковому боту відвідувати вказані сторінки, не ігноруючи їх на відміну від посилань з атрибутом nofollow. За допомогою nofollow зазвичай розміщуються посилання на зовнішні ресурси, на які немає необхідності передавати вагу сайту. За замовчуванням посиланням на сайті присвоюється dofollow, якщо вони не будуть вручну змінені на nofollow.
Не посилайтеся на одну й ту саму ціль двічі на сторінці
Немає доведеної офіційної практики з підтвердженням негативного впливу від розміщення повторюваних внутрішніх посилань на одній сторінці. Навряд це може бути проблемою, але й логічно те, що не потрібно посилатися на одну сторінку двічі в одному текстовому блоці. Слідкуйте та уникайте таких випадків, наскільки це можливо.
Виключіть внутрішні посилання з Javascript
Внутрішні посилання із застосуванням Javascript , на жаль, можуть бути проігноровані пошуковим ботом через їх недоступність до сканування. Радимо застосовувати звичний HTML як мінімум у посиланнях сторінок, важливих для ранжування.
Посилайтеся на старий контент у новому контенті та навпаки
При розміщенні нового контенту намагайтеся відразу продумувати, з якими поточними сторінками сайту лінкуватимете нову. Аналогічно і у зворотний бік: за наявності популярної та тематичної старої сторінки сайту розмістіть посилання на нову сторінку. Скориставшись оператором пошуку Google site: + ключову фразу, можна легко знайти згадки цієї фрази на всіх сторінках сайту. Виходячи з чого і вибрати сторінки для внутрішньої перелінкування.
Намагайтеся посилатися на важливі сторінки, окрім неважливих
Знову ж таки через розтрату краулінгового бюджету намагайтеся посилатися на пріоритетні сторінки, виключаючи внутрішні посилання на менш важливі.
Враховуйте навігацію по сайту та інформаційну архітектуру!
Основним завданням оптимізації внутрішніх посилань є логічно сформована структура сайту. Архітектура сайту повинна нагадувати воронку, яка бере початок з головної сторінки і плавно переходить до інших сторінок з мінімальною кількістю кліків за пріоритетністю. Таким чином інтуїтивно-зрозуміла структура сайту, по-перше, покращить usability і вплине на тривалість проведення часу користувачів на сайті. По-друге, підвищить результативність безкоштовного пошуку, що є переважаючим фактором у seo-стратегії.
Додайте блок зі схожими посиланнями
Якщо ви не можете додати необхідне внутрішнє посилання до тексту, використовуйте метод пов'язаних посилань. Дотримуючись контексту сторінки, додайте новий блок з відповідним заголовком з анкорами та посиланнями на сторінки.
Встановіть параметри нової вкладки/сторінки
Внутрішні посилання не повинні відкриватися як нова вкладка, а виключно як нова сторінка, що дозволяє за бажання повернутися на сторінку назад. Для зовнішніх посилань логіка протилежна: відкривати нову вкладку для відвідувачів рекомендовано у новій вкладці. За рахунок цього відвідувач не залишить сайт і зможе легко повернутися на нього назад після відвідування сайту із зовнішнього посилання.
7 ефективних стратегій внутрішньої перелінковки
Надішліть внутрішні посилання зі сторінок трафіку на сторінки конверсії
На кожному сайті присутні сторінки, які приносять більше трафіку за рахунок популярності теми/категорії, тим самим займаючи ТОП позиції. Також мають бути присутні й сторінки з високим показником конверсій, які більшою мірою закликають користувачів до здійснення цілей.
Таким чином, перелінкування високо-трафікових сторінок зі сторінками конверсій збільшуватиме кількість досягнутих цілей на сайті.
Знайти такі сторінки легко за допомогою Google Analytics.
1 етап. У звіті «Сторінки та екрани» у стовпці «Конверсії» відображається кількість конверсій для кожної сторінки або екрана. Виберіть великий період дат. Сторінки будуть відображені зі зниженням кількості сеансів.
2 етап. Виберіть висококонверсійні сторінки, зробивши це за принципом 1 кроку.
3 етап. На завершальному етапі розмістіть внутрішні посилання зі сторінок з високим трафіком на сторінки з високою конверсією.
У поточній стратегії внутрішні посилання мають більше, ніж просто цінний фактор для SEO, впливаючи безпосередньо на дохід. Тому зростання кількості відвідувань конверсійних сторінок збільшує отриману конверсію.
Надішліть сторінки з високим авторитетом на сторінки з низькими результатами
Ще однією ефективною стратегією є метод передачі авторитетності на пріоритетні сторінки сайту. Визначте умовний авторитет сторінок сайту, виходячи з аналізу зворотних посилань на сайт. Наприклад, за допомогою інструмента Ahrefs знайдіть відповідні для цього посилання. Введіть свій домен, після чого слідувати шляхи «Сторінки» > «Кращі за кількістю посилань» та відсортувати за доменом донорам.
Необхідно розміщувати внутрішні посилання на тематичні URL-адреси з високим значенням зворотних посилань. При великій кількості зворотних посилань потенційно можна додати таку ж велику кількість посилань з цієї сторінки, не знижуючи її значущість.
Наприклад, головна сторінка на більшості сайтів має найбільший авторитет. Тому важливо розмістити на ній релевантні блоки з внутрішніми посиланнями, наприклад, на цікаві сторінки блогу, топові пропозиції, найкращі угоди і т.д.
Оптимізація краулінгового бюджету. Відстежуйте та відновлюйте непрацюючі посилання
Для кожного сайту Google виділяє певний краулінговий бюджет. У разі переходу робота Google на відсутню сторінку цей ліміт марнується. Тому варто приділяти час для його відстеження.
Наприклад, виявити биті посилання можна за допомогою Screaming Frog. Після сканування сайту перейдіть на відповідну вкладку Response code, вибравши Client error (4xx). Клікнувши на кожне посилання окремо можна ознайомитися з інформацією про посилання, що посилаються на URL, що цікавить.
Також варто звернути увагу не лише на 404 сторінки сайту, але й ознайомиться з 301 та 302 URL-адресами, оскільки на такі перенаправлення також витрачається бюджет сканування сайту.
Незважаючи на те, що маленьким сайтам можна не перейматися краулінговим бюджетом, об'ємним сайтам потрібно серйозно поставитися до оптимізації краулінгового бюджету, розробивши для цього власний план.
Використовуйте середньо- та низькотрафікові ключові слова з невеликим об'ємом
Оптимізуючи внутрішні посилання, варто враховувати не тільки високочастотні ключові фрази, націлюючись на велике зростання трафіку, але й охопити Long-tail запити. Цей метод оптимізації внутрішніх посилань служить збільшенню авторитетності більшої низки внутрішніх посилань. Рекомендуємо лінкувати між собою такі сторінки з невеликою кількістю внутрішніх посилань.
Створіть ієрархію внутрішніх посилань
Продуктивна архітектура сайту включає добре сплановану внутрішню перелінковку. Таким чином ми допомагаємо не лише користувачам у переміщенні сайтом, але й надаємо пошуковим роботам максимально детальну та відкриту інформацію для сканування сторінок сайту. Організовувати структуру сайту за допомогою піраміди необхідно починаючи з головної сторінки, збільшуючи доступність та глибину сканування за допомогою внутрішніх посилань.
Оптимізуйте сторінки, які рідко відвідуються ботом
Щоб знайти такі сторінки, потрібно проаналізувати логи сайту. Відфільтруйте URL, на яких пошуковий робот буває рідше, ніж на інших. Також можна побачити дату сканування сторінки в Google Search Console. Поставте посилання на такі URL зі сторінок, які відвідуються часто.
Використовуйте внутрішню перелінковку для того, щоб уникнути конфлікту релевантності
Внутрішня перелінковка може бути корисною у випадках, коли по одному кластеру запитів ранжуються дві сторінки, які в результаті заважають один одному у видачі. У такому разі можна взяти один ВЧ або СЧ запит, який повинен ранжуватися на другій сторінці та розмістити його анкором на першій. Таким чином ми даємо боту зрозуміти, що інформація щодо конкретного запиту знаходиться на іншій сторінці. Такий підхід особливо корисний при просуванні блогів.
Основні схеми внутрішньої перелінковки
Перелінковка «Зірка»
Стандартний спосіб перелінкування — всі сторінки посилаються одна на одну і отримують однакову внутрішню вагу. Оптимально, якщо всі сторінки сайту вам однаково пріоритетні.
Перелінковка по колу та в ціль
У цьому випадку сторінки посилаються одна на одну по колу, а також на один URL. Як правило, це головна, або сторінка, яку потрібно просунути за запитом ВЧ.
Перелінковка з ієрархії
Схема досить проста: категорії прокачують товари, товари, своєю чергою, головну, а головна — категорії. Її можна застосовувати для інтернет-магазинів, сайтів із переліком послуг та інформаційних вебсайтів. Зовнішніми посиланнями прокачуємо сторінки категорій, підкатегорій та обов'язково — головну. Внутрішні посилання передають отриману вагу на товари, послуги та статті.
Прокачування топової сторінки
Ідея у тому, щоб проставити максимум посилань на цільові сторінки. Однак це не схема для всього сайту, а скоріше відображення принципу на прикладі однієї такої сторінки:
Поширені проблеми із внутрішніми посиланнями
Биті внутрішні посилання
Проблема: Наявність сторінок з 404 кодом відповіді на сайті, які приводять відвідувачів сайту на неактивні сторінки, негативно впливають на UX і погіршують сканування сайту.
Рішення: Актуалізуйте посилання, замінивши на нове або видаливши.
Посилання не можуть бути проскановані
Проблема: Ця помилка виникає, коли формат URL неправильний. Наприклад, містити непотрібні символи.
Рішення: Перевірте посилання, зазначені як помилки, та у разі потреби усуньте проблеми з форматуванням.
Занадто багато внутрішніх посилань на сторінці
Проблема: Відсутня необхідна для ПС кількість внутрішніх посилань на сторінці , але важливо враховувати фактор перевантаження сторінок з боку зручності.
Рішення: Проскануйте сайт на наявність сторінок із великою кількістю посилань у співвідношенні з іншими своїми сторінками та перегляньте необхідність розміщення, видаливши зайве.
Атрибути Nofollow у вихідних внутрішніх посиланнях
Проблема: Nofollow повідомляє пошукову роботу про заборону сканування та індексацію внутрішніх сторінок сайту. Його використання виключає основну мету — передачу ваги.
Рішення: Не використовуйте цей атрибут rel="nofollow" у внутрішніх посиланнях без вагомих причин, таких як, наприклад, сторінки з політикою конфіденційності тощо.
Сторінки-сироти
Проблема: Сторінкою-сиротою або втраченою сторінкою називають вебсторінки, на які немає ні внутрнішхніх, ні зовнішнії посилань. Подібні сторінки-глухі кути вважаються марними, оскільки і користувач, і ПС не можуть отримати до них доступ.
До втрачених сторінок відносять сторінки з редиректами, заблоковані robots.txt і так далі.
Рішення: Проводьте моніторинг сайту для виявлення подібних сторінок, після чого налаштовуйте внутрішню перелінковку з відповідних URL-адрес і не забудьте додати їх до карти сайту. Якщо сторінка не повинна існувати або ранжуватися пошуковими системами, рекомендуємо видалити її або додати тег «noindex». Для швидкого пошуку сторінок-сиріт можна використати Screaming Frog SEO Spider
Глибина сканування сторінки більше трьох кліків
Проблема: Занадто велика кількість кліків до важливої сторінки може призвести до відсутності переходів користувачами. Зрештою це додатково ускладнить індексацію.
Рішення: Намагайтеся адаптувати структуру сайту під мінімальну кількість кліків для важливих сторінок.
Сторінки з одним внутрішнім посиланням
Проблема: Самотні внутрішні посилання можуть вказувати на недоробку як у зручності сайту, так і в просуванні. Тому намагайтеся не упускати можливість розміщення релевантних внутрішніх посилань.
Рішення: Знайдіть тематичні сторінки, на які можна послатися в рамках плану перелінування.
Постійні перенаправлення. Ланцюжки та цикли редиректів
Проблема: Перенаправлення та ланцюжки редиректів впливають на краулінговий бюджет великих сайтів та можливість сканування. На додаток великі обсяги циклів перенаправлень позначаються на здатності.
Рішення: Актуалізуйте посилання з редиректом чи видаліть їх, наскільки це доцільно.
Перевантаження посилань у футері
Проблема: Можна побачити на сайтах розміщення списку ключових слів з сторінками, що посилаються, у футері сайту. Таким чином виникає ймовірність потрапляння під фільтр Google, який може вважати таку тактику спамом.
Рішення: Рекомендуємо уникати подібної практики та використовувати більш обдумані тактики перелінкування.
Посилання на сторінках HTTPS ведуть на сторінки HTTP
Проблема: Сторінки з перенаправленням на застарілі http URL створюють безглузді редиректи.
Рішення: Знайдіть такі сторінки, наприклад, за допомогою Screaming frog SEO Spider, і точково замініть всі http посилання на https.
Використання однакових анкорів для двох сторінок
Проблема: Анкори, що дублюються, для різних URL можуть розцінюватися Google як однотематичні, навіть якщо насправді це не так.
Рішення: Застосовуйте релевантні текстові анкори при побудові внутрішньої перелінковки, щоб уникнути можливого непорозуміння та перебивки з боку ПС.
Занадто багато ключових слів
Проблема: Використання надто великої кількості ключових слів у внутрішній перелінковці може сигналізувати пошуковій системі про переспам.
Рішення: Виконуйте продуману стратегію для впровадження внутрішніх посилань на сайт, розміщуючи анкори органічно.
Внутрішні посилання у тегах заголовків
Проблема: Розміщуючи гіперпосилання в тегах заголовків H1-H6 деякі вебмайстри хибно розраховують на передачу більшої ваги. Але це не тільки не дасть позитивного результату, а й може послужити сигналом про спам.
Рішення: Акцентуйте увагу на вмісті заголовків, а не на посиланнях, виключивши подібні методи внутрішньої перелінковки.
Корисні сервіси
Google Search Console
Дозволяє отримати список сторінок із кількістю внутрішніх посилань на них.
Ahrefs
За допомогою інструменту «Внутрішні беклінки» можна дізнатися докладну інформацію про посилання, що містяться на сайті.
Висновки
Внутрішні посилання є корисним інструментом як для просування вашого сайту, так для покращення поведінкових факторів та залучення. Важливо побудувати ефективну стратегію взаємодії з внутрішнім перелінкуванням, не відкладаючи це на другий план і отримувати перевагу вже зараз.
на розсилку