Написати нам

У 2025 році серце будь-якої фінансової установи — це її мобільний застосунок. Минулого року світовий ринок мобільних платежів досяг $125 трильйонів і, за прогнозами, зростатиме на 124% щороку до 2034-го. А вже у 2025-му кількість користувачів мобільного банкінгу у світі має перевищити 36 млрд.

Що відбувається на українському ринку фінтех-застосунків? Які джерела приносять найбільше трафіку та на які бенчмарки у 2025 році можна орієнтуватися — дослідила команда Promodo з мобайл-маркетингу. У цьому матеріалі публікуємо головні цифри та висновки.

Мобільний маркетинг для фінтех-застосунків
Тренди та бенчмарки у ніші. Аналітика та прогнози від Promodo.
Завантажити презентацію

‍Світові показники фінтех-ринку за 2024 рік

У 2024 кількість встановлених фінансових застосунків зросла на 27%.

Кількість встановлень зросла на 27% глобально, а кількість сесій на 24%. В Європі найвищий показник зростання у розрізі кількості сесій — на 63%. Тоді як країни Азії тримають першість у розрізі кількості встановлень, за рік вона збільшилася на 41%.

Динаміка зростання кількості фінансових застосунків у світі

Сучасні споживачі очікують, що всі фінансові послуги будуть доступні насамперед через мобільний телефон. Необанки, як-от Revolut, працюють виключно онлайн, пропонуючи швидке відкриття рахунків, миттєві платежі та консультації з фінансів, які базуються на штучному інтелекті. Традиційні банки, аби утримати клієнтів, все більше інвестують у стратегії, орієнтовані на мобільні технології. Водночас суперзастосунки об'єднують фінансові сервіси, інтегруючи банківські послуги, платежі та інвестиції в єдину платформу.

У Revolut можна не тільки здійснити платежі і перекази, а й придбати дорогоцінні метали та криптовалюту. У Zen — отримати подовжену гарантію на електроніку, яку клієнт придбав за допомогою сервісу. В застосунку NovaPay — придбати облігації компанії чи оплатити доставлення посилки зі знижкою. Такі фічі реалізували і деякі українські банки, додавши можливість покупки квитків та страховки у своїх застосунках. А monobank взагалі запустив всередині застосунку маркетплейс.

У 2024 році кількість завантажень цифрових гаманців та P2P-платежів зросла на 7,9%, а завантажень криптовалют — на 133%.

Водночас кількість завантажень застосунків для кредитування знизилася на 7,7%. Загальна кількість сеансів у застосунках електронних гаманців зросла на 35%, а кількість сеансів з використанням криптовалют — на 30%, що свідчить про зсув у бік цих підкатегорій.

Кількість завантажень фінансових застосунків по підкатегоріям

ТОП-5 ключових джерел мобільного трафіку

У Східній Європі для Android-пристроїв головними джерелами трафіку у фінансовій категорії у 2024 році стали:

  • Google Ads,
  • Meta Ads,
  • Xiaomi Ads,
  • ironSource Ads,
  • Unity Ads.
Цікаво, що Xiaomi потрапив до переліку лише у 2024 році завдяки великій базі користувачів та пошуку нових плейсментів серед рекламодавців. Водночас з огляду ефективності ремаркетингу головними майданчиками є Google (включно з DV360 та CM360), Meta, TikTok, та X.

Серед iOS-пристроїв лідерами по об'єму трафіку є:

  • Apple Search Ads, 
  • Google Ads, 
  • TikTok Ads, 
  • Meta Ads
  • Moloco Ads
Тут варто зазначити що в Україні від початку повномасштабного вторгнення TikTok, як рекламна платформа, залишається недоступною. Команда Promodo брала коментар у представників компанії — і вони не назвали термінів.

ASO-бенчмарк відсотка конверсії у встановлення у категорії Finance

ASO-бенчмарки відсотка конверсії

Бенчмарки конверсії в App Store та Play Market сегментовані на перцентилі. Наприклад, 25-й процентиль означає, що 25% схожих застосунків мають нижчу конверсію, а 75% — вищу конверсію. Для App Store медіаною є 7,84%, тоді як для Play Market — це 50,14%. Така різниця у показниках пов'язана зі структурою збору даних, в App Store рахується різниця між унікальним враженням та завантаженням, а в Play Market між переглядом сторінки та завантаженням.

Така різниця у показниках повʼязана зі структурою збору даних: в App Store рахується коефіцієнт між унікальним показом та завантаженням, а у Play Market —між переглядом та завантаженням.

У 2024 році ціна за встановлення (CPI) для фінансових застосунків у світі знизилася з $2,83 до $2,7.

Бенчмарк CPI для інансових застосунків

Глобально торік ціна за встановлення серед фінтех-застосунків знизилась з $2,84 до $2,70. Така тенденція спостерігається на всіх ринках, окрім Європи, тут ціна за встановлення залишається стабільною — на рівні $5,65, що є одним з найвищих показників серед інших регіонів.

Відсоток утримання на 1-й день знизився з 14% до 13%, тоді як на 7-й та 30-й дні показники залишаються стабільними — 6% та 3%.

Днаміка відсотку утримання користувачів у фінансових застосунках

Толерантність користувачів до застосунків, які не відповідають очікуванням, є вкрай низькою, особливо за наявності численних альтернатив майже в кожній категорії. Цьогоріч видалення так само залишаються больовою точкою, водночас показники майже незмінні рік до року: 46,9% у 2023-му, порівняно з 46,1% у 2024 році.

Показники українського фінтех-ринку за 2024 рік

Показники українського фінтех-ринку за 2024 рік

Серед маленьких фінтех-продуктів домінує органічний трафік. Серед середніх — платний. А серед великих фінтех-продуктів з невеликим розривом домінує органічна частка трафіку завдяки високій впізнаваності бренду. Для Android-застосунків розподілення трафіку між органічним та платним каналами майже рівнозначне, тоді як для iOS-застосунків бачимо очевидне превалювання органічного трафіку.

Щодо частки Android та iOS користувачів — є тенденція на збільшення iOS-аудиторії в ніші Fintech, незалежно від розміру застосунку. Наприклад у 2023 році частка iOS-користувачів складала 23,5%, а торік — вже 29%. За прогнозами, цього року вона має скласти 33%.

Середній коефіцієнт конверсії зі встановлення застосунку у проходження KYC в Україні за 2024 рік для Android — 37,2%, для iOS — 42.1%.

Середній коефіцієнт конверсії зі встановлення застосунку у проходження KYC в Україні

Один з важливих етапів під час оцінки воронки залучення користувачів у цій ніші — це вдале проходження KYC (Know Your Customer). Торік для Android-пристроїв коефіцієнт конверсії складав 37,2%, а для iOS — 42,1%.

На графіках видно що в iOS-пристроїв коефіцієнт конверсії у проходження KYC в діапазонах 33-38% з органіки та 43-52% з платних каналів. У той час коефіцієнт конверсії Android-пристроїв різняться, залежно від розміру продукту. Наприклад, у середніх фінтех-продуктів через суттєву кількість видалень на етапі KYC низький рівень конверсії у проходження. Водночас проблема вирішується оптимізацією KYC та впровадженням In-App Retention інструментів.

Середній коефіцієнт конверсії зі встановлення застосунку в активацію клієнта в Україні за 2024 рік для Android — 16,68% та 19.7% для iOS.

Тут варто зазначити що в iOS органічний трафік приходить якісніший та конвертує краще, а також не треба забувати, що до органіки також частково потрапляє й платний трафік. Тоді як в Android навпаки, платний трафік більш цільовий завдяки машинному навчанню та відсутності ATT.

Усереднена вартість встановлення застосунку в ніші (CPI): Android — 46 грн, iOS — 65 грн.

Усереднена вартість встановлення застосунку в ніші фінтех в Україні(CPI)

На вартість встановлення застосунку значно впливають репутаційний фактор, сезонність, креатив, комунікація тощо. Водночас середня вартість залучення клієнта (CPA), що додатково зумовлена продуктовими факторами, торік становила 319 грн для Android та 491 грн для iOS.

В цілому продовжується глобальна тенденція здорожчання платного трафіку на всіх платформах та в усіх каналах, усереднено на 10-15% рік до року.

‍Більше цифр та прогнозів — дивіться у повному звіті.

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки
Читайте також

БАЖАЄТЕ ЗБІЛЬШИТИ КІЛЬКІСТЬ ВСТАНОВЛЕНЬ ТА РОЗШИРИТИ АУДИТОРІЮ ВАШОГО ЗАСТОСУНКУ? НАПИШІТЬ НАМ!

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Неправильний email. Якщо ваш email вірний, просто ігноруйте це повідомлення.
Заповність всі поля
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз