День святого Валентина традиційно вважається святом закоханих пар. Але сьогодні купівельні уподобання та звички змінилися. Споживачі купують подарунки своїм близьким — сім'ї, подругам, друзям, колегам, однокласникам, вчителям, ба навіть домашнім улюбленцям. За даними дослідження NRF за 2023 рік, витрати на подарунки для цих категорій зросли на 36%, досягнувши позначки у $7,1 млрд.
Зростання витрат на День святого Валентина у 2023 році зумовлене низкою причин. 64% американських економістів, згідно з Bankrate, вважали що США увійдуть в рецесію. І справді, попри економічну невизначеність, зростання інфляції за минулий рік підтверджує те, що споживачі все ще витрачали й витрачають гроші на маленькі приємності.
Яким буде День закоханих у 2024 році?
Витрати та категорії подарунків
Згідно із даними Euromonitor, 74% споживачів занепокоєні збільшенням витрат. Відтак, 44% планують активніше економити, а 52% зменшити дрібні витрати.
У виборі подарунків на День святого Валентина переважають цукерки — вибір понад 57% респондентів. Привітальні листівки займають друге місце серед популярних варіантів. Приблизно 32% респондентів зацікавились у непересічних дарунках, ось як особливий вечір відпочинку, квитки в театр чи кіно.
Що більше, згідно з опитуванням Statista, 29% планують подарувати вечірнє побачення, 14% — вино, 8% — парфуми, 7% — спідню білизну або піжаму, 5% — романтичне свято, 4% — косметичні засоби, й лише 1% подарували б домашнього улюбленця.
Кому планують дарувати та де шукати подарунки
Звісно ж, переважна більшість щось подарує своїй близькій людині на День святого Валентина. Та цього року є особливі та зворушливі 6% (на графіку нижче).
Інфляція не зменшила апетит споживачів до святкування. До минулого року понад 35% людей обирали онлайн-майданчики для вибору подарунка. Фізичні магазини теж привертають особливу увагу під час розпродажів та важливих свят, як День закоханих. Близько 34% віддають перевагу ТЦ, 31% — дисконтним магазинам, а 18% — спеціалізованим відповідно.
Зважаючи на торішній досвід покупок у День святого Валентина, цьогоріч передбачаємо незначний спад у кількості онлайн-покупок подарунків на 2-3%. Враховуючи висхідну популярність тенденцій на кшталт Buy Now Pay Later, наявність надійної платформи для онлайн-шопінгу залишається визначальним фактором для забезпечення безперервної багатоканальної взаємодії зі споживачами.
Гейміфікація — чи не найкращий інструмент до Дня святого Валентина
Чи потрібні email-розсилки на 14 лютого для single-користувачів?
Щоб залучити ширшу аудиторію, створюйте спеціальні кампанії для людей без романтичної пари. 45% сказали, що не братимуть участі у святкуванні Дня святого Валентина. Позаяк 29% все ж планували якось відсвяткувати.
То ж День святого Валентина орієнтований не лише на аудиторію, яка має романтичні стосунки. Команда Promodo має кейси, які наочно підтверджують, що коректні механіки гейміфікації від Stylus 14 лютого є ефективними та дієвими, навіть без прив'язки до романтики цього свята.
До слова, використання технології АМП* забезпечує більш особистісний підхід, спрямований на усіх і без наголосу на як свято закоханих, зокрема, «Допоможи нагодувати кота» або «Допоможи знайти гномику дорогу. Це приклади нейтральних активацій: ти самотній чи ні. Відтак, гейміфікації не тиснуть на користувача. Тут йдеться про певного персонажа або ситуацію, пов'язану зі святом.
*Технологія AMP уможливлює створення інтерактивних email-розсилок.
«Гра на пару» (Технодім)
Мета: Швидкий збір бази, залученість підписників.
Механіка: Користувач заповнює інформацію про себе та свою партнерку/партнера. Після чого вводить свій email та emai другої людини (на електронну пошту користувача надходить лист із відповідями іншої людини та промокод на знижку, якщо хоча б одна відповідь збіглася).
Залежно від того, з ким користувач планував проводити 14 лютого (на самоті, з друзями/парою, батьками), ми збирали дані через імейли користувачів.
«Збери Букет» (Технодім)
Мета: Швидкий збір бази, залученість підписників.
Механіка: Користувачеві необхідно знайти квіти. Для цього він отримує 3 спроби щодня упродовж 2-х тижнів. Залежно від того, скільки букетів вдалося знайти, користувач може відкрити одну зі скринь або продовжити збирати букети. Відкривши скриню, користувач отримує подарунок. Цінність подарунка визначається «рівнем» скрині.
«Збери серденько» (Stylus)
Персоналізовані email-кампанії для concert.ua
Перша ланка опитування: «Що робитимеш 14 лютого?», яка передбачає кілька варіантів відповіді: з половинкою, з друзями та мені й самому гаразд.
День закоханих: меседжі та дизайн в email-розсилках у 2024 році
Насправді ж, у День святого Валентина усе доволі передбачено — повний редизайн листів та меседжів — рожевий колір й сердечка.
Важливо розуміти, що українці зараз дуже вразливі, та уникати «небезпечних» тем. Наприклад, «важких» тем єдності родини, адже багато пар зараз далеко одне від одного.
Завжди зважайте на поточну ситуацію у країні та проаналізуйте свою цільову аудиторію
Найімовірніше виявиться, що не дуже доречно використовувати фото щасливих пар або родин, тому краще замініть їх на щось нейтральніше:
- текстові акценти;
- нейтральні фонові зображення;
- відображення товару або подарунка на головних банерах.
Не нехтуйте бекграундами у листах. Бекграунди вигідно підкреслюють настрій листа, але потрібно вважати, щоб не перекрити загальний меседж активним фоновим зображенням
Невдалою темою для комунікації є будь-які меседжі: «У День святого Валентина жінка/чоловік повинна/повинен…», адже сексизм та мізогінія — це те, об що часто обпікаються бренди та зрештою втрачають клієнтів. Також, не радимо використовувати принизливі та затерті повідомлення на кшталт: «Він тобі IPhone, а ти йому себе».
Обережно використовуйте емоджі. Варто обмежитись двома-трьома у вашому повідомленні та й краще нейтральними: ❤️🫶💕💗💌💘🎁
Звертайте увагу на загальний ToV бренду та особливості проєкту, і вже спираючись на нього закладайте той меседж у комунікацію до Дня закоханих, який нікого не образить, донесе головний зміст листа, попіклується про читача та вирішить ваші завдання retention-маркетингу.
Інколи таких рішень вимагає брендбук клієнта. Орієнтуйтеся на загальну концепцію дизайну, яку ви використовували раніше та адаптуйте її під обраний стиль.
Стилізуйте хедер та футер листа
Це допоможе підкреслити тематику розсилки. В дизайні орієнтуйтеся на копірайт, він підкаже куди рухатись далі. У нашій команді копірайтер та дизайнер завжди працюють разом, адже це дає змогу разом придумати цікавий меседж та одразу продумати візуальне рішення.
Що впливає на відсоток відкриття розсилок 14 лютого?
Використовувати емодзі ❤️ в темі, як би це не було банально. Знижки або прив'язка, що відображатимуться у тексті листа.
Листи, надіслані за два-три дні до Дня закоханих мають вищі OR та CR, аніж ті, що надіслані у день свята
eCommerce
Відправлення 27 січня
OR = 37.1%
Відправлення 1 лютого
Стабільний OR = 27,1%
Відправлення 11 лютого
OR = 25,3%
Ймовірність того, що листа буде відкрито зростає на 26%, якщо тема буде персоналізованою. Додайте ім'я одержувача до теми та налаштуйте її відповідно до його поведінки
Ми взяли найбільш активну (1,5 міс). Отриманий OR = 52% при середніх показниках 35-40%.
на розсилку