НАПИСАТИ НАМ
08
.
08
.
2024

Google Search Console: що це таке та як із нею працювати

SEO
Поради експерта
ЗМІСТ

Google Search Console — потужний та простий у використанні безплатний SEO-інструмент за допомогою якого ви можете оцінити найважливіші SEO-фактори свого сайту, такі як індексація, пошукове ранжування доменів-донорів тощо. 

Як додати свій сайт у Google Search Console та використовувати для щоденних SEO-завдань розповів Владислав Трішкін, тімлід відділу SEO в Promodo

Переваги використання Google Search Console

Google Search Console дозволяє отримувати безліч корисної інформації разом із Google Analytics. GA підходить для аналізу на різних платформах, а консоль — виключно для SEO-аналітики. GSC надає інструменти для видалення сторінок з індексу, відхилення токсичних посилань, аналізу Core Web Vitals та мікророзмітки. Консоль фіксує помилки та надає звіти у зручному форматі, що дозволяє оперативно реагувати на проблеми.

Кому підійде Google Search Console?

Як кажуть у самому Google: незалежно від того, чи є ви власником бізнесу, SEO-фахівцем, маркетологом, адміністратором сайту або веброзробником, — Search Console стане вам у пригоді. 

SEO-фахівці

За словами Владислава Трішкіна, робота з Google Console Search для SEO-спеціаліста починається з щоденного аналізу даних. Ранкова перевірка системи аналітики дозволяє швидко реагувати на зміни у позиціях сайту, помилки та інші важливі показники.

Запам'ятайте: дані в гугл серч консоль оновлюються із затримкою в кілька днів, тому своєчасна перевірка звітів за кліками, позиціями, помилками та покриттям сторінок допомагає уникнути несподіваних проблем

SEO-фахівці повинні регулярно працювати з консоллю. Перевірка даних за кліками позиціями та помилками займає лише 15 хвилин на день, але дозволяє уникнути серйозних проблем. Щотижня або щомісяця SEO-фахівці аналізують різні звіти, які допомагають покращити сайт. Наприклад, ми маємо завдання проаналізувати звіт по покриттю, аби переконатися, що Google індексує потрібні сторінки та не витрачає ресурси на непотрібні. Для цього потрібно вивантажити дані, проаналізувати їх, визначити проблеми та підготувати рекомендації для покращення сайту.

Владислав Трішкін
SEO Team Lead в Promodo

Власники бізнесу та маркетологи

Google Search Console є незамінним інструментом для інтернет-маркетологів завдяки своїй простоті та корисному функціоналу. Багато українських маркетологів відзначили, що Google серч консоль — зручний інструмент для відстеження динаміки трафіку з одного каналу. За його допомогою можна аналізувати кліки, CTR, покази та звіти. У консолі є підказки від Google щодо звітів, а також функціонал фільтрації за кластерами та категоріями, що дозволяє аналізувати дані, будувати графіки та експортувати інформацію в Excel.

Редактори та журналісти

Редактори великих ЗМІ можуть використовувати Google Console Search для аналізу ефективності статей та новин у пошуку та стрічці Google Discover. Це дозволяє краще розуміти, які матеріали цікавлять аудиторію, і відповідно коригувати контент-стратегію.

Використання Google Search Console для великого українського ЗМІ: кейс Promodo

Один з успішних кейсів Promodo дав рекомендацію великому українському ЗМІ поринути  у певну тематику. Після того як вони почали більше писати на цю тему, популярність їхніх статей у стрічці рекомендацій Google Discover стрімко зросла. 

Що було зроблено: 

  • відсортували дані за кліками та датами;
  • подивилися, які новини за минулий період зібрали найбільше кліків;
  • проаналізували теми та контент на цих статтях. 

Це дозволило редакції робити висновки та скоригувати контент-стратегію без залучення SEO-спеціалістів. 

Консоль Google підходить для моніторингу будь-якої тематики та є потрібною для всіх сайтів, що працюють з органічним трафіком. Єдиний недолік GSC — обмеження обсягу інформації за 16 місяців. Це означає, що дані старіші 16 місяців видаляються, і їх потрібно вивантажувати та зберігати, наприклад за допомогою Power BI

Як додати свій сайт у Google Search Console?

Додавання вашого вебсайту до Google Search Console (GSC) є важливим кроком для моніторингу та покращення присутності вашого сайту в результатах пошуку Google. Ось як це зробити:

1. Увійдіть до Google Console Search

Перейдіть на Google Search Console та увійдіть у свій обліковий запис Google. Якщо у вас немає облікового запису Google, створіть його.

2. Додайте властивість

  • Натисніть кнопку «Add Property».
  • Виберіть між «Domain» або «URL Prefix» як тип властивості. Опція «Domain» охоплює всі субдомени та протоколи, але потребує верифікації DNS. Опція «URL Prefix» простіша і дозволяє вам верифікувати конкретний URL.

3. Верифікуйте володіння сайтом

Ви можете верифікувати своє володіння сайтом за допомогою:

  • Завантаження HTML файлу: завантажте файл з GSC та завантажте його до кореневого каталогу вашого вебсайту.
  • HTML тегу: додайте мета тег, наданий GSC, до розділу <head> вашої домашньої сторінки.
  • DNS запису: додайте TXT запис до налаштувань DNS вашого домену.
  • Google Analytics: використовуйте ваш код відстеження Google Analytics, якщо він вже налаштований на вашому сайті.
  • Google Tag Manager: використовуйте контейнерний фрагмент Google Tag Manager.

Після додавання методу верифікації на ваш сайт, поверніться до гугл серч консоль і натисніть «Verify».

4. Додайте свою карту сайту

  • Перейдіть до розділу «Sitemaps» у «Indexing» в Google Console Search.
  • Введіть URL вашої карти сайту (наприклад, yourdomain.com/sitemap.xml).
  • Натисніть «Submit».

Це допоможе Google швидше знаходити та індексувати сторінки вашого сайту.

5. Використовуйте інструмент інспекції URL

Для окремих сторінок використовуйте інструмент інспекції URL для надсилання конкретних URL для індексації:

  • Виберіть «URL Inspection» у лівому меню.
  • Введіть URL, який ви хочете перевірити, та натисніть «Enter».
  • Якщо URL не індексований, натисніть «Request Indexing».

Цей інструмент дозволяє перевірити статус індексації URL та запитати індексацію або переіндексацію оновлених сторінок.

Робота зі звітами в Google Search Console

Після переходу на GA4, у Promodo виникли труднощі з посторінковою аналітикою. Тому використання Google Search Console — must have. Наприклад, звіт «Ефективність результатів пошуку» у Google Search Console дозволяє сортувати дані за сторінками, країнами, пристроями та запитами, що значно спрощує процес аналізу.

Владислав Трішкін
SEO Team Lead в Promodo

Також є окремі звіти для ЗМІ та різних медіа — «Рекомендації» та «Новини Google». Перший аналізує трафік із Google Discover, а другий — із Google News, що недоступно в GA4. Цей функціонал дозволяє відстежувати обсяги трафіку, розподіл за днями та сортування даних.

Google Search Console інтегрована з Looker Studio, що спрощує створення інтерактивних звітів. Насамперед аналізується динаміка кліків, CTR та середні позиції за запитами. Це дозволяє «розчленувати» сайт для глибшого аналізу. Якщо потрібно проаналізувати певну категорію, дані можна відсортувати за цією категорією та провести окрему аналітику за позиціями, сторінками та CTR. Це дозволяє «розчленовувати» сайт для глибшого аналізу. Все це робиться буквально за кілька дотиків та заощаджує багато часу.

Владислав Трішкін
SEO Team Lead в Promodo

Promodo використовує Google Console Search для аналізу позицій за запитами та сторінками. У GSC є звіти для ЗМІ та медіа, які аналізують трафік із Google Discover та Google News. Це дозволяє відстежувати обсяги трафіку, розподіл за днями та сортування даних.

Google Search Console також надає зручні звіти щодо з покриття сторінок, критичних повідомлень та помилок. Наприклад, вона фіксує кількість 404-х помилок, видимість сторінок в індексі, помилки сервера та переадресації. Це обов'язкова щомісячна робота для будь-якого SEO-спеціаліста.

Усунення несправностей у Google Search Console

Google Search Console (GSC) допоможе виявляти та вирішувати поточні та потенційні SEO-проблеми, що можуть знизити позиції вашого сайту в пошукових результатах.

Інструмент перевірки URL-адрес

Інструмент перевірки URL-адрес показує, чи була URL-адреса проіндексована і, чи може вона бути показана в результатах пошуку. Ви можете використовувати серч консоль для відправки URL-адрес для індексації та перевірки таких параметрів:

  • Дата останнього сканування URL-адреси;
  • Статус адаптивності для мобільних пристроїв;
  • Як Google виявив вебсторінку;
  • Використання канонічної URL-адреси;
  • Наявність мікророзмітки або проблем із нею. 

Sitemaps Report у Google Console Search

Надає детальну інформацію про статус вашої карти сайту. У звіті ви можете побачити, скільки URL-адрес було подано, скільки з них було проіндексовано, та які помилки виникли під час обробки.

Використання Sitemaps Report

  1. Перевірка статусу індексації: ви можете дізнатися, які сторінки були проіндексовані Google, а які ні.
  2. Виявлення помилок: звіт показує помилки, які можуть перешкоджати індексації сторінок, наприклад, 404 помилки або проблеми із доступом до сторінок.
  3. Оновлення карти сайту: ви можете оновлювати та повторно надсилати карти сайту, щоб переконатися, що всі нові або оновлені сторінки були коректно індексовані.

У 2024 році Google удосконалив Sitemaps Report. Новий функціонал включає можливість автоматичного повідомлення про помилки та індивідуальні звіти для кожної поданої карти сайту.

Core Web Vitals

Core Web Vitals — це набір специфічних показників, які Google використовує для оцінки досвіду користувача на вебсайті. 

Основні метрики Core Web Vitals

  1. Largest Contentful Paint (LCP): час завантаження найбільшого елементу на сторінці. Оптимальне значення — до 2,5 секунд.
  2. First Input Delay (FID): час, який проходить від першої взаємодії користувача до моменту, коли браузер реагує на цю взаємодію. Оптимальне значення — до 100 мілісекунд.
  3. Cumulative Layout Shift (CLS): ступінь несподіваного зміщення елементів на сторінці під час її завантаження. Оптимальне значення — до 0,1.

Використання звіту Core Web Vitals

Google Console Search надає звіт про Core Web Vitals, який допомагає визначити, які сторінки мають проблеми з цими метриками. Звіт містить детальну інформацію про кожну з метрик, а також рекомендації щодо покращення.

У 2024 році у Core Web Vitals з'явилася можливість відстежувати динаміку метрик у реальному часі та отримувати детальні рекомендації щодо оптимізації кожного показника.

Отже, Google Search Console є ключовим інструментом для покращення SEO, моніторингу продуктивності сайту та швидкого усунення несправностей та дозволяє аналізувати продуктивність сайту, оптимізувати контент і досліджувати мобільні ключові слова.

Також на цю тему:

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

ЯКЩО ВИ СПОСТЕРІГАЄТЕ ЗНИЖЕННЯ ВІДВІДУВАНОСТІ ВАШОГО МЕДІАРЕСУРСУ ТА ЩОМІСЯЧНОЇ КІЛЬКОСТІ АКТИВНИХ КОРИСТУВАЧІВ, ЗВЕРТАЙТЕСЬ ДО КОМАНДИ ФАХІВЦІВ PROMODO. МИ РОЗРОБИМО ПЕРСОНАЛІЗОВАНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ З ЧІТКИМИ KPI ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИМІРЮВАНОГО УСПІХУ

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз