Чорна п'ятниця – найбільший розпродаж року, який відкриває сезон святкових покупок по всьому світу. Запуск акції до Black Friday – можливість для будь-якого інтернет-магазину збільшити прибуток і знайти нових клієнтів, особливо в цьому році.
МІФ ПРО ТЕ, ЩО ЧОРНА П'ЯТНИЦЯ – ВИКЛЮЧНО АМЕРИКАНСЬКА ІСТОРІЯ, ДАВНО РОЗВІЯНИЙ І ЗАБУТИЙ.
Якщо у США зростання продажів в день Х становить + 150% до звичайного рівня, то деякі європейські країни вже переступили позначку в + 400%. Україна в цьому переліку займає золоту середину і показує динаміку зростання з року в рік.
Дослідження Promodo: дивіться, як український eCommerce спрацював у Чорну п'ятницю 2019, і які digital-канали краще конвертували.
ЯК ЗАЙНЯТИ ТОП ВИДАЧІ НА ЧОРНУ П'ЯТНИЦЮ
Розпродаж триває обмежений період часу, але користувачі починають досліджувати ринок у пошуках інформації набагато раніше. Дуже важливо зайняти топ видачі в цей момент, випередивши конкурентів, і головне – утримати позиції до моменту акції.
У 2019 лінійне зростання трафіку по сторінках, створених під Чорну п'ятницю (пр. «холодильники чорна п'ятниця»), почався за 12 днів до старту розпродажу. Але помітне збільшення середньої кількості сеансів на користувача (+ 10-15% від минулого року) стало помітно тільки в тиждень акції.
Практично всі великі рітейлери починають готуватися до Black Friday в один і той же час – з останніх тижнів вересня. Чому настільки заздалегідь? Тому що є безліч факторів, які впливають на розподіл робіт і бюджетів.
Найчастіше основна проблема пошукового просування – зпівставлення кількості ресурсів і очікуваного результату. У листопаді за позиції в топі бореться велика кількість конкурентів, тому великим гравцям важливо не знижувати бюджет навіть тоді, коли вони досягають бажаних позицій. І своєчасно нарощувати його, якщо конкуренти починають збільшувати витрати на рекламу на своєму боці (відстежувати кількість медійної і контекстної реклами, додавання нових лендингу).
2020 став безпрецедентним і непередбачуваним. Але ми все ще можемо бути впевнені у деяких речах. Із наближенням сезону розпродажів кількість покупок в інтернет-магазинах буде продовжувати рости, можливо, навіть швидше, ніж в торішні пікові періоди. Така тенденція сформувалася за рахунок накопиченого попиту після хвилі локдаунів і через короткий горизонт планування. У період невизначеності багато покупців вибирають покупки «тут і зараз».
ПОРАДА № 1. ПОЧИНАЙТЕ ГОТУВАТИСЯ ЗА 2 МІСЯЦІ
Щоб охопити максимальну кількість частотних пошукових запитів, пов'язаних з інфоприводами, наша SEO-команда рекомендує збирати семантику на основі торішнього попиту і підбирати найбільш конверсійні категорії товарів. Після створювати окремий розділ з посадочними сторінками під обрані товарні категорії.
Важливо налагодити комунікацію з командою клієнта, щоб обидві сторони мали можливість оперативно ділитися рекомендаціями і обговорювати процес впровадження. Якщо на боці клієнта невелика команда розробки, є складнощі з CMS, багатоетапний процес узгодження – починайте роботи якомога раніше.
Приклад окремого розділу до Чорної п'ятниці
Крім того, рекомендуємо проводити склеювання посадочних сторінок під Чорну п'ятницю, щорічно їх оновлюючи. Це збільшить трастовість вашого Лендінзі в очах Google і позначиться на позиції в органічній видачі.
ПОРАДА №2. ВІДСТЕЖУЙТЕ ФОРМАТ ПОШУКОВИХ ЗАПИТІВ
Наприклад, в 2018 основний формат запитів під Чорну п'ятницю виглядав як «чорна п'ятниця» або «знижки чорна п'ятниця». В 2019 – користувачі вводили запити з найменуванням товару і назвою інтернет-майданчика.
У період Чорної п'ятниці гіганти ринку інвестують великі бюджети, збільшуючи обсяг робіт, які спрямовані на просування певного пулу запитів. Для інтернет-магазинів, у яких немає ресурсу для боротьби за топ домашньої сторінки в пошуку, доцільно створювати більше тематичних посадочних сторінок – і отримувати свою частку трафіку.
Категорії і товари, оптимізовані під низько- і середньочастотні запити Чорної п'ятниці, здатні залучити до 30% трафіку від топ-2 видачі за основним високочастотним запитом.
ПОРАДА №3. ЕКСПЕРЕМЕНТУЙТЕ, ВПРОВАДЖУЙТЕ НЕСТАНДАРТНІ РІШЕННЯ
В 2019 ми вирішили перенести досвід використання мікророзмітки FAQ, яку раніше впроваджували тільки на сайтах з послугами. Напередодні Чорної п'ятниці додали її для великого ритейлера в ніші eCommerce. Як результат – отримали розширений сніппет з відповідями на найпоширеніші питання по Чорної п'ятниці і відчутно збільшили CTR.
Приклад розширеного сніпета до Чорної п'ятниці
В цьому році робити ставку на розширені сніпети не рекомендуємо. У липні 2020 на Google відбулися зміни в розширених результатах пошуку з часто вживаними питаннями: пошукова система стала значно рідше відображати їх, а в деяких випадках взагалі перестала виводити.
Шукайте альтернативні методи поліпшення CTR, які допоможуть підтримувати рівень трафіку в 2020. Наш досвід доводить – нестандартні рішення працюють.
КЛЮЧОВІ ВИСНОВКИ
Щоб зайняти топ пошукової видачі перед будь-якими глобальними інформаційними приводами (підготовка до презентації нових моделей iPhone, Samsung; різдвяні розпродажі, 14 лютого), потрібно починати готуватися заздалегідь. Великі українські рітейлери стартують за півтора-два місяці. Так, сама акція триває всього кілька днів, але пошукові запити починають з'являтися значно раніше. Важливо потрапити в топ, випередивши конкурентів, і головне – утримати позиції до моменту розпродажу, увійшовши у вікно продажів.
на розсилку