Гейміфікація - гарячий тренд еCommerce. Перетворення процесу покупки в гру дає можливість користувачеві відволіктися від щоденної рутини і створює ілюзію деяких досягнень. Багато рітейлерів вже впровадили ігрові механіки в свій бізнес, щоб збільшити продажі, залучити й утримати покупців, а також підвищити впізнаваність бренду. 87% онлайн-магазинів планують це зробити протягом найближчих п'яти років.
Що таке гейміфікація
Гейміфікація - це стратегія запозичення і впровадження ігрових елементів в неігрову середу для залучення користувачів і утримання їх уваги. Впровадження ігрових механік перетворює сервіс або споживання продукту в захоплюючий квест.
Згідно з опитуванням, проведеним компанією ReflectDigital, 93% респондентів вважають такий підхід дуже цікавим, 60% - визнали, що вони з більшою ймовірністю будуть купувати товари у бренду, з яким їм сподобалося грати, а 86% з них вже стикалися з гейміфікацією раніше.
Що таке Гейміфікація в інтернет-маркетингу
Гейміфікація в інтернет-маркетингу - це впровадження ігрового функціоналу, який буде ненав'язливо вести користувача до здійснення цільової дії.
Щоб ефективно інтегрувати ігрову механіку в інтернет-маркетинг, вам потрібно концентруватися не на продажу товарів, а на самій грі. Основне завдання - придумати активність, яка буде залучати користувачів, а не просто рекламувати конкретні товари. Наприклад, щоб ігровий досвід запам'ятався, ви можете впровадити систему балів, створивши дух змагання або нагороджувати користувачів, залучених в «гру», знижками і безкоштовними товарами.
Щоб створити ефективну ігрову механіку з релевантними цілями - в першу чергу потрібно враховувати психологію користувачів.
Гейміфікація в email-маркетингу
У email-маркетингу гейміфікація є не найпоширенішим прийомом, хоча він досить ефективний для залучення передплатників і підвищення залученості в розсилках. Якщо запропонувати їм відповісти на питання вікторини або пройти гру в обмін на призи від інтернет-магазину, можна досягти високих результатів.
Впроваджуючи ігрову механіку в email-маркетинг, зверніть увагу:
- Нагорода, по суті, - головна причина, по якій користувачі реагують на email або підписуються на розсилку. Приз повинен зацікавити вашу аудиторію зробити цільову дію.
- Створюючи проморозсилки, не забувайте робити акцент на останні новинки, знижки, сезонних пропозиціях і т.д. Наприклад, можна запустити змагання за особливу знижку на конкретний товар, доступний онлайн.
- Коли ви створюєте веселу гру і впроваджуєте її в ваші листи, ви перетворюєте нудну і повсякденну маркетингову активність в захоплюючий досвід і даруєте користувачеві позитивні емоції.
- Гейміфікація в розсилках не повинна бути занадто складною, адже першочергова мета - розважити, а не змусити нервувати. Зверніть увагу, щоб умови участі та отримання нагороди були прозорі.
Завдяки впровадженню елементів гейміфікації в інтернет-магазину Stylus вдалося збільшити прибутковість email-маркетингу в 3 рази і розширити базу контактів в 2,5 рази.
Багато користувачів, які зіграли в гру з листа з темою «Рулетка», в результаті зробили покупку на сайті, що призвело до підвищення рівня транзакцій на 15%.
Гейміфікація в додатках інтернет-магазинів
Впровадження елементів гейміфікації в додатки інтернет-магазинів підвищує продажі і привертає більше аудиторії. Найголовніше - вказати, яку нагороду користувачі отримають в фіналі гри. Переконайтеся, що ви кинули користувачам виклик і чітко пояснили правила. Привласнюйте значки і щоденні бонуси найактивнішим учасникам, мотивуючи таким чином частіше заходити в гру і ділитися своїми досягненнями з друзями в соціальних мережах.
AliExpress, наприклад, додав цілий ігровий розділ в свій додаток. Таким чином інтернет-магазин утримує користувачів і створює для них позитивний досвід, який конвертується в більш високий рівень залученості.
У кожній грі учасник виграє монети, які потім можна обміняти на дисконтні купони або використовувати для інших активностей.
Гейміфікація на сайті
Щоб підвищити рівень лояльності аудиторії, можна і навіть потрібно додавати ігрові елементи на сайт. Одна з найпоширеніших активностей - гра «Рулетка», де в обмін на свою контактну інформацію користувач отримує можливість виграти промокод зі знижкою або якийсь товар.
Рівні лояльності - ще один ефективний ігровий елемент, який прийшов в маркетинг з RPG-ігор. Чим довше користувач з вами, тим більше він вчиняє дій - тим ширше його можливості. Наприклад, книжковий інтернет-магазин Клубу Сімейного Дозвілля нагороджує користувачів, які довгий час є постійними клієнтами, знижками на вибрані книжкові новинки.
Впровадження квіза - також відмінний варіант гейміфікації, приклад - сайт Fabletics.
Цей елемент може допомогти ритейлерам зібрати якомога більше інформації про своїх користувачів, щоб потім запропонувати їм максимально персоналізовану вибірку товарів. В результаті користувачі, які пройшли квіз, отримуватимуть тільки ті пропозиції, які відповідають їх смаковим уподобанням.
Гейміфікація в соціальних мережах
Впровадження ігрових механік в соціальних мережах допомагає підвищити не тільки залученість аудиторії, але і впізнаваність бренду. Пости з елементами гейміфікації набирають велику популярність і часто стають вірусними. При цьому перегляди і рівень залучення ростуть природним чином, оскільки подібний контент цікавий аудиторії.
Ви можете розміщувати на своїх сторінках опитування або звертатися до користувачів з проханням проголосувати за один з двох продуктів, який їм більше сподобався. Інтерактив - відмінний спосіб для просування товарних новинок.
Розкрученим платформам з великою кількістю передплатників підійде рубрика «Загадки». Наприклад, можна щочетверга пропонувати аудиторії вгадати фільм або серіал по набору емодзі, що ілюструють сюжет. Передплатники повинні будуть зібрати пазл і написати свій варіант відповіді в коментарях. Кількість коментарів - одна з основних метрик залученості користувачів. Таким чином, ігри-загадки зможуть збільшити популярність вашого профілю в соцмережах, а також привернути увагу нової аудиторії.
Підбиваючи підсумки
Елементи гейміфікації широко впроваджуються в функціонал багатьох інтернет-магазинів, додатків, а також в email-маркетинг і SMM. І цей прийом показує хороші результати, тому що викликає емоції. Дух змагання, конкуренція, хвилювання ... Якщо все зроблено правильно, то впровадження ігрових механік створить позитивний досвід користувачів і призведе до більш високого залучення, лояльності і зростання продажів.
на розсилку