GA3 припинила обробку даних з 1 липня 2023 року. В інтересах кожного онлайн-бізнесу перейти на GA4 якомога швидше, щоб продовжити збирати дані, але вже в новому ресурсі.
Google Analytics 4 офіційно вийшла з бети восени 2020 року. Це аналог Firebase Analytics*. Інтерфейс та логіка обліку даних запозичені саме звідти.
*Firebase Analytics — системи аналітики для мобільних застосунків, але з додатковим функціоналом.
Які основні переваги Google Analytics 4? Чим вона відрізняється від Universal Analytics? З якими складнощами можна зіткнутися під час переходу з GA3 на GA4? На ці та інші питання відповіли у статті разом з Павлом Фортельним, Team Lead відділу Web-аналітики в Promodo.
Що буде з історичними даними під час переходу на Google Analytics 4
Відразу поспішаємо всіх заспокоїти — миттєвої втрати історичних даних не станеться. Так, GA3 припинить працювати з 1 липня 2023 року, але даними, які були зібрані до цього дня, можна буде користуватися до кінця року (дивитися, аналізувати, вивантажувати).
З 1 січня 2024 року всі історичні дані GA3 буде видалено остаточно
Виникає питання: навіщо переходити на GA4 просто зараз, якщо ще є час?
Павло Фортельний, Team Lead відділу Web-аналітик, підкреслює, що міграцію з GA3 на Google Analytics 4 потрібно провести мінімум за два місяці до дня X. І на те є низка причин.
Отже, перейти на GA4 до літа потрібно:
- Щоб розуміти реальне джерело всіх поточних (тих, що повернулися) користувачів і їхніх конверсій.
- Щоб порівняти статистику GA4 і GA3 і розібратися в чому є розбіжність*.
*Розбіжність обов'язково буде, оскільки збір даних у GA3 і GA4 різниться.
З якими складнощами можна зіткнутися під час переходу з GA3 на Google Analytics 4?
Зараз у 85% клієнтів Promodo паралельно з GA3 вже впроваджено GA4, а деякі вже повністю перейшли на четверту аналітику
Чи був перехід легким і без сюрпризів? Не зовсім, але під час перших міграцій остаточно стало зрозуміло, що GA4 — більше для аналітиків. А ось маркетологам доведеться прокачати технічні скіли, щоб приручити нові фішки (або відразу звернутися до фахівців, але про це трохи пізніше).
З чим же виникають складнощі при впровадженні нової гугл аналітики? Переважно зі звітами.
В Google Analytics 4 менше готових звітів, ніж в GA3
У GA3 працювати зі звітами було набагато простіше — заходиш в інтерфейс, обираєш певне меню і необхідний готовий звіт.
Це основна проблема нової гугл аналітики — усі починають шукати докладні звіти, до яких звикли на GA3, але їх не буде.
Відчуйте різницю: в GA4 всього 6 головних блоків меню і в кожному 2-5 готових звітів. У GA3 було понад 100 готових звітів
Крім зміненої кількості звітів, у GA4 відсутні звіти, які активно використовувались в GA3
Наприклад, звіти з асоційованими конверсіями. І, на жаль, у четвертій Google-аналітиці це нічим не компенсувалося.
Для того, щоб отримати звітність, аналогічну GA3, необхідно мати можливість налаштовувати кастомні звіти в самому інтерфейсі GA4 у меню — Дослідження.
Якщо потрібно вивести щось складніше, наприклад Conversion Rate, то обов'язково вміти користуватися Looker Studio хоча б трохи вище базового рівня. Потрібно побудувати щось на кшталт звіту асоційованих конверсій? Тоді Looker Studio не допоможе і треба використовувати BigQuery.
Але є ліміт.
Наприклад, якщо ви побудували звіт на даних Google Analytics 4 та Looker Studio, а в ньому велика кількість графіків, кругових діаграм, табличних даних. Плюс відбувається об'єднання даних GA4 з якимось Google-документом, або з даними кабінету Google Ads.
Як побудувати в GA4 графік порівняння сесій за часом за вчора і сьогодні?
Для цього потрібно побудувати кастомний звіт, де необхідно вибрати потрібну метрику. У нашому випадку — сесії. Далі обрати тип візуала — «графік», щоб розуміти лінійну залежність. Як варіант, можна вибрати «стовпчастий». У періоді ставимо галочку порівняння і вибираємо з яким періодом порівнюємо. На самому графіку порівняння відображатиметься пунктиром, цільна лінія в цьому випадку — це спочатку обраний період. Навівши курсор на кожен шматочок лінії можна побачити час.
Як створити кастомний звіт, додавши туди статті з блогу сайту для відстеження трафіку в GA4?
Що треба використовувати, аби отримати кейворди з якими прийшов користувач з Google — кастомні звити чи фільтри? Як це зробити?
Є стандартні кейворди в Google CPC. Якщо мова про Google Organic, то потрібно пов'язати з Search Console. Search Console інтегрується з GA4.
При інтеграції Search Console з аналітикою, з'являється ось таке додаткове меню, де є Google Search Traffic. Тут буде звіт, де можна дивитися цю інформацію та пов'язувати з транзакціями. Крім метрик, що тут відображаються, нічого додатково, на жаль, не можна побачити. Усе, що виводиться, можна побачити за ключами.
Що ще нового у Google Analytics 4?
Спрощене розуміння аналітики
Більше жодних сеансів і хітів, як у GA3. Відтепер це — івент-аналітика. Раніше відстеження даних відбувалося з урахуванням сесій штучно виведеного показника. У новій версії Google наголошує на користувачеві, тому об'єднав всю аналітику навколо подій. Це спростило розуміння аналітики та роботи з даними для технічних фахівців.
Тепер у новому ресурсі використовуються три рівні ідентифікації:
Отже, відтепер Google Analytics — кросплатформова система. Що це означає?
В GA4 можна одночасно відстежувати й застосунки, і сайт в інтерфейсі, й працювати з сирими даними
Що ще?
Нативний імпорт у BigQuery — найбільша перевага GA4
Зараз імпорт налаштовується протягом 5-10 хвилин, залежно від наявності облікового запису та клауда.
Раніше функція експорту була доступна лише у версії GA 360 на платній основі. Необхідно було писати скрипти, підключатися за API, авторизуватися, і тільки тоді вивантажувати необхідні параметри. Крім того, був ліміт — в одному запиті вивантажувати не більше 10 показників одночасно.
В GA4 замість цілей — конверсії
Як і в GA3 в GA4 за конверсіями все також добре трекається, але за іншою логікою. У GA3 це були цілі, в GA4 — конверсії. Тут також є певні обмеження.
У GA4 можливо створювати до 30 конверсій. У GA3 можна було з кількох подій зробити одну ціль або додати в умови відразу кілька подій, і з'явиться мета.
У GA4 немає представлень
Представлення у GA3 давали можливість додатково створювати джерела даних для певних завдань, і те, що в GA4 їх немає — велике упущення.
Представлення могли бути створені:
- Для різних доменів (англомовних/україномовних).
- Під конкретні агенції (агенціями фільтрувалися певні дані, які потрібно показувати. Таким чином видавалося окреме представлення, яке створювалося).
- Під блоги (дивитися можна було конкретно трафік блогу без участі всього сайту).
Який вихід із ситуації?
Сторонні BI-системи, наприклад, Looker Studio (колишня Google Data Studio) або використовувати GA4 360 (він платний). Остання дає змогу створювати до 5 окремих представлень у GA4 і фільтрувати потрібні дані
Рішення начебто є, але не всім така система подобається. Чому?
Саме з цієї причини GA4 на відміну від GA3 радше для аналітиків, ніж для маркетологів.
В Google Analytics 4 не відображається Conversion Rate
Це також стосується будь-яких інших обчислюваних метрик. Для цього можна скористатися або BigQuery, або (якщо потрібно вивести CR для цього конкретного завдання) безпосередньо під'єднати Looker Studio до GA4, і там за допомогою формул зробити додаткову метрику Conversion Rate або в кастомних звітах GA4.
В GA4 є дані щодо костів в інтерфейсі та будь-яке підключення до GA4, навіть через Looker Studio, не дає можливості вивантажити цю метрику. Щоб це компенсувати, до звіту Looker Studio підключаються два джерела даних — GA4 та Google Ads.
Там вони об'єднуються і виводиться вже інформація в розрізі channel, campaign, click, cost, impression, revenue, transaction і подібні до них метрики — частина метрик з GA, частина з Google Ads.
Машинне навчання та функції NLP — друга ключова перевага Google Analytics 4
Такий функціонал частково був у старому лічильнику, але ним мало хто користувався. Тепер можна:
- передбачати можливість конверсії та створювати на основі цих прогнозів аудиторії для Google Ads;
- знаходити аномалії у звітах. Мова про повідомлення, які були й в Universal Analytics (GA3). Якщо виникнуть якісь помилки (не трекаються конверсії, неправильно розраховується CR), ви про це одразу дізнаєтесь.
Завжди звертайте увагу на «Дзвіночок». У цих повідомленнях є багато корисної інформації. До нас часто надходять запити на фікс багів, і часто саме ці повідомлення допомагають їх виявити
- передбачати можливість відтоку клієнтів, щоб ви могли більш ефективно інвестувати гроші в їх утримання. Команда Google планує і надалі розвивати цей напрямок, додаючи нові прогнозні показники. Наприклад, ARPU, щоб усі користувачі нового ресурсу могли скоригувати маркетингову стратегію та підвищити свій ROI за допомогою ML-інсайтів.
Також тепер гугл аналітика буде попереджати вас про важливі тенденції даних. Наприклад, про товари, на які зростає попит через зміни потреб користувачів.
Збереження конфіденційності — у пріоритеті
Google надалі планує взагалі уникнути cookies і повністю орієнтуватися на відстеження за ідентифікаторами браузера та мобільних пристроїв.
Зараз дуже багато брендів стикаються з проблемою відстеження. Наприклад, у ніші банкінгу. Дуже маленька частка користувачів відстежується, з цими даними важко працювати й практично неможливо ухвалювати на їх основі рішення. Для цього вже використовується бібліотека gtag.js, яка працює без cookies.
Також можна очікувати, що в майбутньому Google відмовиться від Client ID і буде покладатися лише на внутрішні ідентифікатори пристрою та браузера, а також кросплатформовий ідентифікатор, який генерує CRM, тобто User ID.
IP-анонімізація в GA4 налаштована за замовчуванням
IP-анонімізація й раніше не відстежувалась в GA, але її можна було кастомно налаштувати та відстежувати. В новій аналітиці не має можливості це змінити.
Безплатна інтеграція з YouTube
Google активно працює над тим, щоб підвищити якість оцінки YouTube-кампаній. Наприклад, відстежує View-through conversions, що дозволяє зрозуміти:
- як рекламна кампанія на YouTube впливає на досягнення конкретних показників залучення;
- як рекламна кампанія на YouTube впливає на показник відмов (bounce rate), а також на ті чи інші події на сайті (не обов'язково конверсії).
Також у новій версії аналітики реалізовано глибшу інтеграцію з Google Ads. З її допомогою можливо створювати аудиторії, запускати кампанії та залучати нових клієнтів завдяки більш релевантним та корисним пропозиціям, хоч би яким пристроєм вони не користувалися.
В Google Analytics 4 всього чотири основні параметри
Те, що було раніше, скорочено до мінімуму і трекається чотирма основними параметрами.
У Google Analytics 4 все будується не навколо сесій, а навколо подій. Оскільки сесії — це штучний концепт, Google пропонує відмовитись від нього. Якщо вам потрібні дані про сесії, ви можете сформувати їх самостійно, працюючи з сирими даними Google BigQuery.
Існують наскрізні налаштування збору даних для всього сайту та ті, що змінюються з кожною подією. Є стандартні події, які при встановленні GA базово відстежуються на всіх платформах.
- У GA4 передбачені вбудовані наскрізні звіти User ID. Для їх використання не потрібно створювати окреме представлення.
- Збираються автоматично: наприклад, page_view, session_start, view_search_results, scroll, file_download (повний список).
- Рекомендовані події згруповані за бізнес-напрямами (повний список).
- Кастомні або всі інші події, які ви хотіли б запровадити та відстежувати. Вони підпадають під дію лімітів GA4.
Тепер кожна подія може мати додаткові параметри.
Якщо в GA3 ми налаштовували подію, вона мала категорію, дію та ярлик, то тепер логіка інша: є івент, він має одну назву, але з цим івентом можна передавати додаткові параметри
Наприклад, «Додавання в Кошик». Раніше це був окремий скрипт та параметр під кожне значення. Зараз все це зібрано під однією структурою події (одна подія, в яку входить: назва товару, вартість товару, розмір, колір тощо).
Користувацькі визначення (Custom Dimensions) — це параметри та показники, які є наскрізними та допомагають вкластися в ліміти GA4
У Google Analytics 4 немає таких понять, як категорія, дія та ярлик події
Для наявних налаштувань і даних, що збираються, ці властивості зіставляються з параметрами події, що налаштовуються. Якщо ви хочете бачити властивості у звітах GA4, їх необхідно зареєструвати.
Перегляди сторінки стали подією pageview. Раніше перегляди були переглядами, тепер це pageview і з кожним pageview передаються встановлені параметри. Ця подія збирається автоматично, якщо у вас реалізовано фрагмент «config» gtag.js.
- У звітах GA4 сесії будуть, але рахуватимуться вони інакше, ніж в Universal Analytics.
- Сесія ініціюється подією session_start, що автоматично збирається.
- Тривалість сеансу — це проміжок між першими та останніми подіями.
- Взаємодії розпізнаються автоматично (надсилання події взаємодії не потрібно).
- Тайм-аут обробки пізніх звернень становить 72 години (проти 4 годин в UA Properties).
Користувацькі параметри та показники
Аби Custom Dimensions & Metrics потрапили до звітів GA 4, їх необхідно перенести на новий ресурс за правилами Google.
У GA 4 з'явилася нова фіча — User Properties (Властивості користувача)
Це визначення, які відповідають конкретній аудиторії або конкретному користувачеві. Наприклад: стать, місто, ознака нового або покупця, ознака постійного клієнта тощо.
Властивості, що стосуються конкретних користувачів, поширюються на їхню поведінку. З властивостей користувача формуються аудиторії для персоналізації реклами.
Новий підхід до представлення даних
Наприклад, ось так зараз виглядає звіт Джерела трафіку:
Новий конструктор звітів користувача в Google Analytics 4
Пункту меню Мої звіти як такого в GA4 не існує. Замість нього додали перспективне Дослідження.
Аналіз послідовностей
Воронку можна задавати вручну, якщо у вас є набір подій, за допомогою яких її можна сформувати. Спочатку потрібно налаштувати правильний трекінг, потім сформувати такі звіти.
У цьому ж звіті можна створювати сегменти за будь-яким кроком у воронці.
Новий редактор створення сегментів та аудиторій
Тепер можна додати новий сегмент з кроків воронки, натиснувши варіант з меню.
Просто зробить це зараз — перейдіть на Google Analytics 4
Цю статтю ми почали з того, що переходити на GA4 потрібно мінімум за два місяці до дня X й перша та основна причина — збереження історичних даних. А ось ще 5 причин, чому вам варто мігрувати з Universal на GA4 вже зараз:
- Збір даних на вашому сайті організований через Data Layer та Google Tag Manager.
- Чим менше тегів у вас — тим краще. Потрібно буде внести мінімум коригувань. Синтаксис коду та скриптів, які впроваджуються на сайті, відрізняється від попередньої версії та, якщо у вас їх мінімум, набагато простіше перейти.
- Ви активно використовуєте YouTube Ads та ремаркетинг на базі User ID.
- Ви активно використовуєте Firebase. Ваша команда знайома з логікою збору даних Firebase, а також зі схемою даних таблиць експорту App+Web (Firebase) у BigQuery.
Доцільно встановлювати нову гугл аналітику паралельно зі старою.
Як налаштувати збір даних для Google Analytics 4
- Створіть та налаштуйте ресурс GA4. Об'єднати старі дані з новим лічильником не можна, ресурси мають різну логіку.
- Додайте код відстеження вручну або через GTM. Рекомендуємо використовувати Менеджер тегів, тому що це зручніше та швидше.
- Продумайте, які події та параметри ви хочете збирати у новий тип ресурсу.
- Використовуйте два типи ресурсу одночасно, щоб порівнювати, як збираються дані.
Зверніть увагу:
- В один ресурс GA4 можна додати тільки один проєкт Firebase. Якщо у вас вже є проєкт Firebase, який трекається.
- При цьому в один ресурс GA4 можна налаштувати кілька потоків даних.
Якщо Google Analytics 4 більше для аналітиків, однак складніша в розумінні для маркетологів — що робити?
Головне — не піддаватися паніці та розглянути кілька варіантів розв'язання цього питання.
- Перший і найпростіший варіант для маркетологів — прийти до аналітиків. Готових звітів у тому форматі, до якого всі звикли, — немає. Тому потрібен аналітик (агентство), який цим займеться.
- Другий варіант трохи складніший — прокачати свої технічні скіли та навчитися хоча б базового розуміння, як і що працює в GA4. Якась частина даних вже не буде доступна для перегляду, тож вам потрібно або підключати Looker Studio, або готувати звіти BigQuery.
- Третій й найкращий варіант — побудувати цілком автономну систему на сирих даних і працювати не в інтерфейсі GA4, а у своїй BI-системі.
Висновок
У всьому світі налічується майже 9 мільйонів користувачів GA4, серед яких 13,211 — українські сайти. До припинення роботи Universal Analytics залишилося не так вже й багато часу, тож не слід відкладати міграцію.
Перш за все, з технічної причини. Ви назавжди втратите історичні дані. Перенести ваші попередні дані з GA3 в GA4 буде просто неможливо, оскільки вони базуються на різних моделях даних. Тому чим швидше ви почнете міграцію, тим більше даних буде у вашому розпорядженні. Але зберегти історичні дані GA3 можливо, вивантаживши їх у BigQuery.
Крім того, якщо ви почнете оновлення GA4 зараз, у вас буде достатньо часу для ознайомлення з новим інтерфейсом, тож ви почуватиметеся комфортніше та впевненіше з оновленнями Google Analytics.
на розсилку