Фейкові заявки перешкоджають розвитку бізнесу — на їхню перевірку команда витрачає час, а компанія — бюджети. Водночас сам Facebook думає, що навчається на цільових користувачах.
Щоб зменшити кількість фейкових лідів та оптимізувати трафік, що йде на сайт, ми розглянули стратегії та рішення, які бізнес може налаштувати на власному ресурсі та за допомогою інструментів від Facebook.
Чому реклама у Facebook може давати фейкові ліди
За досвідом спеціалістів Promodo, в Україні найбільш поширеними є фейкові ліди від акаунтів, що нібито належать дівчатам. Зазвичай їх легко відрізнити, адже їхній вік — до 25 років; в акаунті може бути якесь фото та імʼя (не завжди українське). Щоб Facebook сприймав їх, як реальні сторінки, люди, що стоять за цими акаунтами, роблять різноманітні дії — підписуються на групи, взаємодіють із публікаціями, залишають відгуки та заповнюють заявки.
Обробляючи всі форми через CRM чи за допомогою додаткових дзвінків, клієнт розуміє, що людина за вказаним номером телефона нічого не заповнювала. Для бізнесу це критично, адже обробка кожної заявки займає час. Facebook не розрізняє «правильні» чи «неправильні» форми — щоб зарахувати дію, як успішну, йому достатньо мати контактну інформацію користувача. Бізнес цю заявку відмінити не може, тому фактично система навчається на фейкових користувачах та оптимізує кампанію на поганої якості трафіку.
Також, щоб збільшити свій трафік, спам-сайти часто показують рекламні оголошення Facebook Audience Network. Стимулюючи більшу кількість кліків, вони платять особам, що стоять за акаунтами ботів, а ті — заповнюють форми і створюють фейкові заявки.
Як рекламодавцям боротися з фейковими лідами
Усунути фейкові ліди з реклами повністю — складно, тому єдиного методу, який працював би стовідсотково немає. Потрібно проаналізувати проблему та зрозуміти, яке рішення та алгоритм дій підійдуть саме для вашого кейсу. Це можуть бути додаткові рішення на сайті бізнесу, використання інструментів від Facebook (ручні розміщення та вимкнення Audience Network) або зміна налаштувань самої рекламної кампанії. Розберемо їх детальніше.
Почніть зі змін на сайті
Додаткові налаштування можуть суттєво допомогти в боротьбі з фейковими лідами. Найефективнішими інструментами є:
- Додавання у верифікації (підтвердження номером/поштою)
- Додавання каптчі
Без можливості підтвердити свою особу, бот не зможе залишити заявку, отже бізнес відхилить фейковий лід на самому початку. Також дієвими методами є підключення на сайт сервісів, які можуть блокувати IP, з яких йде не релевантний трафік.
Налаштування у Facebook
Внести додаткову верифікацію в заявку рекламної кампанії — неможливо, тому потрібно звертатися до додаткових інструментів, які можуть зменшити кількість фейкових лідів.
Вилучайте певні місця розміщення
Створюючи рекламну кампанію, ви можете прибрати місця розміщення, де найчастіше з’являються фейкові ліди.
Зокрема, це стосується Audience Network, який показує рекламу на сторонніх вебсайтах — так рекламодавець має менше інструментів для контролю якості лідів і показників трафіку. Також спам-сайти можуть навмисно використовувати рекламу Audience Network — щоб навчати своїх ботів або генерувати трафік на власний ресурс.
Моніторьте якість лідів
За допомогою Lead Center в Business Suite ви можете слідкувати за лідами та аналізувати загальну статистику. Наприклад, виявити шаблонні заявки, відмітити ліди ботів, як неякісні або навіть заблокувати чи вилучити акаунти, з яких вони надходять.
Сегментуйте аудиторію
Проаналізувавши, яка аудиторія ботів приносить найбільше фейкових лідів, ви можете вилучити її з рекламної кампанії. Ця порада підійде не всім бізнесам, але якщо ви можете без негативних наслідків зменшити цільову аудиторію кампанії — варто експериментувати й дивитися, чи зменшується кількість нецільових лідів.
Інструмент Conversion API від Facebook
Він дозволяє рекламодавцям передавати дані про події та конверсії безпосередньо з їх CRM-системи до Facebook. Це може бути інформація про:
- покупки
- реєстрацію
- заповнення форм (зворотний дзвінок, запит на отримання інформації тощо)
- перегляди сторінок та взаємодія з контентом
- дії в застосунках та на вебсайті.
Ці та інші дані Facebook отримує через HTTPS-запити. Оскільки дані включаються в кожен запит і передаються як URL, Facebook може відстежувати конверсії та оптимізувати рекламні кампанії на власній платформі.
Якщо бот зробить фейковий лід — Conversion API не показуватиме його, як справжню конверсію. Відповідно, рекламодавець може уникнути ситуацій, коли фейкові ліди генеруються сторонніми спам-сайтами.
Також інструмент можна використовувати, щоби блокувати IP-адреси з яких надходять нецільові заявки, оскільки Conversion API ідентифікує пристрої та адресу.
Чи можливо позбутися фейкових лідів назавжди?
Усе залежить від особливостей бізнесу та його технічних можливостей. Комусь допомагає верифікація на сайті — додавши її, компанія може забути про заявки від ботів. Якщо ж компанії не вдасться налаштувати цей варіант, потрібно думати над механічними інструментами, такими як блокування IP-адрес або ботів в Lead Center. Щоб відслідковувати нові дії фейкових акаунтів, спеціалістам необхідно постійно аналізувати рекламні кампанії та вручну виконувати дії, що зменшуватимуть кількість фейкових лідів.
Також на цю тему:
на розсилку