НАПИСАТИ НАМ
30
.
06
.
2023

Яким має бути лінкбілдінг, щоб працювати: топ-15 запитань

ЗМІСТ

Лінкбілдінг сьогодення — який він? Оскільки користувачі стають все більш вибагливими, лінкбілдінг сьогодні — це в першу чергу про якість, а вже потім про кількість. Про якість самого матеріалу та його релевантність майданчику. Попри ці труднощі, успішна побудова посилань залишається вирішальним фактором для покращення позицій в Google та формування репутації.

Які сайти підходять для лінкбілдінгу? Скільки посилань закуповувати? Навіщо враховувати тематику сайту? Усі тонкощі стратегії розміщення посилань розглядали з Ольгою Резніковою, Team Lead відділу лінкбілдінгу в Promodo

Що таке лінкбілдінг та яке місце він посідає у структурі пошукової оптимізації?

Лінкбілдінг — це спосіб просування онлайн-ресурсу шляхом отримання необхідної кількості зовнішніх посилань. Посилальну масу аналізують роботи пошукових систем, і щобільше посилань з авторитетних та релевантних майданчиків ведуть на ваш сайт, то вище ви будете ранжуватися в пошуковій видачі.

Від чого залежить вартість посилання та що на неї впливає?

Вартість посилання на різних майданчиках залежить від багатьох факторів:

  • Авторитетність та репутація сайту, на якому воно розміщується;
  • Високий рівень трафіку та видимість сайту в пошуковій системі;
  • Місце розташування посилання на сайті може впливати на його ціну. Наприклад, посилання з головної сторінки мають більшу вагу, ніж посилання з контенту або футеру;
  • Ніша сайту, для якого розміщується посилання. Для онлайн-казино, ресурсів про криптовалюти або кредити ціни на розміщення будуть вищими через більшу конкуренцію та величезний попит на посилання в цих сферах.

Також вартість може змінюватись в індивідуальному порядку. Я неодноразово стикалася з ситуацією, коли неможливо було простежити пряму кореляцію вартості та метрик сайту. Ви можете написати власнику сайту, який зараз не у найкращому настрої, чи сьогодні отримав тисячу схожих запитів і просто втомився уточнювати подробиці, отже ціна для вас стане вищою.

Ольга Резнікова
Team Lead відділу лінкбілдінгу

Які сайти підійдуть для лінкбілдінгу? Які з них погоджуються продавати посилання?

Для лінкбілдінгу підходять сайти, які ранжуються в Google та мають органічний трафік. Якщо сайт не ранжується, то він може бути під санкціями, й посилання з такого майданчика негативно вплине вже на ранжування вашого сайту. Також в Google є алгоритми знецінювання посилань, які б'ють по інформаційних сайтах, що торгують лінками у всіх статтях. Тому на сайті важливо мати контент, який було створено не з метою продажі лінків.

Також рекомендуємо звертати увагу на те, чи розміщує сайт свіжий контент (наприклад, чи з'являються на сайті ЗМІ новини щодня). Крім того, стежити за динамікою пошукових запитів. Якщо відсутній будь-який приріст ключів/позицій, то через певний час трафік з такого сайту впаде до нуля й, відповідно, посилання з нього не матиме жодного ефекту.

Ключова мета лінкбілдера — знайти ресурси, які мають органічний трафік, а також є авторитетними та відкритими до співпраці. Найперше рекомендую звертати увагу на блоги та інформаційні сайти, які мають відповідну до вашого проєкту тематику. Наприклад, якщо ви маєте блог про спорт, то цікавими можуть бути сайти про фітнес, тренування або здорове харчування. Співпраця буде корисною та результативною як для вас, так і для цих майданчиків.

Ольга Резнікова
Team Lead відділу лінкбілдінгу

Варто зазначити, що деякі сайти дотримуються політики, яка забороняє розміщення посилань, або ж вимагають спеціальних умов для співпраці. У таких випадках лінкбілдерам варто вчитися вести переговори та знаходити компроміси.

А щодо закупівлі кількості посилань на одного клієнта? Це залежить від мети, місця сторінки в SERP, конкуренції, рівня популярності самого бренду, з яким працюєте. Для якоїсь сторінки це може бути 1 лінк, для іншої — 1 000. Попередньо завжди слід робити аналіз конкурентів та на його основі вираховувати кількість посилань для придбання. Але купувати менше ніж 5 посилань на місяць ми не радимо, бо ви не відчуєте їхнього впливу на ранжування.

Які загрози несе продаж посилань для видавців 

Чи може сайт з часом «вигоріти» для пошукової системи? Якщо грамотно проводити таку «монетизацію», то вдасться уникнути будь-яких ризиків. Найголовніше, щоб кількість свіжого та якісного контенту істотно перевищувала кількість партнерських статей із посиланням. В ідеалі статті з посиланням повинні відповідати тематиці сайту (або якоїсь рубрики, якщо говоримо про ЗМІ/медіа). Також варто пам'ятати про якість статей з посиланнями, які будуть розміщені на вашому сайті.

Які взагалі проблеми через продаж посилань може отримати видавець? Ось найпоширеніші: 

  • Втрата авторитету. Видавець розміщує багато низькоякісних посилань на своєму ресурсі, це може призвести до втрати авторитету у пошукових системах. Коли Google помітить, що сайт активно займається продажем посилань, він може позначити його як сумнівне джерело, і позбавити впливу на рейтинг пошукових результатів.
  • Покарання пошуковою системою. Видавець порушує правила пошукової системи, продаючи посилання у великих об’ємах. Пошукова система може знизити його рейтинг, вилучити з пошукових результатів або навіть заблокувати. 
  • Втрата довіри користувача. Якщо користувачі помітять, що сайт продає багато посилань, це може призвести до втрати довіри та негативного ставлення до ресурсу в цілому. 
  • Ризик підставних посилань. Інколи продавці можуть розміщувати ненадійні або шкідливі посилання (спам чи шахрайські сайти), а це шкодить репутації та безпеці майданчика. 

Чому тематика сайту важлива для лінкбілдінгу? 

Тематичні сайти — найкращий варіант для отримання якісних посилань. Якщо ви матимете зворотні лінки з релевантних сайтів — це підвищить авторитет та рейтинг вашого ресурсу. 

Пошукові системи оцінюють посилання, враховуючи їх контекст та релевантність. Водночас такі посилання приносять більше цінного трафіку, оскільки відвідувачі, які цікавляться темою, з великою ймовірністю перейдуть і на ваш сайт. Проте якщо сайт-донор має велику кількість трафіку, то тематичністю інколи можна знехтувати.

Ольга Резнікова
Team Lead відділу лінкбілдінгу

Як побудована воронка пошуку нових сайтів для лінкбілдінгу

Все залежить від стратегії та мети — одиничне розміщення посилань, розміщення посилань для різних клієнтів на нішевому майданчику, співпраця з медіа на постійній основі тощо.

Так виглядає узагальнений приклад воронки конверсії в Promodo:

Рівень 1: Дослідження та пошук

Збір інформації. Визначення цільової аудиторії та релевантної тематики. Пошук інтернет-директорій, форумів, блогів та інших ресурсів з відповідною тематикою. Відсіювання непотрібних сайтів на основі їхньої авторитетності, якості контенту, трафіку тощо.

Рівень 2: Аналіз та оцінка

Детальний огляд відібраних сайтів: повторна оцінка їхньої авторитетності, репутації та трафіку. Аналіз метрик: Domain Authority, Page Authority, Trust Flow тощо.

Рівень 3: Комунікація

Пошук контактних даних команди сайту та вибудовування комунікації. Обговорення пропозиції щодо співпраці, узгодження подробиць.

Рівень 4: Укладання угоди

Переговори щодо ціни, типу та тривалості розміщення посилань. 

Рівень 5: Отримання посилання 

Отримання посилання від вебсайту або створення спільних контентних матеріалів.

Важливо зазначити, що кожен рівень воронки може мати різну конверсію. Не всі сайти, з якими ви контактуєте, будуть готові співпрацювати з вами. Не з усіма ви зможете укласти вигідну для обох сторін угоду. Або ж просто не зможете сконтактувати, таке теж трапляється.

Ольга Резнікова
Team Lead відділу лінкбілдінгу

Якщо є попит, то є і біржі для купівлі посилань, але чому до них приєднуються й сервіси, які позиціонують себе як біржі для піарників?

Це доволі суперечливе запитання, бо сервіси, які позиціонують себе як біржі для піарників, приєднуються до ринку купівлі посилань з декількох причин:

  • для розширення цільової аудиторії;
  • для зручності та ефективності;
  • для посилення промоційного впливу.

Загалом поява подібних майданчиків є результатом зростання попиту на послуги з лінкбілдінгу. Коли піарнику треба пришвидшити процеси, або ж він планує велике охоплення, класичний аутріч-підхід забирає багато часу, а робота з біржами цей процес оптимізує. Але тут вже йде мова про ефективність від розміщення великої кількості матеріалів. 

Нецікавий пресреліз на десятках майданчиків може не дати ефекту, а результатом такої роботи буде хіба що табличка з переліком сайтів, де зʼявився матеріал. Тут треба починати з якості статті, з вивчення стилістики матеріалів, які публікують на тому чи іншому ресурсі, з вивчення аудиторії цих майданчиків. Лише за такої підготовки можна розраховувати на певний результат.

Ольга Резнікова
Team Lead відділу лінкбілдінгу

Які навички потрібні для роботи у лінкбілдінгу?

Головне, людина має розуміти основні принципи SEO, мати аналітичні навички, трохи знатися на HTML та CSS (це дозволить розібратися зі структурою вебсторінок та взаємодіяти з технічними аспектами розміщення посилань). Також варто вміти користуватися сервісами типу Ahrefs, SEMrush, Moz, Google Analytics 4, Link Prospector, BuzzSumo, мейлерами. Вони допоможуть лінкбілдеру знайти релевантні майданчики для посилань, зібрати важливі дані щодо них, проаналізувати конкурентів тощо.

Слід пам'ятати й про софт-скіли. Вміння комунікувати — важливий аспект. Лінкбілдінг вимагає взаємодії з власниками вебсайтів, контент-менеджерами, редакторами. Фахівцю доведеться складати та відправляти багато листів, домовлятися щодо співпраці з різними членами команди з боку видавця, а потім впорядковувати всю цю інформацію, відстежувати результати та представляти їх клієнту. 

Якщо ви бажаєте розібратися у SEO та лінкбілдінгу, то зверніть увагу на курс для початківців в SEO в Promodo Academy, де про все це докладно розповідаємо на реальних прикладах. 

Завдання та обов'язки лінкбілдера

Пошук та аналіз сайтів для можливої подальшої співпраці, спілкування з великою кількістю вже чинних партнерів та перемовини з можливими новими. Ці задачі займають 85% робочого часу. Інші 15% — це формування аналітичних звітів та їх презентація клієнтам.

Важливо зазначити, що в Promodo лінкбілдери не займаються створенням контенту. Релевантні статті для беклінків створює команда відділу контенту.

Великі видавці щодня отримують 5-10 пропозицій «співробітництва», які на практиці зводяться до намагання тим чи іншим чином опублікувати текст з do-follow посиланням. У чому насправді причина такого «шифрування»? 

Деякі пропозиції співробітництва можуть виглядати доволі надокучливими та оманливими. У сфері лінкбілдінгу, особливо в агенціях, часто виникає потреба зібрати ціни на посилання з різних ресурсів, або налагодити співпрацю з потенційними партнерами. Оскільки електронна пошта, зокрема Gmail, фільтрує повідомлення, що містять лінки, деякі лінкбілдери намагаються бути обережнішими у своїх запитах. Так вони уникають фільтрації, а їхні листи потрапляють до теки Вхідні, а не до спаму. 

Водночас у цій галузі існує певний відсоток людей, які намагаються отримати безкоштовні посилання або воліють встановлювати контакт без уточнення власних намірів. Це також пояснює, чому деякі пропозиції мають незрозумілі формулювання. Звичайно, такий підхід створює незручності та ускладнює процес спілкування як для видавців, так і для фахових лінкбілдерів. Корисною практикою для отримання конкретних запитів є розміщення видавцями на сайті сторінки з редакційною політикою та цінами за посилання. 

На такій сторінці видавець також може вказати свої вимоги щодо контенту, якості посилань тощо. Це забезпечить більше взаєморозуміння з потенційними партнерами та забере на себе певну кількість запитів. Проте це не панацея. От Gagadget, наприклад, має такий розділ, але ви редакція продовжує отримувати безліч листів. Тут вже проблема у культурі співпраці, яка на українському ринку лише формується.

Ольга Резнікова
Team Lead відділу лінкбілдінгу

Як взагалі працює ланцюжок лінкбілдінгу? Скільки сходинок та посередників він містить від майданчика до клієнта?

В Promodo лінкбілдери виконують роль посередників між нашими клієнтами й майданчиками, де можна отримати посилання. Вони не тільки шукають потенційні сайти для розміщення, але й безпосередньо взаємодіють з майданчиками, відправляють запити та особисто ведуть переговори з їхніми представниками. І часто це листи з особистої робочої пошти, відправлені не через мейлери.

Ми напряму комунікуємо і з клієнтами, і з майданчиками, це спрощує процес укладання угод та дозволяє зберігати прозору комунікацію. В інших агенціях між лінкбілдерами та власниками сайтів можуть бути додаткові посередники — біржі. 

Важливо зрозуміти, що цей ланцюжок може мати різну складність й варіюватись залежно від конкретних умов та особливостей співпраці. Деякі лінкбілдери можуть працювати безпосередньо з власниками сайтів, мінімізуючи кількість посередників. У інших випадках, коли ми говоримо про масштабний проєкт та потребу швидкого пошуку сайтів для лінкбілдінгу, ланцюжок може бути складнішим та містити додаткові етапи та посередників.

Ольга Резнікова
Team Lead відділу лінкбілдінгу

Міфи про SEO та лінкбілдерів 

Оскільки лінкбілдінг важко масштабувати, його можуть уникати, тим самим позбавляючи себе одного з ефективних інструментів стратегії digital-маркетингу. Крім того, існують певні міфи, пов'язані із лінкбілдінгом, які також негативно впливають на репутацію цього напрямку просування. 

Міф №1: «Можна просунути сайт без посилань»

Це неправда. Лінкбілдінг є важливою складовою SEO. Відсутність посилань обмежує можливості сайту піднятися в пошукових системах. Лінки підтверджують авторитет та релевантність ресурсу, вони необхідні для поліпшення його видимості та рейтингу.

Міф №2: «Лінкбілдер, який отримує платні посилання, є неефективним або некомпетентним»

Насправді побудова посилань включає як безкоштовні, так і платні стратегії. Безкоштовні посилання можуть бути цінними, але це не завжди ефективний підхід для деяких проєктів. Придбання платних посилань допомагає в багатьох випадках, дозволяючи отримати швидкі та цільові зв'язки з авторитетними ресурсами. Також отримання безкоштовних посилань може бути часто дорожчим за платні, якщо враховувати час на їх отримання та ціну контенту.

Міф №3: «Можна придбати 1000 посилань за $10, і все буде добре. В мене мільйон таких пропозицій на пошті»

Отримання посилань від неперевірених джерел, особливо через небажані електронні листи, можуть негативно позначитися на ресурсі. Зазвичай списки сайтів у таких листах не мають достатньої якості або авторитету. 

Замість цього рекомендуємо використовувати ручний аутріч: досліджувати авторитетні ресурси та співпрацювати з відомими гравцями на ринку. Це допоможе вам отримати якісні беклінки.

Що таке етичність у лінкбілдингу?

В українській та світовій SEO-індустрії існують методи роботи, які не вважаються етичними та не схвалюються фаховою спільнотою. Що це може бути?

Злом сайтів

Незаконне проникнення на чужий сайт з метою розміщення посилань без дозволу власника є не лише етично неприпустимим, але й карається за законом. Ця практика завдає шкоди власнику сайту та його репутації, втім створення так званих “пирогів” та продаж посилань з них все ще присутнє на нашому ринку.

Створення ПБН (приватні блогові мережі) 

Це приватні блогові мережі з накрученими показниками та продаж посилань з них. 

Такі сітки створюються спеціально та розповсюджують через «перекупів». Вони мають накрученні доменний рейтинг (ДР), трафік або авторитет домену (ДА). Продаж та придбання посилань з таких ресурсів порушує правила пошукових систем та може призвести до санкцій.

Діалог між медіа та лінкбілдерами — чи є проблема? 

На думку Ольги Резнікової, проблема у комунікації є з декількох причин. 

По-перше, українська галузева спільнота досі має нерозвинену культуру діалогу. В США та деяких країнах Євросоюзу така взаємодія вже давно стала звичайною практикою. По-друге, на ринку є низький рівень розуміння, як працює веб у журналістів, та низький рівень розуміння, як працюють ЗМІ серед діджитал-експертів. Потрібно зустрічатись і виробляти цю культуру. Це проблема недосформованості ринку лінкбілдінгу, відсутності певного регулювання. Ніхто системно не займається цим процесом, немає спільноти, де ми б могли сісти та проговорити усі проблеми, вивести якісь загальні правила. Кожен фахівець керується власним етичним компасом, а нам потрібен діалог. Насамперед діалог з медіа.

Ольга Резнікова
Team Lead відділу лінкбілдінгу

Продовжуючи й одночасно завершуючи тему з міфами про лінкбілдинг, слід зазначити ще один, — щорічна спроба комьюніті «поховати» лінкбілдінг. Насправді ми вже це чуємо від Google протягом 10 років, але link building все ще живий. Нарощування посилальної маси — це мінливий фактор, але він має вирішальне значення для ранжування вашого сайту. І якщо ваш бізнес значною мірою залежить від SEO-трафіку, обов'язково додайте лінкбілдінг до вашої digital-стратегії.

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

КОМАНДА PROMODO РЕТЕЛЬНО СТАВИТЬСЯ ДО СКЛАДАННЯ СТРАТЕГІЇ ПРОСУВАННЯ САЙТУ В ПОШУКОВІЙ ВИДАЧІ. БАЖАЄТЕ ПРОВЕСТИ АУДИТ СВОГО РЕСУРСУ, АБО ОТРИМАТИ КОНСУЛЬТАЦІЮ — ЗАЛИШАЙТЕ ЗАЯВКУ. ПІДБЕРЕМО ОПТИМАЛЬНИЙ ВАРІАНТ.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз