НАПИСАТИ НАМ
Як спланувати бюджети на просування на 2025 рікЯк спланувати бюджети на просування на 2025 рік
25
.
12
.
2024

Як спланувати бюджети на просування на 2025 рік

ЗМІСТ

«Яка вартість просування сайту?», «Скільки коштує запустити рекламу?» — одне з питань, що турбує власників бізнесу. Ключове завдання — ефективне використання маркетинг-бюджету, щоб забезпечити окупність кожної витраченої гривні. Перший крок до цього — професійне планування бюджетів. Як це зробити? 

Чому важливо планувати маркетинг бюджет? 

Причина 1. Планування дає стратегічний курс: «Якими методами компанія досягне цілей?» та «До яких саме цілей ми йдемо?». Це усуває хаос і невизначеність.

Причина 2. Розрахунок unit-економіки допомагає визначити точки росту компанії. Які метрики варто покращити насамперед: середній чек, Conversion Rate чи CTR?

Причина 3. Бюджетування визначає необхідні ресурси. Наприклад, при плануванні бюджету для відеокампаній слід оцінити потребу у креативній команді для розробки промороликів.

Фактори, які впливають на вартість просування

Згідно з даними Dentsu, очікується збільшення глобальних витрат на цифрову рекламу на 9,2% у 2025 році, що становитиме $513,0 млрд, або 62,7% від загальних світових рекламних витрат.

Щоб розрахувати бюджет, визначте бізнес-цілі на рік, що вимірюються верхньорівневими KPI. Наприклад:

- цільовий дохід від продажів;
- рентабельність;
- обсяг кваліфікованих лідів;
- CPL.

Знаючи цільові показники, можна розрахувати бюджет на просування сайту за допомогою unit-економіки або медіапланування.

Цілі

Для того, щоб розрахувати бюджет необхідно визначитись з бізнес-цілями на рік. Вони мають вимірюватись у верхньорівневих KPI. Наприклад, цільовий дохід від продажів та рентабельність, обʼєм кваліфікованих лідів та CPL тощо. Знаючи цільові показники — можна визначити вартість просування сайту шляхом розрахунку unit-економіки або медіапланування.

Сезонність

Результати від маркетингових активностей змінюються залежно від сезону. Визначте сезонність своїх продуктів, щоб ефективно розподілити бюджет у високий та низький сезони.

Зовнішні фактори (конкуренція, ринкові фактори)

Рівень конкуренції впливає на вартість кліку та загальну вартість просування сайту. Наприклад, поява нового конкурента може потребувати коригування бюджетів.

Канали та типи кампаній

Кожен канал має свою вартість. Наприклад, закупівля трафіку в Meta Ads може бути дешевшою, ніж у Google Search. Однак результати (CPA) можуть відрізнятися. Плануйте бюджети для кожного каналу окремо.

Як оцінити бюджет на просування

Розрахуємо бюджет на просування сайту, використовуючи метод медіапланування на прикладі двох платних каналів трафіку Google Ads та Meta Ads.

Мета: залучити 1000 продажів за місяць.

Відомі показники:

- Середня конверсія сайту: 2,5%;
- CPC для Google Ads: 15 грн;
- CPC для Meta Ads: 10 грн.

Для Google Ads закладемо вище значення, ніж в Meta Ads, бо в цьому каналі користувачі більш націлені на покупку.

Тепер важливо визначити плановий CPC для обох каналів.

*Для Google Ads використовуйте інструмент Google Keyword Planner для визначення вартості кліку за вашою семантикою.

*Для розрахунку Meta Ads ви можете використовувати бенчмарки по CPM, CTR, CPC з офіційних звітів Meta або на зовнішніх ресурсах

На базі отриманої інформації від збору даних готуємо прорахунок:

Для досягнення мети потрібно закласти 500 000 грн бюджету

Кроки до складання бюджету на просування сайту на 2025 рік

При формуванні річного маркетинг-бюджету дотримуйтесь готової Roadmap.

Крок 1. Визначте стратегічні цілі та KPI

- Збільшити дохід на 15% YoY
- Знизити CPA на 20%
- Протестувати нові ринки

Крок 2. Збір даних

Проаналізуйте дані за минулий рік. Якщо запуск новий, використовуйте зовнішні ресурси для пошуку бенчмарків.

Крок 3. Розрахунок unit-економіки

Використовуйте медіапланування (яке ми робили у попередньому блоці) для розрахунку показників та оцінки рентабельності бюджету.

Крок 4. Оцінка та коригування

Обговоріть бюджет із командою. Чи реалістичний план? Чи достатньо ресурсів? Відповіді допоможуть скоригувати стратегію.

Помилки при плануванні бюджету

Завищені цілі

Нереалістичні цілі можуть призвести до збитків.

Відсутність бюджету на тестування

Завжди закладайте 10-20% від загального бюджету на тестування нових гіпотез, якщо дозволяє поточна ситуація виконання KPI.

Нераціональне розподілення між каналами

Вам може здаватися що Google Search — єдиний правильний канал для просування вашого продукту, ви будете намагатися витиснути все з нього в той час, як ваші конкуренти будуть забирати частку ринку в інших каналах більш успішно. Диверсифікуйте бюджети, щоб уникнути втрати частки ринку.

Помилкова оцінка обʼєму цільового ринку

Не знаючи свою цільову аудиторію та її реальний розмір є ризики витрачати бюджет даремно. Вивчайте ринок, щоб уникнути нецільових витрат.

Ігнорування коригувань бюджету в процесі

Моніторинг прогресу допоможе швидко адаптувати бюджет. Так, наприклад в процесі місяця ви можете побачити ріст попиту на ваш продукт або категорію товарів за прийнятними результатами, тому є сенс збільшити бюджет задля масштабування.

Непередбачувані фактори. Трапитися може різне — від багів на сайті до блокування акаунтів. Завжди майте резервний бюджет на непередбачені ситуації.

Висновок

Планування маркетинг-бюджету на 2025 рік допоможе бізнесу працювати більш усвідомлено та передбачувано. Основні тези:

- Розробіть стратегічні цілі та визначте KPI для кожного етапу;
- Аналізуйте дані попередніх періодів або використовуйте зовнішні бенчмарки;
- Розраховуйте бюджет на просування сайту за допомогою медіапланування;
- Враховуйте сезонність, рівень конкуренції та специфіку каналів;
- Регулярно відстежуйте результати й адаптуйте стратегію;
- Не забувайте про резервний бюджет для непередбачених ситуацій.

Також на цю тему:

No items found.
Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

Щоб уникнути помилок та точніше запланувати бюджет на розкрутку сайту, звертайтеся до експертів Promodo. Замовляйте прорахунок маркетинг-бюджету.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз