НАПИСАТИ НАМ
12
.
08
.
2020

Що таке аутріч і як він працює: стратегія для eCommerce

ЗМІСТ

За даними Ahrefs, майже у половини сторінок з ТОП-10 видачі присутні зворотні посилання. Ця цифра з одного боку говорить про довіру, яку викликає у Google-бота посилальна маса сайтів, а з іншого – підігріває інтерес до такої послуги як аутріч. У цьому матеріалі розбираємося, що таке аутріч-маркетинг і навіщо він eCommerce-проекту.

Що таке аутріч?

Аутріч (outreach) – це метод просування, який має на увазі особисті домовленості з власниками сайтів або блогерами про рекламу на певному веб-ресурсі. Найчастіше мається на увазі розміщення матеріалу зі зворотніми посиланнями, банери або згадки про бренд. Outreach можна назвати молодшим братом лінкбілдінгу, тільки більш людяним, спрямованим на людей, а не на досягнення технічних цілей.

Основна мета аутріч як послуги – створення взаємовигідних зворотніх посилань для поліпшення органічного рейтингу і залучення нової аудиторії. Аутріч не тільки сприяє нарощуванню посилальної маси сайту, але і дуже впливає на підвищення впізнаваності бренду і плекання довіри з боку аудиторії.

Плюси аутріч-маркетингу

Можливість охопити свою ЦА. Аутріч – процес за своєю природою холодний. Він має на увазі масове вибудовування контактів з тими, хто заздалегідь в цьому не зацікавлений. Але є одна принципова відмінність – ви самі вибираєте ті веб-ресурси, які, на вашу думку, допоможуть просувати продукт серед аудиторії яка вам підходить.

Швидкий результат. Аутріч здатний в стислі терміни знайти і залучити вашого споживача. Якщо говорити про зростання позицій у видачі, то, в середньому, на це піде від тижня до місяця.

Персоналізована реклама. Про важливість персоналізації в email-маркетинзі ви вже чули. Просто нагадаємо, що Open Rate персоналізованих листів досягає 82%, а CTR – 75%. Важлива персоналізація і в аутріч-маркетингу, причому відразу у двох напрямках. При контакті з видавцями персоналізація значно збільшує шанси на досягнення бажаного результату. А публікації в блогах і сайтах, де проводить час ваша ЦА, – ще один персоналізований спосіб заявити про свій бренд.

Мінуси аутріч-маркетингу

Ризик витратити час даремно. В процесі аутріч не обійтися без попереднього аналізу та підготовки списку ресурсів, аудиторія яких найцікавіша вашому бізнесу. Пропустити цей етап – з високою ймовірністю витратити час даремно.

Аутріч – процес трудомісткий. Це ціла система повторюваних і іноді утомливих дій, які виконуються вручну: аналіз, визначення цільових ресурсів, підготовка списку контактів, іноді тривалі переговори. Очікування, фоллоу апи, знову очікування. І так поки ваше посилання не буде помічена Google-бот, проіндексоване і опубліковане. З цієї причини деякі компанії наймають лінкбілдера або навіть аутрічера. Такий фахівець вже має напрацьовану базу якісних веб-сайтів для аутріч, а також добре підкований в особливостях самого інструменту.

Грошові ризики. За даними Ahrefs, середня вартість розміщення одного посилання становить $361,44. Гостьовий пост може обійтися в $77,80. Так, аутріч – дорога послуга.

Аутріч: робоча стратегія

Вибір робочої аутріч-стратегії залежить від цілей бренду, ніші, обраного формату і обставин, в яких знаходиться сам бізнес. Але жодна аутріч-стратегія не обійдеться без:

  • аналізу;
  • підготовки шаблону і налагодження контактів з блогерами / видавцями;
  • переговорів з власниками сайтів;
  • підготовки контенту;
  • відстеження результатів.

Тепер докладніше.

Аналіз. Щоб зрозуміти, які саме веб-ресурси користуються популярністю у вашої аудиторії, аналізуємо зворотні посилання конкурентів. Особливу увагу приділяємо тим, які вже зайняли своє місце на верхівці пошукової видачі. За отриманими даними складаємо список ресурсів, які з великою ймовірністю стануть в нагоді і для нашої аутріч-стратегії.

Аналізуючи контрольний профіль конкурентів, рекомендуємо скористатися комплексними інструментами для SEO-аналізу, наприклад, Ahrefs або SemRush. Ми активно використовуємо Ahrefs. Щоб знайти найбільш актуальні онлайн-ресурси, відкриваємо вкладку Сайт Експлорер і шукаємо зворотні посилання основних конкурентів, тобто сайтів з ТОП-10.

что такое аутрич

Що нас цікавить:

  • мова;
  • трафік;
  • тип посилання: Dofollow, UGC, Sponsored, Content.
плюсы аутрич-маркетинга

Далі переходимо до розбору результатів пошуку за частими та релевантними запитами. Для цього використовуємо Content Explorer, вбудований на сайті ahrefs.com.

как строить аутрич-стратегию

Оцінюємо результати пошуку. Для цього використовуємо зв'язку операторів, наприклад, «запит» + inurl».

Створюємо список сайтів-донорів для нашої аутріч-стратегії. Якість донора можна визначити за наступними критеріями:

  • Позиція в результатах пошуку. Чим вище, тим краще.
  • Вхідний трафік. Трафік – це про довіру, тобто даний сайт корисний і цікавий для своєї аудиторії;
    Кількість вихідних посилань. Веб-сайти, які займаються продажем посилань через біржі відкидаємо відразу, пошукові системи з великою ймовірністю вважатимуть їх ненадійними і відправлять в спам. До того ж вага переданого посилання буде значно нижче.
  • Кількість сторінок в індексі.
  • Якість контенту. Оцінюємо регулярність публікацій, характер коментарів, наявність або відсутність помилок.
Марина Єрмолаєва, SEO Team Lead Promodo: Вибираючи майданчик для розміщення посилання, рекомендую звертати увагу на такі показники як DR сайту, відвідуваність, гео-прив'язка. Крім цього, перевіряйте ресурс на наявність неприродних посилань і відстежуйте, як часто на ньому публікуються платні посилання. Слідкуйте, не посилається чи підібраний видавець на матеріали з так званих сірих ніш. Також переконайтеся, щоб трафік на обраному сайті не просідав без видимих ​​причин.
outreach_рабочая стратегия

На етапі переговорів запитайте у власника сайту дані про поведінку користувачів: глибину перегляду і скролінгу, показник відмов etc. Це допоможе визначити рівень залученості аудиторії сайту.

Одна з причин, чому в Україні до класичного аутріч найчастіше вдаються тільки великі чи вузькоспеціалізовані сайти, – вже існуючі біржі посилань. Вони являють собою напрацьовану базу сайтів-донорів, тим самим скорочуючи своїм клієнтам час і сили на пошук якісного ресурсу для розміщення. Найбільш популярні посилальні біржі: GoGetLinks, Miralinks, Rotapost.

Готуємо шаблон листа та налагоджуємо контакти. На цьому етапі необхідно визначити тип співпраці, який цікавить. Його результатом може бути анкерне посилання, пост з посиланням або банер. Деякі сайти згодні співпрацювати за бартером або навіть безкоштовно, але якість посилань з таких сайтів буде значно нижче.

Обов'язково аналізуйте список обраних для аутріч сайтів. Відстежуйте, куди ведуть посилання, розміщені на їхніх сторінках, і дивіться на характер публікацій: реклама, інформаційні статті, огляди і гайди.

Марина Єрмолаєва, SEO Team Lead Promodo: Я раджу збирати результати вашого аутріч-аналізу в окремий файл, щоб у подальшому використовувати його для визначення пріоритетів і розуміння, на якому етапі знаходяться переговори з власниками сайтів. Ось приклад з нашої практики:
outreach-маркетинг_таблица публикаций
Приклад з eCommerce-проекту. Усереднена ціна за розміщення $200

Якщо список контактів виявився занадто довгим, використовуйте кілька шаблонів – по одному для кожного типу співробітництва. В темі листа вказуйте адресу сайту, а в тілі листа звертайтеся особисто до власника, обов'язково по імені. Чим більше ви пишете по темі і чим чіткіше формулюєте думки, тим вище шанси запам'ятатися і отримати швидку відповідь. Використовуйте діловий стиль письма, але не забувайте залишатися доброзичливими. Уникайте непотрібних деталей.

аутрич_как писать письмо издателю
Шаблон листа видавцеві, який в процесі аутріч використовуємо ми.

Бачите, що шаблони не працюють – міняйте тему, створюйте більш зрозумілий текст тіла листа. Не бійтеся у ввічливій формі нагадати про себе повторно. Використовуйте соціальні мережі, але не забувайте про повагу і кордони адресата – інакше ризикуєте опинитися настирливими.

Як в процесі аутріч знайти того самого ЛПР? Найчастіше це є адміністратор або власник сайту. А ще це також може бути контент-менеджер, головний редактор або менеджер зі зв'язків з партнерами. З'ясувати, хто займає одну з перерахованих вище посад, можна за допомогою Linkedin або Facebook.

Ведемо переговори з власниками сайтів і готуємо контент. Удача! Вам відповів ЛПР або просто хтось відповів. Прояснюємо важливі моменти:

  • Умови: бартер чи платне розміщення; у скільки обійдеться послуга.
  • Чи є у вашого посилання термін придатності, і на яких умовах власник сайту зможе продовжити його присутність на сторінці після закінчення терміну.
  • Чи є у сайта вигідні пропозиції в разі, якщо ви захочете забезпечити собі регулярне розміщення.
  • Дата публікації посилання.

Уточнюйте у власника сайту тему, обсяг, допустиму кількість зображень і посилань у тексті. Якщо плануєте доручити підготовку контенту підрядникам, трансформуйте всі вимоги в ясна ТЗ.

Публікуємо і моніторимо performance. Надсилайте остаточний варіант матеріалу, заповнивши контактну форму з проханням підтвердити, що всі домовленості в силі, а терміни публікації будуть дотримані. Як тільки контент буде опублікований, перевіряйте структуру публікації і наявність в ній:

  • анкорне посилання і URL;
  • бажаних атрибутів посилання: follow or nofollow;
  • відсутність тега noindex і наявність опублікованого матеріалу в індексі пошукових систем;
  • відсутність в публікації сторонніх посилань. Якщо не було такої домовленості, їх там бути не повинно.

Труднощі в тому, що власник сайту може змінити або видалити посилання на свій розсуд, тому його статус потрібно періодично контролювати. Для цього можна використовувати спеціальний сервіс, наприклад, Link Checker PRO.

Марина Єрмолаєва, SEO Team Lead Promodo: Ось так виглядає наш щомісячний звіт за послугою аутріч. Можна помітити, що ціни відрізняються в залежності від обсягу трафіку, який може запропонувати сайт. За нашими даними, одне якісне зворотнє посилання, в середньому, обійдеться в $130.
аутрич_отчет

Ми завжди прозорі в питаннях цін за розміщення на платформах, з якими співпрацюємо в рамках аутріч-стратегії. Зазвичай ми публікуємо 10-15 статей на місяць в рамках одного проекту.

Заключне слово

Для успішного аутріч варто відповідально підійти до вибору сайтів-донорів, чітко розуміти цілі такого просування, вміти спілкуватися і вести переговори. Лише за таких умов ви отримаєте якісні, а головне, природні посилання на сайт, що позитивно позначиться не тільки на просуванні, але й на іміджі бренду.

Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

Хочете обговорити аутріч-стратегію для вашого бренду – напишіть нам. Ми працюємо з багатьма західними проектами, тому накопичили досвід і експертизу у багатьох напрямах.

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз