Пандемія в рази прискорила темпи зростання української онлайн-торгівлі. За перше півріччя 2020 частка eСommerce в Україні збільшилася на 45% і вже становить 8% від загальної кількості продажів. Для порівняння, в ЄС частка eСommerce виросла на 36% і становить 10%.
З настанням карантину і локдауну як ніколи гостро постало питання і про продаж в інтернеті лікарських препаратів. Плюсів у ніші безліч:
- Замовлення онлайн економить величезну кількість часу: немає необхідності обдзвонювати різні аптеки, виходити з дому і стояти в чергах.
- Менше візитів в аптеки – менше контактів з потенційно хворими людьми.
- Користувач сам вибирає, де і коли отримати своє замовлення.
- Можна швидко порівняти ціни в різних аптечних мережах на певний препарат.
Як наслідок, 17 вересня 2020 Верховна Рада прийняла законопроект №3615-1, що нормує електронну роздрібну торгівлю лікарськими засобами, тобто продаж ліків через інтернет.
В інтерв'ю для Youtube-каналу «Велика Риба» Антон Аврінскій, CEO компанії LIKI24, розповідає, що прийняття цього закону сприятиме зменшенню на ринку кількості різноманітних протидій:
«Раніше було набагато більше опору в усіх площинах, тому що такого ніхто не робив (мова йде про сервіс доставки ліків – прим. Редакції). Є дуже консервативний ринок, який говорить, що ми тут вже 30 років працюємо, а тут прийшли ви, щось почали робити, як же так. Ми парируючи, пропонуємо їм робити це самостійно, у відповідь – ми не можемо, немає закону, ще щось. І тут приймають закон про продаж ліків в інтернеті.
Ми не займаємося продажем ліків онлайн, ми – зв'язок клієнта з офлайн, тому безпосередньо на нас цей закон не діє. Але ми дуже раді, що він з'явився, що він чітко прописує, як офлайнові гравці можуть продавати онлайн. Чому для нас це добре? Тому що нарешті ринок буде більш цивілізованим і більше гравців будуть активно цим займатися. І ми вже бачимо, що більше гравців цим займаються.
Об'єктивно, це може звучати дивно, але чим більше сильних гравців займається розвитком ринку, де дуже маленька частка, тим швидше розвивається цей ринок, більше грошей сюди потрапляє, а виграє той, хто найбільш перевірений, технологічний і не такий як інші…»
Але в цій «бочці меду» є і «ложка дьогтю» – реклама лікарських препаратів все ще так само заборонена в Україні, згідно з правилами Google Ads.
Поточні правила Google по відношенню до реклами медичних виробів і послуг
В Україні заборонена реклама ліків, що відпускаються як за рецептом, так і без рецепта. Плюс, існують ще й додаткові нюанси:
- Рекламу навіть дозволених товарів Google може відхилити, якщо на сайті присутні заборонені товари.
- Google автоматично сприймає будь-який сайт, на якому є можливість замовити ліки, як інтернет-аптеку, навіть якщо в описі сайту вказано, що це не так.
Після виходу нового законопроекту ми додатково звернулися в Google, намагаючись дізнатися, чи будуть у зв'язку з цим прийняті поправки і в політиці Google Ads. Відповідь не надихнула. Незалежно від нових законів і указів президента, політика Google в цьому питанні поки що залишається незмінною.
Щоб Google розглянув внесення поправок в політику компанії по відношенню до онлайн-аптекам в Україні, необхідно створювати запит на перегляд правил. Чим більше буде подібних звернень – тим краще.
І здавалося б, ну ось і все – рекламувати нічого ніде не можна. Але немає, є нюанси, які допоможуть просувати товари онлайн-аптек.
Рекомендації по просуванню в ніші онлайн-аптек
Наші рекомендації відштовхуватися від запуску Shopping, оскільки це найскладніший інструмент в питаннях проходження модерації. І якщо товар буде схвалений в Shopping, то пошукові та медійні кампанії також без проблем пройдуть модерацію.
Найважливіша рекомендація – спочатку підготуватися до того, що цей шлях буде непростим. Доведеться багато спілкуватися з підтримкою, відстоюючи свої інтереси, і бути гнучкими у створенні і перетворенні фідів:
- Дрібіть фіди за категоріями, тоді в разі відхилення одного фіда, всі інші залишаться працездатними.
- Після проходження модерації у вас напевно будуть відхилені товари у фіді. У даній ситуації дуже важко працювати з їх повторної модерацією, тому що високий ризик відхилення схвалених товарів. Слід розділити товари ще раз: на ті, які вже пройшли модерацію, і ті, які були відхилені в процесі перевірки. Таким чином ви забезпечите вже активні товари.
- У наповненні фіда варто звернути увагу на наступне:
- опис і назва препаратів не повинні включати в себе назви хвороб і проблем зі здоров'ям (просто характеристика товару або склад);
- важливо, щоб в складі не було заборонених компонентів з цього списку.
- Рекомендуємо запускати паралельно фіди російською та українською мовами, природньо, змінюючи при цьому id товарів, url і сам опис (необов'язково). Так ми даємо можливість товару відобразитися хоча б на одній із двох мов у пошуковій видачі.
Тематика онлайн-аптек, незважаючи на свою актуальність, досить складна для просування. Поки що для налаштування будь-яких рекламних кампаній вам знадобиться багато часу, терпіння і гнучкості у підході. Але якщо вас це не лякає, запустити можна навіть Shopping. З пошуковими і медійними кампаніями простіше, вони не вимагають стількох зусиль, буде досить дотримуватися правил і рекомендацій Google щодо текстів оголошень.
на розсилку