Уявіть, якби був інструмент, здатний підвищить лояльність споживача та повертати його на сайт бізнесу протягом місяця? Досягти цих цілей і навіть збільшити кількість покупок можна завдяки механіці гейміфікації «адвент-календар», яку Promodo розробляє та впроваджує для українських бізнесів.
У новому матеріалі ми розглянемо адвент-календар, як інструмент Retention-маркетингу, його переваги у святковий сезон та які бізнес-цілі допоможе закрити цей формат гейміфікації на сайті.
Що таке адвент-календар у маркетингу
Адвент-календар — це формат інтерактивної взаємодії з аудиторією бренду. Частіше їх можна зустріти у форматі фізичного календаря, що містить 25 різних подарунків, і наслідує стару християнську традицію підготовки до Різдва. Саме завдяки історії адвент-календаря, бренди змогли обʼєднати святкову атмосферу з новим інструментом маркетингу.
Адвент-календарі використовують бренди косметики та догляду за шкірою, солодощів, аксесуарів — де є масове виробництво та можливість створювати мініатюри товарів.
[[ROW-START]]
[[ROW-END]]
Українські бренди доєдналися до західної традиції не так давно, але це й не дивно, тому що створення адвент-календаря це недешево як для бізнесу, так і для споживача. Натомість ця механіка перейшла також у диджитал і створила більше можливостей для залучення більшої кількості користувачів.
Спойлер: адвент-календар, як інструмент email-маркетингу лише набирає популярності, тож конкуренти використовують його не часто.
Авдент-календар в Retention-маркетингу
Адвент-календар може бути однією з механік гейміфікації — ігрового формату, що використовуються в каналах email-маркетингу для різних цілей:
- Розширення бази активних користувачів
- Стимулювання взаємодії з брендом
- Збільшення кількості покупок та середнього чеку
- Утримання поточних покупців
- Збільшення конверсії в наступну покупку
Для користувача механіка залишається незмінною: протягом 25 днів він відкриває віконця з новими сюрпризами — знижками або унікальним промокодом на товар чи певну категорію. Цей формат гейміфікації мотивує користувачів відвідувати сайт щодня протягом дії активності і тримає інтригу, тому що пропозиції змінюються.
Активність можна впроваджути на довший період, наприклад, на весь грудень, якщо адвент-календар приурочений до новорічного сезону. А також використовувати адвент-календар для інших сезонних подій — Великодня, Дня народження бренду чи нової кампанії.
Як створити конверсійний адвент-календар для бізнесу
Адвент-календар створюється на окремому лендінгу у вигляді календаря з різними комірками. Ми розміщуємо на сайті бізнесу call buttons із закликом перейти отримати подарунки — натиснувши на нього, користувач переходить на окрему сторінку. На лендінгу спливає pop-up для збору контактної інформації, щоб він міг отримати свій подарунок на пошті, месенджері, тощо.
Весь лендінг персоналізується під стиль бренду, а додатково ми розробляємо стратегію комунікації в проморозсилках у каналі Retention, щоб залучити не лише нових клієнтів, а й існуючих.
Як працює механіка гейміфікації?
- Користувач опиняється на лендінгу та вводить свій email, щоб узяти участь.
- На пошту нових користувачів, яку вони вказали у формі підписки, приходить лист із кодом підтвердження. Існуючі користувачі — автоматично пропускаються до гри.
- Після того, як email підтверджено 一 користувач може «відкрити» та забрати подарунок поточного дня. Важливо: у комірках заховані подарунки, які можна відкрити лише в певний день.
- Під час дії активності в постійній комунікації ми нагадуємо користувачам відвідати сторінку.
Наприклад, до промолиста додається невеликий банер із нагадуванням про календар, натискаючи на який користувач може перейти до активності. Додатково ми можемо налаштувати «листи-нагадування» тим, хто не відвідував сторінку протягом певного періоду.
Також, щоб уникнути зловживання, ми впроваджуємо двоетапну перевірку та захист від фроду. Це інструмент, який гарантує, що кожен гравець буде унікальним, а ваша гейміфікація — не постраждає від дії шахраїв.
5 ідей адвент-календаря для бізнесу
Гейміфікація — новий для споживача формат email-активностей, тому, обираючи механіку та умови розіграшу, рекомендуємо зважати на особливості бренду, які можна використати в активності та поведінку ЦА. У механіці адвент-календаря можна використати різні ідеї, не обмежуючись типом подарунків, тривалістю розіграшу чи дизайном.
1. Створіть інтерактивну гру
Щоб урізноманітнити адвент-календар, ви можете заховати в певних віконцях завдання або побудувати всю активність на виконанні різних завдань, наприклад, розвʼязанні головоломок, вікторині чи квестах.
Кейс Ticketmaster
TicketMaster запустила 10-денний календар викликів, де щодня користувачі виконували різні завдання в спробі виграти подарункову картку. Їм потрібно було пройти вікторину, особистий тест або пограти в гру на пам’ять. За день обирали двох переможців.
2. Скористайтеся періодом післясвяткових знижок
Q5 — період після католицького Різдва, який описують як окремий сезон після основних зимових свят. Він триває з 26 грудня до середини січня і особливо актуальний для українського ринку, оскільки навіть із переходом на новий календар українці дарують подарунки на Новий рік і святкують Різдво 7 січня.
У своєму святковому гайді TikTok поділився, що 59 % користувачів купуватимуть подарунки після свят, щоб отримати більшу знижку, водночас, 69 % користувачів купуватимуть товари для себе.
Хоча адвент-календар більше асоціюється саме з періодом підготовки до Різдва, механіка гейміфікації підходить для різних кампаній та цілей.
3. Заколабтеся з партнерами
Адвент-календар можна використати для колаборації з іншими брендами й додайте на комірки лого різних брендів, щоб залучити користувачів до гри. Розуміння того, які призи або знижки на бренди на них чекають, може спонукати зіграти більшу аудиторію.
Кейс Kiabi
Французький ритейлер, що спеціалізується на модному одязі за доступними цінами для всієї сім’ї, у своєму адвент-календарі щодня презентував новий партнерський продукт.
4. Підготуйте суперпризи для найлояльніших клієнтів
Адвент-календар спонукає користувачів щодня заходити на сайт, щоб відкрити комірку та отримати подарунок поточного дня. Але ми розуміємо, що утримувати увагу споживача протягом 25 днів навіть за умови бонусів — важко. Тому можемо створити додаткові умови, за яких користувачів, які відвідують сайт щодня протягом 7, 14, 21 тощо днів — отримують суперприз. Така додаткова механіка стимулюватиме користувачів не пропускати жодного дня.
Також ви можете запланувати суперприз для найбільш активних користувачів, які відкриють усі щоденні комірки за час активності. Ці умови потрібно завчасно комунікувати, тому вони повинні бути зрозумілими перед тим, як користувач почне гру.
5. Використовуйте різні свята та інфоприводи
Не обмежуйтеся виключно різдвяними святами. Нагадаємо, що адвент-календар стимулює до взаємодії з брендом, допомагає бізнесу збільшувати кількість покупок та розмір середнього чеку. Тому використовувати цю механіку можна під нові кампанії, День народження бренду, сезонні розпродажі чи інші календарні свята, такі як День усіх закоханих чи Великдень.
Поради для бізнесу, який хоче запустити на сайті гейміфікацію
- Створюйте візуально зрозумілий дизайн гейміфікації, щоб у користувача не виникало труднощів під час реєстрації чи вибору подарунка.
- Пропишіть чіткі умови акції та врахуйте всі питання, які можуть виникнути в користувача.
- Перед тим як обрати призи — переконайтеся, що обрані подарунки або категорії мають достатню кількість товарів і ви готові до високого попиту.
- Щоб забезпечити ефективність гейміфікації, важливо отримувати стабільний трафік на сайт, для цього залучили інші канали просування: медійні кампанії, PPC та соціальні мережі.
- Оцініть проєкт та розрахуйте ефективність гейміфікації за допомогою спеціального калькулятора Promodo. І звертайтеся до наших спеціалістів з Retention-маркетингу, щоб разом підготувати гейміфікацію для вашого сайту.
Також на цю тему:
- Як працює гейміфікація для ніші ювелірних виробів: кейс Pandora
- Топ-5 метрик утримання клієнтів, які можна виміряти
- Підписатися на розсилку заново: як повернути відписаних користувачів
- Стратегія pop up: як збільшити конверсію та покращити взаємодію з користувачами
- Чому підписатися на розсилку — це win-win для бізнесу та споживачів. Або як працює Retention на MAUDAU
на розсилку