У Google є класне безкоштовне рішення для eCommerce, яке може дати органічне збільшення охоплення, продажів та трафіку. Працює ця функція у розділі Google Shopping і називається Free Listings. У цьому матеріалі розповідаємо, що це таке, як налаштувати та кому буде корисне.
Що таке Google Shopping та Free Listings
Google Shopping — це один з інструментів, який дозволяє розміщувати товарні пропозиції у пошуковій видачі та демонструє відмінні результати для проєктів eCommerce. Цей тип ще називають пошуковою системою для порівняння цін або прайс-агрегатор товарів.
Як це працює на прикладі: звичайний користувач вводить у пошуку запит «Dyson», а Google створює дошку оголошень товарів, що складаються як із рекламних, так і з безкоштовних.
Безкоштовною функцією у вкладці Google Shopping є саме Free Listings. Вона забезпечує інтернет-магазинам додатковий спосіб продемонструвати свої продукти потенційним клієнтам, підвищуючи їх органічну видимість.
Ці списки товарів відображаються поряд із платними оголошеннями у вкладці «гугл покупки». Картки містять важливу інформацію про продукт: фото, назву, ціну, вартість доставки та посилання на магазин.
Ось, що вам потрібно знати про ефективність Google Shopping та Free Listings:
- 81% сучасних споживачів проводять онлайн-дослідження, перш ніж прийняти рішення про покупку.
- Приблизно 49% покупців під час цього звертаються саме до Google.
- Також статистика показує, що оголошення в Google Shopping є на 30% ефективніше стандартних оголошень.
Переваги та недоліки Free Listings
Функція Free Listings має неабиякі переваги для просування eCommerce:
- Кращий рейтинг кліків. Покупці майже вдвічі частіше вибирають торгове оголошення.
- Google має чималу кількість вимог до сайту, заповнених атрибутів про товар та надійність продавця. Про всі вимоги ми розкажемо згодом.
- Контролювати і видозмінювати показ безкоштовних оголошень, на відміну від рекламних, не можна.
Які є типи Free Listings
- Стандартні оголошення. Виглядають як звичайні результати пошуку, але містять додаткову інформацію про продукт: опис, ціна, оцінка користувачів, відгуки, наявність тощо.
- Розширені безкоштовні списки. Відображаються у вкладці «Покупки» або в інших місцях призначення Google, наприклад YouTube, «Зображення» тощо. Тут важливо завантажити якісні зображення і заповнити якомога більше атрибутів.
- Списки місцевого асортименту. Вимагають наявність спеціального фіда. Допомагає місцевим магазинам бути поміченими серед локальної аудиторії.
Чим Free Listings відрізняються від платних оголошень
Гугл органічно переплітає рекламні та безкоштовні оголошення у пошуковій стрічці чи на інших ресурсах. Водночас показ Free Listings все ж дещо відрізняється від платних:
- Розміщення. Платна реклама розміщуватиметься вгорі та збоку від результатів пошуку, а безкоштовна — нижче. Під час використання вкладки «Усі» безкоштовні зазвичай з’являються кілька разів, згруповані за ціною або типом. На вкладці «Зображення» вони відображатимуться під платними оголошеннями та можуть мати тег продукту в нижньому лівому куті. У вкладці «Покупки» free Listings знаходяться під платними оголошеннями.
- Візуально. Безкоштовні оголошення містять більше інформації про товар. А в розділі «Покупки» є більшими за розміром в порівнянні з рекламними. Для настільного комп'ютера різниця ледь помітна, але для мобільного телефону — залежить від категорії. Google, наприклад, може надати більше місця для зображення картки з одягом, але для картки з технікою надасть більше місця для опису.
- Контроль. Платними оголошеннями можна керувати за допомогою спеціальних інструментів для оптимізації ефективності показів.
Де відображатимуться ваші товари
З 2023 року функція Free Listings дозволяє вашим продуктам відображатися не лише на таких вкладках Google як: «Покупки», «Зображення», «Пошук», але й на YouTube і сайтах-партнерах Google.
Ось що треба знати про особливості розміщення Free Listings на YouTube та у вкладці «Зображення»:
- YouTube. Поки користувачі шукають чи переглядають відео, вони можуть також відкрити каталог продуктів. Крім того, коли користувач шукає певний роздрібний товар на YouTube, він може натрапити на схожі товари в результатах пошуку.
- «Зображення». Коли користувачі шукають щось у цій вкладці, вони можуть натрапити на картки товарів, що позначені міткою «продукт», схожою на тег для покупок. Цей тег означає, що товар готовий до покупки. Якщо користувач клацне зображення, він знайде детальну інформацію про перелік продуктів під ним. Якщо покупець натисне кнопку «Відвідати», він перейде безпосередньо на сторінку з інформацією про цей продукт, тобто ваш веб-сайт, щоб завершити покупку.
Вимоги до продавців
Щоб користуватися цією чи будь-якою іншою послугою Google, потрібно мати акаунт у Merchant Center. Тому якщо у вашого бізнесу немає акаунту, його потрібно створити й налаштувати. Допомогти це зробити можуть спеціалісти Promodo.
Якщо у вас є обліковий запис у Google Merchant Center, привʼяжіть ваш веб-сайт до акаунту й підтвердіть право власності на нього. Це можна зробити чотирма способами:
- Додати тег HTML.
- Завантажити файл HTML.
- Зв’язати свій веб-сайт із Менеджером тегів Google.
- Зв’язати свій веб-сайт із Google Analytics. Це може не спрацювати, якщо ви використовуєте сторонню платформу, як-от Shopify. Радимо користувачам таких облікових записів підтверджувати сайт за допомогою тегу HTML.
Наступний крок — перевірити, чи відповідає веб-сайт всім вимогам Google. Головний принцип якого — щоб покупці мали якомога кращі й простіші враження під час покупки.
За вимогами Google сайт обовʼязково має містити:
- Контактну та платіжну інформацію;
- Політику повернення та відшкодування;
- Умови виставлення рахунків;
- Безпечний процес перевірки, захищений дійсним сертифікатом SSL;
- Схвалений канал продуктів;
Щоб мати право на безкоштовне розміщення оголошень, ви також повинні відповідати таким критеріям:
- Дотримуватися політики Google щодо розміщення товарів у Free Listings.
- Дотримуватися загальних правил Google щодо торгових оголошень.
- Розмістити політику повернення товару на веб-сайті та в обліковому записі мерчант центр. Чітка політика повернення має вирішальне значення для потенційних покупців, і розміщення вашої політики в оголошеннях і списках потенційно може підвищити ефективність показу товарів.
- Розмістити посилання на політику доставки з вашого магазину в обліковому записі Merchant Center.
Фахівці Promodo радять підтримувати свій обліковий запис в актуальному стані та надавати якісну інформацію, бо це напряму впливає на ваше право Free Listings.
Ключові слова
Перед тим, як створювати каталог продуктів для Free Listings, вам варто визначити найрелевантніші ключові слова, які використовують потенційні клієнти для пошуку продуктів, схожих на ті, що пропонує ваша компанія.
Ось як це можна зробити:
- Подумайте, які атрибути та деталі продукту найчастіше використовують користувачі, щоб знайти продукти у вашій категорії. Наприклад, значна кількість покупців шукають товари за кольором, матеріалом, брендом або певним типом.
- Проаналізуйте дії конкурентів. Якщо ви бачите у пошукових запитах товари продавців з вашої ніші, варто вивчити списки їхніх продуктів та стратегії просування. Так ви будете розуміти ціноутворення, ключові слова та інші фактори, які використовують конкуренти.
Складіть список ключових слів для кожної групи товарів, які ви плануєте просувати за допомогою Free Listings. Ці слова знадобляться при формуванні атрибутів та опису у каталозі продуктів у Google Merchant Center.
Також ви можете оптимізувати дані фіду та атрибутів продукту. Виділіть будь-які відмінності, такі як колір, матеріал, технічні характеристики або унікальні характеристики. Скористайтеся простором, який пропонує Google, особливо в полі опису продукту, щоб запропонувати потенційним покупцям більше інформації.
Стратегічна інтеграція ключових слів у назви та описи продуктів та оптимізація фідів та атрибутів збільшать ймовірність появи ваших продуктів у релевантних результатах пошуку.
Створюємо канал продуктів у Google Merchant Center
Тепер можемо переходити до створення каналів продуктів, які згодом буде показувати у Google:
- Увійдіть у свій обліковий запис Merchant Center.
- У головному навігаційному меню зліва натисніть «Продукти».
- Натисніть «Канали», щоб переглянути налаштування для різних каналів.
- Якщо у вашому каналі вибрано безкоштовну інформацію про товари: ви побачите Free Listings у стовпці «Ціль».
- Якщо для вашої стрічки не включено Free Listings: виберіть стрічку, а потім виберіть «Налаштування». У розділі «Місця призначення» встановіть прапорець Free Listings.
Важливо: Якщо ваш обліковий запис у Merchant Center було створено через партнера, ваші дані про продукт було надіслано до Merchant Center за допомогою Content API. У такому випадку будь-які зміни даних про продукт потрібно вносити через партнерський портал.
Як додати товари у Free Listings
Товари у Free Listings можна додати кількома способами:
- Дані з вашого веб-сайту. Просканований вміст вашого інтернет-магазину, який стосується товарів, також може безкоштовно відображатися в списках і анотаціях продуктів на платформах Google. Це може статися, навіть якщо інформація не була надіслана через мерчант центр. Це робиться для того, щоб під час пошуку інформації в гугл люди бачили широкий вибір продуктів від широкої групи роздрібних продавців. Ви можете контролювати, як відображається інформація про ваш продукт, і в будь-який час відмовитися від неї, запровадивши елементи керування скануванням та індексуванням.
- Дані з Merchant Center. У цьому випадку потрібно завантажити дані для каналу продуктів, заповнити атрибути і надати всю інформацію про продукт. Деталі, які ви надаєте за допомогою цих атрибутів, є основою для створення безкоштовного списку ваших продуктів.
Створюємо атрибути для каналу продуктів
Чим детальнішу інформацію Google має про ваші товари та веб-сайт, тим з більшою ймовірністю ви потрапите у безкоштовні списки. Це також впливає на якому місці ви будете у цих списках. Тому важливо заповнити якнайбільше атрибутів.
Атрибути, які необхідні для всіх продуктів:
- ID;
- Назва;
- Посилання (на вашу цільову сторінку);
- Посилання на зображення (посилання на зображення основного продукту);
- Ціна;
- Опис;
- Доступність.
Інші не менш важливі атрибути:
- Стан. Необхідний для вживаного або відремонтованого продукту.
- Бренд. Необхідний для продукту з чітко пов’язаним брендом або виробником.
- Global Trade Item Number. Обов’язковий для всіх товарів із призначеним виробником GTIN.
- Manufacturer Part Number. Необхідно для всіх товарів без GTIN. Зіставте інформацію про ваш продукт із найбільш релевантними запитами.
- Мультиупаковка. Укажіть, якщо ваш продукт складається з кількох ідентичних продуктів, згрупованих в один продукт, наприклад «10 пар білих бавовняних шкарпеток».
- Пакет. Обов’язковий, якщо ваш продукт є пакетом або має упаковку.
- Колір. Обов’язково для одягу та аксесуарів. Надішліть основний колір вашого продукту. Якщо ваш продукт має варіації за кольором, використовуйте атрибут Item group ID.
- Розмір. Необхідно для одягу, взуття та аксесуарів. Укажіть стандартний розмір вашого продукту. Якщо ваш продукт має варіанти за розміром, використовуйте атрибут Item group ID.
- Вікова група. Необхідно для одягу, взуття та аксесуарів. Укажіть, для якої демографічної групи призначено ваш продукт. Цей атрибут використовується в поєднанні з атрибутом статі, щоб клієнти бачили правильну інформацію про розмір.
- Стать. Обов’язково для одягу, взуття та аксесуарів. Укажіть, для якої статі призначений ваш продукт, або надішліть «унісекс», якщо стать не вказано. Цей атрибут використовують у поєднанні з розміром і віковою групою.
- ID групи товарів. Необхідно щоб згрупувати варіанти одного виду продукту.
- Доставка.
- Податок.
- Візерунок. Рекомендовано лише для Apparel & Accessories.
- Матеріал. Рекомендовано лише для Apparel & Accessories
- Додаткове посилання на зображення. Надайте до 10 додаткових зображень для кожного продукту, щоб допомогти клієнтам побачити різні деталі вашого товару. Цей атрибут використовується як додаток до обов’язкового фото.
- Тип розміру.
- Система розмірів. Рекомендовано лише для Apparel & Accessories.
- Посилання в індексі пошуку Google. Рекомендовано для всіх продуктів. Таким чином ви допоможете Google зіставити ваші дані про продукт із запитами користувачів, пов’язавши ваші продукти з правильною URL-адресою в індексі пошуку Google.
Кілька порад від команди Promodo
Команда Promodo радить при створенні каталогу товарів звернути увагу на кілька моментів:
- Переконайтеся, що зображення продукту відповідають вимогам Google щодо розміру та форматування: чіткі, продукти показані з різних ракурсів, висока якість.
- Використовуйте описові назви файлів і теги alt. Google отримує інформацію про ваші зображення за допомогою цих атрибутів, вимогою є також включати альтернативний текст.
- Google Images підтримує структуровані дані, як-от метадані продуктів, відео, рецептів і зображень. Включення цієї інформації робить ваші зображення придатними для розширених результатів Google за умови, що ви включаєте атрибут «image».
- Регулярно оновлюйте інформацію на вашому сайті.
- Додайте на сайт відгуки клієнтів у Google.
Аналізуйте ефективність безкоштовних списків за допомогою таких показників, як кліки й покази, які можна знайти у Google Merchant Center. Ви також можете використовувати редактор звітів, щоб порівнювати показники платних і безкоштовних покупок або сегментувати трафік за продуктом, брендом або категорією.
Маючи чітке розуміння того, які продукти отримують більше видимості та зацікавленості, ви можете точно налаштувати оптимізацію безкоштовних списків і платних торгових кампаній, щоб більш ефективно розподіляти ресурси.
ТАКОЖ НА ЦЮ ТЕМУ:
- Google shopping: 6 способів оптимізації товарного фіда та рекламної кампанії
- Рейтинг продавця та відгуки про товари google ads: покрокова інструкція
- Тренди seo у 2024 році: 7 важливих тенденцій, про які всі говорять, але не знають, що з цим робити
- Чому google блокує акаунти рекламодавців? Найпоширеніші причини для Google Ads та Google Merchant
- Як вдосконалення взаємодії користувачів із сайтом подвоїли органічний трафік
на розсилку