Навіть незначні помилки в юзабіліті можуть стати серйозними бар'єрами для потенційних клієнтів і призвести до втрати продажів. У цій статті розберемо найбільш поширені помилки в юзабіліті у eCommerce, які відлякують покупців, та покажемо, як їх виправити, щоб підвищити конверсію і задоволення клієнтів.
Що таке юзабіліті
Юзабіліті — це легкість, з якою користувач може використовувати продукт, сайт або застосунок. Юзабіліті значення полягає у створенні продуктів і сайтів, які є інтуїтивними та ефективними для користувачів.
Юзабіліті сайтів це не лише питання зручності, але й забезпечення того, щоб користувачі могли досягати своїх цілей без зайвих зусиль. Якісний дизайн сприяє легкій навігації, зводить до мінімуму помилки, та підвищує конверсію.
Важливо, щоб користувачі могли швидко адаптуватися до інтерфейсу, запам'ятовувати основні дії та відчувати позитивний досвід від використання продукту.
Помилка №1. Неточні кліки
Перша незручність, з якою користувачі зустрічаються після завантаження сайту, — це неточні натискання на посилання і кнопки. На екрані мобільного точність попадання пальцем у певну точку знижується в рази, що негативно впливає на юзабіліті сайту.
Усі інтерактивні елементи повинні бути досить великими і з відступами навколо, щоб користувач міг впевнено натискати на них пальцем, уникаючи випадкових попадань.
Помилка №2. Пошук не дає релевантну підказку
Пошук на eCommerce-сайті не менш важливий, ніж рубрикатор товарів. Він сильно впливає на конверсію. Не вірите? Порівняйте коефіцієнт конверсії серед користувачів, які скористалися перед цим пошуком, і тих, хто цього не робив.
Принципи юзабіліті сайту будуються на тому, щоб налаштування підказок не призвело до втрати потенційного клієнта.
Пошукова підказка з автозаповненням може як наблизити користувача до замовлення, так і збити з пантелику. Наприклад, якщо ви шукаєте крем для рук на сайті і вводите запит «крем», то підказка пропонує на вибір категорії товарів, а також показує кілька товарів з першої категорії.
Уточнюючи запит на «крем для рук», підказка знову пропонує категорії, але вони вже не відповідають пошуку. І лише кілька товарів з наявних позицій.
Зручнішим рішенням було б відображення в першу чергу кількох популярних властивостей категорії «крем для рук», наприклад за призначенням (зволожуючий, живильний і т.д.).
Суть рішення в тому, що в міру попадання призначеного для користувача запиту в категорії товару з великою кількістю позицій, пошук повинен пропонувати релевантні підказки, а не просто підтягувати велику кількість товарів.
Кілька порад по візуальній складовій підказки:
- Показуйте пошук і підказки на весь екран (в мобільній версії);
- Гуртуйте результати в підказці (товари, категорії, властивості);
- Дайте користувачам зрозуміти, якщо результати підказки в мобільній версії можна проскролити;
- Уникайте прокрутки у версії для ПК;
- Додайте можливість швидко очистити поле з пошуковим запитом.
Помилка №3. Пошук не видає результати при альтернативних запитах
В eCommerce пошукові запити користувачів і назви категорій товарів часто відрізняються, тому дуже важливо запропонувати клієнту саме те, що він шукає.
Для таких випадків, які найчастіше ведуть до нерелевантних результатів, слід попрацювати над розпізнаванням граматики, синонімами і розкладкою клавіатури. Припустимо, ви спантеличені питанням заміни опалювальних батарей. Вводимо в пошук «батареї» і ... ні підказка, ні результати пошуку не пропонують нічого відповідного. Тільки змінивши запит на «радіатори», ви отримаєте релевантну видачу.
Також постійно трапляються запити з граматичними помилками, помилками друку, написанням англійських назв українськими буквами. Їх розпізнавання вже давно є правилом хорошого тону юзабіліті сайта.
Проаналізуйте, що запитують користувачі і чого не можуть знайти.
Для цього можна використовувати Google Analytics, де повинен бути включений трекінг пошуку, також потрібно налаштувати додатковий параметр, що спрацьовує при завантаженні сторінки «нічого не знайдено».
Коли зберете всі дані, зможете подивитися звіт за ключовими словами з параметром «нічого не знайдено» і налаштувати цей список на відображення відповідних результатів.
Помилка №4. Немає можливості відфільтрувати результати пошуку
Якщо запит користувача збігається з назвою товарної категорії, то йому потрібно показати продукти з цієї категорії разом з блоком фільтрації за властивостями товару. Це відразу дасть користувачеві можливість звузити список знайденого до найбільш релевантних пропозицій.
Наприклад, ось тут дуже загальні фільтри, які не дають користувачеві обрати більш точні характеристики, такі як конкретне видавництво, жанр, вікова група, формат обкладинки тощо.
Також варто врахувати, що користувач має відразу переходити в потрібну категорію і вже там він працюватиме з фільтрами. Переконайтеся, що ваш сайт відпрацьовує запити з точною відповідністю — це відразу скоротить шлях користувача до замовлення.
Юзабіліті сайта це про наявність інструментів, що дозволяють швидко і точно знаходити потрібні йому товари або інформацію, зокрема за допомогою точних фільтрів.
Помилка №5. Не відображаються застосовані фільтри
Видимість застосованих фільтрів — досить поширена проблема, яка зустрічається навіть серед юзабіліті сайтів українських рітейлерів. Щоб передати всю суть цієї незручності, розгляньмо кілька кейсів:
Кейс 1: Ви гуглите «пилососи для алергіків» або подібну комбінацію «категорія + призначення», «категорія + бренд», і переходите на сайт. Як правило, з метою пошукової оптимізації, перехід за такими запитами видно у хлібних крихтах.
Або, припустимо, хтось поділився подібним посиланням, і перейшовши по ньому з мобільного телефону, користувач працює з відфільтрованим списком товарів, але ніяких зовнішніх ознак цього не бачить.
Результат: у клієнта складається хибне уявлення про асортимент магазину.
Кейс 2: Зайшовши у певну категорію товарів, користувач починає працювати з фільтрами. І після їх застосування переглядає список товарів. На цьому моменті важливо, щоб він бачив застосовані фільтри.
Далі, вивчаючи відфільтровані товари, він розумієте, що хоче розширити чи звузити категорію. Тому можливість видалили один чи кілька характеристик має бути видимою та функціональною.
Як це можна реалізувати:
- Відобразити застосовані фільтри в хлібних крихтах;
- Відобразити їх на самій сторінці. У більшості випадків інтернет-магазини відображають індикатор на кнопці фільтра, але це скоріше компромісне рішення. Індикатор може залишитися непоміченим.
- Відобразити над списком товарів.
Незалежно від способу реалізації, робота з відфільтрованим списком повинна відповідати наступним критеріям:
- Підтвердження. Даємо користувачеві зрозуміти, що обрані ним фільтри дійсно застосовані.
- Контекст. Показуємо, за якими параметрами фільтрується поточний список товарів.
- Взаємодія. Пропонуємо швидкий спосіб скасувати окремі фільтри або все відразу.
Помилка №6. Неточні назви для фільтрів товарів
Багато інтернет-магазинів не звертають увагу на назви фільтрів, просто дублюючи туди властивості товару або назви спецпропозицій. У випадках, коли пошук користувача заснований тільки на знаннях товарної категорії, специфіка може бути складна для розуміння.
За такої інформації без пояснень, як один із сценаріїв, користувач може піти гуглити ці терміни і, зрештою, перейти на інші, але якісніші юзабіліті сайти.
Найпростіше рішення — використовувати в системі фільтрів прості і звичні користувачеві слова. Якщо не вдається цього зробити, зважаючи на тематики або інші причини, залишайте пояснення, лаконічно оформивши його у підказці.
Помилка №7. Несумісні фільтри
Всупереч очікуванням користувачів, багато інтернет-магазинів реалізують застосування фільтрів на суперечливих умовах, за логікою «або/або». Це може стати причиною високого показника відмов. Поняття юзабіліті охоплює такі аспекти, як інтуїтивність і зручність використання, зокрема й у процесі застосування фільтрів.
Припустимо, ви вибираєте шурупокрут в інтернет-магазині. Перейшовши до відповідної категорії, ви хочете відфільтрувати список товарів за декількома брендами. Вибравши одного з виробників, ви вже не зможете обрати інших і будете змушені вивчати товари різних брендів окремо.
Найкраще дати можливість обрати кілька варіантів «або/або» в усіх категоріях, що значно покращить юзабіліті сайту.
Висновки
Юзабіліті сайту — це ключовий аспект успіху в eCommerce, оскільки саме від нього залежить зручність взаємодії користувача з вашим інтернет-магазином. Уникнення поширених помилок, таких як неефективна навігація, незручні фільтри або некоректно працюючі пошукові підказки, допоможе значно покращити користувацький досвід. Принципи юзабіліті сайту вимагають створення інтуїтивних, зрозумілих і легких у використанні інтерфейсів, що дозволить вашим клієнтам швидко знаходити необхідні товари і здійснювати покупки без перешкод. Покращуючи юзабіліті, ви збільшуєте шанси на успішну конверсію та зростання продажів.
ТАКОЖ НА ЦЮ ТЕМУ:
на розсилку