TikTok пропонує безліч можливостей для бізнесу. Щоб успішно просувати бренд через цю платформу, важливо правильно обрати блогерів для співпраці. У тексті експертка з інфлюенс-маркетингу Promodo Валерія Собко поділилися досвідом, як краще обрати блогерів, визначити бюджет і побудувати співпрацю.
Що бізнесу потрібно знати про TikTok?
У ТікТок є багато переваг та можливостей для реклами свого бізнесу, ось кілька з них:
- TikTok є універсальною платформою, тому підходить для будь-яких брендів і послуг, обмежень немає. Там настільки багато свободи для креативу й подачі, що будь-який бізнес може інтегруватися і знайти свою цільову аудиторію: можна прорекламувати і бренд одягу, й аграрний бізнес.
- У цій соціальній мережі відео значно швидше й легше може стати віральним. Навіть якщо аудиторія в акаунту ще невелика, відео може потрапити в рекомендації і залетіти на тисячі чи мільйони переглядів.
- Реклама у TikTok виходить значно дешевше, ніж в інших соціальних мережах, зокрема, в Instagram. За різними даними експертів, реклама тут може коштувати на 40 %, а інколи на 60 % дешевше. Навіть якщо блогер-мільйонник, реклама у TikTok однаково буде бюджетніша. Все залежить від очікуваного охоплення, яке вкладають у вартість контенту. Але буває таке, що відео залітає на значно більшу кількість переглядів, тому в результаті, рекламний контент може мати менший бюджет, але вищі показники.
Як обрати блогерів для співпраці?
Методика підбору блогерів в TikTok сильно відрізняється від Instagram.
Наприклад, в Instagram є сервіси для аналізу, тому можна знайти блогерів за локацією, кількістю підписників тощо. У TikTok таких сервісів немає, тому шукати блогерів потрібно за кодовими словами, у теці рекомендацій, за тематичними хештегами.
Але найперше потрібно визначити бюджет на рекламу. І від цього відштовхуватися: яку категорію блогерів обрати, якою має бути взаємодія, результат тощо.
Читайте також: «Інфлюенс-маркетинг: як підібрати блогерів для ефективних колаборацій».
Основні критерії вибору:
- Кількість підписників: наноблогери (1-5к), мікроблогери (5-100к), мідлблогери (100- 500к), макроблогери (500к-1 млн), мегаблогери (1 млн +) та зірки (селебрітіс).
- Вартість: співвідношення вартості за відео та переглядів, які ми можемо отримати.
- Актуальність контенту: відповідність контенту запитам бренду та аудиторії.
Як у Promodo обирають блогерів:
1. Аналізуємо динаміку переглядів та їх середню кількість, яку можемо прогнозувати клієнту;
2. Аналізуємо чи буде виправданою співпраця у співвідношення вартості та переглядів;
3. Вивчаємо ER сторінок — залученість аудиторії;
4. Аналізуємо формат блогера, чи цікавий та органічний контент;
5. ЦА має бути близька до аудиторії бренду;
7. Робимо аналіз з огляду на репутацію блогера, громадську позицію тощо.
Ще одна перевага інфлюенс маркетингу на сьогодні — крос-платформеність. Все більше блогерів ведуть одразу декілька активних акаунтів на різних платформах. Якщо говорити про TikTok, то це ще один крутий інструмент у співпраці з інфлюенсерами, адже контент створений для TikTok ми можемо дублювати в Reels IG. Це дає змогу охопити одразу два канали комунікації, набагато ширшу аудиторію і фактично отримати дві окремих публікації, але за значно меншу ціну.
Як побудувати співпрацю з блогерами?
В Україні блогери звикли працювати лише за брифом. Круто, коли бриф максимально стислий, і водночас інформативний. Ось як це виглядає покроково у Promodo:
1. Команда формує бриф за інформацією, наданою клієнтом. Але якщо ми будуємо креативну комунікацію, то працюємо за попередньо презентованими та погодженими з клієнтом механіками/ідеями, які блогери потім можуть адаптувати під себе.
2. Блогер пише сценарій, відповідно до усіх вимог, який потім погоджуємо з клієнтом.
3. Блогер знімає контент за затвердженим сценарієм, а готовий контент обов‘язково погоджується.
4. Якщо є відхилення від вимог брифу — просимо це виправити. Дуже часто команда Promodo може самостійно написати/переписати/домонтувати/відредагувати щось.
Читайте, як інфлюенсери «в стилі Comfy» розказували про відкриття нового магазину.
У Promodo клієнтам пропонують комплексний підхід до співпраці з тіктокерами. Зокрема й амбасадорство, де кілька блогерів протягом року або певного періоду створюють контент. Це сприяє довірі до бренду та забезпечує ексклюзивну співпрацю, роблячи блогера обличчям бренду. Також рекомендуємо використати формат співпраці, де ви щомісячно забезпечуєте блогеру певну фінансову підтримку, що допомагає підтримувати звʼязок та не робити великих перерв в комунікації.
Як аналізувати результат?
У ТікТок, на відміну, від Інстаграм, дуже деталізована статистика. Бренд може переглянути динаміку по переглядах за весь період, по годинам та навіть по секундам, аналітику по країнам та містам. Цю статистику потім має надати бренду блогер.
У Promodo дивимося на перегляди. Підраховуємо також лайки, коментарі, поширення, збереження.
Поширені помилки у співпраці з блогерами
Головна помилка — велика кількість рекламних меседжів. Бажання створювати саме рекламний контент та показувати продукт часто і багато у кадрі.
Як правило, відео з відкритою рекламою може не потрапити у рекомендації. Закон України вимагає позначати рекламу, тому команда Promodo намагається робити це якомога акуратніше, щоб позначення реклами не впливало на перегляди.
ТікТок лише для молодшої аудиторії. Раніше багато хто вважав, що аудиторія ТікТок це підлітки, 15-20 років. Але з часом аудиторія платформи настільки трансформувалась, що тепер тут можна знайти потенційного клієнта навіть 65+ років.
Не співпрацювати з мікро- та мідл-блогерами. Такі блогери створюють контент у нативному форматі, без рекламних меседжів та слоганів. У результаті це формує довіру аудиторії до бренду, розширює охоплення і впізнаваність.
Чи обовʼязково бізнесу мати класно розвинену сторінку в TikTok?
Акаунт у TikTok є перевагою, адже можна запускати колаборації, публікувати спільні відео з блогерами, знімати тренди тощо. Водночас успішні кейси, коли бізнес самотужки займається TikTok, зустрічаються рідко через їхню високу вартість і складність реалізації. І це не бюджетна історія.
Водночас досвід команди Promodo показує, що деякому бізнесу не обовʼязково мати акаунт у TikTok.
Щоб зрозуміти, чи потрібно вашому бізнесу акаунт у TikTok, команда Promodo може проконсультувати і знайти персональне рішення для вашого бізнесу.
ТАКОЖ НА ЦЮ ТЕМУ:
- Місячний бюджет – до 800 000 грн. Як працює маркетинг Fatline.
- «В команді маркетингу — 70 людей», — інтервʼю з маркетинг-директоркою MAUDAU Ольгою Румянцевою.
- Як витрачати маркетинг-бюджет у 2024: прогнози та рекомендації Promodo.
- Дослідження: як TikTok стає головним генератором UGC-контенту.
- SmartGEO Marketing: що це таке та як використовувати інструмент бізнесу.
на розсилку