Як налаштувати цілі в Google Analytics?

Один із важливих аспектів роботи інтернет-маркетолога, в тому числі й технічних спеціалістів із SEO, PPC, SMM тощо полягає в аналітиці. Добре, що для цього є цілий набір спеціалізованих інструментів, які дають можливість проводити аналіз якісних і кількісних змін у трафіку, що йде на сайт. Змін, які явно вказують на динаміку ефективності певних каналів у розрізі їхніх KPI (ключових показників ефективності).

Одним із найбільш популярних інструментів аналітики є система  Universal Analytics – безкоштовно розповсюджуваний продукт пошукового гіганта Google, створений спеціально для потреб власників бізнесу в мережі та фахівців, відповідальних за маркетинг в інтернеті. Базовий функціонал системи дає можливість проводити оцінку статистичних даних трафіку в розрізі десятків метрик, що саме собою є цінним, але основна «фішка» системи полягає в тому, що користувач може кастомно налаштувати відстеження найбільш цікавих дій відвідувачів сайту, цінних із точки зору бізнесу: конверсій і транзакцій.

Конверсії й транзакції – в чому різниця?

Конверсії

Під конверсією у випадку digital-аналітики розуміється досягнення користувачем  певної цільової дії в рамках сеансу взаємодії з контентом сайту (також і з контентом додатку, однак у цій статті питання розглядається саме в рамках інтернет-ресурсів). Прикладом таких дій можуть бути:

  • Купівля товару за допомогою електронного кошика;
  • Перехід на певну сторінку;
  • Натискання на посилання або кнопку;
  • Завантаження певного файла;
  • Перегляд N-ної кількості сторінок;
  • Перебування на сайті більше певного часу;
  • Тощо.

Фактично, конверсії – це і є цілі, які можна налаштувати і відстежити в системі за допомогою вбудованого механізму. При цьому в Google Analytics одна і та ж конверсія зараховується один раз у рамках сеансу користувача. Тобто, якщо представник цільової аудиторії ресурсу зробив п’ять покупок товару протягом одної ітерації взаємодії з сайтом, кастомна ціль «Покупка» буде зарахована один раз. 

Транзакції

Транзакція – це завждм покупка, але така, що має суттєву відмінність від кастомної цілі-конверсії «Покупка»: під час здійснення транзакції в систему статистики завжди передаються комерційні дані, наприклад: назва і кількість купленого товару, ідентифікатор конкретної покупки, вартість тощо. При цьому врахування транзакцій проводиться незалежно від того, скільки покупок здійснив користувач у рамках сеансу. Тобто, якщо повернутися до прикладу з п’ятьма покупками за одну ітерацію взаємодії, система зараховує одну досягнуту ціль, але п’ять транзакцій.  

Транзакції відстежуються за допомогою спеціального модуля Ecommerce, який може бути реалізований у двох видах:

  • Стандартний модуль Ecommerce – збирає дані лише про транзакції.
  • Розширений модуль Ecommerce – до даних про транзакції додаюються дані про дії користувачів, наприклад, скільки разів певний товар був доданий/вилучений з електронного кошика сайту.

Інтеграція модуля проводиться вручну або за допомогою спеціального інструменту для вбудовування на сайт тегів/скриптів відстеження - Google Tag Manager. У випадках, коли за певних причин модуль не може бути інтегрований на сайт, а відстежити транзакції необхідно, можна вийти з ситуації шляхом використання подій і цілей, але про це - далі.

Цілі – які бувають і як їх налаштувати?

Під час налаштування відстеження цільових дій користувачів ви можете обрати один із п’яти типів цільових дій:

  • Цільова сторінка – конверсія буде зарахована в той момент, коли користувач у рамках сеансу здійснить перехід на певну URL-адресу, яка підходить під задану умову відповідності.
  • Тривалість – ціль спрацьовує, якщо тривалість сеансу користувача перевищує вказане значення.
  • Сторінок/Екранів за сеанс – ціль зараховується, якщо в рамках сеансу користувач продивився кількість екранів або сторінок сайту більше, ніж вказане значення.
  • Подія – конверсія зчитається системою, якщо в рамках сеансу користувачем була згенерована певна подія і її ідентифікатори співпадають із значеннями, вказаними під час налаштування цілі.
  • Розумна ціль – спеціальний формат цілі, розроблений для автоматичної оптимізації рекламних кампаній в інструменті Google AdWords на підставі обліку найкращих сеансів (обираються за допомогою адаптивного алгоритму, побудованого на машинному навчанні) в якості цілей.

Всього в Google Analytics можна налаштувати 20 окремих цілей для одного представлення даних. Якщо ж необхідно відстежити більшу кількість цільових дій для отримання доступу до налаштування ще 20 нових цілей, створюється копія поточного представлення.

Щоб зрозуміти, який тип цілі слід використовувати під час відстеження конкретної дії, ми розглянемо процес налаштування на конкретних прикладах.

1. Перехід на сторінку «Контакты»

В цьому випадку тип цілі = «Целевая страница», а процес налаштування має такий вигляд:

Зверніть увагу, що під час налаштування умови ви можете варіювати тип відповідності, тобто, якщо на вашому сайті є, наприклад, 2 сторінки з контактами, немає необхідності створювати 2 різні цілі, достатньо скласти умову таким чином, щоб обидва URL відповідали заданій масці.

Перші  5 кроків – однакові для налаштування цілі будь-якого типу.

2. Купівля на сайті через кошик

Для відстеження цієї цілі також підходить тип «Цільова сторінка», однак, варто доповнити налаштування послідовністю:

Це дасть можливість дізнатися, як користувачі взаємодіють із сайтом у процесі оформлення покупки, тобто візуалізувати воронку в звіті «Візуалізація послідовностей»:

Зверніть увагу, що ввімкнена умова «Обязательно?» не означає, що, якщо користувач пропустив певний крок послідовності, ціль зарахована не буде. Конверсія рахується тільки тоді, коли користувач потрапив на кінцевий URL послідовності, навіть шляхом прямого переходу.

Ви також можете призначити цінність конверсії, якщо всі покупки на вашому сайті мають статичну цінність. В цьому випадку загальна цінність конверсій буде відображена у звітах і зможе бути співвіднесена з окремими каналами залучення трафіку та іншими метриками.

3. Кількість зацікавлених читачів

Якщо одною з ключових метрик ефективності вашого сайту є залучення Користувачів, то ви можете використати типи цілей «Продолжительность» і «Страниц/Экранов за сеанс» для того, щоб відобразити у звітах дані про користувачів, які пробули на сайті , наприклад, більше 5 хвилин, або користувачів, які відвідали більш ніж 5 сторінок:

4. Купівля в 1 клік

В більшості випадків такий вид купівлі йде в обхід кошика сайту і реалізується за допомогою спливаючих вікон, які не мають окремої URL-адреси, а значить, стандартний тип цілі «Целевая страница» не підходить. Точніше, він не підходить за умови підходу «в лоб», але може бути використаний. Для цього в системі реалізований механізм «Virtual Page», що реалізується таким чином:

  • В обробник кнопки  «Купить в один клик» треба вбудувати код:  (’send’, ’pageview’, ’/fastordersuccess.html’); — де, «/fastordersuccess.html» - це неіснуюча URL-адреса віртуальноїсторінки.
  • Налаштувати ціль типу «Целевая страница» на цей URL:

     

Другим типом цілі, який може бути обраний для вирішення завдання, є тип «Событие», що реалізується у схожий спосіб:

  • В обробник кнопки «Купить в один клик» треба вбудувати код: ga (’send’, ’event’, ’FastOrder’, ’Send’); — де, «FastOrder» — це категорія події, а «Send» - дія щодо події.
  • Налаштувати ціль типу «Событие» на цю подію:

 

Основною відмінністю події є те, що вони збираються в окремий звіт за замовчуванням, а також мають 4 параметри, 2 з яких обов’язкові під час зазначення цілі, а два можуть змінюватись динамічно (що, власне, і робить механізм подій дуже привабливим і робить їх придатними для вирішення нестандартних завдань, про які йтиметься далі).

 

5. Програвання відео на сайті

Для вирішення такого роду завдань найкраще підходить тип цілі «Событие» й алгоритм налаштування буде таким: 

  • Натискання на активний елемент, який запускає перегляд відео, генерує подію.
  • Налаштування цілі на цю подію відбувається, як і в попередньому прикладі.

Слід також відзначити, що внесення змін у вихідний код сторінок на сайті при використанні подій і «virtual page» не є обов’язковим, оскільки на цей момент вони можуть бути налаштовані за допомогою GTM, однак цей процес не менш трудомісткий і потребує досить високої навички роботи з менеджером тегів.

Нестандартне використання механізму подій

Події – унікальний інструмент у тому плані, що під час передачі в систему аналітики можна міняти значення змінних, записуючи в поля фактично будь-які дані, потрібні маркетологу.

Якщо розглянути структуру події, то у відповідні поля можна додати такі типи даних:

  • Категорія – параметр, в якому міститься ідентифікатор категорії події. Краще записувати в нього символьне значення, яке потім допоможе виділити події певного типу в окрему групу, а на саму подію налаштувати ціль.
  • Дія – в це поле може бути також записане символьне значення, яке характеризує певну дію. Якщо на подію налаштовується ціль, то краще заповнювати поле статичним значенням, якщо ж налаштування цілі не планується, то в нього можна вивантажувати будь-яке числове чи символьне значення, динамічно підставляючи його в момент генерації події.
  • Ярлик – поле, в яке можна підставляти будь-яку змінну, що динамічно підтягується зі сторінки в момент спрацьовування.
  • Навіть під час подальшого налаштування цілі на подію ми можемо використовувати цю змінну на власний розсуд.
  • Цінність – поле, в яке може бути записане числове значення, що означає цінність події. Ця цінність автоматично буде присвоєна цілі, призначеній на цю подію, але, якщо налаштування цілі не планується, можна використовувати це поле для передавання певного додаткового числового значення.

Що це нам дає? – Можливість створити свій аналог Ecommerce, якщо інтеграція модуля на даний момент неможлива з певних причин (дорого, довго, неможливо реалізувати в рамках движка тощо), можливість зібрати дані з форм, можливість передати певні додаткові значення в Google Analytics тощо.

Зрозуміти механізм також буде простіше на прикладах:   

  • ga(’send’, ’event’, ’Buy’, ’FastOrderClick’, ’[назва товару]’, ’[ціна товару]’); - встановивши таку подію в обробник кнопки «купить» на формі замовлення в один клік, ми зможемо зібрати дані про куплені товари і їхню загальну вартість. На саму подію логічно налаштувати ціль, якій присвоюється відповідна вартість.      
  • ga(’send’, ’event’, ’ContactForm’, ’Send’, ’[им’я + телефон]’); — встановлення такої події на форму зворотного зв’язку, а конкретно – в обробник кнопки «отправить», дасть можливість зібрати дані про респондентів. Налаштування цілі на подію дасть можливість підрахувати і побачити у звітах кількість користувачів, які замовили зворотний дзвінок.
  • ga(’send’, ’event’, ’Buy’, ’Zakaz’, ’[назва товару1-кількість + назва товару 2-кількість + ... ]’, ’[загальна ціна покупки]’); - встановлення на кнопку «оформить заказ» в кошику дасть можливість отримати саморобний аналог модуля Ecommerce і передати цінність досягнутих транзакцій в Google Analytics шляхом налаштування цілі.

* - квадратні дужки означають, що параметр підтягується автоматично зі змінної на сторінці в момент генерації події.

Можна навести ще безліч прикладів, але, якщо зрозуміти принцип, то можливості використання цієї технології охоплюють практично будь-які потреби маркетолога у відстеженні певних дій користувача і передачі даних у систему аналітики.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Обговорити задачу

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Отримуйте новини інтернет-маркетингу