НАПИСАТИ НАМ
ЗМІСТ

У новій статті фахівці Promodo розбирають SMM тренди, які допоможуть вашому бізнесу залишатися актуальним у 2025 році та будувати справжні стосунки з аудиторією.

Аналітика використання соцмереж у 2024 році

Найбільше зростання в Україні у 2024 році показав TikTok — +1,5 млн користувачів (10 %). а найпопулярнішою платформою стабільно залишається YouTube. Цьогоріч його аудиторія збільшилася на 0,8 млн (3,4 %) — це 64,9 % дорослого населення.

Facebook виріс на +0,7 млн (6 %), а от Instagram навпаки показав відтік користувачів на 0,3 млн — це повʼязують із високою конкуренцією, яку створює TikTok.

Важливо: хоча наразі немає детальної статистики щодо Threads в Україні, на глобальному рівні ця соцмережа дуже швидко зростає. У листопаді 2024 активних користувачів було вже 275 мільйонів, а Meta продовжує додавати нові функції, які активно залучають аудиторію з Instagram.

З наших спостережень великі українські бізнеси досі надають перевагу комунікації в X (Twitter), оскільки мають там накопичену аудиторію. У Threads їхня комунікація нестабільна або датується ще 2023 роком. Натомість усе більше користувачів та блогерів відкривають для себе Threads, як альтернативу X і розповідають про високе охоплення та активність. Тому цілком можливо, що у 2025 році ми побачимо повернення брендів у Threads і це стане новим трендом.

SMM-прогнози на 2025 рік

Ми прогнозуємо, що 2025 рік стане роком автентичності та людяності у всіх її проявах. Сьогодні користувачі хочуть реальної комунікації з брендами, щирих історій та контенту, який відповідає їхнім потребам. Успішними стають бренди, які показують реальні цінності, помилки, процеси й не бояться бути «неідеальними».

Коли бренд відкривається аудиторії, показує залаштунки, співробітників або справжні відгуки клієнтів, він стає ближчим. Люди хочуть бачити обличчя компаній, чути голоси реальних людей, а не ідеально відшліфовані рекламні слогани. Це стосується всього: від контенту до взаємодії в коментарях і месенджерах.

Основні тренди у SMM 2025

1. Гнучкість

Спочатку всі говорили про важливість статичних постів, потім став популярним крафтовий контент, а каруселі багато експертів оголосили мертвими. Але, як показує досвід останніх років, ці формати знову набирають популярності.

Наприклад, Instagram надає перевагу Reels — це не тільки тренд, а і є частина конкуренції з TikTok. Платформа постійно змінює свої алгоритми, щоб утримати аудиторію та підштовхнути бренди до створення контенту, який їм вигідний. А Meta у 2024 році оголосила про новий показник успішності контенту — «Перегляди», який найбільш актуальний саме для коротких форматів відео.

[[ROW-START]]

[[ROW-END]]

З однієї сторони ви можете робити ставки на популярність Reels, а з іншої — використовувати формати каруселі або статики, які мають меншу конкуренцію за увагу користувачів.


Контент-стратегія для брендів у 2025 році має бути адаптивною. Пам’ятайте, що соціальні мережі — це бізнес, який диктує свої умови, але ваша стратегія має враховувати не лише тренди, а і власні цілі.

Ніколь Трофіменко
Middle Сontent Manager в Promodo

2. Акцент UGC та EGC

UGC (User-Generated Content) — це контент, який користувачі та клієнти бізнесу створюють самостійно. Для брендів це стратегічний інструмент, оскільки він органічно вписується в соцмережі і природно сприймається аудиторією.

Приклад: у серпні 2024 року «Сільпо» оголосив творчий конкурс на пошук обличчя для своєї реклами. Умови участі були максимально простими і привернули увагу широкої аудиторії:

  1. Зніміть відео, як ви насолоджуєтеся випічкою «Сільпо».
  2. Опублікуйте відео в Instagram або надішліть на пошту.

Такий формат активності органічно заохочував користувачів створювати контент, який не лише відповідав цінностям бренду, але й підвищував залученість. Конкурс завірусився завдяки простій механіці та емоційній залученості, а бренд потім активно використовував отриманий UGC-контент на своїй сторінці, показуючи щирі відгуки реальних людей та будуючи довіру до продукції.

USER-GENERATED CONTENT
Що це таке чому це важливо
Читати статтю

EGC (Employee-Generated Content) — це контент, створений працівниками компанії. Бренди використовують його для підвищення автентичності та довіри до своїх продуктів чи послуг.

Ми прогнозуємо, що в умовах зростаючої недовіри до традиційної реклами та підвищення вимог до автентичності з боку споживачів, у 2025 році EGC стане новим smm трендом і важливим інструментом комунікації для брендів. Залучаючи співробітників до створення контенту, бренд може продемонструвати свій характер, цінності та реальні історії людей.

Приклад: Завертайло демонструє успішний підхід до комунікації через співробітників. Вони беруть активну участь у створенні контенту: з’являються в постах, історіях чи відео, що надає закладу обличчя та робить його ближчим до аудиторії.

@zavertailo.kyiv

Ходи з нами у новий Honey на Жилянській 25!

♬ оригінальний звук - Завертайло.

3. Баланс у роботі з інфлюенсерами

Український ринок блогерів та макроінфлюенсерів ще далекий від перенасичення, але аудиторія вже втрачає довіру до знайомих облич. Макроінфлюенсери стали частиною «рекламної машини», і їхня автентичність поступово розмивається. Натомість мікро- та наноінфлюенсери сприймаються як ковток свіжого повітря. Вони демонструють автентичність і справжній зв’язок зі своєю аудиторією.

[[ROW-START]]

Повне відео
Повне відео

[[ROW-END]]

Ключова рекомендація — бути вибірковими в співпраці. Макроінфлюенсери, які обирають партнерів на основі власних цінностей і не перевантажують свої соціальні мережі рекламою, виглядають набагато органічніше. Для брендів це означає пошук блогерів, які готові працювати вибірково й ретельно вибудовувати свій імідж, підвищуючи цінність кожної співпраці. Їхня аудиторія більше вірить їхнім рекомендаціям, бо вони не виглядають як постійна «вітрина».

Ефективна співпраця з локальними мікроблогерами
Розповідаємо на прикладі COMFY
Читати статтю

4. Зростання соціальної комерції (SEO)

Тренд smm 2025 — це соціальне SEO, оскільки все частіше користувачі використовують соцмережі, як пошукові системи. Люди шукають не лише розваги, а й конкретні рекомендації, поради та огляди товарів — і брендам потрібно адаптувати свій контент до цих нових звичок користувачів.

Бренди повинні стратегічно підходити до використання ключових слів. Важливо враховувати потреби аудиторії та додавати відповідні фрази до описів, підписів до постів і навіть тексту у відео. Хештеги — ще один інструмент, який варто оптимізувати. Не тільки популярні та трендові теги, але й більш нішеві, які допомагають знайти вашу цільову аудиторію.

5. Модерація. Персоналізація стає все більше важливою

Персоналізація та швидка взаємодія залишатимуться ключовими факторами в стратегії брендів у 2025 році. За даними Sprout Social:

  • 51 % споживачів вважають, що бренди, які найбільше запам’ятовуються в соціальних мережах, реагують на клієнтів;
  • 76 % цінують те, як швидко бренд реагує на їхні потреби;
  • 70 % очікують персоналізованої відповіді на потреби в обслуговуванні клієнтів.

[[ROW-START]]

[[ROW-END]]

Взаємодія з клієнтами в режимі реального часу не просто бажана, а критично важлива для формування лояльності та довіри до бренду. Споживачі хочуть відчувати, що вони спілкуються з брендом, а не з посередниками. Тому маркетинговим агенціям, які керують соціальними мережами брендів, доведеться працювати над забезпеченням високої ефективності та персоналізації комунікації.

Ця тенденція сприятиме автоматизації, зокрема використанню чат-ботів і штучного інтелекту для швидкого реагування на запити.

6. Збільшення кількості колаборацій

Колаборації — інструмент для брендів, які прагнуть швидко адаптуватися до ринкових змін, посилити свою присутність у соціальних мережах та ефективно взаємодіяти із цільовою аудиторією.

Приклад: нещодавня колаборація Crumb x KSENIA SCHNAIDER — це історія синергії двох брендів, яка створила не лише унікальний продукт, а й резонансну маркетингову кампанію. До комунікації, натхненної естетикою телемагазинів 2000-х, залучили відомого українського коміка Данила Повара і зробили нестандартний анонс колаборації. Харизма Данила додала вірусності, а контент став емоційно насиченим і легко привернув увагу в соціальних мережах.

7. Побудова сильних спільнот

Брендам замість того, щоб залучати лише нових підписників, варто зосередитися на створенні глибоких зв’язків з існуючими клієнтами за допомогою інтерактивного контенту, прямих трансляцій, опитувань та персоналізованих заходів. Така взаємодія через коментарі, приватні повідомлення та участь у розробці продуктів допоможе побудувати лояльну спільноту.

Приклад 1

Monobank відгукнувся на ініціативу свого 10-річного клієнта і відправив йому надрукований пакет стікерів. Це не просто маркетингова акція, а жест уваги, який надсилає певне повідомлення: «Ми чуємо й цінуємо наших клієнтів».

Приклад 2

Колаборація «Сільпо» та Cher'17 із шарфом у вигляді чека з передбаченнями, ідея якого належить художнику Олегу Антонову, який поділився концепцією в Instagram.

Ініціативу помітили в «Сільпо» й запропонували її реалізувати. Такий підхід підвищив автентичність брендів, додав емоційної цінності продукту та створив сильний піар-ефект. Шарф з історією став не просто аксесуаром, а символом інноваційності та взаємодії бренду зі своєю аудиторією.

[[ROW-START]]

[[ROW-END]]

Приклад 3

OLX помітив цікаву тенденцію на своїй платформі: користувачі почали ділитися оголошеннями, де діти пропонували намалювати портрет домашнього улюбленця. Бренд вирішив підтримати ініціативу: замовив малюнок і публічно поділився ним у Twitter (X), закликаючи інших користувачів долучатися і ділитися своїми малюнками.

[[ROW-START]]

[[ROW-END]]

У випадку з Rozetka, бренд помітив пост одного зі своїх підписників, який поділився фотографією кавуна. На перший погляд, це був простий пост, але Rozetka вирішила взаємодіяти із цим контентом: вони зробили репост і запросили інших підтримати цю ініціативу. Вони пообіцяли, що якщо цей пост набере 1000 лайків, то до кінця літа поставлять фото з кавуном на свою аватарку в X (Twitter). І знаєте що? Вони це зробили.

2025 рік стане роком це про розуміння того, хто ви є як бренд і для кого ви працюєте. Немає сенсу гнатися за всіма трендами — успішні бренди не намагаються догодити всім. Вони зосереджуються на своїх людях, розмовляють їхньою мовою та реагують на їхні потреби.


Споживачі хочуть бачити бренди, з якими вони можуть будувати стосунки. Довіра, лояльність і справжній діалог — це те, що перетворює бренд на важливу частину спільноти.

Світлана Чумак
Senior Сontent Manager в Promodo

8. Збільшення і покращення контенту, згенерованого за допомогою AI

У 2024 році штучний інтелект (ШІ) став одним із головних трендів у медіамаркетингу, зокрема в соціальних медіа. SMM-спеціалісти активно використовували різноманітні ШІ-інструменти для створення контенту, аналізу даних, оптимізації рекламних кампаній і автоматизації рутинних завдань.

Однак, разом із бумом ШІ, у 2024 році з’явилася ключова проблема — бренди почали замінювати автентичний, крафтовий контент на згенеровані ШІ-зображення, навіть коли це було недоречним. Наприклад, замість реальних фотографій локацій, продуктів чи атмосферних знімків у соціальних мережах з’являлися шаблонні, штучні картинки. Такі зображення позбавляли користувачів розуміння, як насправді виглядають місце, товар чи сервіс.

У 2025 році ШІ залишається потужним інструментом для SMM, але його роль зміщується на креативні та складні завдання, які неможливо реалізувати вручну:

  • Футуристичні зображення та концептуальні візуали: складні ідеї, які важко відзняти вручну.
  • Персоналізація контенту: створення унікальних креативів під потреби конкретної аудиторії.
  • Урізноманітнення сторінок: ШІ-доповнення для візуального стилю бренду, але не заміна автентичності.

[[ROW-START]]

[[ROW-END]]

9. Соцмережі тепер і для мозку: коли короткого відео замало

Час сприймати соціальні мережі не лише як простір для швидких розважальних відео, а і як платформи для корисного та навчального контенту.

Попри домінування коротких форматів (TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts), провідні соціальні мережі адаптуються під зростаючий попит на довгий контент у певних категоріях. TikTok, наприклад, у 2024 році розширив ліміт відео до 30 хвилин, після того, як до цього тестували 5-, 10, та 15-хвилинні формами. Це дозволяє брендам і креаторам створювати інформативний, глибокий контент: огляди, навчальні ролики, аналітику і відкриває нові можливості для залучення аудиторії та навіть конкуренції з YouTube.

10. Фокус на якості

Сучасні алгоритми соціальних мереж усе частіше надають перевагу якісному контенту перед його кількістю. Тому важливо створювати матеріали, які не просто заповнюють стрічку, а приносять реальну цінність: навчають, розважають або надихають. Забудьте про хаотичні щоденні публікації — зосередьтеся на змістовному сторітелінгу, яскравих візуалах і релевантності для вашої аудиторії.

Як ми побудували міні-студію, щоб робити контент в Instagram
Для бренда освітлення MIORRO
Читати кейс

Важливим кроком є визначення ключових тем, які відображають сильні сторони вашого бренду. Це можуть бути практичні поради та лайфхаки, що вирішують реальні проблеми клієнтів, або туторіали та інструкції, які допомагають глибше зрозуміти ваш продукт. Історії успіху клієнтів також стануть чудовим форматом для надихаючих кейсів, які демонструють цінність вашого бренду.

Порада: не забувайте про аналітику. Регулярно перевіряйте залученість аудиторії, щоб зрозуміти, який контент працює найкраще. Використовуйте ці дані, щоби повторювати успішні формати. Наприклад, популярний пост можна адаптувати в карусель, коротке відео чи навіть інфографіку. Це дозволить урізноманітнити подачу й залучити нову аудиторію.

Також на цю тему:

No items found.
Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

Фахівці Promodo знається не лише на трендах, а й на тому, як їх впроваджувати в контент-стратегію. Пишіть нам, щоб розпочати співпрацю!

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз