Світова кількість користувачів соціальних мереж зросла на 8% (з 4,72 млрд у січні 2023 року до 5,04 млрд у січні 2024 року). Тенденція змінює способи взаємодії брендів з аудиторією. Тому важливо адаптувати стратегії до нових трендів, щоб залишатися конкурентоздатними.
Розглянули основні тенденції SMM на 2024-2025 роки та можливості для бізнесу разом з керівником відділу SMM Promodo.
Аналіз SMM-трендів 2024-2025 від Артема Чистова, Head of SMM Promodo
Створення коротких автентичних відео
Короткі відео у тренді протягом останніх кількох років завдяки їхньому легкому сприйняттю та зростанню популярності TikTok.
Третина онлайн-глядачів залишають відео після тридцяти секунд — але що робити, якщо хронометраж вашого відео довший за тридцять секунд?
Перехід TikTok на довший контент має на меті побудувати міцніші зв'язки між креаторами та глядачами, але феномен «мозку TikTok» викликав у кращому випадку прохолодну реакцію. Однак, платформа все ж почала просувати відео довше однієї хвилини за допомогою вбудованих алгоритмів.
Створення контенту
Брендам час усвідомити, що адаптація глобального контенту до українського ринку під час війни не завжди ефективна. Відображення надто щасливих сцен може виглядати невідповідно на тлі поточних подій. Необхідний збалансований підхід, який би поєднував супровідні повідомлення з промоцією продуктів. Бренди повинні зосередитися на автентичному контенті, що якнайкраще резонує з емоційною атмосферою, зважаючи на усі труднощі сьогодення.
Створення «освітньо-розважального» контенту
Однією з останніх тенденцій у соціальних мережах є edutainment-контент. Розважальний контент включає пости, які інформують та навчають людей у веселій та цікавій формі. Ці відео часто використовують сценарії або скетчі для подання інформації.
Розважальний контент стає дедалі популярнішим на таких платформах, як X (раніше Twitter), Instagram та TikTok. Цей тип контенту приваблює людей, оскільки допомагає їм дізнатися те, чого вони не знали раніше, та легко поглинати нові знання.
Використання штучного інтелекту (AI) для створення контенту у соціальних медіа
Завдяки штучному інтелекту та машинному навчанню, бренди піднімають персоналізований шопінг на нові висоти. Яскравим прикладом розумної персоналізації є мобільний застосунок Starbucks. Хоча цей застосунок не є платформою для онлайн-платежів, додавання Apple Pay зробило його другою найпопулярнішою мобільною платіжною платформою для POS-транзакцій у 2021 році.
Читати на тему: ChatGPTt: іграшка чи інструмент майбутнього? Досвід фахівців Promodo
Instagram — платформа з найвищим показником рентабельності інвестицій
Окрім того, що Instagram має багатий функціонал, він також має найточніший алгоритм і найперспективніший потенціал для генеративних функцій штучного інтелекту.
По-перше, аналіз Similarweb показує, що Instagram залучає значно більше трафіку аніж TikTok: у 2023 році Instagram залучав у середньому на 30% більше унікальних відвідувачів щомісяця.
Similarweb також повідомляє, що Instagram залучає у тричі більше відвідувачів щомісяця, ніж TikTok.com, а ще й цікаво те, що ці відвідувачі проводять значно більше часу в Instagram
Ефективність та універсальність тренду Telegram у 2024 році
Майданчики, які у 2024 році й, можливо у прийдешньому році, стануть найефективнішими на українському ринку, включаючи e-commerce, вже визначені. Один з найпомітніших трендів — ефективність Telegram у продажах. Зокрема, наш досвід роботи з Rozetka демонструє значний вплив цієї платформи на товарообіг.
Згідно з нашими даними, Telegram виявився ефективнішим на відсотки порівняно з іншими соціальними мережами за товарообігом Rozetka.
Ці дані демонструють переважальну роль Telegram у товарообігу Rozetka та свідчать про важливість цієї платформи для e-commerce в Україні.
Дейінфлюенсінг, автентичне просування та платний UGC
На зміну блогерам-інфлюенсерам, які конвертували свою мільйонну аудиторію в дохід завдяки рекламі різноманітних споживчих товарів і послуг, прийшов новий тренд — деінфлюенсінг. Тепер тіктокери закликають своїх підписників не купувати той чи інший продукт — або взагалі нічого не купувати, а особливо того, що рекламують інші тіктокери. Іноді відразу після цього вони альтернативно пропонують доступніші товари.
Читати на тему:
- Як EVA стала першим в україні б'юті-рітейлером, хто почав системно використовувати UGC в Instagram
- Telegram Rozetka: як стати топовим каналом серед ритейлу за 2 роки
Співпраця з нано- та мікроінфлюенсерами
Інфлюенсер-маркетологи відмовляються від знаменитостей на користь мікроінфлюенсерів.
Інфлюенсер-маркетинг не зникне — 88% компаній, що використовують його, стверджують, що він ефективний. Ба більше, 55% опитаних сказали: «У 2024 році, наша компанія інвестуватиме більше у маркетинг впливу».
24% інфлюенсер-маркетологів працюють з невеликими авторами або наноінфлюенсерами (від 1 тис. до 9 999 підписників/підписниць), 67% — з мікроінфлюенсерами (10 000-99 999 підписників), і лише 17% працюють з акаунтами, що мають понад млн підписників.
Threads на підйомі?
Конкурент і альтернатива X (Twitter), який Мета запустила у липні 2023 року.
Варто дослідити потенціал Threads, особливо з його інтеграцією в рекламну екосистему Meta. Недавні зміни в Twitter, включаючи платні функції й контент для дорослих, змушують користувачів шукати альтернативи.
Пошук відео трендів у TikTok
Багато організацій відмовляються від гігантських соціальних платформ, як ось Facebook, X та Pinterest, а 52% стверджують, що витрати часу та маркетингових бюджетів на управління занадто великою кількістю платформ є надмірними.
Найпопулярнішими користувачами TikTok є люди віком від 18 до 24 років, які проводять у застосунку 79 хвилин щодня. Не відстають і міленіали та представники покоління Х, більшість з них зазвичай проводять у застосунку 45 хвилин на день
Про що це говорить маркетологам? Рекламодавці TikTok матимуть перевагу над іншими платформами, такими як Facebook та Instagram, завдяки своїй «липучості». Ба більше, міленіали та представники покоління X мають набагато більшу купівельну спроможність, аніж представники покоління Z.
Перехід на децентралізовані соціальні мережі
Децентралізовані соціальні мережі — це платформи соціальних медіа, які функціонують без централізованого контролю або управління.
Децентралізовані соціальні мережі набувають популярності, оскільки користувачі шукають альтернативи традиційним платформам, де їхні дані часто використовуються без належного контролю
Вони побудовані на децентралізованих технологіях, таких як блокчейн або інші розподілені системи, що дозволяють користувачам безпосередньо зберігати та контролювати свої дані.
Ось кілька ключових характеристик децентралізованих соціальних мереж:
- Відсутність центрального контролю. Дані користувачів не зберігаються на центральних серверах однієї компанії. Це робить їх не такими вразливими до цензури та порушень конфіденційності.
- Приватність і безпека. Користувачі мають більший контроль над своїми даними, що зменшує ризики порушень конфіденційності та крадіжок даних.
- Прозорість. Завдяки використанню технології блокчейн, транзакції та дії в мережі можуть бути прозорими та перевіреними, що підвищує довіру користувачів.
- Спільне управління. Часто децентралізовані мережі керуються спільнотою користувачів, які спільно розв'язують питання щодо подальшого розвитку платформи шляхом голосування та консенсусу.
- Неперервність і доступність. Відсутність центрального сервера означає, що мережа менш вразлива до відмов у роботі або зловживань з боку адміністрації.
Приклади децентралізованих соціальних мереж: Mastodon, Diaspora, Steemit та Minds.
Соціальні мережі — майбутнє персоналізованого шопінгу та eCommerce в Україні?
Для споживачів віком 18-54 років, соціальні мережі є найкращим каналом для пошуку нових продуктів. Такі платформи як Instagram, а віднедавна і TikTok, спростили здійснення покупок у застосунку. Все починається з пошуку продукту.
Попри ці цифри, багато споживачів все ще з обережністю ставляться до покупок через соціальні мережі. Згідно з опитуванням HubSpot, лише 41% користувачів соціальних мереж відчувають себе комфортно, здійснюючи покупки в соціальних мережах, і лише 37% довіряють соціальним мережам інформацію про свої кредитні картки.
Три найбільші проблеми, що непокоять користувачів соціальних мереж:
- Легітимність бренду (54%).
- Можливість отримати відшкодування (48%).
- Якість продукту (44%).
Серед усіх застосунків, які продають, саме Instagram, на думку споживачів, пропонує найкращий досвід шопінгу.
Меседжі брендів під час повномасштабної війни
Бренди повинні підтримувати місцевий контекст, балансуючи між жорсткою реальністю війни та повідомленнями надії та стійкості. Ініціативи, такі як Telegram-бот UNFPA для зв'язку чоловіків з психологами, ілюструють ефективну комунікацію взаємної підтримки. Брендам потрібно досягати такого ж балансу, пропонуючи практичну допомогу та зберігаючи позитивну присутність, і не відмежовуватись від поточних викликів.
Загалом, тренди SMM на 2024-2025 роки підкреслюють важливість автентичності, цілеспрямованої комунікації та платформо-орієнтованих стратегій для ефективного залучення аудиторії у складній дійсності військового стану.
Повторне поширення одного і того ж контенту на різних платформах стане неможливим у 2024 році
Наше опитування показало, що маркетологи в соціальних мережах зазвичай працюють трьома платформами. Хоча переваги перехресних постів очевидні, багато хто починає від них відмовлятися.
32% вважають, що пристосування тональності вашого контенту до унікального голосу кожної платформи соціальних мереж стане важливішим, а ще 34% наголошують на створенні контенту, який відповідає інтересам та нагальним потребам вашої цільової аудиторії
Опитування HubSpot показало, що лише 19% маркетологів публікують ідентичний контент на різних платформах. Більшість відходять від підходу «скопіювати-вставити», а натомість пропонують оригінальний зміст. Водночас 47% вносять зміни до свого контенту, публікуючи його на різних платформах.
Отже, які типи контенту мають найвищу рентабельність інвестицій?
- Короткі відео (71% опитаних);
- Живі відео (57%);
- VR і AR-контент (56%).
Аналіз основних трендів SMM на 2024-2025 роки підкреслює важливість адаптації до нових реалій та використання сучасних підходів щодо залучення аудиторії. Зростання числа користувачів соціальних мереж відкриває нові можливості для бізнесу, проте потребує постійного оновлення стратегій. Основні тренди включають активне використання Telegram для продажів, створення коротких відео та залучення мікроінфлюенсерів.
В українському контексті потрібно зважати на поточні події та адаптувати контент відповідно до поточної емоційної атмосфери. Автентичність, баланс між супровідними повідомленнями та промоцією продуктів. Компанії, які зможуть адаптувати свої стратегії до нових умов та використовувати ефективні канали комунікації, здобудуть конкурентну перевагу на ринку.
на розсилку