Згідно зі звітом Google, він кожного дня виявляє понад 25 мільярдів сторінок зі спамом, що говорить про активну роботу спамерів та низькоякісного контенту. А Google ненавидить спам. Ми в цьому переконалися після січневого оновлення, яке виявилося дуже невтішним для більшості вебсайтів. Адже з моменту запуску Google запровадив низку заходів безпеки, аби результати пошуку були без спаму та мали високу якість інформативності. Фактично, 1:0 на користь користувачів пошукової системи.
Паралельно, Google залучив ще один революційний інструмент на основі штучного інтелекту, який розроблений спеціально для виявлення та видалення спаму в результатах пошуку по всьому світу – SpamBrain.
Як не потрапити в немилість пошуковика? Наш Senior SEO-спеціаліст Максим Кіщенко провів власне дослідження, аби оцінити, як апдейт вплинув на українські сайти з різних галузей і що саме допомогло деяким з них втримати позиції.
Що таке Google Spam Update 2023 та як він змінює правила гри?
12 січня 2023 Google оголосив про остаточне завершення оновлення, яке стартувало на початку грудня 2022 року. Робота над цим алгоритмом велася ще з 2018 та протягом цих років постійно вдосконалювалася.
Оновлення стосується конкретних типів посилального спаму, включаючи «біржові», платні та посилання в низькоякісному контенті.
На відміну від RankBrain, SpamBrain працює цілодобово. Таким чином, Google став швидше знаходити «спамні» посилання та швидше ігнорувати їхній позитивний вплив на позиції сайту. Він робить це в поточному режимі, без будь-яких затримок на оновлення.
Як оновлення впливає на SEO?
Посилальні фактори ранжування є основними чинниками, які впливають на те, як розташовуються сайти в пошуковій системі.
Будь-яке оновлення алгоритму суттєво впливає на положення сайтів у пошуковій видачі. Цей апдейт не став виключенням, бо націлений на зменшення впливу SEO-оптимізаторів на ранжування сайтів за допомогою отримання посилальної маси. Ґуґл робить все, аби маніпулювати алгоритмом було просто неможливо.
Основною методикою посилального просування в Україні є купівля лінків на різних біржах.
Це дає змогу оптимізувати процеси лінкбілдингу, скоротити витрачений час на його генерацію та отримати посилання заданої якості. Таким чином менеджер каналу має добре прогнозований лінкбілдинг з погляду бюджетування, результативності та оптимізації часу.
Не зважаючи на вищеперераховані переваги «біржового» просування, у нього з’явився суттєвий недолік – централізація. Це означає, що на біржі сайтів збираються посилання на інші вебресурси, але не всі сайти взаємно посилаються один на одного. І це призводить до посилального спаму. А завдяки сучасним технологіям виявляти такий спам стало легше та швидше.
Тож, цей апдейт насіяв паніки як в агенціях, так і в інхаус-командах. Оскільки вагома частина каналу органік безпосередньо залежить від лінкбілдингу, а лінкбілдинг — від централізованих бірж.
Тобто, якщо посилання з бірж перестануть працювати (або вже перестали), то необхідний ресурс посилань потрібно буде отримувати з аутріча, що істотно збільшить бюджет, час та ресурс.
Чи сильно впав трафік сайтів. Дослідження Promodo
Ми вже маємо перші результати апдейту. І тому для розуміння перспектив посилального просування провели власний аналіз результатів впровадження цього оновлення 12 січня 2023 року.
Варто пам’ятати, що це аналіз перших днів після виходу оновлення.
Надалі ми будемо відстежувати результати й на основі волатильності пошукової видачі, для розуміння, в який бік іде алгоритм і чи «закручуються гайки» сильніше, оцінюватимемо динаміку сайтів.
Отже, для аналізу ми розділили клієнтські сайти за категоріями: Покупка/Доставлення, Послуги, Медицина, Контентні проєкти, Каталоги нерухомості та eCommerce.
Як бачимо, 86 % з них — це eCommerce. Далі проаналізували посилальне просування за геопозиціями. Понад 80 % – це Україна.
На цій діаграмі ми чітко бачимо, що динаміка позицій після Google Spam Update 2023 все ж зазнала змін. Лише у 36 % все лишилось, як було.
Далі беремо сегменти окремо і подивилися на них з огляду різних посилальних індикаторів.
TRUST FLOW (потік довіри сайтів за шкалою від 1 до 100 балів) за majestic.com – авторитетна компанія, яка аналізує мережі посилань та підтримує найбільшу у світі базу даних посилальної інформації.
Тут ми бачимо, що у половини сайтів, які мають 10-20 балів, показники зросли.
А у сайтів, які мають рейтинг довіри до 10, показники впали на 37 %.
Висновок: чим вищий рейтинг довіри вашого сайту, тим більша ймовірність, що ваші показники зростуть.
Наступний графік сформований за CITATION FLOW (оцінка популярності та кількості посилань на сайт або сторінку в інтернеті).
Він доводить, що у 50 % сайтів, які мають 20-30 посилань, рейтинг довіри зріс. Але у сайтів, які мали 30-40 посилань, позиції знизились.
Про що це говорить? Якщо ви дотримуєтесь вимог пошукової системи та використовуєте помірну кількість посилань на сайті, то ваші показники зростуть.
Далі ми використали ще один крутий інструмент – ahrefs.com, аналізатор авторитету вебсайтів. Схема та ж, що й у попередньому дослідженні. Шкала Domain Rating визначає від 1 до 100 рейтинг домену.
Тут ми бачимо картину чіткіше. У сайтів з рейтингом від 51 до 70 балів показники зросли майже вдвічі. А у сайтів, які мають нижчий рейтинг, показники впали на 75 %.
Тобто, якщо у вашого сайту DR рейтинг 51-70, то ймовірність того, що ваш сайт втратить показники в рази менше.
Наступним індикатором дослідження стало співвідношення dofollow/nofollow посилань, тобто тегів, які дозволяють пошуковикам переходи, або ні. Тут цікаво подивитися на динаміку: ресурси, які мають 80 % відкритих посилань, зросли аж на 50 %.
А там, де був дотриманий баланс 50/50, показники впали всього на 9 %.
Тому, щоб не втратити свої позиції, потрібно дотримуватись співвідношення відкритих та закритих послань – 80/20.
Наступний крок — це співвідношення анкорних/безанкорних посилань.
Анкорні посилання — це гіперпосилання, які містять текст або ключові слова, які вказують на сторінку, на яку веде посилання, а безанкорні — це посилання без ключових фраз, просто URL бренду або сторінки.
У сайтів, які використовували рівноцінне співвідношення таких посилань, показники зросли на 40%...І водночас впали.
Тому чітких тенденцій росту-падіння анкорних/безанкорних посилань ми не виявили.
А який % сайтів містять Крауд (прямі посилання з форумів або коментарі з інших ресурсів)? Як показав аналіз, у сайтів, які містять від 11 до 30 % таких посилань, показник зріс на 40 %.
А от у ресурсів, які мали до 10 % таких посилань, показники впали майже на 50 %.
Отже, якщо на вашому сайті % крауда вище 10, то є велика ймовірність, що ваші показники зростуть.
Наступним орієнтиром стали покупка дропів (покинуті домени). На графіку і без пояснень видно, що у всіх, хто їх не купував, показники зросли.
А от у тих, хто все ж їх купував, показники впали майже на чверть.
Тому будь-яка неправильна робота з дропами може призвести до зниження ваших показників.
І останній індикатор — чи використовували багаторівневу побудову посилань? Це таке собі нашарування посилань з якісних джерел.
Бачимо, що у майданчиків, які не використовували обмін лінками, показники виросли на 100%. Ба більше, ті ресурси, які використовували таку побудову посилань, показники значно знизились. Вчергове нагадуємо, що ми як не радили, так і продовжуємо застерігати вас від використання такого типу просування.
Наголошуємо, що ми провели лише поверхневе дослідження, але певну картину все ж вже бачимо:
- Показники суттєво зростають, якщо ви маєте високі рейтинги за різними метриками (TRUST FLOW, CITATION FLOW, Domain Rating).
- Цитування з форумів та коментарі (крауд) роблять посилальний профіль більш органічним.
- Посилання з покинутих доменів — маркер того, що у вас можуть бути проблеми в майбутньому, коли Ґуґл виявить вашу сітку і нівелює посилання з неї. Потрібно краще маскувати свої дропи і проставляти більше посилань на авторитетні проєкти.
- Багаторівневий посилальний алгоритм тепер також виявляється легше, тож логіку з цим сегментом посилань варто переглянути.
- Прямої залежності падіння або зростання сайтів від закупівлі біржових посилань ми не побачили, поки що.
Останній пункт не дає гарантії на закупівлю всіх посилань підряд. Але потрібно уважно переглядати критерії підбору біржових посилань щодо їхньої заспамленості та кількості трафіку (якщо на сайті немає трафіку, то є ймовірність, що його якість для Google буде сумнівною і не додасть жодної цінності вашому профілю).
Як загалом реагувати на нові тенденції алгоритму Google Spam Update 2023
Першочергово, важливо пам’ятати, що ці оновлення спрямовані виключно на сайти, які регулярно порушують роботу пошукової системи та використовують посилання низької якості, які не відповідають інтересам користувачів.
Але навіть якщо ви не застосовували чорні методи SEO, існують певні кроки, які можна вжити, щоб захистити свій бренд від будь-яких потенційних проблем з пошуковиком.
Швидко адаптуйтеся до таких змін, очистивши свій профіль посилань.
Регулярні поглиблені перевірки зворотних посилань стануть найефективнішим заходом.
Регулярно перевіряйте свої мережеві посилання.
Таким чином ви зможете виправити будь-які потенційно сумнівні стратегії та будете впевненими, що ваш бренд відповідає суворим вимогам пошукової системи:
- видалення зворотних посилань низької якості;
- видалення ненадійних вебсайтів;
- реалізація природної стратегії мережевих посилань для створення профілю посилань вищої якості.
Обов’язково стежте за тенденціями та оновленнями алгоритму Google, щоб ваш бренд дотримувався актуальних інструкцій.
Або ж, ми рекомендуємо співпрацювати з нами. Ми запропонуємо комплексне рішення для пошукової оптимізації, щоб допомогти вам покращити трафік та продажі в епоху SpamBrain.
Цілком можливо, що зниження рейтингу в Google можна пояснити їхнім алгоритмом та подальшим його вдосконаленням. Переконайтеся, що всі гіперпосилання на вашому сайті є перевіреними, а також відповідають вимогам вебмайстрів Google. Крім того, намагайтеся покращити свою вебсторінку, щоб вона поступово з легкістю залучала клієнтів та не суперечила правилам пошуковика.
на розсилку