Нативна реклама — формат рекламного повідомлення, яке інтегровано в корисний і цікавий для користувача контент і адаптовано під форму і вимоги платформи, на якій розміщено.
В умовах «банерної сліпоти», audience-centric революції й неприязні серед користувачів ведуть до розмаїття прямої реклами, все більш актуальним стає інструмент природної, нативной реклами.
Вона не викликає почуття відторгнення у читача і з'являється там, де в реченні бренду з високою ймовірністю зацікавлена ЦА. Коли інформація про продукт логічно «вплетена» в статтю, відео, інформацію на сайті або додаток, користувачі сприймають її, як корисну для себе, і навіть не завжди бачать в цьому рекламу. Таким способом рекламодавець знаходить свою аудиторію на певних майданчиках і будує довірчі відносини.
Формати нативної реклами
Інструмент забезпечує залученість читачів і високий відсоток лідогенераціі, коли цільовий користувач не відчуває в контенті рекламний підтекст, а бачить для себе користь і можливість розв'язання проблеми. Нативну рекламу можна реалізувати на будь-якій платформі. Важливо підібрати органічний формат і подачу. Це може бути банер, зображення, інфографіка, стаття, відео або пост в соціальних мережах. Види нативної реклами залежать від ніші, рівня конкуренції в ній і цілей кампанії.
Нативна реклама і контент-маркетинг
Контент-маркетинг — вагомий стратегічний метод, завдяки якому компанія за допомогою освітнього, розважального та брендованого контенту формує довгострокові відносини з ЦА. За допомогою якісного контенту можна підвищити обізнаність про продукт, сформувати правильне сприйняття у споживача, зміцнити його довіру і створити стійкий контакт.
У такому контексті можна органічно вплести в розповідь пропозицію про продукт — і нативная публікація запропонує користувачеві потрібний продукт в потрібний момент. Це довгострокова історія, коли компанія покроково формує міцну довіру до себе, а клієнт стає прихильником бренду на багато років.
Нативна реклама в ЗМІ
Бренди ефективно підтримують до себе інтерес, розміщуючи корисні статті та партнерські матеріали на популярних майданчиках, де зосереджена релевантна ЦА. Для цього каналу нативна реклама — це адаптована під концепцію видання актуальна публікація в кількох форматах:
- Спонсорський контент — стаття від редакції зі згадуванням бренду. Матеріал задовольняє запит читача видання, а згадка формує стійку асоціацію: бренд = розв'язання проблеми.
2. Експертна думка або рекомендація — стаття з корисними знаннями та порадами від фахівців компанії-рекламодавця. Згадуваний в контексті статті бренд виступає як експерт в певній галузі, якому можна довірити вирішення завдання.
3. Інфоприводи або PR-стаття — корисна замітка про минулий або майбутню подію, яка пов'язана з компанією або її продуктом. Такий матеріал допомагає сформувати відповідний імідж і позиціювання на ринку.
4. Спецпроєкт — унікальна і креативна подача інформації (тести, конкурси, ігри та ін.), Сформована під компанію. Його основна мета — захопити, розповісти історію і сформувати позитивний образ, який запам'ятовується.
5. Рекомендаційні блоки «Читайте також», які на відміну від банерів, не дратують і підібрані під інтереси читача.
Захоплений темою читач залишається на сайті, не роблячи різниці між якісною партнерською публікацією і тематичною статтею видання. Аудиторія майданчика свідомо обирає теми, які цікавлять його, для прочитання і довіряє редакції, тому читачі зазвичай відкриті для рекламних повідомлень.
Нативна реклама в соціальних мережах
Серед постів, фотографій і новин друзів у стрічці користувач також періодично бачить рекламні публікації. Візуально вони не виділяються, тому сприймаються нарівні з публікаціями друзів, відповідно, викликають той же рівень довіри.
Алгоритми соцмереж відстежують інтереси та поведінку користувачів, тому підбирають оголошення тих товарів, які потенційно цікаві аудиторії й не викличуть відторгнення. Залежно від платформи, доступні різні варіанти нативного повідомлення:
- Youtube. Відеохостинг надає кілька інструментів розміщення нативного повідомлення, інтеграція залежить від вибору автора:
- - продакт-плейсмент — об'єкт, який рекламується, інтегрується в сюжет ролика;
- - рекламна мережа Google - мініатюрні банери, які відкриваються поверх відео;
- - Pre-roll, mid-roll від Google - короткі сцени інтегровані в відеозапис або відтворюються перед початком відео.
- Instagram — майданчик з travel, fashion, lifestyle-тематикою й акцентом на візуальні образи в контенті. Власники акаунтів з великою кількістю підписників стають лідерами думок — до їхніх рекомендацій прислуховуються мільйонні аудиторії. Якщо власнику бренду вдається підібрати акаунт з відповідною аудиторією, і блогер залучить інструмент нативного звернення для презентації продукту — один пост може максимально ефективно впливати на лояльних передплатників і привести до різкого зльоту продажів.
- Інший стійкий канал просування в Instagram — таргетинг в стрічці та stories, що налаштовується через рекламний кабінет Facebook.
- Facebook — в цій соціальній мережі продукт може рекламувати лідер думок або тематична група, природно, подавши його на тлі корисної публікації. Також є таргетування просування постів на зацікавлену аудиторію.
Переваги нативної реклами
Нативна реклама — це, перш за все, про природність. Вона органічно адаптується під форму майданчика, на якому розміщена, і пропонує потенційним споживачам рішення їх завдання. Крім відсутності тиску на споживача та дратівного фактора, цей інструмент має масу інших переваг:
- розміщується там, де його побачать;
- має тривалий ефект дії внаслідок вірусної складової контенту;
- врахована концепція та особливості платформи, на якій буде розміщена публікація;
- довіру до продукту і підвищення лояльності до бренду в цілому;
- різноманітність форматів і широкий вибір майданчиків для розміщення;
- відсутність конкурентів в оточенні та можливості блокування.
Успішний результат нативної реклами: приємні асоціації з брендом, сформований самою компанією образ в очах ЦА, постійна лідогенераціі, цілеспрямоване використання бюджету і, звичайно, зростання продажів. Нативна реклама з'являється навіть у VR, що не дивно, адже її головна перевага — ненав'язливість. Це дозволяє експериментувати з форматами контенту і «вплітати» офер навіть у найнеочевидніші плейсменти. А отже — заручатися лояльністю будь-якої аудиторії.
на розсилку