Давайте відверто: Viber є якісним додатковим маркетинговим інструментом для комунікації брендів з потенційними покупцями. Прочитання повідомлення — близько 80%. Масові розсилки вайбер дозволяють взаємодіяти з потенційними покупцями й підняти конверсію, що важливо, без великих фінансових вкладень.
У цьому матеріалі Middle Retention-маркетолог Promodo Тетяна Кошелєва розповіла, які є види Viber-розсилки та як використати цей інструмент ефективно.
Переваги Viber-розсилки
Водночас фахівці Promodo зазначають, що дохід від розсилки вайбер виміряти непросто. Адже є ймовірність, що користувач міг прочитати превʼю або ціле повідомлення, але зробити покупку не напряму з посилання, з іншого девайсу або у фізичному магазині.
Тому під час тестування цього інструменту радимо мінімізувати інші точки дотику вашого бренду з користувачем.
Більше про канали комунікації в Retention-маркетингу — у цій статті.
Коли бізнесу варто спробувати використати розсилки вайбер?
Масова розсилка вайбер доцільна для:
- Інформування клієнтів про нові надходження товарів, акції, знижки або спеціальні пропозиції.
- Надсилання персоналізованих пропозицій на основі попередніх покупок або інтересів користувачів.
- Нагадування про запис або зустріч (наприклад, візит до лікаря, запис на стрижку тощо).
- Сповіщення про статус замовлення або доставку.
Коли варто використовувати розсилки вайбер у стратегії комунікації:
- Висока залученість аудиторії: якщо ваша цільова аудиторія активно користується Viber;
- Необхідність швидкої комунікації: коли потрібно швидко донести інформацію до великої кількості клієнтів.
- Персоналізація повідомлень: для підвищення ефективності маркетингових кампаній.
- Підвищення рівня сервісу: для покращення клієнтського досвіду через своєчасне інформування та підтримку.
Як зробити розсилку в вайбері?
У першу чергу радимо визначитися, яке завдання маєте вирішити і який результат хочете отримати від Viber-розсилки. Вигляд і наповненість повідомлення залежить не лише від мети, але й від програми для розсилки вайбер, яку ви використовуєте.
Найпопулярнішими сервісами для створення та надсилання Viber-повідомлень є:
- GMS
- TurboSMS
- infobip
- SMS Club
- eSputnik
- Messagio
Вони відрізняються набором функцій, вартістю, географічну область або регіони, які охоплюють. Тарифікація залежить від обраного сервісу, формату, налаштувань і кількості повідомлень.
За словами фахівців Promodo, вартість за 1 повідомлення станом на травень 2024 коливається в такому діапазоні:
Після того, як ви визначилися з метою й обрали сервіс, можете переходити до створення самого повідомлення.
Різновиди повідомлень для розсилки viber
Смс розсилка вайбер, незалежно від мети й формату, може містити:
- Зображення (найкраще брати квадратний формат);
- Текст розміром до 1000 символів;
- Логотип і назву компанії;
- Емоджі;
- Наліпки;
- Кнопку із закликом до дії чи виклику.
Деякі сервіси також надають можливість отримувати відповіді від клієнтів на надіслані вами повідомлення.
Розсилка повідомлень viber відрізняються за наповненістю:
- Масові. Зазвичай в таких повідомленнях містить інформація про акції, знижки, пропозиції, що діють на сайті. Мають на меті охопити якомога більшу кількість користувачів, залучивши їх на сайт.
- Тригерні. Тут використовується динамічний контент, що враховує дані та поведінку користувачів, їх персональні вподобання, рекомендований товар тощо.
Що змінилося, коли Viber помістив всі промоповідомлення в окрему папку?
Наприкінці 2023 року Viber створив окрему папку “Бізнес-чати” для оптимізації комунікації. Таким чином повідомлення чітко розділяються на діалоги з людьми, нотифікації і проморозсилки від компаній.
Для користувача це стає в пригоді, коли бізнес-повідомлення стосуються важливих даних щодо замовлень, особистих даних, нагадування про зустріч тощо.
За даними дослідження, з введенням бізнес-папок результати розсилок змінилися:
- Тригерні розсилки: Open Rate знизився на 17%, CTR на 9%, але кількість проданих товарів зросла на 73,2%.
- Масові розсилки: Open Rate знизився на 25%, CTR на 49%, але кількість проданих товарів збільшилася на 200%.
Отже, бізнес-чати сприяють кращим продажам. Якщо дивитися на бізнес-папку з точки зору користувача, це зручніший звʼязок з усіма компаніями, чиїми послугами він користується. Це спрощує контакт і сприяє формуванню довіри.
Як зробити масову розсилку вайбер ефективною?
Розсилки вайбер ефективно виконають встановлену мету, якщо дотримуватися наступних пунктів:
- Сегментація: знання вашої аудиторії допоможе адаптувати контент, який буде відповідати їхнім інтересам та потребам. Найпоширенішими методами сегментації аудиторії є:
- Частота покупки;
- Середній чек;
- Активність (як в листі, так і на сайті);
- Соціально-демографічні параметри (вік, стать, географія і тд);
- Доставка повідомлень (наприклад Viber-розсилки для тих контактів, кому не було доставлено email з певних причин);
- Персоналізація на основі поведінки на сайті (за умови, якщо підключено веб-трекінг, або розробники налаштували передачу подій). У такому випадку користувач може отримувати добірку товарів, які він переглядав, рекомендації до купівлі, покинутий кошик і таке інше.
Якщо у компанії велика база підписників, тоді доцільно:
Розділення підписників на групи за платоспроможністю:
- Високоплатоспроможні клієнти: є сенс підключати всі канали Viber+SMS+Email. Ці клієнти здійснюють покупки з чеком вище середнього, або частіше, ніж середньостатистична частота покупки.
- Середньоплатоспроможні клієнти: Краще поєднати Viber + Email, оскільки SMS-повідомлення дорожчі;
- Низькоплатоспроможні клієнти: email-комунікації з такими користувачами буде достатньо.
Автоматизація:
- Рекомендовано налаштувати автоматичні нагадування про залишені в кошику товари, нові надходження або ж акційні пропозиції.
- Відправляти ці повідомлення краще у найзручніший час для ваших користувачів, для збільшення відкриття sms.
Використовуючи ці поради можна досягнути найвищих показників, не заспамлювати аудиторію та не витрачати шалені кошти на масові розсилки вайбер для всієї наявної бази.
Що заборонено рекламувати у Viber
Масова розсилка viber має певні обмеження. Правила платформи передбачають заборону рекламувати:
- Алкогольні напої;
- Тютюнові вироби;
- Наркотичні засоби;
- Товари для дорослих тощо.
У клієнта Promodo найбільш конверсійними у Viber-розсилці були повідомлення про алкоголь. Але політика платформи забороняє рекламу такого типу продуктів.
Ось які «креативні» ідеї для розв'язання проблеми придумала команда Promodo:
- Слово «алкоголь» замінили на «міцні напої»;
- Фото пляшок на банерах змінили на затемнені впізнавані всім силуети;
- Посилання вели на сторінку з підтвердженням віку, після чого користувачі перенаправлялися на сторінку з алкоголем.
Такі дії допомогли обійти заборони і зберегти ефективність кампанії без суттєвих втрат.
ТОП-помилки, що погано впливають на ефективність Viber-розсилки
- Розсилка «всього для всіх»: важливо сегментувати аудиторію, щоб розуміти які повідомлення кому найкраще надсилати.
- Надсилання повідомлень у нічний час (коли люди сплять).
- Завелика кількість повідомлень, що може дратувати та провокувати відписки.
- Використання занадто великих текстів або неправильних форматів медіа, які не оптимізовані для Viber.
- Недостатня увага до GDPR (використання купленої чи спамної бази).
Висновки
Viber-розсилка — це ефективний рекламний та інформаційний інструмент. Середня норма клікабельності у таких повідомленнях становить близько 10%. За умови правильного планування та виконання всіх рекомендацій, розсилка принесе значні результати для бізнесу.
ТАКОЖ НА ЦЮ ТЕМУ:
- Механіки персоналізованих та автоматизованих пропозицій в Retention-маркетингу.
- За межами поштовика: Viber та SMS в Retention-маркетингу.
- Гейміфікація, персоналізація та автоматизація: тренди retention-маркетингу 2024.
- Чому для мережі аптек важливо мати retention-стратегію та як це допомагає збільшити повторні покупки.
- Censydiam: інструмент для вивчення мотивації споживачів і побудови позиціонування.
на розсилку