SMM для брендів: як вести соцмережі

Як перемогти в гонці за півтори секунди уваги користувача в соцмережах та навіщо брендам у цьому брати участь — розповідає Олександр Зубарєв, Creative Group Head у відділі Brand&Content компанії Promodo.

Статистика використання соцмереж в Україні 2022

Насамперед звернімося до свіжих даних від plusone, які оновилися у січні 2022 року. Компанія досліджувала використання Facebook та Instagram серед українців.

Facebook та Instagram

Загальна кількість аудиторії у Facebook та Instagram — 27,8 млн осіб. На що звертаємо увагу: з телефону соцмережами користується 96,4% людей, а виключно з комп'ютера стрічку FB гортає лише 3,6% користувачів. Спеціально робити адаптації під робочий стіл немає сенсу — ніхто не відкриває комп'ютер, щоб посидіти на Facebook. Контент потрібно адаптувати насамперед під мобільні пристрої.

SMM для бизнеса

 

Другий важливий момент — статистика щодо кількості дій у соцмережах. За місяць у середньому людина ставить сумарно 16 лайків різним публікаціям на Facebook. При засиллі груп стає дуже складно добитися навіть лайка.

SMM для бизнеса

 

Telegram

Понад половина українців використовує Telegram як основний месенджер і з них 48% користувачів читають до 15 каналів. Це означає, що ще немає інформаційного шуму. І якщо всі думали, що люди відключають повідомлення у всіх каналах, то ні. Більш ніж у 40% користувачів вони завжди ввімкнені принаймні для кількох каналів.

SMM для бизнеса

SMM для бизнеса

Дослідження tgstat

 

Зауважимо важливий момент — дослідження про те, скільки заробляють і де працюють користувачі. Майже у 44% середній дохід вищий за $1000. Це платоспроможна аудиторія. Тож заходити в Telegram важливо не тільки тому, що там ще немає шуму, а й тому що це вигідно.

5

 

Географія користувачів демонструє, що основна аудиторія застосунка зосереджена у великих містах. Тому використання Telegram буде найефективнішим, якщо ваш бренд відомий на всю країну, Київ чи інші великі міста.

SMM для бизнеса

 

А ідею для каналу ми можемо взяти з переліку найпопулярніших ресурсів у месенджері. Усі люблять новини? Чудово, пишемо новини промисловості. Інші варіанти — створювати освітній контент або гумор. Більше можна навіть нічого не вигадувати.

SMM для бизнеса

 

Якщо залученість на Facebook поступово падатиме, то в Telegram вона тільки зростає. Варто заскакувати до цього потяга.

TikTok

Існує стереотип, що у цій соцмережі сидять лише дуже молоді люди. Але насправді аудиторія TikTok зараз активно зростає, і туди приходять не лише юні користувачі, а й 35+. Все через простий інтерфейс та низький поріг входження. В інших соцмережах інтерфейс складніший.

У чому феномен цієї платформи і чим вона може бути корисною для бізнесу — ми докладно розповіли у матеріалі «Як брендам використовувати TikTok».

SMM для бизнеса

 

Якщо автору контенту у TikTok скажуть, що він робить щось неправильно, до цього немає сенсу прислухатися. Фішка застосунка полягає в тому, що унікальний штучний інтелект вивчає смаки людей і підбирає під них контент. Стрічка одразу показує відео саме тим користувачам, яким це сподобається. Тому що «хто що любить, те і купить» та завдання застосунка — їх поєднати.

Для чого брендам SMM?

Давайте запитаємо себе: коли ми підписуємося на якийсь бренд, що нами рухає? Можна виділити наступні причини:

  • Випадково побачили, чи захотіли дізнатися більше про новий бренд.
  • Знаєте бренд, хочете більше дізнатися про його акції, знижки, цілі, місію, продукт.
  • Бажаєте вирішувати питання у зручному місці.
  • Полюбляєте красу, створюєте собі гарну стрічку.

 

Подивимося на приклад monobank. Пости виходять рідко, але залученість перевищує бенчмарк ринку у 5 разів. Що це означає? Люди люблять бренд, і хоч би що з'явилося в його соцмережах — підписники будуть у захваті.

SMM — це дзеркало бренду.

 

Зі свого досвіду помічаємо, що деякі компанії намагаються використовувати SMM як чарівну паличку, яка виправить ситуацію з продажами. На жаль, це не працює. Якщо продукт поганий/дорогий/не цікавить — передплатники підуть.

Якщо ж і так все чудово, то нащо бренду той SMM?

  • Щоб клієнту було кого відзначити, коли він дякує компанії.

Це працює для підвищення охоплень та впізнаваності, а також для акумуляції та розповсюдження адвокатів бренду.

  • Щоб користувачі отримували допомогу та відповіді на запитання.

Ще трошки і вже ніхто не дзвонитиме в підтримку, щоб вирішити питання: всі писатимуть у боти, директ та коментарі. Навіть чат на сайті — це вже не те. Багато хто приходить у соцмережі не за красою, а за допомогою, і очікують більш людяної та неформальної комунікації, ніж у пошті чи чаті на сайті.

Контент — король. Приклад ROZETKA

Якщо ваш Instagram не отримує лайки та охоплення просто так, без просування — це норма. Особливо, якщо ми говоримо про комерційні облікові записи. Інструменти соціальних мереж для всіх працюють однаково, і всі мають змогу використовувати платне просування. Тож використовуйте його.

А щоб вирізнитися, існує лише один перевірений спосіб — контент. Ще у 1996 Білл Гейтс сказав, що контент — король, і це справедливо до цього дня. Тому що скільки б грошей ви не вклали у просування, конкурент завжди зможе вкласти більше.

Сьогодні майже кожен п'ятий користувач є адміністратором якогось облікового запису в Instagram, Facebook або каналу в Telegram. Проникнення Instagram серед користувачів 18-27 років становить близько 112% — це означає, що облікових записів стає більше, ніж людей, і з усіма ними потрібно конкурувати.

Користувачі гортають свої стрічки з неймовірною швидкістю. І коли конкуренти роблять схожі речі — потрібно зробити протилежне і вирізнитися, щоб людина затримала палець на вашому пості ще приблизно на 1,5 секунди.

У цьому несправедливому світі ми б'ємося лише за 1,5 секунди уваги.

Що таке «гарний контент»?

Хороший контент — це те, що подобається і клієнту, і агентству, і користувачам соцмереж. Щоб оцінити залучення користувачів, є спеціальний параметр — Engagement Rate. Середні показники у світі:

  • ER в Instagram — 0,98%;
  • ER в Facebook — 0,08%.

 

Але в кожній сфері є свої бенчмарки і краще орієнтуватися на них. А ще потрібно прагнути того, щоб цей показник завжди зростав або хоча б не падав.

Необхідно поважати підписників та грати за їхніми правилами. Вони щодня заходять у Facebook та бачать мільярд різних акцій, особливо у періоди розпродажів. На Чорну П'ятницю перебувати в соцмережах просто неможливо — все в банерах. Користувачів потрібно поважати і не забувати про те, що, найімовірніше, вони не хочуть, щоб їх засипали однотипними акційними пропозиціями.

Якщо адаптувати рекламний банер і не просто написати «ЗНИЖКА» величезними літерами, а розпакувати товар, показати його, розповісти щось корисне про нього — людина вже зможе трохи розслабитися, і для неї це буде цікавіше, ніж дивитися на чергову акційну картинку.

Конкурент завжди встигне зробити простіше. Тому є сенс щось придумати.

Щось придумати, вирізнитися — це завжди більше плюс, ніж мінус.

Як ми вирізняємося для ROZETKA

Не потрібно всюди використовувати рекламні елементи. Або використовуйте, але нативно. Коли це органічно та корисно — таким контентом є бажання поділитися. Хтось із користувачів починає робити репости, а хтось просто бачить, отримує задоволення та продовжує любити бренд.

Приклад нашої роботи для ROZETKA: зі старих коробок, що накопичилися, ми зробили годівницю для птахів. Так, на коробці є логотип, але водночас ми робимо класну річ. Підписник забирає собі на сторінку інструкцію зі створення годівниці — ми показуємо згадку про бренд, все справедливо.

SMM для бизнеса

 

Інший зручний приклад корисного контенту від ROZETKA — інфографіка, яка зібрала багато репостів. Тут немає самого бренду, але контент чіпляє, їм діляться, на сторінку приходять нові підписники.

SMM для бизнеса

 

Погодьтеся, банер ліворуч виглядає набагато приємніше, ніж приклад праворуч. Він навіть не схожий на банер — це просто гарна фотографія, для якої ми спеціально фарбували коробки своїми руками.

SMM для бизнеса

 

Це приклад, чого можна досягти, якщо повигадувати трохи більше, ніж зазвичай. Всі банери можна адаптувати так, щоб на них приємно було дивитися. Тоді банерна сліпота не завадить людям звернути увагу на такі фото, і ви зможете до них достукатися.

SMM для бизнеса

SMM для бизнеса

 

На день народження компанії ми заморочилися ще сильніше: знайшли 9 моніторів, всі їх підключили і навіть поклеїли самі раритетні шпалери. Передали особливу ностальгічну атмосферу.

SMM для бизнеса

 

Кожній соцмережі — свій тип контенту

У кожної соцмережі має бути своя суперсила. Не варто публікувати скрізь одне й те саме, тому що в різних соцмережах сидять різні люди, і поводяться вони теж по-різному. Як ми розподілили суперсили соцмереж ROZETKA:

Facebook:

  • корисний контент, у якому контент-план та головний інфопривід — це у 90% випадків сам бренд або його сервіс;
  • вирішення практично будь-якого питання клієнта просто у месенджері того ж дня.

 

Instagram:

  • сильний оглядовий текст;
  • 97% унікальних фотографій;
  • вирішення практично будь-якого запитання у директі протягом однієї, максимум двох годин.

 

Telegram:

  • контент створюють не копірайтери, а фахівці у вузьких сферах (кросівки, мода, технології, кіно, новини, алкоголь);
  • публікація гарячих новин серед перших в Україні;
  • найжорсткіша модерація акцій;
  • якщо не намагатися щось вигадувати — контент не працюватиме.

 

Twitter також має свою суперсилу — там люди скаржаться. Таким чином бренд може бути в курсі їхнього невдоволення. А ще в цій соцмережі акумулюються жарти та меми, але не кожен бренд зможе жартувати на потоці, це непросто — щодня сідати та створювати меми.


Віральність

Американський сайт buzzfeed склав карту віральності. На ній показані типи контенту, якими користувачі найохочіше діляться. Ми переклали цю схему. Тут перераховано все, що може стати віральним — просто забирайте та користуйтеся. Намагайтеся зібрати якомога більше кружечків (тверджень) в одну одиницю контенту. 

SMM для бизнеса

 

Стисло про головне

Для чого потрібен SMM

  • Ще один канал контакту із людиною.
  • Акумуляція та поширення адвокатів бренду.
  • Модерація та відповіді на запитання.


Що потрібно для гарного SMM

  • Можливість якісно займатися модерацією.

Допомога у вирішенні запитань — це одна з найважливіших причин, через яку люди йдуть у соцмережі бренду. Бізнесу не варто йти в SMM, якщо він не зможе забезпечити швидку та якісну модерацію. Ідеальний варіант — коли власник сам на деякий час бере на себе обробку звернень користувачів і завдяки цьому може відчути аудиторію бренду.

  • Бюджет на просування та контент.

Класний контент можна створити і без прямих витрат, але це скоріше виняток із правила. До того ж, якщо немає прямих грошових витрат, то обов'язково будуть непрямі — витрати часу та праці.

  • Без занурення SMM-команди у бізнес.

Оскільки SMM — це дзеркало бренда, команда не повинна бути у відриві від нього, вона має бути всередині.

І головне, пам'ятайте: SMM — не вирішення проблем, а їх детектор.

 

Плануєте вихід у соцмережі або не знаєте, що ще зробити, щоб контент нарешті запрацював і почав приносити продажі? Отримайте консультацію фахівців Promodo, які ведуть соцмережі найбільших українських брендів.

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу

Тільки корисна інформація від експертів Promodo

Якщо ви хочете працювати з нами,
давайте почнемо з обговорення завдання

Отримати консультацію

Отримуйте новини інтернет-маркетингу