Young Lions Ukraine 2025 — конкурс для молодих креативників та маркетологів до 30 років, який проходить в межах Cannes Lions. Того самого найвідомішого фестивалю, який щороку збирає найкращих рекламників світу у Каннах і визначає, які проєкти мали вплив на індустрію. Young Lions — це такий собі перший крок назустріч Каннським левам.
Цьогоріч креативна копірайтерка Promodo Аліса Малишева та її напарниця Крістіна Шпетна здобули срібло Young Lions у категорії PRINT. Ми попросили Алісу розповісти більше про бриф та креативну ідею, яку вони вони обрали для конкурсної роботи.
Як це — майже дістатися Канн
Якщо ви колись посідали друге місце у конкурсах, то знаєте, що це досягнення викликає неоднозначні почуття. З одного боку — ви ого куди дійшли! Але з іншого — ще б трошки, і ви в Каннах. Та якщо бути стоїками і приймати, що не все залежить від вас, радіти стає легше. Ми здобули срібло у категорії Print.
[[ROW-START]]
[[ROW-END]]
Тут я розкажу про виклики та інсайти, які прийшли до нас під час участі у Young Lions. Це наш перший досвід, тому враження ще свіжі.
Це танець на двох
На «Янги» приходять парами. І це дуже важливо. Взаємодія між вами та вашим партнером вирішує дуже багато. Знайдіть того, з ким вам по кайфу працювати, і процес буде цінним, незалежно від результату. Мене взяти участь запросила Крістіна Шпетна і я одразу ж погодилась.
Ми мали бути не тут
Взагалі ми реєструвались для участі у категорії Film, і до останнього розраховували, що будемо знімати ролик.
У конкурсі Young Lions є кілька категорій: Print, Film, Design, Digital, PR, Media, Marketing та ще кілька спеціалізованих напрямів. Кожна категорія має свої особливості брифа та формат подачі. Учасники отримують бриф і мають 24 години ((іноді 48 — залежно від категорії) на створення повноцінної креативної ідеї.
Знайшли техніку та освітлення, передивились купу каннських кейсів у цій категорії, я купила квиток зі Льова до Одеси, щоб бути з Кріс в одному місті для зйомок. І коли я вже їхала в потязі, в ніч перед брифінгом прийшов лист від організаторів. Кажуть, вашу категорію скасовано, є 2 варіанти: повернення коштів за внесок або інша категорія. Так ми опинились в принті.
Знайти ту саму ідею
Після брифінгу запускається зворотний відлік. Таймінги обмежені, тож краще заздалегідь визначити, скільки часу піде на кожен етап. Ми вирішили витратити 70% на пошук ідеї й 30% — на її реалізацію. Також раджу заздалегідь визначити критерії, за якими ви зрозумієте, що ідея «та сама».
Нам треба було привернути увагу підлітків до проблем використання питної води. Підлітки не люблять зверхніх вказівок і нудних дорослих проблем. Тому ми одразу відмовились від драматизації, повчального TOV та агресивних закликів до дії. Натомість хотіли підштовхнути їх до роздумів, щоб вони самі дійшли висновку. І все це з гумором.
Оскільки я вже була в Одесі, то штормити ми пішли до моря. Здавалося символічним думати про воду біля води. Після першого заходу нам нічого не подобалось. Хто в креативі, той знає, що зазвичай перший штормінг — це розминка м’язів. Але серед усіх думок з’явилась і ця: «якщо викидати сміття у воду, воно до тебе повернеться». Ми записали її.
Протягом дня ми набивали свій мозок різною інформацією та референсами, записували якісь думки. О 12 ночі вирішили зібрати усе до купи і подивитись що маємо. Занотували 8 ідей та задоволені собою пішли спати.
Зранку вони здавались вже не такими геніальними, тому 5 з них ми вбили одразу. Ще одну трохи згодом. Залишилось 2. І тут настав найскладніший етап — обрати «ту саму» ідею. Жодна з них не була завершеною і потребувала доопрацювання, як в текстовій, так і в візуальній частині. Важко з драфту визначити, що фінально працюватиме краще, але часу не залишалось, тож нам потрібно було приймати рішення.
Нарешті ми зупинились на речах, які не можна змивати в унітаз. Пообіцяли одна одній, що йдемо з цією ідеєю до кінця. На той момент у нас був тільки тампон у стакані. Ми погодились, що треба зробити серію, аби розкрити ідею повністю, бо з одним сюжетом ідея була б набагато слабшою. Кріс пішла шукати візуальний стиль, я паралельно дороблювала меседж.
За 2 години до дедлайну ми вигадали ще 2 сюжети — з недопалком в дзьобі качки та презервативом на зубній щітці. Решту часу витратили на крафт. Кріс усе малювала маркером від руки, і тоді переводила у графіку.
За нашим задумом ці креативи мають розміщуватись у кабінках громадських вбиралень. Бо зазвичай там пишуть «НЕ ВИКИДАЙТЕ СМІТТЯ В УНІТАЗ», але не пояснюють чому і не роблять з цього кампейни.А ми показали наслідки — все це не розчиняється, засмічує систему, і зрештою — повертається до нас у вигляді мікропластику з водою з-під крану. Також ми хотіли, щоб принти виглядали по-хуліганськи, наче хтось залишив послання маркером на стіні.
%20(2).png)
Ми здали роботу за 15 хвилин до дедлайну і були задоволені результатом. Що було далі — ви вже знаєте, нашу роботу оцінили «сріблом».
Інсайти та усвідомлення
- Ніщо так не краде час, як зневіра у власні ідеї. А час тут дуже цінний. Якщо ви в ступорі — продовжуйте рухатись.
- На конкурсі є критерії оцінювання, але креатив важко оцінити об’єктивно. Ви ніколи не знаєте через призму якого досвіду, упереджень та вподобань на вашу роботу дивляться журі. Тому немає сенсу вгадувати, що їм сподобається і шукати формулу успіху. Шукайте ідеї, які вам самим будуть подобатись настільки, що ви дали б за них перше місце.
- Якщо у вас не перше місце, але дуже хочеться, можна прийти наступного року. І так аж до моменту, поки вам не виповниться 30. Удача і наполегливість вирішують. Ми от плануємо повернутись.
Також на цю тему:
на розсилку