НАПИСАТИ НАМ
12
.
12
.
2024

Як вижати максимум на падаючому ринку: CRO

ЗМІСТ

У сучасних реаліях важливо використовувати кожен ресурс максимально ефективно. Це стосується і трафіку на вашому сайті. Навіть при зниженні загального потоку відвідувачів можна збільшити доходи. Саме для цього існує оптимізація конверсії — CRO.

У цій статті фахівці Promodo розкажуть, як правильно застосувати CRO, щоб збільшити рівень конверсії. А також наведуть приклади реальних кейсів. 

Що таке оптимізація конверсії CRO?

Conversion Rate Optimization (CRO) — це процес оптимізації інтерфейсу сайту або мобільного застосунку з метою збільшення конверсії, тобто перетворення відвідувачів в активних користувачів, які виконали певну цільову дію: наприклад, здійснили покупку чи заповнили форму.

Conversion rate optimization це про те, як зробити ваш сайт настільки зручним і переконливим, щоб люди частіше натискали потрібні кнопки: «Купити», «Підписатися» чи «Завантажити».

Навіть при стабільному потоці трафіку низька конверсія свідчить про те, що сайт має проблеми з інтерфейсом або структурою. Саме CRO дозволяє перетворити цей трафік у додатковий дохід без збільшення витрат на залучення нових клієнтів.

Вплив CRO

CRO допомагає підвищити ефективність взаємодії з відвідувачами сайту шляхом усунення недоліків на етапах «конверсійної воронки». Конверсійна воронка складається з кількох кроків:

  1. Перехід на сайт. Становлення активним користувачем (перебування більше 10 секунд).
  2. Перегляд сторінки товару.
  3. Додавання товару в кошик.
  4. Перехід до оформлення замовлення.
  5. Завершення покупки.

На лендінгах, наприклад, конверсійна воронка зазвичай має такий вигляд: користувачі заходять на сайт, стають активними (наприклад, перебувають на сторінці більше певного часу), натискають на заклик до дії (call to action), після чого відкривається форма. Користувачі, які заповнюють і успішно відправляють цю форму, виконують цільову дію. Основною метрикою тут є click-through rate (CTR), яка відображає відсоток користувачів, що натиснули на call to action, та виконали цільову дію.

Оптимізація кожного з етапів конверсійної воронки дозволяє підвищити загальну конверсію сайту, що напряму впливає на дохід бізнесу.

Як оптимізувати CRO: кроки 

Процес оптимізації CRO включає кілька етапів, які допоможуть спершу виявити, а потім усунути проблеми, які заважають сайту працювати коректно, а користувачам завершувати покупки та усунення проблем, які заважають ефективності сайту.

  1. Аналіз і аудит 

Команда Promodo починає з аудиту. Потрібно проаналізувати кожен етап взаємодії користувача з сайтом (наприклад, відвідування сторінки, перегляд товару, додавання в кошик, оформлення замовлення). Це дозволяє зрозуміти, на якому етапі користувачі «випадають». Далі вивчити, як користувачі взаємодіють із сайтом, які елементи привертають увагу, а які залишаються непоміченими. 

Окрім цього, проводиться аудит інтерфейсу, який включає дослідження понад 800 елементів для виявлення проблем та «підводних каменів», таких як швидкість завантаження, зручність навігації, ефективність форм зворотного зв’язку, логіка розміщення кнопок і текстів.

Приклад: датський бренд Bodum зіткнувся з низькою мобільною конверсією — у два рази нижчою, ніж на десктопах. Щоб зрозуміти в чому проблема, вони почали з детального дослідження:

  • Проаналізували поведінку користувачів за допомогою даних аналітики.
  • Визначили три основні сегменти клієнтів із різними мотиваціями: естетика, функціональність і подарунки.
  • Розробили карту подорожі клієнта (CJM), щоб виявити ключові проблеми на шляху від першого відвідування до покупки.

Це дозволило знайти вузькі місця, такі як незручна навігація, недостатня адаптація до мобільного UX і складність оформлення замовлення, і запропонувати точкові рішення.

Результат після вирішення проблем:

  • Конверсія на мобільних зросла на 50%,
  • Додавання в кошик — на 30%,
  • Відмови зменшилися на 20%.

  1. Гіпотези 

На основі результатів аудиту визначаються проблеми та формулюються гіпотези: що саме потрібно змінити, щоб покращити показники конверсії. Наприклад, якщо кнопка «Купити» непомітна, можна змінити її колір, розмір або розташування.

Далі створюють візуальні макети для сформованих гіпотез. Це можуть бути нові дизайни сторінок, оптимізовані форми або оновлені елементи інтерфейсу. Ці зміни передаються клієнтській команді розробників для інтеграції на сайт. Після впровадження аналітики перевіряють коректність роботи оновленого функціоналу.

Приклад: Depositphotos.com зіткнувся з проблемою: користувачі кидали реєстрацію після кліку на «Завантажити зображення». Опитування показали, що головний бар’єр — нерозуміння, чому потрібно створювати акаунт.

Зрештою, було висунуто гіпотезу, що якщо пояснити необхідність реєстрації через бажання користувача завантажити конкретне зображення, це зменшить плутанину, підвищить рівень реєстрації та в результаті збільшить загальну конверсію.

Рішення: замість списку переваг у спливаючому вікні показали зображення, яке користувач хотів завантажити, і пояснили, що для цього потрібен акаунт.

Результат: конверсія зросла на 9,32%, а середній дохід на користувача — на 8,3%. Простий акцент на мотивацію користувачів зробив процес реєстрації більш зрозумілим і ефективним.

Не знаєте, з чого почати CRO? Зверніться до наших фахівців!

  1. А/B-тестування

Для оцінки ефективності змін запускається тестування. Це дозволяє точно визначити, чи працюють внесені зміни і наскільки вони ефективні. 

Оцінка результатів

На основі результатів тестування приймається рішення: успішні зміни впроваджуються на постійній основі, а гіпотези, які не підтвердилися, переглядаються.

Для великих клієнтів ми пропонуємо послугу оптимізації з використанням моделі ProfitShare. Ця модель підходить для компаній із місячним доходом від 5 мільйонів гривень і понад 100 тисячами відвідувачів на місяць. Основна ідея — клієнт оплачує наші послуги лише з додаткового прибутку, який був отриманий завдяки впровадженим нами змінам.

Антон Чеботаренко
Head of UX/UI

Реальні кейси CRO

Зібрали для вас реальні кейси з різних ніш, де компаніям вдалося оптимізувати невеликі елементи на сайті і значно збільшити конверсію. 

Робота зі СТА на сайті

Благодійний сайт Every.org стикнувся з цікавою проблемою: відвідувачі сайту не завершували процес пожертвування, а натомість хаотично взаємодіяли з різними елементами сторінки. Під час аналізу помітили, що на сторінці було дві кнопки закликів до дії (CTA). Це створювало плутанину серед користувачів і навіть призводило до «rage-кліків».

Вони вирішили цю проблему, розділивши процес на дві окремі сторінки з однією чіткою CTA на кожній.

Результат: коефіцієнт конверсії (CR) зріс на 26,5%.

Розробляючи свій сайт, переконайтеся, що ваші заклики до дії зрозумілі і їхня кількість не перевантажують користувачів.

Антон Чеботаренко
Head of UX/UI

Додаємо тригер в кошик

На e-commerce сайті, де 53% покупок обривалися на етапі оформлення замовлення, вирішили перевірити, чи елементи терміновості вплинуть на поведінку користувачів і збільшать відсоток конверсії.

Компанія додала у кошик тригер — інформацію про залишок товарів (наприклад «Залишилось лише 2 одиниці!»). Це дало покупцям чіткий сигнал, що діяти треба швидко.

Результат: конверсія зросла на 17%. 

Терміновість діє не лише як психологічний тригер, а й як потужний стимул до прийняття рішень. Покупці, підштовхнуті почуттям терміновості, діяли швидше та частіше завершували покупки.

Антон Чеботаренко
Head of UX/UI

Сторітелінг — як елемент конверсії

Beckett Simonon, компанія, яка продає взуття ручної роботи з натуральної шкіри, вирішила підвищити ефективність реклами та збільшити конверсію.

Щоб досягти цього, вони додали у свій онлайн-магазин панель із історіями. В цих історіях розповідали про майстерність майстрів і сталість процесу виробництва. Покупці дізнавалися, як створюється їхнє взуття, і відчували особливий зв’язок із продуктом.

Результат: Продажі зросли на 5%.

Це яскравий приклад того, як сторітелінг перетворює цифри на емоції та надихає покупців. Люди хочуть бути частиною історії, а не просто купувати продукт.

Антон Чеботаренко
Head of UX/UI

Персоналізований досвід для користувачів

Meli Melo стикалася з проблемою низької довіри до свого інтернет-магазину, оскільки більшість покупців віддавала перевагу фізичним магазинам. 

Аналіз показав, що на кінцевих етапах покупки відбувався великий відтік. Після проведення дослідження вони створили персоналізований досвід для користувачів, акцентуючи увагу на політиці повернення товарів, безкоштовній доставці в певні регіони та терміні доставки за два дні.

Результати через 15 днів: збільшення кількості товарів у кошику на 67,61% та зниження показника відмов.

Висновки

Успішний процес CRO завжди базується на дослідженні, тестуванні та гіпотезах, які вирішують реальні проблеми вашої аудиторії. Реальні кейси показують, що навіть невеликі зміни, як спрощення СТА чи додавання тригерних елементів, можуть значно підвищити конверсію. У складних ринкових умовах CRO може стати вашою конкурентною перевагою

Також на цю тему:

Також на цю тему:

No items found.
Підпишіться
на розсилку
Дякуємо за підписку!
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
В закладки

Захочете отримати юзабіліті-аудит і персональні рекомендації для свого інтернет-магазину — напишіть нам.

Обговоримо ваш проєкт?
Надіслати заявку
Ваше повідомлення відправлено
Наш менеджер зв‘яжеться з вами найближчим часом.
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз
ДОЛУЧАЙСЯ ДО КОМАНДИ PROMODO ❤️
Надіслати заявку
Ваша заявка відправлена
Наші рекрутери звʼяжуться з вами найближчим часом!
Назад
Упс! Щось пішло не так. Спробуйте ще раз