Мобільний маркетинг – стратегічно важливий крок для eCommerce. Наявність мобільного застосунку для Android або iOS підвищує довіру до інтернет-магазину і бренду в цілому. Але головне – грає ключову роль в утриманні лояльних клієнтів і збільшенні повторних продажів.
Кількість покупок, зроблених з мобільних пристроїв збільшується з року в рік. Стрімко зростає і сам ринок shopping-додатків: за 2019 рік кількість завантажень зросла на 20% у порівнянні з 2018 роком.
Вплинути на популярність свого продукту можна за допомогою різних інструментів. У цьому матеріалі розповімо про найбільш ефективні з них.
Робота з органічним просуванням в Google Play й App Store
Просувати застосунок можна як на платній, так і на безплатній основі. Насправді це взаємопов'язані речі, які корелюють між собою.
Під безплатним просуванням мається на увазі App Store Optimization (ASO). ASO-просування можна умовно порівняти з SEO-просуванням сайту, тільки воно працює для мобільних застосунків в App Store і Google Play.
App Store Optimization (ASO) – це набір комбінацій і методів, спрямований на збільшення органічного трафіку в застосунок і підвищення конверсії з перегляду в установку.
Порада фахівця: ASO потрібно проводити на етапі запуску продукту, оскільки при будь-якій взаємодії з джерелами просування, будь то закупівля платних джерел реклами або PR-матеріали, користувач в результаті буде потрапляти на сторінку застосунка в магазині.
ASO-оптимізація в магазинах дозволяє істотно підвищити впізнаваність і рейтинг програми, а головне – спростити його пошук для користувача. Процес умовно безплатній оптимізації мобільного застосунку можна поділити на два етапи.
Текстова оптимізація
Впливає на просування застосунка за певною семантикою за допомогою додавання основних ключових слів у метадані сторінки магазину. Дає можливість розширити охоплення лояльної аудиторії.
Якщо спростити, то завданням текстового ASO є просування додатка за ключовими словами в топ пошуку Google Play і App Store.
Візуальна оптимізація
Те, що користувач бачить на сторінці застосунка в магазині, і те, від чого безпосередньо залежить CTI (click to interest). Візуальна оптимізація має на увазі роботу з назвою програми, його іконкою, скріншотами і відео.
Опрацювання візуала допомагає підвищити коефіцієнт конверсії з показу в установку. Чим більше буде отримано установок – тим вище ранжуватиметься застосунок в сторі.
Чек-лист з роботи з візуальним ASO:
- аналіз візуалу конкурентів (іконки, скріни, середній рейтинг, переваги);
- визначення своїх основних переваг (свого УТП);
- розробка доступних та інформативних креативів;
- робота з відгуками і рейтингом;
- запуск A/B тестів для підбору найбільш вдалих варіантів креативів.
Порада фахівця: використання різних варіантів креативу допоможуть виділитися поміж конкурентів і привернути увагу більшої кількості користувачів. Експериментуйте і включайте в процес оптимізації максимальну кількість форматів: відеоінтерв'ю, інформативні скріншоти екранів, креативні іконки.
Органічна оптимізація програми. Основні моменти:
- в заголовок і короткий опис включаємо найважливіші ключові слова. Вони мають прямий вплив на ранжування;
- використовуємо окремі слова замість складних фраз;
- оптимізуємо опис для швидкого сприйняття і індексації;
- тестуємо різні формати креативів для скріншотів, іконки і відеопрев'ю. Аналізуємо коефіцієнт конверсії з перегляду в установку;
- стежимо за рейтингом і реагуємо на відгуки користувачів. Не забувайте відслідковувати своїх конкурентів і аналізувати відгуки клієнтів. Останнє особливо сильно впливає на завантаження. Користувачі довіряють коментарям більше, ніж скріншотам та опису.
Платні джерела залучення установок
Реклама в Google Ads
Один з найефективніших і недорогих джерел трафіку, який дозволяє просувати застосунок на різних платформах Google. Для роботи з застосунками розроблений автоматизований тип кампаній – Universal App Campaigns (Універсальні кампанії для додатків). Він заснований виключно на алгоритмах machine learning. Для показу реклами система підбирає максимально релевантних користувачів.
В універсальних кампаніях для застосунків існують п'ять типів плейсментів, між якими система розподіляє покази для користувача. З кожним оновленням цей тип кампаній обростає більш складними алгоритмами – і з'являється ще більше можливостей для гнучких налаштувань.
Оптимізувати кампанії можна як на установку, так і на дію в застосунку. Оплата в будь-якому випадку йде за установки. Основна перевага: розміщуючи рекламні кампанії в Google Ads UAC, можна отримати одну з найнижчих вартостей за залучення користувачів.
Розширення в Google Ads для стандартних кампаній PPC
На додаток до реклами Google Ads Universal App Campaigns ви також можете розмістити посилання на мобільний застосунок за допомогою розширення«Посилання на застосунок» в PPC-сніпеті з рекламою вашого сайту. Так користувачі зможуть завантажувати застосунок прямо з результатів пошуку. При цьому платити за це оголошення буде потрібно тільки в тому випадку, якщо користувач перейде за посиланням.
Реклама в соціальних мережах
Ще один ефективний канал для просування мобільного застосунка — соціальні мережі. Основним постачальником установок є Facebook.
Facebook Ads
Під час налаштування реклами в Facebook Ads, ваше оголошення з прямими посиланнями на App Store, Google Play буде показано не тільки в Facebook, але і в Instagram і Audience Network (партнерська мережа Facebook). Більш того, оголошення можуть відображатися як в новинній стрічці вашої цільової аудиторії, так і в Messenger. На платформі є велика варіативність з налагодження.
Порада експерта: налаштування кампаній можна почати зі стандартних таргетингів, пропонованих системою. Категорії інтересів Facebook формує на основі поведінкових факторів користувачів. Надалі на основі вже клієнтської бази можна генерувати і власні аудиторії, сегментуємо користувачів за поведінковим фактором або на основі їх поведінки в застосунку. Такий підхід дозволить більш гнучко планувати сценарій і структуру своїх кампаній, що підвищить ймовірність вплинути на кількість установок і допоможе знизити вартість залучення користувачів.
Оплата в кампаніях можлива за установку або цільову дію в застосунку. Для eCommerce – це покупка.
Twitter App Campaigns
Кампанії та установки в Твіттері орієнтовані в першу чергу на мобільну аудиторію, яка з більшою ймовірністю встановить застосунок. Налаштовуючи рекламну кампанію, можна обрати бюджет, спосіб оплати, таргетинг і модель оплати. Твіттер дає можливість рекламодавцеві платити за кліки, або установки.
Твіттер – це інструмент, який допоможе підвищити віральність вашого продукту, але ефективність кампанії здебільшого залежить від ніші, якщо говорити про український ринок.
Реклама застосунка в Apple Search Ads
Apple Search Ads – рекламна платформа, яка дає можливість розміщувати рекламні оголошення у видачі самого App Store. Оплата йде за CPT (Cost per Tap). Кампанії налаштовуються за ключовими словами, за принципом стандартного контексту. В цілому, інструмент має досить хороший рівень конверсії, оскільки зазвичай користувачі використовують брендові пошукові запити, заздалегідь знаючи, що саме вони шукають.
Також в Apple Search Ads є можливість працювати не тільки з новими, але і з користувачами що повернулися. Можна налаштувати ремаркетинг на тих клієнтів, хто з якихось причини видалив застосунок, або не вчинив потрібної взаємодії. Іноді кампанії в Apple Search Ads можуть показувати більш високий рівень конверсії, ніж кампанії з просування в Facebook.
CPI або партнерські мережі
За фактом, ці платформи є агрегаторами з продажу різного типу трафіку. Основна перевага каналу: можливість налаштувати різні моделі оплати (CPL, CPI, CPA, CPS) і купити практично будь-який легальний тип трафіку. Розміщення реклами в CPI мережі дає досить хороший результат, але партнерів необхідно контролювати, оскільки із закупівлею«хорошого» трафіку можна закупити і фрод.
Лендінг
Так, лендінг– це ще одна можливість розповісти користувачам про програму або підвищити впізнаваність бренду за допомогою певного набору рекламних інструментів. Такий підхід позитивно позначиться на зростанні органічного попиту в сторіс і відповідно позначиться на коефіцієнті конверсій органічного трафіку.
Також можна розмістити на сайті посилання для скачування мобільного застосунку інтернет-магазину. Ось кілька варіантів, як це зробити:
- помістити заголовок розділу в футері сайту;
- додати іконки для завантаження з App Store / Google Play;
- створити спливаюче вікно або банер із фотографією на своєму веб-сайті та запропонувати клієнтам бонуси після завантаження;
- розмістити на сайті рекламну панель, яка пропонує встановити мобільний застосунок.
Також про створення мобільного застосунку або впровадження нового функціоналу можна сповістити користувачів за допомогою email-розсилки, sms або повідомлення в месенджері.
ЗМІ, лідери думок та інші партнери
Для просування мобільного застосунку можна залучати рефералів. Це компанії або блогери, які розповідатимуть про ваш застосунок своїй аудиторії.
Порада експерта: при виборі партнера рекомендуємо добре вивчити їх ЦА, врахувати вартість, можливості націлення та розробити структуру взаємодії. Щоб спростити процес пошуку майданчиків, маркетологи зв'язуються з авторитетними видавцями в рамках програми сертифікованого партнерства TUNE.
Безумовний тренд останніх років – реклама через YouTube-блоги. Відеоблогери, незалежно від тематики свого блогу, починають рекламувати товари і послуги прямо у відеоролику.
Для того, щоб рекламувати свій продукт через блогера, можна зв'язуватися з ними безпосередньо, або використовувати такі біржі як Publicfast, які дозволяють знайти і почати роботу з відповідними креаторами.
Коротко про найважливіше
Навіщо інтернет-магазину мобільний застосунок?
Застосунки для інтернет-магазину – це не тільки поточний тренд, але і ефективний інструмент для підвищення продажів. Завдяки швидкому завантаженню товарів, процес покупки стає простіше і приємніше. Застосунок покращує взаємодію з клієнтами і підвищує його лояльність до бренду.
Як просувати мобільний застосунок?
- App Store Optimization (текстове, візуальне);
- платні джерела трафіку;
- CPI (Партнерські) мережі;
- лідери думок, блогери;
- лендінг, посилання на скачування на сайті.
Яка різниця між просуванням мобільних застосунків в App Store і в Google Play?
Принципи просування застосунків в топ схожі, але якщо розглядати нюанси, то різниця полягає, в основному, в алгоритмах ранжирування і факторах, які впливають на них.
на розсилку