За 5-7 років зовнішній вигляд сайту застаріває. Змінюються звички користувачів, візуальні тригери, падає кількість конверсій – приймається вольове рішення провести редизайн. Зазвичай рука об руку із заміною візуального рішення ведуться роботи з SEO-оптимізації та усуненню усіх технічних неполадок, які обмежували функціонал або сповільнювали роботу сайту. І тут вже йдеться про заміну застарілої CMS.
Наші клієнти часто звертаються до Promodo із проханням проконсультувати, на якому «движку» краще створювати свій сайт. Маркетолог Олексій Горовенко зібрав невелику базу знань з цього питання і розсортував найпопулярніші системи управління під потреби рітейлерів із різних вагових категорій.
Що таке CMS
Content Management System – це набір скриптів для створення, редагування і управління контентом сайту. На професійному жаргоні CMS часто називають «движком».
Якщо простою мовою, то за допомогою CMS користувачі, які не володіють навичками розробки і не знають мов програмування, можуть самостійно працювати над створенням і зміною сайту. До появи CMS будь-які зміни на сайті можна було реалізувати тільки через код. Сьогодні з цим може впорається будь-який впевнений користувач Microsoft Word або Google Docs.
На що звернути увагу, обираючи CMS для інтернет-магазину
Практично всі розробники CMS заявляють, що за допомогою їх рішень можна створити швидкий, красивий, оптимізований під просування сайт, що продає. У якійсь мірі всі вони мають рацію. Щоб обрати оптимальну для вашого інтернет-магазину CMS, рекомендуємо почати з аналізу ринку: подивіться, що використовують конкуренти і компанії зі схожою бізнес-моделлю. Відберіть 3-5 основних варіантів і вже з них оберіть CMS, яка підійде для вирішення ваших бізнес-завдань і буде вписуватися у бюджет.
Не орієнтуйтеся на найбільшу компанію в галузі. Дивіться на сайти, які у 5-7 разів більші вашого. Ми часто отримували від клієнтів запит «ми хочемо сайт як у Rozetka», але ніхто з них не був готовий інвестувати у IT-розробку мільйони доларів, як це робить Rozetka.
Як визначити движок сайту
Якщо ви використовуєте сервіс SimilarWeb, то зможете розібратися і в одному з інструментів для перевірки CMS. Для аналізу конкурентів по ринку наших клієнтів ми використовуємо кілька корисних розширень.
Як провести конкурентний аналіз в digital і навіщо це робити – розповідаємо у новому матеріалі.
- Wappalyzer – зручне і компактне розширення для Google Chrome, яке на одному екрані виводить всю найважливішу інформацію.
- BuiltWith – більш просунуте рішення, яке дозволяє дізнатися не тільки CMS, але і дає детальну інформацію по всім технологіям, які використовуються на сайті.
ТОП-2 CMS для невеликого інтернет-магазину
Якщо ви тільки починаєте свій бізнес і хочете продавати онлайн невелику кількість товарів, то для MVP найкраще підійде конструктор сайтів. З його допомогою все можна зробити своїми силами методом Drag&Drop (буквально тягни-і-кидай – прим. Редакції). На ньому ви зможете протягом декількох днів створити свій майданчик і почнете отримувати перші продажі.
Основне завдання для малого бізнесу – швидко запустити максимально простий сайт, де користувач зможе легко оформити замовлення. А грамотно відбудована тратегія PPC допоможе отримати перші конверсії.
Prom.ua – тут зроблено все, щоб ваш інтернет-магазин буквально відразу ж почав продавати. Є понад 200 встановлених шаблонів сайтів. Безліч корисних інструментів і інтеграцій. Для отримання перших продажів є можливість розміщення товарів на однойменному маркетплейсі.
Деякі сайти, створені на Prom.ua, відвідує понад 100 тис. користувачів щомісяця.
Вартість: 5 400-11 900 грн на рік.
_________
Tilda – простий й інтуїтивно зрозумілий конструктор сайтів, який придумали дизайнери. Більш гнучкий з точки зору дизайну, якщо порівнювати з Prom.ua. Є величезна база знань і своїх ком'юніті дизайнерів-верстальників, які можуть втілити в Tilda практично будь-які візуальні «бажалки» без участі програмістів.
Багато великих компаній, у яких вже є власні сайти, часто використовують Tilda для верстки окремих лендингів з акціями і розпродажами: швидке рішення, яке допомагає заощадити бюджет.
Вартість: 2 400-4 800 грн на рік.
_________
Мінус всіх CMS-конструкторів– закритий вихідний код сайту і, як наслідок, відсутність можливості його змінити. Закритий вихідний код накладає суттєві обмеження для SEO-просування, інтеграції зі сторонніми сервісами, автоматизацію процесів і подальше масштабування. Коли ваш проект виросте, краще створити новий сайт на CMS з відкритим кодом.
ТОП-3 CMS для інтернет-магазину середніх розмірів
Якщо ваш сайт вже відвідують понад 30 тисяч користувачів щомісяця, і для вас рентабельні інвестиції у сайт $ 3 000 + (контент, SEO, підтримка програмістів на постійній основі), то варто розглянути CMS з цього списку. Кожна з систем має відкритий код – його можна міняти і підлаштовувати під завдання бізнесу. Тільки не перестарайтеся, інакше доведеться відмовитися від отримання оновлень CMS, а це вплине на захищеність сайту і стабільність його роботи.
Кожна з цих платформ:
- вимагає наявності в штаті свого програміста або надійного партнера з розробки на стороні;
- дозволяє використовувати встановлені шаблони дизайну або впроваджувати кастомні візуальні рішення;
- має свою екосистему дизайнерів, розробників і готових модулів, які допомагають швидко вирішити найпоширеніші питання.
Відправною точкою розробки нового сайту на будь-якій з цих платформ повинні бути SEO-вимоги. Облік цих рекомендацій допоможе домогтися правильної індексації сайту і його подальшого зростання в пошукових системах. Так буде швидше, простіше, дешевше і не доведеться все переробляти заново.
OpenCart — простий, легкий і недорогий движок, що володіє великим функціоналом для кастомізації. OpenCart – це приклад, коли функціональна складова переважає над візуальної.
Рейт на розробку: $15-25 на годину.
_______
1С-Бітрікс – одна з найпопулярніших платформ для інтернет-магазинів у російськомовному сегменті інтернету, розроблена авторами програми 1С. Підійде для створення масштабних і відвідуваних проектів. З «коробки» добре інтегрується з іншими продуктами 1С по управлінню складом, бухгалтерією і CRM-системою.
Комерційна CMS. Щоб її використовувати, потрібно купити ліцензію.
Рейт на розробку:: $15-30 на годину.
_______
WooCommerce – плагін для електронної комерції з відкритим кодом для найпопулярнішою CMS у світі – WordPress. Простий в установці, налаштуванні, використанні і підтримці рішення. Практично будь-яка IT-компанія зможе внести правки на сайт або доопрацювати його функціонал. В силу своєї популярності WordPress має ряд відомих уразливих моментів (як, наприклад, і Windows), усунути які рекомендується з першого дня роботи сайту.
Рейт на розробку:: $15-40 на годину.
ТОП-2 CMS для великого інтернет-магазину
Якщо витрати на сайт в розмірі $10 000+ в міс для вашого бізнесу рентабельні і у вас на сайті більше 30 тис. найменувань товарів, вам краще підійдуть CMS, що вказані нижче.
Magento – це вантажівка в світі eCommerce. Вважається кращою платформою для продажу величезної кількості товарів. Система управління з розвиненим співтовариством і сучасним функціоналом, але дорога в підтримці і обслуговуванні. Однак, якщо вам їхати далеко і з великою кількістю товарів – обирайте Magento.
Magento входить до п'ятірки найпопулярніших eCommerce-движків у світі і користується гарною репутацією серед розробників. Magento підтримує тонкі налаштування SEO і технологію прогресивних веб-додатків, яка забезпечує високу юзабіліті сайту на мобільних екранах. Також є візуальний конструктор сторінки, за допомогою якого можна створювати лендинги навіть без навичок у веб-розробці.
Рейт на розробку:: $25-55 на годину
_______
Custom (PHP, JS, Python и другие) – практично всі інтернет-магазини великих ритейлерів зроблені за допомогою кастомних технологій. Причина: їх IT-потреби випереджають час, а внутрішні процеси дуже складно підлаштувати під обмеження «коробкових» CMS. Найчастіше штат IT-відділу гігантів онлайн-ринку стартує від 20 осіб.
Підводячи риску
Не буває поганих і хороших CMS. Будь-яка з перерахованих систем управління сайтом відмінно підходить для вирішення завдань, під які вона проектувалася. Обирайте свій варіант за суб'єктивними критеріями, звертаючи увагу на функціональність движка і його SEO-дружність. І не забувайте, що в сайт потрібно вкладати, тому що завжди будуть нові завдання, необхідність щось доопрацювати, налагодити і автоматизувати. Головне – намагайтеся зробити цей процес структурованим і системним.
на розсилку